03-08-2018, 17:29
|
|
L'enfer, c'est les autres
|
|
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,242
|
|
אתה גם בור, גם עם הארץ, וגם טמבל
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי navital שמתחילה ב "מה הקשר בין צום לכפרת עוונות? איך ילד שלא גמר כיתה א כותב כאן"
אין כל קשר בין תשובה וכפרת עוונות לצום, בטח שלא ביום כיפור. זה אתה המצאת בעצמך. לא מאמין? זה מחיפוש בסיסי https://www.yeshiva.org.il/midrash/488 מוסבר בעברית קלה למתקשים כמוך, ולמי שלא למד דבר בכתה א'.
שנית, אם אתה מתקשה בדברי תנאים ואמוראים, הנה לך פסק דין של בעל שו"ע הרב, פוסק בנגלה ונסתר בתורה בספר התניא:
ציטוט:
והנה מצוַת התשובה מן התורה היא עזיבת החטא בלבד (כדאיתא בגמרא פרק ג' דסנהדרין ובחושן משפט סוף סימן ל"ד לעניין עדות), דהיינו שיגמור בליבו בלב שלם לבל ישוב עוד לכסלה למרוד במלכותו יתברך ולא יעבור עוד מצוַת המלך חס ושלום, הן במצוות עשה הן במצוות לא תעשה. וזהו עיקר פירוש לשון תשובה, לשוב אל ה' בכל ליבו ובכל נפשו, לעובדו ולשמור כל מצוותיו, כמו שכתוב: "יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו וישוב אל ה'" וכו'. ובפרשת נצבים כתיב: "ושבת עד ה' אלקיך ושמעת בקולו" וכו' "בכל לבבך" וכו', "שובה ישראל עד ה' אלקיך" וכו', "השיבנו ה' אליך" וכו'. ולא כדעת ההמון, שהתשובה היא התענית.
ואפילו מי שעבר על כריתות ומיתות בית דין, שגמר כפרתו היא על ידי יסורים, היינו שהקב"ה מביא עליו יסורים (וכמו שכתוב "ופקדתי בשבט" וכו', "ופקדתי" דייקא). והיינו כשתשובתו רצויה לפניו יתברך בשובו אל ה' בכל ליבו ונפשו מאהבה, אזי באתערותא דלתתא וכמים הפנים וכו' – אתערותא דלעילא, לעורר האהבה וחסד ה', למרק עוונו בייסורים בעולם הזה, וכמו שכתוב: "כי את אשר יאהב ה' יוכיח" וכו'. ולכן לא הזכירו הרמב"ם והסמ"ג שום תענית כלל במצוַת התשובה, אף בכריתות ומיתות בית דין, רק הווידוי ובקשת מחילה, כמו שכתוב בתורה: "והתודו את חטאתם" וכו'.
|
_____________________________________
..
|