שלום קרן-אור ו-ai22. אני מרכז פה את התגובות:
אקדים ואומר שאינני מכיר את פרטי המערכת ולא ראיתי אותה במציאות.
קרן, בחלוקה שעשית ישנו רכיב עיקרי שנדמה לי שפיספסת והוא
הרכיב שנמצא בין רכיב ה'מצלמות' לרכיב ה'תצוגה' ותפקידו
לקבל את היזן הוידאו מכל המצלמות, להחליט לאן המשתמש
מסתכל באותו רגע (לפי רכיב ה'עוקב'), "לתפור" את התמונה
המתאימה מכמה מצלמות וליצא את הוידאו ל'תצוגה'.
אותו אלמנט של "תפירת" התמונה צריך להתבצע עבור כל פריים
בוידאו (כלומר, כמה וכמה פעמים בשניה). מדובר בחישוב לא
טריוויאלי שלוקח הרבה מאוד מחזורי שעון עבור כל פריים וידאו.
אבל! עכשיו, כשאני חושב על זה, אפשר להפחית
משמעותית את העומס החישובי על המערכת, כדי להקל
עליה ושהכל "יזרום חלק". אני משער שכך זה באמת נעשה במערכת:- המצלמות עצמן סטטיות ומיקומן ידוע מראש. לכן, המערכת
יכולה לבצע חלק גדול מהחישוב רק פעם אחת, בזמן ההתקנה,
ולהתבסס עליו בהמשך. - המצלמות אינן ממוקמות בדיוק באותו מישור, אבל, שוב, מאחר
ומיקומן ידוע מראש ואינו משתנה, ניתן לבצע תיקון קבוע אוטומטי
מבלי לחשב עבור כל פריים. - אפשר להתעלם לחלוטין ממדידת הטיית הראש של המשתמש
(הכוונה לתנועה בה האוזן מתקרבת לכתף) וגם מתנועה של
המשתמש בתוך חלל הרק"ם. כך מניחים שהמשתמש נמצא
בנקודה קבועה אחת וראשו מביט בקו מקביל לאופק. - התעלמות ממימד הגובה, מעל ומתחת לסף מסוים, כך
שה"תפירה" מתבצת לאורך קוים לינאריים אנכיים פשוטים וקלים
לחישוב ולא לאורך 'פלחים' שצריכים להתכנס לנקודה דמיונית אחת
גבוה מעל ראשו של המשתמש היתרון הוא הקלה משמעותית בעומס החישוב על המערכת ופעולה
רצופה וטובה יותר גם "בחום של צאלים, עם מערכת הפעלה
ישנה ודיסק קשיח שכבר מזמן היה צריך להחליף".
המחיר הוא תמונה ש"תפורה" לעיתים באופן מעט גס ובלתי מדוייק.
במילים אחרות, אני מניח שבמציאות זה לא נראה בדיוק
כמו בסרט התדמית.
כן, מפתיע, אני יודע
לגבי הרכיב 'העוקב', אינני יודע איך מתבצעת העקיבה אחר זוית
המבט של המשתמש. אם מדובר בעקיבה אבסולוטית, שבה
חיישנים חיצוניים לקסדה מגלים בכל רגע נתון את הזוית
אז מתקבלת עקיבה מדוייקת במחיר יקר יותר, בסיבוכיות
רבה יותר וברובסטיות מועטה יותר. אם, מנגד, מדובר בעקיבה
יחסית, שבה חיישנים בתוך הקסדה מגלים את השינוי בזוית, אז
מתקבלת מערכת זולה יותר, רובסטית יותר ופשוטה יותר במחיר
עקיבה מדוייקת מעט פחות ובצורך לבצע תהליך "איפוס זוית"
מדי פעם במהלך ההפעלה.
מה נשמע לך הגיוני יותר?
אגב, אם המערכת מסוגלת לשעבד את עמדות הנשק אליה, איך
מתבצע הכיוונון של הנשק למטרה המדוייקת?
האם המערכת עוקבת במדוייק אחרי האישון של המשתמש או
שהמשתמש צריך להטות את ראשו למעלה ולמטה וימינה ושמאלה
כדי להציב איזה צלב מטרה סטטי בתצוגה במדויק על המטרה?
ai, לדעתי במערכת יש כמה וכמה 'צווארי בקבוק' ולמרות
שהפתרון של הוספת כח חישוב הוא בהחלט הגיוני, הרי שלדעתי
בפועל יעדיפו להוריד רזולוציה ולהסתפק בתמונה "תפורה" גס כדי
להתגבר על קושי של המערכת לעמוד בחישובים.
מה היית מוסיף או מוריד מהמערכת, כדי ליעל ולזרז את
העמידה בעבודה במגבלות 'זמן אמת'?
אגב, הצעת שיפור נוספת: להוסיף למפקד כפתור 'לכידת תמונה'
שיאפשר לו לצלם ולהציג את התמונה שהוא רואה כרגע (תמונת
סטילס). ככה המפקד לא יאלץ להשאיר את הראש תקוע בזוית
מסויימת, כדי לבחון מטרה מסויימת וגם יוכל להציג
התמונה לצוות שברק"ם תוך שהוא מסתובב אליהם ויוכל להעביר
תמונת המטרה גם לגורמי אש אחרים.
_____________________________________
"Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become your character.
And watch your character, for it becomes your destiny.
What we think, we become."
מרגרט ת'אצ'ר
כל האמור בפוסט לעיל הינו הבעת דעה בלבד ואין לייחס לדברים משמעות אחרת.
אנא הקפידו על ביטחון מידע והימנעו מכתיבת פוסטים המכילים מידע האסור בפרסום.
בשום אופן אין לראות בפוסט הכתוב לעיל בקשה, המלצה, השראה או עידוד לפרסום מידע האסור בפרסום ו/או לביצוע עבירה על חוקי המדינה, על הנחיות רשות שלטונית או רשות ממונה, על הנחיות גוף ציבורי או פרטי, על הנחיות המייצגים גופים אלה כאמור או על הוראת כל דין.
|