21-06-2021, 05:37
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,204
|
|
בהתחברך ל... פרץ ה' את מעשיך (הנביא מוכיח את יהושפט על בריתו עם אחאב).
וכבר קדמנו משל הקדמוני - שמאל פרק כ"ד פסוק י"ג עיין שם.
בבא קמא דף צב עמוד ב
א"ל רבא לרבה בר מרי, מנא הא מילתא דאמרי אינשי: מטייל ואזיל דיקלא בישא גבי קינא דשרכי? אמר ליה: דבר זה כתוב בתורה, שנוי בנביאים, ומשולש בכתובים, ותנן במתניתין, ותנינא בברייתא. כתוב בתורה, דכתיב: וילך עשו אל ישמעאל, שנוי בנביאים, דכתיב: ויתלקטו אל יפתח אנשים רקים ויהיו עמו; ומשולש בכתובים, דכתיב: כל עוף למינו ישכון ובני אדם לדומה לו; תנן במתני': כל המחובר לטמא - טמא, כל המחובר לטהור - טהור; ותנינא בברייתא, רבי אליעזר אומר: לא לחנם הלך זרזיר אצל עורב אלא מפני שהוא מינו.
סנהדרין דף עא עמוד ב
פיזור ל.. - הנאה להן והנאה לעולם, ולצדיקים - רע להן ורע לעולם. וכו'
לא יצא מהם שום דבר טוב, כינוסם פורענות פיזורם ישועה.
ההתייחסות הבאה היא הרלוונטית - יבמות דף קכא עמוד א
אר"ג: פעם אחת הייתי מהלך בספינה וראיתי ספינה אחת שנשברה, והייתי מצטער על תלמיד חכם שבה, ומנו? רבי עקיבא; וכשעליתי ביבשה, בא וישב ודן לפני בהלכה. אמרתי לו: בני, מי העלך? אמר לי: דף של ספינה נזדמן לי, וכל גל וגל שבא עלי נענעתי לו ראשי; מכאן אמרו חכמים: אם יבואו רשעים על אדם, ינענע לו ראשו. תוכל לעיין במהרש"א בח' אגדות בפרק המוכר את הספינה ד"ה אישתעו בפירוש המימרא.
נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 21-06-2021 בשעה 05:52.
|