לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה   מה שבראש היתרון האנסי | freedom.fresh.co.il   נושא: ילדה, רוצה לבוא אתי לדירה? –אני רק בת ארבע־עשרה. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > מה שבראש
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 12-07-2021, 17:12
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "בליעה כפשוטו: אין שום דרך לנקות את המכשירים האלו"

מעניין אם זה באמת לא ניתן לשטיפה ועד לאיזו רמה זה נכנס ששטיפה קלה במים לא תעזור להוריד שאריות החלב.


בכל מקרה זו לא ההגדרה של בלוע (ובטח שלא של אחול בלוע אהמ אהמ shai shai) זו הגדרה של דבר מלוכלך במשהו חלבי, יכול להיות שחלב מיובש מעל מספר שעות נחשב כבר נותן טעם לפגם וכבר אין בעיה שזה יחזור להיות פרווה (סתם מציע רעיונות, תראה פסיקה מפורטת שנדע איך להתייחס).


נ.ב
בלי שום קשר לחלב, גם פעם שהיו סירופים בטעמים לסודה סטרים לא היית מכניס את הסירופ ואז מגיז אלא מגיז ואחרי זה מכניס את הסירופ בדיוק מהסיבה שזה משפריץ לכל עבר כשיש בתוך זה נוזל אחר חוץ ממים.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 12-07-2021, 17:57
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
בכלל אי אפשר לפרק ולשטוף את הקשית הזאת במים
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Nati323 שמתחילה ב "מעניין אם זה באמת לא ניתן..."

אז גם אם מבחוץ אפשר לנקות עם מטלית רטובה או מתחת לברז - מבפנים בכלל אי אפשר.

ההגדרה היום של "בלוע" היא החמרה. כלים נקיים היום לא באמת בולעים, ולא תמצא בהם את הטעם של מה שנבלע בהם.
אבל מחמירים כי פעם כלים דומים בלעו.
אז מה אתה מציע? להקל - דווקא במקרה הנדיר שיש בליעה ממש.
פלפול משונה
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Nati323
יכול להיות שחלב מיובש מעל מספר שעות נחשב כבר נותן טעם לפגם וכבר אין בעיה שזה יחזור להיות פרווה (סתם מציע רעיונות, תראה פסיקה מפורטת שנדע איך להתייחס).
חלב זה נוזל, אם הוא שוהה בכלי יום שלם - הוא נחשב כבוש,
וכבוש נחשב כמבושל.
אז הכלי נחשב ככלי שבישלו בו חלב.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Nati323
נ.ב
בלי שום קשר לחלב, גם פעם שהיו סירופים בטעמים לסודה סטרים לא היית מכניס את הסירופ ואז מגיז אלא מגיז ואחרי זה מכניס את הסירופ בדיוק מהסיבה שזה משפריץ לכל עבר כשיש בתוך זה נוזל אחר חוץ ממים.
גם היום יש סירופים, וזו לא הסיבה העיקרית (כי אם מוציאים בזהירות המיץ לא משפריץ).
הסיבה העיקרית היא שכשמשתמשים ככה בסירופ המתוק - הסודהסטרים נספג במיץ, שמתקלקל, מפתח עובש ומושך חרקים.
ואי אפשר לנקות, אפשר לנקות רק במים - מטלית מבחוץ
אז הם עשו חיים קלים - במקום להכין מוצר שקל לפרק ולנקות,
הם אמרו ששימוש בנוזל שאינו מים גורם להסרת האחריות

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 12-07-2021 בשעה 18:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 12-07-2021, 22:56
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "בכלל אי אפשר לפרק ולשטוף את הקשית הזאת במים"

כן, אם הכלים של היום לא דומים לכלים של פעם אז למה לא להקל ולמה דווקא להחמיר? ישנם תירוצים מפה ועד הודעה חדשה שלא מבטלים גזרות חז"ל/לא חילקו בגזרתם וכו' וכו' אבל למה לא ללכת על פי ההיגיון הבריא ולהגיד שמה שלא בולע (אגב אני לא בטוח שזה באמת לא בולע כל כלי מתרחב בחום וסופח לתוכו רק שאין לזה משמעות מבחינת הטעם עצמו), אני אגב לא הצעתי להקל בבליעה הצעתי להקל כי זה לא בליעה והטעם שציינתי להקל גם כשיש שם שאריות ממש זה בגלל שזה נותן טעם לפגם גם מה שציינת לגבי כבוש, אם זכרוני אינו מטעה אותי מדובר דווקא על אוכל מעורב באוכל ולא על כלי של אוכל, לצורך העניין הבקבוק של החלב לא נכבש כבוש אלא אם הייתה חתיכת בשר בתוך החלב למשך 24 שעות זה היה נחשב כבוש.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 12-07-2021, 23:41
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
התחלת עם שאלה מצויינת
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Nati323 שמתחילה ב "כן, אם הכלים של היום לא דומים..."

