יש לי טויוטה רנקס 2004 ובשבוע האחרון לא מניע לי מיד, אחרי 3-4 ניסיונות מניע, בדקתי את המצבר והוא בסדר, אתמול החלפתי פלגים ושוב הבוקר הבעייה חזרה, מה יכולה להיות הבעיה? יש גם ריח של דלק לאחרונה, לא יודעת אם זה קשור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "בעייה בהנעה בטויוטה רנקס"
תקלות במערכת ההזרקה יכולות להיות או בגלל חשמל או בגלל דלק.
חשמל זה לא רק פלגים אלא גם חיווט, מפלג, פיוזים, ריליי, חיישנים שונים ולא עלינו מחשב ההזרקה.
דלק זה חור עוד יותר שחור, התקלות יכולות לנבוע ממזרקים דולפים/מלוכלכים, מיכל דלק מלוכלך, מסנן דלק סתום, משאבת לחץ שחוקה, צנרת דלק, EGR וכו'
דבר אחד לא אמרת, אם נידלקה לך בלוח השעונים מנורת מנוע (check engine) כתומה ו/או כל מנורה אחרת.
בכל מקרה כדאי להכנס למוסך שיחבר סורק תקלות למחשב הרכב ויראה אם מחשב הרכב (ECU) רושם קודי תקלות ומשם צריך להמשיך ולחפש את הבעיה.
תקלות במערכת ההזרקה יכולות להיות או בגלל חשמל או בגלל דלק.
חשמל זה לא רק פלגים אלא גם חיווט, מפלג, פיוזים, ריליי, חיישנים שונים ולא עלינו מחשב ההזרקה.
דלק זה חור עוד יותר שחור, התקלות יכולות לנבוע ממזרקים דולפים/מלוכלכים, מיכל דלק מלוכלך, מסנן דלק סתום, משאבת לחץ שחוקה, צנרת דלק, EGR וכו'. חומר הניקוי מטפל מבחלק מהבעיות כמו מזרקים מלוכלכים חיישנים מלוכלכים וכו' ועל משאבה מזרקים דולפים ומסנן דלק שפוגעים בספיקה תהיה הפעה גם על הביצועים.
דבר אחד לא אמרת, אם נידלקה לך בלוח השעונים מנורת מנוע (check engine) כתומה ו/או כל מנורה אחרת.
בכל מקרה כדאי להכנס למוסך שיחבר סורק תקלות למחשב הרכב ויראה אם מחשב הרכב (ECU) רושם קודי תקלות ומשם צריך להמשיך ולחפש את הבעיה. אני מניח שלא עשתה את זה בצעד ראשון כדי שלא תרגיש שעובדים עליה.
אני ממליץ לחפש מוסך אמין באזור מגוריך ולטפל בו בקביעות.
בהצלחה
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי itamars2 שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]תקלות במערכת..."
חומר הניקוי מטפל מבחלק מהבעיות כמו מזרקים מלוכלכים חיישנים מלוכלכים וכו' ועל משאבה מזרקים דולפים ומסנן דלק שפוגעים בספיקה תהיה הפעה גם על הביצועים.
חומרי הניקוי האלה או התוספים מראים שיפור רק כשהמנוע תקין, הם בשום אופן לא תחליף לתיקון/החלפת מערכת פגומה.
כל פתרונות הפלסטר האלה הם לא יותר מאשליה שהיצרנים והמשווקים שלהם גוזרים עליה קופונים.
מזרקים (בעיקר בדיזל) נסתמים גם בגלל אופי הנהיגה, נסיעות קצרות (עירוניות) בעיקר אלו בהן מאיצים חזק ובולמים חזק גורמות לשריפה מואצת ולא מאוזנת, כתוצאה מכך יותר פיח.
צריך מידי פעם נסיעה בינעירונית במהירות שיוט שתנקה את זה (רצוי עם תוסף), אבל זה רק כשהמנוע תקין.
ברור,
אני מדבר על פסילת אפשרויות מהזולה והפשוטה ביותר שהיא ברמת השים חומר בדלק וסע,
ברור שכל דבר מעבר לזה מצריך בידוד וזיהוי של התקלה שהם לא ברמה של רוב המשתמשים ברכב אלא ברמת מוסך.
היום הטכנולוגיה מאפשרת לנו לפחות להתכוונן +/- לתקלה בצורה הפשוטה ביותר וזה עוזר להבין מה אומרים במוסך ובעיקר מה לא אומרים.
