09-06-2005, 18:32
|
|
|
|
חבר מתאריך: 20.06.03
הודעות: 5,616
|
|
ל- shlomixt ולכל הכותבים באשכול תמונה->אסמבלי
מאחר והאשכול לא נגע באופן ישיר לתכנות, החלטתי לסגור אותו.
אך בכל זאת, אני אספק מספר תשובות בנוגע לקבצים - בתקווה שזה לא יתפתח שוב לאשכול שלא שייך לפורום.
אני הבנתי מהדרישה של slomixt - שהמטרה היא ביצוע מניפולציה או שינוי בקובץ תמונה מסויים.
עקרונית ניתן לבצע מניפולציה בקוד על כל סוג קובץ - אם אנו יודעים את המבנה שלו.
בדוגמה שאתם הבאתם - קובץ מפת סיביות, המבנה הינו תקן ברור, ואין שום בעייה לבצע מניפולציה על נתונים.
מה שחשוב לדעת, שהקובץ לא בנוי בצורה שכל מספר מייצג פיקסל, אלא שיש מידע נוסף בקובץ (header).
לפני שאני אצרף הסבר על הפורמט BMP (כדוגמה), חשוב לדעת בדיוק מה המטרה שרוצים לעשות.
לייצר קובץ? לשנות? אם מדובר על קוד (וזה עיסוקינו כאן בפורום) אזי בכל השפות מוכוונות העצמים, קיימות מחלקות לייצוג תמונות - וכך נחסך מאיתנו התהליך של עבודה ברמת הביט על מנת לשנות header'ים וכו.
אם אנו רק רוצים לשנות פיקסלים מסויימים, לסובב, להכהות את התמונה, לערוך אותה וכו (כל הפונקציות הסימפטיות שלומדים בקורס "עיבוד תמונה") - אזי המחלקות הללו יספקו לנו את הכלים המתאימים, ונקודת התחלה...
אנו לא עוסקים פה בעריכת קבצים דרך עורך hex, עורך משאבים (HackeRes) וכו אלא אם זה כלי עזר לתכנות, אז נא להמנע....
והנה דוגמה למבנה קובץ BMP, ומי שרוצה מידע על כל קובץ אחר, על מחלקות לטיפול בקבצים אלו וכו....אז יש Gooooooooooogle.
http://www.fortunecity.com/skyscrap...4/bmpffrmt.html
|