לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 08-06-2005, 11:13
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בבקשה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "מטוסי הרקולס והוקאיי למכסיקו"

מתוך הפורום הישן
מסירת מטוס דייה למכסיקו
שחר:
טקס הגלילה של מטוס E-2C ראשון שנמסר לחיל הים המקסיקני התקיים ביום רביעי , 21.1.04 בחטיבת בדק מטוסים של התעשייה האווירית. מטוס זה הוא אחד מתוך שלושה מטוסים ששרתו בחיל האוויר הישראלי ונמכרו למקסיקו בעסקת ממשלה ממשלה באמצעות האגף לסיוע ויצוא ביטחוני של משרד הביטחון (סיב"ט).

חטיבת בדק מטוסים מבצעת את השיפוץ וההשמשה של המטוסים והמערכות הייעודיות שלהם. כמו כן, מבצעת החטיבה הדרכה של צוותי אוויר וצוותי קרקע של הלקוח כדי להכשירם לתפעול ותחזוקת המטוסים לאחר הגעתם למקסיקו.

הטקס נערך בהשתתפות שגריר מקסיקו בישראל Andres Valencia, רמטכ"ל משרד הימייה המקסיקני Vice Admiral Alberto Castro Rosas המבקר בישראל, אלוף (מיל') יוסי בן חנן ראש סיב"ט במשרד הביטחון, מנכ"ל התעשייה האווירית משה קרת ובעלי תפקידים בכירים נוספים ממשרד הביטחון, חיל האוויר והתעשייה האווירית.

http://www.mod.gov.il

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

דוררץ:
טקס גלילה של מטוס E-2C הוקאיי, ובשמו העברי "דיה" נערך היום (21/01/2004) בחטיבת בדק מטוסים של התעשייההאווירית (תע"א) בלוד.

זהו מטוס ראשון מבין שלושה מטוסים המשופצים עבור חיל-הים של מקסיקו. המטוסים שירתו בחיל-האוויר הישראלי, ונמכרו למקסיקו בעסקת ממשלה לממשלה, באמצעות סיב"ט (האגף לסיוע ויצוא בטחוני של משרד הביטחון).

חטיבת בדק מטוסים מבצעת השיפוץ וההשמשה של המטוסים על המערכות הייעודיות שלהם. כן מבצעת החטיבה הדרכה של צוותי האוויר וצוותי הקרקע של הלקוח, על מנת להכשירם לתפעול ותחזוקת המטוסים עם הגעתם למקסיקו.

בטקס הגלילה השתתפו: רמטכ"ל משרד הימיה המקסיקני Vice Admiral Alberto Castro Rosas, שגריר מקסיקו בישראל Andres Valencia, ראש סיב"ט במשהב"ט אלוף (במיל.) יוסי בן חנן, מנכ"ל התע"א משה קרת, ובעלי תפקידים בכירים נוספים ממשהב"ט, חיל האוויר והתעשייה האווירית.

ראש סיב"ט, אלוף (במיל.) יוסי בן חנן ציין כי "בפעם נוספת מוכיחה התעשייה האווירית את יכולתה המקצועית ברמה עולמית, בביצוע משימת השבחה מורכבת של מטוסי ה'דיה' והשמשתם עבור חיל הים המקסיקני".

רמטכ"ל משרד הימיה המקסיקני, תת-אדמירל קסטרו רוסאס ציין כי מקסיקו נערכת מול האתגרים של שליטה בחופיםוהמרחבים הימיים המהווים מטרה לטרור. בכדי לקיים שליטה מלאה, מצטייד חיל הים המקסיקני במטוסי הוקאיי המושבחים בתעשייה האווירית הישראלית. "אנו מקבלים בעונג רב את המטוסים שבקרוב יהיו מבצעיים ויסייעו לנו במקסיקו", אמר תת-אדמירל רוסאס.

מנכ"ל התעשייה האווירית, משה קרת, עמד בדבריו על "הניסיון רב-השנים בתחזוקה, שיפוץ והשבחה של מטוסים בתע"א, וביניהם מטוסי ה'דיה' למקסיקו, שבוודאי יעמיקו את מערכת היחסים הידידותית עם מדינה זו".

הדיה בהאנגר חטיבת בדק מטוסים של התע"א:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iai.co.il/pict/Bedek/IAIHAWK2M.jpg]



רמטכ"ל משרד הימיה המקסיקני, תת-אדמירל קסטרו רוסאס (באמצע), לוחץ את ידו של מנכ"ל התע"א, משה קרת (משמאל). ברקע - ראש סיב"ט, אלוף (במיל.) יוסי בן חנן:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iai.co.il/pict/Bedek/IAIHAWK1M.jpg]



מקור:
http://www.iai.co.il/site/he/iai.asp?pi=23048&doc_id=27632

דרך אגב, פורסם שם מספר טלפון "לפרטים נוספים", מישהו רוצה להרים טלפון [img]../dcforum/Images/bullets/smile.gif[/img] ? :

039358509

ואפילו דוא"ל...:
hpaz@iai.co.il





היו לי עוד תמונות וחומר שאין לי גישה אליו כרגע, תקווה לטוב
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 08-06-2005, 18:16
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "בסופו של דבר, תקופת השירות של הדיה בחיל האויר הישראלי נחשבת למוצלחת או לא?"