הזמנתי פלאג OBD2 בעליאקספרס (3$) וחיברתי אותו בבלוטות' למערכת האנדרואיד ברכב שלי לאפליקציה שניקראת Torque (מתחברת גם לסמארטפון).
אתה מקבל בצורה שוטפת אינדקציה על נתוני המנוע וכמובן אזהרת תקלות אם יש, לא הכל אבל לא מעט.
יש המון יש אפילו כזה ישראלי ששכחתי את שמו.
אני קניתי מערכת חצי מקצועית של ACTRON משומש באיביי.
לצערי דגם הרכב שלי פחות נתמך,
הרעיון שהמערכות הפשוטות יודעות לקרוא מידע שטחי וגנרי,
המערכות היקרות יותר יותר מידע מותאם לרכב הספציפי ולתת אינדיקציות טובות יותר,
ומעל כולם זה מחשב היצרן שיודע גם לקרוא את כלל החיישנים והמערכות ברכב וגם יכול לעדכן גרסאות תוכנה ברכב.
מצאתי את הישראלית-אנג'י האמת שנראה בהתבוננות שטחית שזה דבר טוב ונגיש יותר לאנשים שאינם טכניים ורוצים מושג כללי מבלי להסתרבל עם מערכות הפעלה באנגלית http://engie.co.il/.
אחרי הכל אין תחליף למוסכניק ישר ומקצועי.
מנורת מנוע (צ'ק אנג'ן) דולקת לי כבר למעלה משנה, בזמנו אמרו לי במוסך שזה עולה הרבה כסף לתקן ולא חייב לתקן, אמרו שזה כנראה חיישן למדה. איזה מוסך מומלץ באזור נס ציונה?
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Boltik שמתחילה ב "אני אישית מטפל במוסך "אחים..."
זה מורשה של טויוטה, בטח גם שוחטים. בעקרון עד לא מזמן הייתי הולכת לחי מוטורס שבנס ציונה, אבל הטויוטה שלי מודל 2004 אז לא נראה לי שכדאי ללכת למורשה, אני מעדיפה מוסך טוב שמטפל ביפניות
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "זה מורשה של טויוטה, בטח גם..."
אני ממליץ לך לקפוץ לשם ולקבל הצעת מחיר. אחר כך תספרי בכמה ההצעה של מורשה הייתה גבוהה מתיקון במוסך "רגיל".
חבל שאת מושכת זמן ולא מטפלת בבעיה. אני ראיתי פעם רכב ישן שעמד לידי ברמזור והתלקח באיזור המנוע. הנהגת בקושי הספיקה לצאת מהרכב. מזל שזה קרה ברמזור ולא בנסיעה ומזל שהיא הייתה לבד ברכב ללא ילדים. תוך חצי דקה הרכב כולו בער. במקרה שלך מדובר בדליפה בתוך תא נוסעים והזמן שיהיה לך להמלט מהרכב במקרה של התלקחות הוא הרבה יותר קצר אם בכלל...
אני אישית גם לא מבין גישה של אנשים לא לטפל ברכבים ישנים או לא להשתמש בחלפים איכותיים ברכבים ישנים, אבל זה כבר סיפור אחר...
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Boltik שמתחילה ב "אני ממליץ לך לקפוץ לשם ולקבל..."
אני מכניסה את האוטו למוסך ביום ראשון. עד לא מזמן כן טיפלתי במוסך מורשה, וגם אני לא בעד לשים חלקים ישנים, אבל במוסך מורשה שמים את אותם חלקים ששמים במוסך רגיל, ההבדל הוא רק במחיר. העיניין אצלי הוא שאני מעוניינת להחליף את האוטו ודווקא עכשיו צצות תקלות, הוא עבר טסט ביולי והכל היה בסדר. אני מאוד אוהבת את האוטו, אבל רוצה להשתדרג. ואם כבר מדברים אז הייתי שמחה לשמוע על המלצה לאוטו משפחתי, מרווח מאחורה, אבל שלא יהיה ארוך מדי, רצוי הצ'בק סביב ה 80,000 ש"ח, מודל 2013-2015.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "אני מכניסה את האוטו למוסך..."
נסי לעשות החלפה בקרסו טריידאין, רנו מגאן סטיישן עם מנוע 1.5 טורבו-דיזל זה רכב ניפלא, נוח, חזק ומאד מאד חסכוני (יש גם עם מנוע 1.2 טורבו-בנזין מצויין).
