17-07-2005, 15:11
|
|
|
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
|
|
HUH??
"דוגמא מעולה לתופעה כזו היא מטוסי קנארד - יש להם יותר עילוי, הם יותר קטנים, הם צורכים פחות דלק ואינם מסוגלים להיזדקר, (וכאשר הם נכנסים להזדקרות עמוקה - אז הם פשוט נכנסים לפאזה של צניחה...)"
על מה אתה מדבר בדיוק? איך קיום או חוסר קיום של קנארד משפיע בכלל על הפרמטרים האלה?
האם סוחוי-33 קטן יותר מ 27? האם הוא יעיל יותר בדלק?
תוספת העלוי (הקטנה ביותר יש לציין) באה לידי ביטוי בזמן תמרון. אני בספק אם בזמן טיסה רגילה הוא משפיע במשהו (תזכור שגוף אווירודינמי מוסיף גם גרר, לא רק עילוי).
אני לא חושב שיש קשר בין התנהגות המטוס בהזדקרות לבין קנארד, למרות שקנארד בהחלט מגדיל את יכולת השליטה במהירות נמוכה.
לראייה- לאף-22 אין קנארד והוא גם "צונח". גם גם מטוסים ממשפחת הסוחוי, ולא לכולם יש קנארד.
קנארד מוסיף אך ורק ויכולת התמרון של המטוס, וגם זה רק במהירויות מסוימות, ולכן השימוש בו לא נפוץ יחסית, למרות שיש מספיק מטוסים שכן יש להם. (טייפון, רפאל, מספר דגמי סוחוי,, אף-15 ACTIVE, לביא, J-10, X-31,מיג 1.42, גריפן ועוד מספר מטוסים נסיוניים). תזכור גם שלפני FBW השימוש בהם לא היה אפשרי, או לפחות לא ריאלי.
נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 17-07-2005 בשעה 15:19.
|