16-12-2013, 12:59
|
|
|
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,299
|
|
טכניקות בדגמי נייר - קצת על גופים עם חתכים שונים
חבר מחו"ל מפורום פייפרמודולרז ביקש ממני להסביר לו טכניקות כיצד אני מחדיר דסקיות, מדביק אותם ומחבר חלקים בצורה חלקה.
הסברתי לו בפרטית שיקח לי שעות וימים להקליד לו באנגלית, ולכן הבטחתי לו שאצייר לו את הטכניקות עם הסברים קצרים.
חבר שלי תיאודור אמור לתרגם את המלל לאנגלית ואז אשלח לו את הקבצים.
בכל אופן, הקבצים המקוריים הם בעברית ולכן החלטתי להעלותם כאן לטובת ציבור הגולשים.
הקבצים והאיורים משמשים כהמלצה בלבד להקלה על בנייה ואינם תורה מסיני, אולם מנסיוני הם מפשטים את העבודה על דגמי מטוסים ויוצרים דגם נקי ויפה.
ונתחיל עם גוף פשוט בעל חתך עגול או אובאלי
זהו בעצם החתך הקל ביותר לבנייה, אולם אם מכניסים דיסקית בלחץ עודף, או ששמים יותר מידיי דבק לבן, או שמכניסים את הדיסקית בתוך טבעת החיבור, אז לפעמים נוצר לנו מצב עם "בליטת דיסקיות" או "גבעות" בין חיבורי החלקים.
כמו שאני תמיד ממליץ, זה להכניס את הדיסקית בלחץ קל עד שמגיעה לטבעת החיבור וברגע שיושבת כנדרש, אז להדביק אותה עם 4 נקודות דבק מהיר בהיקף וזהו.
מה שאנחנו מרוויחים בזה, זה פחות לחץ על היקף החלק וגמישות החלק האחורי שיכול להתחבר בצורה קלה יותר לחלק הבא אחריו או לפניו.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img2.tapuz.co.il/communafiles/54225367.jpg]
כעת נעבור לגוף בעל חתך מלבני
דגמים בעלי חתך מרובע, או יותר נכון מלבני גבוה, דוגמת מטוס הבוכנה מוסטנג, סובלים מדפנות צדדיות רכות ואם מכניסים את הדיסקית ומדביקים אותה לחלק הרצוי ואז מנסים לחברו לחלק הבא אחריו, אז לפעמים הדפנות נמעכות קצת ושוב נוצר לנו מצב של בליטת דסקיות......בייחוד זה קורה עם מטוסים בקנה מידה גדול מאוד.
ולכן, ממליץ קודם לחבר את שני החלקים ביניהם ואז כאשר החלקים מחוברים ומודבקים כנדרש, יש להחדיר את הדיסקית לתוך החלק הרצוי , ושוב, עד לטבעת החיבור ובלחץ מתון.
כמובן שניתן להיעזר בחור הכוונון שיש בדיסקית, ואם אין אז לבצע חור, או אפשר בצורה קלה יותר, פשוט לנעוץ בכוח עיפרון, עט או מברג בדיסקית ואז ניתן בקלות להחדירה למקומה המתאים.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img2.tapuz.co.il/communafiles/54225390.jpg]
ולסיום...גוף בעל חתך מורכב ולא סטנדרטי
דוגמת פנטום, F-15, F-16 ומיגים חדשים למיניהם.
למטוסים אלו יש מבנה מורכב ולפעמים קשה מאוד לעבודה, במקרים כאלו ממליץ לשם דבק רק בנקודות השבירה/כיפוף של החלקים והדיסקיות, ושוב להשתמש בדבק מהיר בלבד, כי הוא מדביק במהירות ואין צורך לחכות הרבה זמן כדי שיהיה חזק, אלא ישר אפשר כבר לעבור לשלב של חיבור חלק חדש.
לאחר שהדבקנו דיסקית לחלק שלה, אז שוב, ממליץ לשם בטבעת החיבור דבק רק במקומות הכיפוף ובמספר מועט של נקודות היקף ובנקודות הציר של הדיסקית.
אם נשתמש בהרבה דבק, אז החלק שאמור להתחבר יהיה רך מידיי ויהיה רגיש לעיוותים.
במקביל, בחלקים מורכבים שיש בהם משטחים ישירים כמו הגחון של הפנטום או הגב של ה-F15....רצוי לחזק אותם עם קרטון ביצוע או קרטון קורנפלקס בהתאם, וכך אנו מונעים התעוותות החלק לאורכו למרות שיש בו דיסקיות, כי הדיסקיות לא יכולות לפתור "שקיעה" של חלק ישר ארוך וגדול.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img2.tapuz.co.il/communafiles/54225417.jpg]
יום טוב
נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 16-12-2013 בשעה 13:03.
|