ואל תקשיבי ללשונות הרעות שמשמיצים את רנו, בעידן הנוכחי יש להם מכוניות ברמה ממש גבוהה שלצערנו סובלות מתדמית עבר שלילית אז המחירים בהתאם.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "אני מכניסה את האוטו למוסך..."
מסתבר שהיה סדק במשאבת דלק במושב האחורי, החליפו את המשאבה והחליפו איזה גומיה שהיתה גמורה. הלחיץ אותי הסיפור על האישה שהתלקח לה האוטו. אמרו שצריך להחליף מחזיר שמן, אבל לא דחוף. אני לא יודעת מה זה אומר ואם באמת אפשר לחכות עם המחזיר שמן הזה. מסתבר גם שהגלגלים האחוריים דורשים החלפה. אני אדאג לזה לפני שיתחילו הגשמים.
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "מסתבר שהיה סדק במשאבת דלק..."
1. שמח לשמוע שלקחת את הרכב לטיפול ותיקנו את בעית הדלק.
2. לגבי מחזיר שמן, זה אטם סביב ציר מסתובב. מחזירי שמן נמצאים בכל מקום שציר יוצא מתוך מכלול שמכיל שמן - בקצה המנוע, בכניסה וביציאה מתיבת ההילוכים, ביציאה של הציריות וכו'
כשהוא מתבלה/נשחק אז מתחילה נזילת שמן.
צריך לקחת בחשבון שכשאומרים "לא דחוף" זה נכון רק לרגע בו זה נאמר, כי אם התגלו סימני שחיקה הם מין הסתם ילכו ויתגברו.
אגב, לא אמרת על איזה מחזיר שמן הם הצביעו?
3. כשאת אומרת גלגלים אחוריים אני מניח שאת מתכוונת לצמיגים, זה כדאי מאד להחליף בעיקר בימים אלה לפני הגשמים.
בשבוע שעבר פניתי ימינה באיזה צומת ישר אל ניידת בדיקה של משרד התחבורה והמשטרה (הם עומדים כך שאתה רואה אותם בהפתעה ואין ברירה אלא להמשיך אליהם).
עשו בדיקת צמיגים ומערכת ההגה לקראת החורף, מי שלא עבר הורד מייד מהכביש, הנהג חטף קנס גדול ונאלץ להביא גרר שייקח את הרכב לתיקון, רק אח"כ יעלה חזרה אל הכביש.
תיק לא פשוט של הרבה זמן וכסף.
אני עברתי בשלום
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "לפי מה שהבנתי, צריך להחליף..."
לא לקנות סיניים זולים ללכת על צמיגים ברמת מחירי הביניים עם עדיפות למותגים ידועים-בכל זאת צמיג שכושל בזמן סיעה זה לא צחוק ויש לו תפקיד חשוב באחיזה ובנוחות הנסיעה.
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "לפי מה שהבנתי, צריך להחליף..."
כמו כן חשוב לבדוק תאריך יצור של כל צמיג (כלומר ל להסתפק בבדיקה של צמיג בודד מתוך הזוג) לפני הרכישה. תאריך ייצור מציינים ב-4 ספרות, לדוגמה 2516, כאשר 25 הוא מספר השבוע בשנה, כלומר איפשהו באיזור יוני, ו-16 מציין שנה 2016.
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Boltik שמתחילה ב "כמו כן חשוב לבדוק תאריך יצור..."
באופן מפתיע ודי מעצבן, ביום חמישי בלילה הבחנתי בחוסר אויר בצמיג הקדמי, בעלי החליף לספייר ובבוקר ניגש לפנצ'ריה, מילאו אויר ואמרו שאין פנצ'ר והחזירו את הצמיג למקום (לקחו 50 ש"ח על זה, אין לי מושג למה כל כך הרבה, הרי לא היה פנצ'ר) בקיצור עכשיו כשאני נהגתי, הרגשתי שההגה מושך ימינה, מה זה יכול להיות? והאם צריך לחזור לפנצ'ריה?
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "לפי מה שהבנתי, צריך להחליף..."
נזילה קלה ממחזיר שמן קדמי תלך ותחמיר כי מדובר בשני מכלולים מאד פעילים - המנוע והגיר.
עבודת ההחלפה של מחזיר כזה תחייב פירוק והרכבת הגיר, כדאי שיעשה זאת מי שמבין ומוסמך.
לפני פחות משנה כשגיליתי סימני יובש בצמיגים עשיתי מחקר קטן ובחרתי בצמיג היפני TOYO, המחיר היה קצת יותר מהסינים אבל זול יותר מהאירופאים והאמריקאים.
והאיכות? חבל"ז
חשוב לציין שלי יש רכב 4X4 ובחרתי צמיגי כבישטח, אבל יש להם היצע גדול גם לפרטיות http://www.toyo.co.il/%D7%A6%D7%9E%...A2%D7%99%D7%9D/
השוואת מחירי צמיגים לפי מידת הצמיג שרשומה ברישיון הרכב שלך תעשי ביד 2 צמיגים או בזאפ
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "נזילה קלה ממחזיר שמן קדמי תלך..."
יש כאן מצגת מאוד טובה שמסבירה איפה מוצאים את הנתונים על הצמיג- שאר החומר קצת למיטיבי שבת,
לטעמי כללי האצבע שניסחתי יעזרו לרוב האנשים בבחירת צמיג מאיכות טובה. http://www.slides.co.il/slides/4085...%92%D7%99%D7%9D
סינים זה לא מושג רע אני בטוח שיש יצרנים מצוינים אך רוב מה שמביאים לארץ הוא בקטגוריית הזולים שכדאי להתרחק מהם וצריך לדעת לעומק ולהבין כדי להבדיל בין האיכויות,
לי יש בעל מקצוע אמין ביותר שאני עובד איתו בנושא הצמיגים והוא האינדיקטור המוביל מבחינתי לאיכות..
אם אני לא טועה (החלפתי מזמן) גם שלי TOYO ומצוינים לאורך זמן.
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "נזילה קלה ממחזיר שמן קדמי תלך..."
תודה רבה לכל העצות שנתתם פה, בהחלט עזר לי. החלפתי אתמול 2 צמיגים אחוריים, הקדמיים הוחלפו לפני כשנה והוא בדק גם אותם בכל זאת ואמר שהם בסדר. לקחתי גודאיר, זוג ב600 ש"ח ואני בהחלט מרגישה הבדל בנסיעה. למרות שאני רוצה להחליף את האוטו, העדפתי לא לקחת סיני, אחרי שקראתי את מה שנכתב פה. שוב תודה רבה!
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "נכון, אבל בגלל שאני רוצה..."
לא חושב שזה כדאי בכל מקרה,
זה מראה על השקעה נמוכה באוטו ואם אין ספר טיפולים מלא מקישים על האיכות והתדירות של הטיפולים באוטו.
זה תלוי כמה לקונה יש עין לפרטים, אני אישית מבחין בעין בצביעה לא מקורית גם אם נעשתה בסוכנות.
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי galitsaka@walla.com שמתחילה ב "מנורת מנוע (צ'ק אנג'ן) דולקת..."
המליצו לך לא לתקן? רע מאד, המנורה הזו יכולה לדלוק מקשת רבה מאד של תקלות.
ומה אם נוצרת תקלה חדשה ואז בעצם את לא מודעת אליה כי המנורה כבר דולקת ואת התרגלת להתעלם ממנה?
חיישן למדה מודד את כמות החמצן בגזי הפליטה ומדווח למחשב, כשהוא תקול התערובת עלולה להיות לא מאוזנת ואז יש פעולת מנוע לא סדירה ותצרוכת דלק גבוהה יותר (חסכת כסף על תיקון וביזבזת אותו על דלק).
לא יודע מתי הטסט של הרכב שלך, אבל ככה לא תעברי.
לגבי בדיקת גזים בטסט, זה לא נתון לשליטת מכון הטסטים, הרכב מתחבר שם למחשב גזים והנתונים מועברים באינטרנט למחשב משרד התחבורה שמאשר/לא מאשר.
אל תחששי ממוסכים, לכי עם מישהו שמבין למוסך מומחים ותקפידו לראות ולבקר כל פרט, כואב שזה עולה כסף אבל ההזנחה תעלה יותר כי פעולה לא סדירה של המנוע עלולה לפגוע במערכות אחרות.
את גם מדווחת שיש ריח של דלק מהחלק האחורי, אם יש נזילה מהמיכל/משאבה/חיבורים זה כבר ממש מסוכן, לגשת למוסך מייד.
מצטער שאין לי המלצה למוסך ראוי בנס ציונה, לחברים טובים יש מוסך בב"ש ולבן משפחה באילת.