לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה --לשאלות בנושאי טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, הגברה וסאונד - אנא פנו לפורום אודיו וקולנוע ביתי -- www.fresh.co.il/f=103 תגיות פורום: פורום אלקטרוניקה - פורום חשמל - שאלות בנושאי אלקטרוניקה - תכנון מעגלים - מעגלים מודפסים - פיתוח אלקטרוני - תכנון PCB - בקרים למנועים - תאורת לדים - תכנון דימר - מודינג - Arduino - מיקרו בקרים - שליטה על תאורה - שלט רחוק - משדר FM - תאורת LED - פתרון שאלות בחשמל - אלקטרוניקה תקבילית חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > חשמל ואלקטרוניקה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 18-08-2014, 17:46
  ADAM COHEN ADAM COHEN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.03.08
הודעות: 599
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Elim שמתחילה ב "רק חסרונות. 1. ההבדל בין SSR..."

תודה רבה לך על התשובה !
ברשותך אשאל עוד מספר שאלות (טרחניות?):

1. מה ההבדל בין דימר או מעגל עם טריאק, המיועד לעבוד עם עומס השראי, לבין דימר המיועד לעבוד עם עומס התנגדותי ?

2. המעגל המצורף מיועד לשלוט במהירות של מנוע AC עם פחמים, מתכננו טוען כי הוא שולט על המתח הנמסר למנוע במחזורים שלמים, ולא החצאי מחזורים, האם זה נכון ?
ואם כן, האם לשיטה זו יש יתרון על פני השיטה הקלסית של חצאי מחזורים (עבור מנועים) ?

3. מה תפקידו של הסליל המחובר בטור לטריאק ?

4. במידה ואחליט לבנות המעגל - בכמה אתה מעריך את ערך השראותו של הסליל ?
האם יש קשר בין גודל השראותו של הסליל לבין הזרם שאמור לזרום דרכו (בהקשר לטריאק כמובן) ?

5. אני מניח כי מנוע של מאוורר הוא מסוג השראה (תקן אותו אם אני טועה), לאיזה סוג מנוע או קטגוריה שייך מנוע עם פחמים ?

6. מדוע מנועים של מקדחות חשמליות, הם תמיד מסוג מנוע פחמים ?
מה יתרונו של מנוע פחמים על פני מנוע חשמלי מסוג אחר כמו השראה ?

תודה.תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-08-2014, 18:04
  Elim Elim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,508
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ADAM COHEN שמתחילה ב "7. מדוע מתכננו של המעגל..."

קודם אתה צריך להבין שמדובר במנועים שונים (סינכרוניים ואסינכרוניים).
1. במנועים סינכרוניים קצב הסיבוב נקבע ע"י תדר הרשת ומספר הקטבים של המנוע (ולא ע"י הטריאק שיעביר רק חלק מהמחזור). גם מנועי המאווררים (מנוע INDUCTION) הם סוג של מנוע סינכרוני (עם מקדם "החלקה" - SLIP) שמאפשר שליטה מסויימת במהירות ע"י שינוי מקדם ההחלקה (מיתוג סלילים וקבלים שונים). במנוע כזה מעגל דימר לא ישלוט היטב במהירות - השליטה, אם בכלל, תהיה רק כי לא יהיה למנוע מספיק אנרגיה.
2. במנועים אסינכרוניים (עם פחמים) המהירות נקבעת באופן די דומה למנועי DC והם נשלטים היטב ע"י טריאק. יש להם גם יתרונות נוספים כגון מומנט גבוה יותר בהתנעה ובמהירויות נמוכות וגם יכולת סיבוב במהירויות גבוהות (לא תלוי בתדר הרשת) - כך שהם מתאימים יותר למקדחות.

התשובות לשאלות שלך נגזרות בעיקר מההבדלים בין המנועים. לגבי הסליל בטריאק - הוא חלק ממעגל סינון הרעשים (RFI) שנוצרים כתוצאה ממיתוג הטריאק.
_____________________________________
Elim

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:10

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר