03-07-2005, 19:25
|
|
|
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
|
|
ברשותך, סגירת הנקודה.
ישבתי קצת מתוך שעמום עם מדריכים מודפסים של כפיר ונשר. אומר עליי משהו?
זה אומר שחבל שהשעמום גבר עליך. היית צריך להבחין בהבדל בין מחווני זה"ת בנשר ובכפיר.
לנשר, כמו לשחק, היה מחוון זה"ת בצד שמאל של רפלקטור הכוונת בצורת רמזור ובו שלוש נוריות: ירוק, צהוב ואדום. לטייס היה מושג איכותי בלבד על זה"ת במונחים של מ "נורמאלי" (ירוק) ועד "די ! שחרר סטיק !" (אדום). המערכת הייתה מורכבת מכניסות אוויר סטטי מרושתות (צד שמאל של החרטום, מול נעלי הטייס, בערך) שהעבירו את המידע למחשב נתוני אוויר אנלוגי שעיבד אותו לתצוגת הרמזור. הרמזור נקרא Air Impact Indicator ובקצרה Adhemar. פה בארץ השתמשו בו כמחוון זה"ת (איתמר נוינר: "אדום נקי"). למעשה, היה למערכת המקורית בשחק יעוד שונה לגמרי והיא היוותה חלק ממערכת גדולה יותר. הבנתי שבפורום הזה אוהבים חידות, אז אם מתחשק לך, אתה מוזמן לגלות לאיזו מערכת צרפתית תוכנן ה Adhemar.
לכפיר היה מחוון זה"ת מכויל במעלות (מאפס ועד 45 מעלות). החיישן הקוני המחורץ מוקם בצד שמאל של האף (סביבו סקלה משורטטת במעלות כדי שהטכנאים יוכלו לכייל אותו) והכיול שלו לא היה פשוט מפני שזרימת האוויר עליו הייתה שונה מהותית בהשוואה לזרימה על הכנפיים, בייחוד במצבי אף גבוהים. כשהמחוון חיווה לטייס 42 מעלות, הזווית האמיתית של הכנפיים הייתה רק 25 מעלות. המחוון היה מחובר במישרין לחיישן למרות שמחשב נתוני אוויר (דיגיטאלי, לשם שינוי) עיבד את נתוני זה"ת למחשב החימוש. התוצאה הייתה שוב, חיווי "בערך" של זה"ת אמיתית.
כשמדובר על אף-15 ואדם מסוים נותן לי נתון מתוך ספר של פאנטום... זה מעלה תהיות.
לא, עדיין אני לא משייך מה שכתבת על פאנטום ובז לרעם- ומכאן נובע שלא, אני עדיין לא משוכנע שאתה צודק.
אסביר את השייכות. יצרן מטוסי קרב ותיק ומנוסה אינו ממציא את הגלגל כל פעם מחדש, בייחוד לא תת-מערכות. מקדונל דאגלס נוטה לדבוק בשיטות מוכחות. מחוון זה"ת שאינו מכויל במעלות הופיע בערך בשנת 52 אצל לוקהיד. זמן קצר מאוחר יותר הוא שובץ בעיט של דאגלס. מקדונל הכניסה אותו לקורנס על כל נגזרותיו ולאחר מכן לבז בכל הדגמים. הבוקר וידאתי שגם ברעם ישנה כצפוי המשכיות. גם ברעם הצוות קורא את זה"ת ב "יחידות" ולא ב "מעלות". פטרן הנחיתה נעשה בלא יותר מ 22 יז"ה (יחידות זווית התקפה) והפיינל ב 18 יז"ה.
הנאום לגבי הקוברה ויעילותו בקרב אוויר היה נחמד, אבל חסר כל קשר לדיון.
אתה צודק. אין קשר בין יעילות הקוברה בק"א ונושא שרשור זה, אך מאחר ואתה העלית את הסוחוי 27 כדוגמה לטיסה בזה"ת של 90 מעלות, סביר שלא תסכים לכך שהסוחוי לא מגיע לזה"ת כזו בביצוע קוברה, כי המצאת הגדרה חדשה למושג "זווית התקפה". אף המטוס מבצע תנועה של 100 - 120 מעלות מעבר לאנך, אך וקטור הטיסה האופקי חדל להתקיים. האף והכנפיים מבצעים רוטציה סביב ציר העלרוד כשבכל רגע נתון הכנפיים אינן יותר מ 30 מעלות מווקטור טיסה מעגלי ואנכי. נוצרת אשליה אופטית של זה"ת גדולה מאד מאחר והאינרציה של הזנב הכבד והארוך זורקת אותו קדימה.
כשאני ירצה להתנצל אני יעשה זאת.
אתה לא צריך להתנצל. סתם מרטתי כמה נוצות מפלומתך.
|