הסיבה המקורית להקמת הטייסת היה הצורך לתת גיבוי למערך הבקרה הקרקעי כמו כן להשלמת כיסוי בשטחים בעייתים (ויש כאלו לא מעט בארץ, ראו מקרה חדירת המיג-23 ב 1989).
ממה שאני מבין הניסיון של ח"א עם הדיה היה לא מוצלח הן מבחינה תחזוקתית (מורכבות, עלויות) והן מבחינת יכולות גילוי של המכ"מ מעל שטח קרקעי (בניגוד לפעולה מעל הים). כתוצאה מכך חלק מהמטוסים היו מושבת זמן רב והאחרים לא הביאו ערך מוסף יוצא דופן מבחינת השלמת הכיסוי גם כאשר פעלו. שמעתי גם שהבקרים עצמם התקשו לתפקד לאורך זמן בתוך המטוס הצפוף והרועש מאוד.
הירידה בכוחן האווירי ההתקפי של סוריה ובעיקר של עירק (אחרי מלחמת המפרץ) לצד השיפורים המתמידים במערך הבקרה הקרקעי של ח"א והעלות היקרה מאוד של שדרוג המחשב ומערכות אחרות במטוס תרמו מאוד להחלטה על סגירת הטייסת. לא חסרות דוגמאות לניסיונות לא מוצלחים דומים באותה תקופה, לדוגמא השולף בצבא היבשה או ההידראפולים בחיל הים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 08-06-2005, 19:20
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הנחשון עדיין לא כאן... אבל יהיה כאן בקרוב מאד....
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "אין קשר בין השניים."

לגבי הדיות - לא ידוע לי על בעיות שמישות נמוכה של המטוסי - סה"כ היו ארבעה וזה לא המון, מצד שני - אם יש מטוס בעייתי אחד - הרי ניתן לאמר שרבע מסד"כ ח"א מושבת....

לגבי המטוסים - אחד היה במוזיאון ושלושה נמכרו למכסיקו, ובהם גם המטוס שהיה במוזיאון.
המטוס המקורי (שהיה במוזיאון) לא היה בעל יכולת תידלוק באוויר. האם זה מוכיח שהוא אחד המטוסים הבעייתיים? ( שהרי למה להתקין צינור תידלוק על מטוס בעל שמישות נמוכה?), ואם כן - אז למה דווקא דרשו אותו עבור חיל האויר של מכסיקו במקום אחד במצב טוב יותר?

ככל הידוע לי - היתה בעייה עם רעשי לוואי מהקרקע, ובאמצע שנות ה-90 (1994?) הודממה הטייסת.

היה לי חבר בטייסת (טייס), שדווקא אהב את המטוס. אח"כ טס על קרנף וערבה.

אהבתי את החולצה של הטייסת שלהם - "קרובים לצלחת"...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 08-06-2005, 21:05
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
Hydrofoil - סנפירית
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "אחלה, תודה"

בחיל הים שרתו בסוף שנות ה80 שתי סנפיריות מדגם זיוונית שנקראו בשמות: "שמרית" ו"שלומית". מתוצרת ארה"ב וחימושן כלל תותח חרטום 30 מ"מ וטילי הארפון.
היה ניסיון להשתמש בהן במקום הסטי"לים, לסנפיריות כושר נשיאה וגודל דומה לסטי"ל אך מהירות גבוהה בהרבה, זאת בשל העובדה שבחרטום הספינה הותקנו שני סנפירים מתקפלים בזמן השייט הספינה התרוממה על הסנפירים כך שהחיכוך עם המים קטן בצורה משמעותית והן הגיעו למהירות מריבית של 50 קשר, מהירות גבוהה מאוד במונחים ימיים.
הסנפיריות צוידו במנוע אליסון (הסבה ימית של מנוע הרקולס) שהיה אמור להרים את הספינה על 2 סנפירים מתקפלים בחלק הקדמי ולהביא אותה למהירות של יותר מ 50 (!) קשר. הסבת המנוע לא עלתה יפה והמנוע נהרס בכמה מהטריילים (הפלגות מבחן) והשאיר את הספינה תלויה ב2 מנועים חשמליים שהחזירו אותה לנמל במהירות מבזה של 8 קשר. בעיות אחרות היו במערכת ששולטת על מצב הסנפירים.
למרות התקלות הסנפיריות הללו היו מבצעיות על כל המשתמע מכך במשך מס' שנים !
צוותי הסנפיריות היו שונים משאר המלחים בחיל הים בשני מאפיינים: בשל המהירות הגבוהה בזמן הפלגה אנשי הצוות היו קשורים במעין חבל איבטוח בתוך הספינה עצמה, בנוסף בשל העבודה עם מנועי מטוסים אנשי הצוות היו לובשים סרבלים חסיני אש הדומים לסרבלי שיריונרים וטייסים.

תמונות:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מקור: פורום WAR ONLINE

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שמרית בפעילות מבצעית (שימו לב לזווית הצילום...), מקור: עצמי
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:29

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר