07-04-2019, 14:33
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,950
|
|
היות ולא סיפקת מקור - לא ניתן להתייחס במדוייק לטענה
אבל באופן כללי:
מערכות הגנה חצי-אקטיביות (הראדר מופרד מפלטפומת השיגור) - מקשות על השמדת הסוללה, יתירות רדארים או כיבויים מקשה עוד יותר.
מערכות ראדרים פאסיבים - מקשות גם על זיהוי מיקום הראדרים, לצד הקטנת הטווח האפקטיבי שלהם.
לטענת רוסיה,
הם הצליחו להגיע לאיכות גבוהה במיוחד של ראדרים פאסיבים, עם טווח אדיר ויכולת זיהוי מעולה.
וטענה זו נשמעת מפוקפקת מאוד לחברי הפורום.
טענה פחות מופרכת יכולה להיות שמייחצנים את שיפור מערך הראדרים העצומים של רוסיה, או לחלופין - מקדמים מכירת חיישני-התרעה מסוג אחר (חיישנים אופטים בפריסה רחבה, חיישנים קוליים בפריסה רחבה)
ציטוט:
במקור נכתב על ידי 2618
השאלה האם למטוסים התוקפים סוללות טק"א יהיו אמצעים להתגבר על "שקיפות" הסוללות או שיהיה צורך לשנות את כל הטקטיקה של תקיפת הסוללות.
|
אמצעי טריוואלי - הוא להיות שקוף בעצמך:
מטוס חמקן יכול להתקרב מאוד לראדר כזה בלי להיות מזוהה, והחמקנות מקשה על ההכוונה.
אפשרות הפוכה - היא להיות "רועש": לשגר מל"טים וטילים עם שידורים חזקים מהמקובל, שהסוללות עשויות לזהות כמטוסים.
כך הסוללות גם ישגרו לעברם טילים יקרים שכמותם מוגבלת, וגם יחשפו את מיקומם (בגלל אמצעי ההכוונה ותוואי התקדמות הטיל).
אבל בכל מקרה:
אלו כבר הטקטיקות שנמצאות בשימוש עקב המעבר לנ"מ חצי-אקטיבי.
מעבר לנ"מ עם רכישת-מטרות פאסיבית - הוא קפיצת-מדרגה באיכות הסוללות, שיחייב קפיצת-מדרגה בצד השני.
|