התשובה היא שצריך להגיע מישהו עם מספיק סמכות ועדיין אין.
אז קוראים לזה סייג כדי לא להגיע ממש לבליעה, ויש את התירוץ של ההתחממות (אבל כפי שציינת, לא באמת מרגישים בטעם, אז התירוץ קלוש)
ופתאום אתה קופץ להקל דווקא בבליעה ממש של כלי שלא מנקים והטעם ניכר(בניגוד לכל הגיון בריא)

חלב כבוש לא נותן טעם לפגם, הוא נותן טעם גבינתי. והוא בהחלט כובש את הכלי: הופך כלי לחלבי ונבלע בו (אלא אם מנקים ואז מדיחים אותו לזמן ממושך, שהטעם יפלט למים)
אבל זו הבעיה, שלא ניתן לנקות מלכתחילה.

אם תוסיף טעם לפגם(אקונומיקה למשל) תצא לך סודה בטעם מגעיל, ואולי אף רעיל.
כנראה שלא תרצה את זה בכל מקרה

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 12-07-2021 בשעה 23:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 13-07-2021, 07:21
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "התחלת עם שאלה מצויינת"

אתה צריך להבדיל למה שאני מתכוון:



1) זה לא נחשב בלוע כל עוד זה לא עבר חימום מסויים, זה שכלי מסויים מחזיק בתוכו מאכל מסויים לא הופך אותו לחלבי או בשרי, האם קערה ששמת בה בשר במקרר תחשב לאחר מכן לבשרי? האם קופסה שמחזיקה מאכל בשרי נחשבת לבשרית כל עוד לא עברה חימום? (אני זוכר שלא, אשמח אם תראה לי מקור שכן).
2) טענתי לגבי היגיון בריא שגם לגבי בלוע ממש כלומר כלי שבושל בו בשר יש להקל כי גם ככה אין טעם, לגבי הטיעון של הסמכות זה מטומטם, מי אתה מצפה שיגיע? יש היגיון בריא ויש דברים שניתן לבחון במציאות לטעון שאתה לא מודע למציאות זה מחוסר היגיון בריא.
3) אני לא חושב שאתה היית שמח לטעום חלב שהתייבש על משהו אחרי כמה שעות, זה שיש טעם גבינתי זה סבבה השאלה אם זה טעם איכותי שאתה נהנה ממנו, לצורך העניין אם בבקבוק הבא שתגיז תרגיש את הטעם הגבינתי הזה (שיהיה אפשר להגיד שהוא די מקולקל) אתה תהנה מזה? מן הסתם שלא לכן זה נותן טעם לפגם.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 13-07-2021, 07:41
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
מה לעשות, שזה בדיוק משמעות טעם בלוע בכלי
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Nati323 שמתחילה ב "אתה צריך להבדיל למה שאני..."

https://ph.yhb.org.il/17-35-09/
כבישה לזמן מסויים נחשבת כבישול.
גם לצרכי כלים.
לכן מפרידים לא רק בין סירים בשריים וחלביים, אלא גם בין סכום חלבי לבשרי (כי לפעמים משאירים את הכלי מלוכלך לזמן ממושך)

2.ההגיון שלך מאוד עקום
זוכר מה זה קל וחומר?
הרי אם כסייג ששומר מאיסור נאסר על דברים שאין בהם טעם מורגש, אז קל וחומר בדברים שיש בהם טעם מורגש.
אז במקום להכיר בזה אתה עוקר את מה שכבר מוסכם ומתיר הכל.

3. זה לא משנה אם אתה שמח או לא. גם אם לא תשמח לאכול חזיר זה לא הופך אותו לכשר.
מהותית חלב כבוש ומיובש אינו שונה מגבינה, וזה שהיא לא נכבשה בתנאים סטריליים ובאיכות גבוהה בכלל לא רלוונטי

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 13-07-2021 בשעה 07:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 13-07-2021, 07:57
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "מה לעשות, שזה בדיוק משמעות טעם בלוע בכלי"

1)

ציטוט:
נחלקו הפוסקים אם גם כלי בולע טעם על ידי כבישה, כגון אם שרו מרק של בשר טרף במשך יממה בתוך סיר, האם יצטרכו להכשיר את הסיר. להלכה נפסק שלכתחילה יש להחמיר להכשירו בהגעלה, אבל אם כבר בשלו בו מאכל, אינו נאסר




ככה שאתה טועה להלכה בעניין כלי בלוע גם כשאתה מציג את זה כאילו ודאי בולע וגם להלכה בדיעבד זה בלוע כגון במקרה שלנו.


2) אני לא יודע איך הצלחת להבין מדבריי שאני מדבר על טעם מודגש, ברור שאם יש טעם מודגש אז יש גם טעם לאסור בתור סייג אבל כאן מדובר שאין טעם מודגש אז אין לא קל וחומר ולא שום טעם לאיסור.


3) אתה טועה בהגדרה שלך, אתה מתייחס לנותן טעם לפגם לדברים שהם מזיקים לגוף לכן ציינת לעיל אקונומיקה אבל אקונומיקה היא לא נותנת טעם לפגם בגלל שהיא מזיקה לגוף אלא בגלל שהטעם שלה לא טעים ומכאן ההגדרה נותן טעם לפגם כלומר שהטעם שאתה טועם זה לא טעים, זה לחלוטין נופל למציאות של אם אתה נהנה מהטעם ואם לא, אם אתה לא נהנה מהטעם אז זה כבר נותן טעם לפגם, דוגמא אם זבוב נכבש לך במאכל זה נותן טעם לפגם כי רוב האנשים לא אוכלים זבובים כיוון שמחשיבים את זה למגעיל, לכן גם במקרה פה זה יחשב נותן טעם לפגם.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 13-07-2021, 11:08
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
אלא שמרגע שאתה יודע שהכלי נכבש, זה כבר לא בדיעבד
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Nati323 שמתחילה ב "1) [QUOTE]נחלקו הפוסקים אם..."

והרי לא רק שלא ניתן להגעילו - אם לא הצלחת לנקות אותו קודם - זה בעצם בישול.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Nati323
2) אני לא יודע איך הצלחת להבין מדבריי שאני מדבר על טעם מודגש, ברור שאם יש טעם מודגש אז יש גם טעם לאסור בתור סייג אבל כאן מדובר שאין טעם מודגש אז אין לא קל וחומר ולא שום טעם לאיסור.
חלב שלא ניקית והתייבש - כבר בהחלט משאיר טעם, לכן זה לא בתור סייג.
בכל מה שקשור לטעם שלכאורה נשאר בכלים שנוקו היטב (וניתן להשתמש למחרת בשיטת "כלי בן יומו") - זה לא רלוונטי בכלי שלא ניתן לנקות כלל.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Nati323
3) אתה טועה בהגדרה שלך, אתה מתייחס לנותן טעם לפגם לדברים שהם מזיקים לגוף לכן ציינת לעיל אקונומיקה אבל אקונומיקה היא לא נותנת טעם לפגם בגלל שהיא מזיקה לגוף אלא בגלל שהטעם שלה לא טעים
לא כל מה שלא טעים לך - הוא בהכרח טעם לפגם.
אקונומיקה הופכת מאכל - לבלתי ראוי לאכילה (ולכן פגום, אף למאכל כלב) אף אחד לא מוסיף אקונומיקה למאכל - בגלל שהיא הופכת אותו לבלתי אכיל.
בגבינה/אבקת חלב המצב הפוך - בהחלט מוסיפים אותם למאכלים רבים כדי לשפר את טעמם, כך בעיני רוב מוחץ מהאנשים - כך שכל הטיעון שלך פגום לחלוטין.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 13-07-2021, 13:37
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אלא שמרגע שאתה יודע שהכלי נכבש, זה כבר לא בדיעבד"

1) אתה צודק לגבי הדיעבד, אבל בכל אופן בגלל שגם ככה הטיעון של בולע טעם הוא חלש כמו שציינת וגם ככה יש מחלוקת בכלל אם זה נחשב בולע טעם (כבוש) מה שמצד ההיגיון הבריא נכון לטעון שזה לא בולע טעם אני משער שמה שמצויין בפסק הלכה שהבאת זו חומרה מטומטמת.


אם ניקח את לשון השו"ע:
ציטוט:
איסור שנשרה עם היתר מעת לעת בצונן - מקרי כבוש, והרי הוא כמבושל ונאסר כולו. אבל פחות מכאן - בהדחה סגי




די מדוקדק להגיד שדווקא השרייה היא זו שנחשבת כמבושל ולא אחסון, שיש לך בקבוק שמכיל חלב זה לא נחשב שהבקבוק מושרה, ובאופן כללי אין שום היגיון לטעון שהכלי מכיל בתוכו חלק ממה שאוחסן בתוכו כל עוד זה לא חומם.


ציטוט:
הלכה למעשה, בספר "בדי השולחן" מובא שניתן להקל ולסמוך על האחרונים הסבורים שאין כבישה בכלים, והטעם שבכלי נפגם לאחר 24 שעות. מכל מקום, גם אם נחמיר בשאלת הכבישה בכלים, ודאי שאשתו של אביעד רשאית לאכול את הלפתן עם עוגת גבינה: גם אם הלפתן קיבל טעם בשרי, הרי הוא רק נ"ט בר נ"ט (כאילו בושל בכלי בשרי). מעתה, אפילו הנוהגים כרמ"א, האוסרים לכתחילה אכילת נ"ט בר נ"ט בשרי עם חלב, יקלו במקרה זה, כאשר מעורבת גם המחלוקת בדין כבישה בכלים.


https://www.etzion.org.il/he/halakh...%A9%D7%A8%D7%99


2) דיברתי באופן כללי על דין של נותן טעם ולא במקרה שלנו שהחלב כן נותן טעם, באופן כללי בכלי שבושל בו מאכל בשרי ולאחר מכן מאכל אחר אין היגיון להחמיר בנותן טעם כיוון שאתה לא מרגיש שום טעם (שוב, בלי שום קשר למקרה שלנו)


3) אתה טועה, ראשית לא התכוונתי לי ספציפית אלא ללכת על פי רוב
ב. הנה הגדרה מויקיפדיה:


ציטוט:
אף אם האיסור אכן נתן טעם בהיתר על פי הכללים שנתבארו למעלה, התערובת אסורה רק אם נתינת הטעם היא משביחה את טעם התערובת (נותן טעם לשבח - נטל"ש). ואילו במקרה שהיא פוגמתו (נותן טעם לפגם - נטל"פ), כלומר הטעם שהתווסף לא שיפר את טעמה של התערובת, התערובת מותרת באכילה.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 13-07-2021, 14:51
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
בכלים נקיים - הטיעון חלש
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Nati323 שמתחילה ב "1) אתה צודק לגבי הדיעבד, אבל..."

פה מדובר בכלי שאינו נקי, ונבלעה בו כמות שאינה מזערית, ולכן תרגיש בטעם,
כך שהוא וודאי כבוש..

היות ובכלי מתכת נפוצים היום שניקית עד שהכלי נראה חדש - לא מרגישים טעם בחימום, כל העניין של חימום הוא החמרה.

אם נבלע טעם בכלי - אין דבר כזה סתם "אכסון".
בכלי זכוכית למשל - לא נבלע טעם (לא קונה את הטענה שזכוכית זה לא זכוכית, גם מהטעם הפשוט - שרואים וחשים בזה כמו שהגמרא מפרטת).

אבל בפלסטיק (למשל מימיה, או בקבוק מיץ) אתה מרגיש בקלות שנבלע טעם, ואם הפלסטיק שקוף לפעמים גם הצבע קצת משתנה. אם תשים שם מיץ ותשטוף ותתמלא מים - עדיין נשאר קצת טעם לוואי של המיץ.
איך מוצאים את הטעם מהמימיה? משרים בפנים מים ומחליפים מים עד שאין טעם - וזו בדיוק הדרך לתקן כלי שבלע טעם בצונן.
ציטוט:
) אתה טועה, ראשית לא התכוונתי לי ספציפית אלא ללכת על פי רוב

כל העניין של "נותן טעם לפגם" זה כשבלע משהו עם טעם רע ופגום,
כי אם נבלע משהו טעים - זה לא לפגם.
ומה לעשות - מוסיפים חלב וגבינה ואבקת חלב לכ"כ הרבה מאכלים - כי זה טעים - על פי רוב.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 13-07-2021 בשעה 14:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 15-07-2021, 15:10
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
בבליעה אמיתית של פעם הייתה של כמות גדולה מהתבשיל
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Nati323 שמתחילה ב "אתה בעצם אומר שכל הקטע של..."

המשנה במסכת בבא מציעא אומרת שאדם שהפקיד אצלו חברו יין, ועירבו עם יינו, כאשר הוא מחזיר, רשאי הוא להוריד את הכמות שנבלעה בכלי - בין 20%-15% מן היין שהפקיד בידו.
המשנה בהמשך מביאה שבליעתו של השמן מועטה יותר, ומשוערת ב- 1.5% בלבד.
זו כמות שאכן נותנת טעם ברור בדבר הבא שתשים בכלי.
הכמות שנבלעת היום בכלי מתכת היא מתחת לאחד ל100 אלף ממה שתשים בכלי - לא באמת ניתן לחוש בכמויות כאלו.

כתב הר"ן 'צריך ליזהר שלא להגעיל כלים יותר מידי ביורה אחת, עד שנשתנה צורת המים מחמת פליטת הכלים, דהוה ליה מגעיל ברוטב'.
משמע - כלים נקיים שהגעילו אותם - פלטו חומרים ששינו את צבע המים עד שהמים קיבלו את צבע המאכל שבושל בהם - וזה לא קורה היום אחרי נקיון.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Nati323
אתה בעצם אומר שכל הקטע של נותן טעם לא שייך בבליעה אמיתית גם פעם? אלא פשוט היו נשארים שאריות על הסירים ולא היה ניתן לנקות אותם ולכן זה היה נקרא נותן טעם וזה מה שאתה קורא לו בלוע?
היום לא ניתן להרגיש בטעם אחרי שניקית כלי מתכת.
בדומה לכלי זכוכית.
בהחלט יתכן שמדובר במשהו אחר (כמו כלי קוניא: סיר מבחוץ, שבפנים עשוי מחרס), או שאיכות הסירים הייתה נמוכה יותר (סדקים, סיגים, גימור לא חלק)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 12-07-2021, 17:08
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי shai.shai שמתחילה ב "זה מטורף לסחוב כמויות כאלה..."

בגדול אני לא זוכר שזה היה לי כזה סיפור לסחוב את זה, תמיד גרתי קומה ראשונה או בקרקע ככה שהייתי מגיע עם האוטו ולא סוחב את זה מהסופר בדרך לא דרך.


לגבי המשתלם לא בדקתי אבל אני זוכר שכן, לפחות בצורה שאני שותה, אני מאוד אוהב את זה מוגז חזק ומצאתי שסודה של טמפו היא מאוד חזקה וגם שומרת על הגזים אחרי פתיחת הבקבוק (לעומת אחרים שיורד להם הגזים די מהר) ככה שיוצא שאת קונה 9 ליטר סודה בסביבות ה 15 שקל. וזה תמיד מוכן ואפשר לשים במקרר.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 12-07-2021, 17:06
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "מה זה עדיין? נראה לי אתה..."

סודה קלאב/סודה סטרים זה אותו דבר רק חברות שונות, אני מדבר על המכשיר הגזה עצמו, לא יצא לי לראות את זה הרבה זמן (אם כי אולי לא הייתי במקומות הנכונים).





לגבי באבל בר, היה לי במקום עבודה האחרון, היה די נחמד אם כי מדי פעם היה עושה פאדיחות שמוציא רק אוויר או מפגיז יותר מדיי והיה יוצא מהכוס אבל בגדול זה היה די נחמד.


החיסרון במכשיר הגזה ביתי שאתה צריך תמיד שיהיו לך בקבוקים מתאימים במקרר (או אם אתה ממלא ישירות מהתמי ארבע לבקבוק זה סיפור אחר אבל אז כבר תקנה באבל בר).


בבית כנסת הגדול בחיפה ששייך לחסידות בעלז יש ברז סודה עם מיכל, אני חייב לציין ששלוק אחד משם מסדר אותך לשבוע מבחינת צריכת הגזים השבועית.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 13-07-2021, 20:54
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,528
בתגובה להודעה מספר 71 שנכתבה על ידי Nati323 שמתחילה ב "סודה קלאב/סודה סטרים זה אותו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Nati323
סודה קלאב/סודה סטרים זה אותו דבר רק חברות שונות

כן, זה הקטע, שסודה קלאב זה הגלגול של לפני דור.
ציטוט:
אני מדבר על המכשיר הגזה עצמו, לא יצא לי לראות את זה הרבה זמן (אם כי אולי לא הייתי במקומות הנכונים).

אתה חד משמעית לא במקומות הנכונים.
ציטוט:
לגבי באבל בר, היה לי במקום עבודה האחרון

במקום העבודה שלי יש לנו מזל אם החליפו פילטר בתמי 4 הבן 200 מתישהו בשלוש השנים האחרונות.
ציטוט:
בבית כנסת הגדול בחיפה ששייך לחסידות בעלז יש ברז סודה עם מיכל, אני חייב לציין ששלוק אחד משם מסדר אותך לשבוע מבחינת צריכת הגזים השבועית.

אני לא יודע להסביר את זה, אבל זה נשמע לא סניטרי בטירוף.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #90  
ישן 20-07-2021, 20:09
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 89 שנכתבה על ידי shai.shai שמתחילה ב "מותר להגיד דבר כזה?"

למה לא? הם באמת מסריחים מזיעה, אני לא קורא לעשות בהם שואה בגלל זה או לשנוא אותם [זה לא שולל את זה שאעדיף להתרחק באופן אישי מבן אדם מסריח כמה שיותר (אבל זה לא מצדיק את ההתבכיינות הרגילה של החרדים לגבי כל דבר שאומרים לגביהם)], אני סתם לא מבין איך הם חיים עם עצמם בכלל, גם שאתה מסריח מזיעה בעצמך אתה לא מסוגל כל כך לסבול את זה אבל כשאחרים סביבך מסריחים מזיעה זה כבר דוחה.



פעם בישיבה קראנו ספר לשלום בית שנועד לאברכים שהיה כתוב שם שהרבה נשים (אני חושב חרדיות ולאו דווקא חסידיות) שהתלוננו לרב (שהוא היה מחבר הספר, לא זוכר ספציפית מי זה היה ככה שלא אוכל לתת רפרנס) שהבעלים שלהם מסריחים (סתם מעניין למה הם לא יכלו פשוט להגיד לבעל להתקלח , כל אישה אחרת נורמלית הייתה בועטת את בעלה בטיל אם הוא היה מסריח ברמות כאלו)
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 20-07-2021, 23:50
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
בתגובה להודעה מספר 90 שנכתבה על ידי Nati323 שמתחילה ב "למה לא? הם באמת מסריחים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Nati323
פעם בישיבה קראנו ספר לשלום בית שנועד לאברכים שהיה כתוב שם שהרבה נשים (אני חושב חרדיות ולאו דווקא חסידיות) שהתלוננו לרב (שהוא היה מחבר הספר, לא זוכר ספציפית מי זה היה ככה שלא אוכל לתת רפרנס) שהבעלים שלהם מסריחים (סתם מעניין למה הם לא יכלו פשוט להגיד לבעל להתקלח , כל אישה אחרת נורמלית הייתה בועטת את בעלה בטיל אם הוא היה מסריח ברמות כאלו)
הם התלוננו כי זה מאוד חשוב,
וזה לא סתם עניין של מקלחת.
זה עניין של החלפת גופיות וגרביים ותחתונים,
כי אם נותנים להם להסריח והאישה מכבסת אותם ונגעלת זה יתנקם בו.
וודאי אם ממשיכים מעבר לזה, והריח נודף מעבר לבגד.
זאת הייתה הפואנטה של מה שאמרו לי בהדרכת חתנים לפחות
.
שמים על זה דגש, כדי שזה לא יקרה.
כדי שיהיה שלום בית.

זה לא סתם עניין של להתקלח, זה עניין שלא יהיה ריח רע בכלל
שכינה לא שורה כשיש ריח רע.
אז ריח רע גורם שלא יוכלו ללמוד איתו, או להתפלל במניין, או לברך ברכת המזון איתו. בטח ובטח לא לקיים מצוות עונה.
זה חמור מאוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #110  
ישן 20-07-2021, 19:44
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
בנעליים זה אכן המצב - כי נשארו שם חיידקי ריקבון מהסבבים הקודמים
בתגובה להודעה מספר 109 שנכתבה על ידי shai.shai שמתחילה ב "אם ככה אז זיעה נרקבת ממש..."

אז מי שלא שמר על היגיינה סבירה - מגיע לריח ריקבון מזעזע.

אבל בסתם בגדים - זה לא קורה,
כשמזיעים, מחליפים כל יום גופיה ותחתונים, ושוטפים את הגוף בתדירות סבירה, והזיעה לא נרקבת.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shai.shai
אם ככה אז זיעה נרקבת ממש מהר.
וכן, אני אגיד את זה למי שיכנס איתי למעלית בפעם הבאה ויחשוב שדאודורט שכתוב עליו "48 שעות" באמת פוטר אותו מלהזיע 48 שעות.
דברים נרקבים כשיש מה שירקב, ויש חיידקים שמתמחים בטיפול באותו חומר.
דיאודורנט - זה פטנט צרפתי - ריח שאמור להסתיר את ריח הריקבון ל48 שעות,
אבל:
1. אם לא שוטפים את הזיעה והחידקים שגורמים לה להירקב, הריקבון ממשיך להצטבר, עד ששום ריח אחר לא יוכל להסתירו.
2. החיידקים שלמדו לפרק זיעה - ימשיכו בקצב מואץ אם לא סילקו אותם לגמרי מהאיזור,
3. גם לפי ההגיון הנ"ל - אחרי 48 שעות עם זיעה רקובה בכל מקרה חייבים לשטוף אותה ולהחליף בגדים.
4. מה שקובע זה הבגדים שבאו במגע עם זיעה - לא השכבות מעליהם.

אני כאמור - חושב שאין שום בעיה עם ריח אנושי בריא.
ולכן אין סיבה להסתירו בדיאודורנט.
הבעיה היא כשיש מחלה, תזונה בעייתי, או המנעות מהחלפת בגדי זיעה ומקלחת,
צריך לטפל בבעיה - לא בתופעת הלוואי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #113  
ישן 20-07-2021, 20:04
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "זה בגלל השום הכבוש"

שטויות, הם פשוט לא מתקלחים ולא שמים ספיד סטיק, זה לא בגלל האכילה שלהם, אתה יודע אם יש לך חוש ריח אתה יודע לזהות מתי בן אדם מסריח מאוכל (עמבה/אינג׳רה וכו&#1523 לבין מתי הוא לא התקלח שבוע או יותר שהזיעה כבר נרקבת עליו כפי שציינת בתגובה אחרת, לרוב אצל חסידים זו ריח של זיעה רקובה, מסיבה מסויימת אני משער שיש להם נטייה לא להתקלח (מאפיין גלותי כלשהוא? בארץ ישראל חם מאוד הם לא באירופה ששם אולי זה היה סבבה לא להתקלח).


נ.ב
אני זוכר שכשהייתי בישיבה היה ר"מ חסיד אחד שהיה מסריח בצורה קיצונית, בשלושת השבועות זה היה ממש מגעיל להתקרב אליו וגם שהוא היה עובר היה לו סירחון מטורף כאילו הוא נבלה שמפיצה ריח לקילומטרים.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #116  
ישן 21-07-2021, 08:45
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 114 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "לא יודע מאיפה החסידים שלך מגיעים"

המקווה עצמו זה מקום מסריח מאוד, במיוחד מקוואות של חסידים.


לא כולם מתקלחים לפני, זו בכלל תקנה במקווה כדי שהסירחון מבחוץ לא ישאר במים, ולא כולם עושים את זה וגם מי שעושה את זה לפעמים לא מתקלח אחרי, יכול להיות שתורמת לזה גם אי ההחלפה של הבגדים.


בכל מקרה, ברור שזה הריח של הזיעה, מזהים ריח של זיעה של כמה ימים בקלות, יכול להיות שהם אוכלים שום כבוש וזה תורם לסירחון אבל זה לא העיקר, לאנשים האלו פשוט אין היגיינה.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #120  
ישן 21-07-2021, 15:09
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 119 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אני מבין שיש לך המון אנטי ואתה מנסה ללכלך בכל הזדמנות - אבל אין לזה שום קשר למציאות"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



גם החרדים בפורום 'בחדרי חרדים' מודים בבעיה:
https://www.bhol.co.il/forums/topic...opic_id=1478791

ציטוט נבחר:


