25-02-2022, 02:47
|
|
|
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
|
|
ביישומים ימיים, זמן תגובה הוא משאב קריטי יותר מבכל מקרה אחר. לכן משגרים אנכיים.
ביבשה, אפשר מראש להיערך בצורה מתאימה.
משגרים אנכיים מספקים את היכולת לתקוף מטרות בכל כיוון בצורה שתהיה סימטרית מבחינת שימוש באנרגיה. אין לדוגמה שום בעיה לשגר ממשגר 'אלכנוסי' לכיוון אחד ואז להסתובב, פשוט זה ידרוש יותר אנרגיה.
אז סימטריה זה היתרון של משגרים אנכיים. מפה יש רק חסרונות, וזה תלוי בכיצד אתה מממש שיגור אנכי.
בשיטה אחת, יש בכל משגר בלון גז דחוס שמשחרר את הגז וכך דוחף את הטיל החוצה, אחר כך הטיל מפעיל מנוע ומאיץ למטרה.
בשיטה שנייה הטיל מפעיל מנוע בתוך המשגר ודוחף את עצמו החוצה.
בשיטה הראשונה מוותרים על בטיחות, כי ככה לדוגמה טיל תקול ישוגר מטרים מעל המשגר ויפול בחזרה ועכשיו צריך להתמודד עם חימוש חי וכל המשגר מושבת זמנית.
כמו כן המשגר עצמו נהיה מסובך, פגיע יותר לתקלות (אולי שכחו למלא את בלון הגז, או שמילאו אבל לא מספיק, או שנפגע הבלון), והכי חשוב הוא יותר יקר.
בשיטה השנייה הטיל צריך יותר אנרגיה כדי לצאת מהמשגר, הוא מעיף כמות ענקית של אבק וחלקיקים שיכולים לפגוע בדברים אחרים, הוא מפעיל יותר לחץ על הפלטפורמה ממנה הוא משוגר ועלול בכלל לפגוע בה, לרוב ידרוש שיטת ניקוז ההדף שהמחיר שלה הוא גם כסף וגם סיבוך מכני ונפח פרזיטי.
אהה וגם זמן פריסה ארוך יותר לשניהם עם הידראוליקה ומכניקה מסובכים יותר.
הפואנטה זה שאני רק מחשיבה קצרה יכול למצוא יתרון אחד בודד ורשימת קניות של חסרונות.
להגיד ששיגור אנכי יותר טוב, יהיה נכון בחלק מהמקרים. אבל אם אתה אומר את זה בצורה אבסולוטית, בלי להתחשב בשום גורם חיצוני, אז זה פשוט שגוי לחלוטין.
|