ציטוט:
מבט צודק.
אצל החרדים החסידים בעיקר, אין תרבות נקיון והגיינה כמעט. הם "משתכשכים" במי המקוה אחת ליום יומיים ולזה קוראים נקיון. הם לא שמים תכשירים מנטרלי זיעה, לובשים בגדים עבים, חמים וחונקים בלי יחס לדרישות גופם ולמצב החום שבחוץ.
משום מה הנקיון הוא מוקצה בציבור הזה ומי שמזליף על עצמו קצת ריח טוב נקרא "געפיצטע" או מודרני..
מי שמשקיע בנקיון גופו ובאסטתיות שלו נקרא כאחד שמתעסק עם קטעים "נשיים" כאילו.. כך מסתכלים עליו.
בחייכם אנשים, אין מה להסתיר, זה הציבור שלנו, בזבל הזה אנו חיים. אנחנו נחנקים עם זה באוטובוס "מהדרין", מריחים את זה בבית כנסת, במקווה <YYY לכו תסתכלו מה קורה בספסלים..> ובכל מקום מפגש גברי.

סחתין למבט וצורם שהעזו לצאת עם זה בגלוי.
אולי יצא מזה משו טוב יומחד
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #122  
ישן 22-07-2021, 03:25
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 121 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "מישהו כתב משהו על זה ב...2005"

זה ציטוט נבחר כחלק מאשכול שלם בפורום חרדי שאשכרה פתחו במיוחד על נושא הריח בקיץ, שבו חרדים נוספים מודים בקיום הבעיה.

מצאתי עוד שני אשכולות שלמים נוספים שנפתחו במיוחד לדיון על בעית הריח באופן כללי:


https://www.bhol.co.il/forums/topic...56&forum_id=771

https://www.bhol.co.il/forums/topic...68&forum_id=771



זה שהאשכולות הם משנות האלפיים המוקדמות לא מעיד על כך שהבעיה נפתרה.
אני לא אומר שלא, אבל נטל ההוכחה הוא עליך.
כמי שהתגורר בעבר הלא כל כך רחוק בירושלים זמן מה, ולרוע מזלו מצא עצמו נוסע באוטובוסים עירוניים בשיא החום יותר מפעם אחת, אני יכול להעיד שהבעיה הייתה קיימת ועוד איך.

כמו כן, גם אם אומצו בינתיים הרגלי היגיינה המקובלים בעולם המערבי, מי שמקפיד לנוע ממקום למקום בקיץ הישראלי כשהוא לבוש בהתאם לאקלים טיפוסי של שטייטל בפולין של המאה ה18 צפוי להסריח מהר מאוד בלי קשר אם הוא דואג להתקלח ולשים דאודורנט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #123  
ישן 22-07-2021, 11:23
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
בתגובה להודעה מספר 122 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "זה ציטוט נבחר כחלק מ[B]אשכול..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
זה שהאשכולות הם משנות האלפיים המוקדמות לא מעיד על כך שהבעיה נפתרה.
אני לא אומר שלא, אבל נטל ההוכחה הוא עליך.
זה שלא התפתחו דיונים דומים בנושא כבר 16 שנה - משמעו שהצפת המודעות לבעיה הובילה לפיתרון.
כפי שנתי כתב - זה הגיע לכך שהעבירו לו שיעורים בנושא...

אני מודה שבשנת 2005 - לא הכרתי מקוואות.
אז נטל ההוכחה הוא עליך - מצא דיוניםפ פחות עתיקים.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
כמי שהתגורר בעבר הלא כל כך רחוק בירושלים זמן מה, ולרוע מזלו מצא עצמו נוסע באוטובוסים עירוניים בשיא החום יותר מפעם אחת, אני יכול להעיד שהבעיה הייתה קיימת ועוד איך.
כמו כן, גם אם אומצו בינתיים הרגלי היגיינה המקובלים בעולם המערבי, מי שמקפיד לנוע ממקום למקום בקיץ הישראלי כשהוא לבוש בהתאם לאקלים טיפוסי של שטייטל בפולין של המאה ה18 צפוי להסריח מהר מאוד בלי קשר אם הוא דואג להתקלח ולשים דאודורנט.
השאלה האמתית היא האם מדובר על ריח זיעה אנושית? (שאין בו כל דבר רע. בני אדם מזיעים)
או ריח רע שלזיעה רקובה? (בעיית הגיינה)
או ריח הנובע מתזונה שונה?

אני תמיד ראיתי את הנסיון לבייש אתיופים, עירקים או תימנים בגלל ריח האינג'רה, הסחוג, העמבה וכו' - כעניין מגונה ביותר.


המנהג הצרפתי של הסתרת הריקבון ע"י ריח אחר כנראה לא אומץ באופן גורף.
על מקלחות סדירות והחלפת בגדי זיעה - בהחלט יש דגש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #124  
ישן 22-07-2021, 14:57
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 123 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "[QUOTE=liorif]זה שהאשכולות הם..."

כל אדם שלא מעוניין לגרום סבל לציבור שחולק איתו את אותו מרחב ציבורי בקיץ, מוכרח בנוסף למקלחת הבוקר שלו להקפיד לשים דאודורנט לפני שהוא יוצא מהבית, כי מה לעשות, מקלחת בוקר בלבד איננה מנטרלת את ריח הזיעה לכל אורך פרק הזמן עד שהוא חוזר הביתה ומתקלח בערב, קל וחומר כאשר אותו אדם עוטה על עצמו שכבות ביגוד שמתאימות לחורף שרק מגבירות את ההזעה שלו.

או שמא אתה טוען שבית השחי לא מהווה כר פורה ואידיאלי לחיידקים האחראים לפירוק הזיעה ולרקבונה תוך פרק זמן קצר ?

אין שום תירוץ להשתמט מחובת מקלחת+דאודורנט לפני שיוצאים מהבית, אף אחד לא מעוניין להריח את צחנת זיעת בית השחי של אדם שמסרב להשתמש בדאודורנט.

תמשיך להאשים את אקיבוש רק כדי שלא תיאלץ להודות שהחילונים הרשעים צודקים לפעמים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #125  
ישן 22-07-2021, 20:02
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 123 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "[QUOTE=liorif]זה שהאשכולות הם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22
זה שלא התפתחו דיונים דומים בנושא כבר 16 שנה - משמעו שהצפת המודעות לבעיה הובילה לפיתרון.
כפי שנתי כתב - זה הגיע לכך שהעבירו לו שיעורים בנושא...

אני מודה שבשנת 2005 - לא הכרתי מקוואות.
אז נטל ההוכחה הוא עליך - מצא דיוניםפ פחות עתיקים.

השאלה האמתית היא האם מדובר על ריח זיעה אנושית? (שאין בו כל דבר רע. בני אדם מזיעים)
או ריח רע שלזיעה רקובה? (בעיית הגיינה)
או ריח הנובע מתזונה שונה?

אני תמיד ראיתי את הנסיון לבייש אתיופים, עירקים או תימנים בגלל ריח האינג'רה, הסחוג, העמבה וכו' - כעניין מגונה ביותר.


המנהג הצרפתי של הסתרת הריקבון ע"י ריח אחר כנראה לא אומץ באופן גורף.
על מקלחות סדירות והחלפת בגדי זיעה - בהחלט יש דגש.



מסתבר שהצפת הבעיה לא קיימת כי גם היום שאני מציף אתה מנסה להסתיר את האמת בתירוצים שונים ומגוונים ושי.שי בהלם שאמרתי את זה כאילו לא כולם יודעים שמהחרדים נוטף סירחון.
לא העבירו לי שיעורים בנושא, כפי שציינתי קראתי את זה בספר לאברכים, אתה בכל מקרה תירצת את תלונות הנשים כתלונה של קדושה כאילו מפריע להם שהבעלים שלהם לא יכולים לקיים מצוות, בקיצור חרטא נוספת שלך להוציא את הציבור החרדי כציבור בעל ערכים עליונים שכולם שם שה תמים.




הריח של החסידים וגם של חרדים מסויימים זה ריח של זיעה רקובה, את הבלבול שכל שלך על שום כבוש תשמור לעצמך, כל אחד שעובר לידם מריח את אותו ריח וכולם יודעים להגיד פה אחד שזה ריח של זיעה.

אין כוונה להעליב את מי מיוצאי כל עדה על האוכל שלהם, אבל יש הבדל בין אוכל שגורם לבין סתם לא בא לי להתקלח מתוך אידיאולוגיה מסויימת, כמו שליאור כתב הגיע הזמן שהחרדים יבינו שהם חיים בין אנשים, אם הם רוצים להיסגר בגטאות ולהסריח את עצמם שיבושם להם () אם הם רוצים להשתלב עם ציבור שיתנהגו כמו בני אדם.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #129  
ישן 22-07-2021, 20:08
צלמית המשתמש של Nati323
  משתמש זכר Nati323 Nati323 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 1,508
בתגובה להודעה מספר 128 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אני לא משתייך אליהם. שירתתי בצבא, ואני עובד בהיי-טק"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22
בדיוק כמו שאני לא אתיופי, אבל מזדהה איתם כשמתעללים בהם.
בהחלט יש לי חברים כאלו

ובלי שום קשר, הנסיון המכוער שלך לפגוע ולהכפיש בגלל בעיות אישיות שלך הוא מגונה ביותר.
אולי אתה זוכר,
זה נקרא לשון הרע.



גם אני לא אתיופי ונחש מה? גם לי כואב שמפלים אותם בגלל צבע עורם גם מבלי שיש לי חברים כאלו.
ההבדל הוא שכאן אין סיבה להפליה ואצל החסידים כן יש סיבה לטענה, לאף אחד זה לא נעים לשבת ליד בן אדם מסריח מזיעה, אי אפשר לסבול ריח רע מאנשים אחרים.


אגב, אין בזה לשון הרע, אולי אתה זוכר שבדבר מפורסם אין לשון הרע.
_____________________________________
חתימתי העצומה בגודלה הוסרה ע"י השליט הבלתי מעורער שימי, למי שיש בעיה שיפנה אליו.


ד אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה. ה עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:58

הדף נוצר ב 0.22 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר