לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-09-2013, 14:25
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
מידע V-22 אוספרי, אשכול מס' 2

מגאזין התעופה Air Forces Monthly מפרסם בגליונו הקרוב כי חברת בואינג ערכה ניסוי משותף עם חיל הנחתים, לבדיקת היתכנות של האפשרות לבצע תדלוק אוירי ע"י MV-22. המטוס פרס את צינור התדלוק לכל אורכו, ומטוס קרב F-18 התקרב אל פתח הצינור עד למרחק מספר מטרים - לא בוצע מגע פיזי בין השניים, אך נמצא כי התדלוק אפשרי מבחינה אוירודינמית ללא סיכון חריג לכלי הטיס. עתה מצפה צוות הניסוי לתקצוב נוסף של הפרוייקט כדי לאפשר את המשך הניסויים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ציטוט:
A Bell/Boeing and US Marine Corps team has been conducting air-to-air refuelling proximity tests between an MV-22 Osprey (165492/N204TR) and F/A-18A+ Hornet. Although the refuelling probe did not connect with the basket, the Hornet flew within 30ft (10m) of the MV-22’s drogue chute at 210kts during a flight on August 29. The team is hoping extra funding will be made available for additional testing to include contact between the two aircraft.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 05-01-2014, 13:06
  OINT OINT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.06
הודעות: 403
מסתמן: מטוסי 22-V ישולבו בטייסות היסעור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "V-22 אוספרי, אשכול מס' 2"

מסתמן: מטוסי 22-V ישולבו בטייסות היסעור

בחיל האוויר מתלבטים האם טייסי כלי הטיס החדש ייחשבו "טייסים" או "מסוקאים"


עמיר רפפורט 2/1/2014

http://www.israeldefense.co.il/?Cat...&ArticleID=5651

מסתמן: מטוסי ה-22-V החדשים ישולבו בחיל האוויר במסגרת טייסות מסוקי היסעור הוותיקות ולא תוקם עבורם טייסת חדשה ונפרדת. כך נודע לישראל דיפנס. חיל האוויר אמור לקלוט שישה מטוסי -22-V עד לסוף שנת 2014, במסגרת הבנות בין משרד הביטחון ובין הפנטגון.

המטוס - מסוק מדגם 22-V מתוצרת בואינג ובל בארה"ב נבחן על ידי טייסים של חיל האוויר ונמצא מתאים ל"שורה של משימות". יכולות הנחיתה וההמראה של ה-22-V עושים אותו לכלי מאוד שימושי בעיקר בכל הקשור למשימות תובלה בשטחי לחימה ולמשימות פינוי פצועים. המטוס מסוגל להטיס 24 חיילים על ציודם לטווח של כ-700 ק"מ במהירות מירבית של כ-500 קמ"ש.

המסוק - מטוס טס בגובה מירבי של כ-8 ק"מ. יתרון נוסף של ה-22-V הוא ביכולתו לפעול משדות תעופה שהמסלולים שלהם נפגעו מפצצות או טילים. העובדה שאחרי ההמראה כמסוק ה-22-V טס כמו מטוס, עושה אותו לעדיף על מסוק בעיקר בגלל מהירות הטיסה. לשם השוואה, מסוק יסעור המצוי בשימוש חיל האוויר הישראלי טס במהירות מירבית של כ-300 קמ"ש.

ה-22-V כאמור מסוגל לטוס במהירות של כ-500 קמ"ש. לקראת הקליטה של כלי הטיס החדש התלבטו בחיל האוויר כיצד לשלבו במערך הקיים, ומסתמן כי הוא ישולב בטייסות הותיקות של מסוקי הסיקורסקי "יסעור". התלבטות נוספת נותרה בעינה: היות והטייסים נדרשים הן ליכולת של המראה ונחיתה כמסוק והן ליכולת הטסה של מטוס תובלה – לא ברור האם הם ייחשבו לטייסי תובלה או למסוקאים.

בעניין הזה מסתמך כי המטוס-מסוק יהיה שייך למערך המסוקים שכן ההמראה והנחיתה הן חלק מרכזי בכל משימה מוטס.

נערך לאחרונה ע"י OINT בתאריך 05-01-2014 בשעה 13:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 07-01-2014, 16:05
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "ומאידך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
נרכשו 2 יסעורים מאוסטריה ב 1981 והתקבלו לפחות 15 במתנה מארה"ב, 10 בעקבות מלחמת המפרץ הראשונה וחמישה נוספים בתחילת השנה שעברה


עד 1975 נקלטו בח"א 26 מסוקים, מהם נמחו 6 בתאונות ובקרב. הרכש של מסוקי סדרה ה', 17, למעשה הכפיל את הסד"כ הקיים והביא לפתיחת הטייסת הנוספת.
בשנים 1977-2006 אבדו 13 מסוקים (רובם בתאונות). ארבעה מסוקים, כפי שפורסם, נמכרו למקסיקו.
חמישה מתוך המסוקים שהגיעו אחרי מלחמת המפרץ, אלו שהגיעו בשנת 1993, לא טסו כלל ושימשו לחלפים.
מסקנה - אם תסכום את כמות המסוקים, הסד"כ כיום קטן יותר מאשר אמצע שנות ה-70'.

הערה - כל המידע לעיל פורסם במאמר שלי לאחר אישור הצנזורה.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 16-01-2014, 12:44
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "V-22 אוספרי, אשכול מס' 2"

14.01.2014 הודעה לקונגרס על מכירה אפשרית של 6 אוספרי לישראל
http://www.dsca.mil/sites/default/f...srael_13-73.pdf

המפרט כפי שהועתק מהודעתו של הגולש zorg באשכול הלא נכון

פורסמה בקשת הקניה של ישראל ל V-22 עם מאפיינים של הגרסה לכוחות מיוחדים CV-22
פורסם פרוט של בקשת הקניה של ישראל ל 6 'מטוסוקים' מסוג V-22B block C עם התחמקות מההגדרה אם מדובר בדגם של המרינס MV-22 או בדגם הכוחות המיוחדים של חיל האוויר מסוג CV-22 כאשר הבקשה כוללת גם רכיבים שנמצאים בכלים שמיועדים למשימות מיוחדות כמו מכ"מ עוקב קרקע וכו.. שלא נמצאים בכלים הרגילים של המרינס.




16 Rolls Royce AE1107C Engines (12 + 4 spares)
6 AN/APR-39 Radar Warning Receiver Systems
6 AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Systems
6 AN/AAR-47 Missile Warning Systems
6 AN/APX-123 Identification Friend or Foe Systems
6 AN/ARN-153 Tactical Airborne Navigation Systems
6 AN/ARN-147 Very High Frequency (VHF) Omni-directional Range (VOR) Instrument Landing System (ILS) Beacon Navigation Systems
6 AN/APN-194 Radar Altimeters
6 Multi-Band Radios
6 AN/ASN-163 Miniature Airborne Global Positioning System (GPS) Receivers (MAGR)
36 AN/AVS-9 Night Vision Goggles

https://www.defenseindustrydaily.co...-program-04823/


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 16-01-2014 בשעה 12:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 10-07-2015, 09:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונת אוספרי במפרץ הפרסי..."

פורסם דו"ח התאונה.
ע"פ הדו"ח בגלל טעות אנוש האוספרי הותנע כשהוא במוד תחזוקה, המשמעות היא שהמנועים פעלו בכוח מופחת.
האוספרי המריא ובגלל העדר כוח החל לאבד גובה עד שפגע במים ואף שקע מעט בהם.
הטייסים במקום לקפוץ החוצה, נאבקו באומץ, שיחררו דלק רב והצליחו להמריא ולנחות חזרה על הספינה.
הנזק למטוס כ 1.5 מיליון דולר.
בהמשך רק אחד משני אנשי הצוות של האוספרי חולץ מהמים, השני לא נמצא.
האירוע גרם לשינוי נהלים רבים בכל הקשור להפעלת אוספרי בכלל ובמארינס בפרט
כתבה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 18-05-2015, 20:02
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
למען האיזון
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "עוד תאונה קטלנית לאוספרי. נחת..."

מקור
ציטוט:
שר הנפט של דאעש או רו"ח? שאלת החיסול
המבצע החריג של כוחות קרקע אמריקניים על אדמת סוריה וחיסולו של האחראי על מערך הנפט בדאעש, אבו סיאף - שם כמעט אנונימי עד אתמול - מעלים שאלות רבות לגבי חשיבותם. אך אין ספק באחת מתוצאות המבצע: העלאת המורל
יצחק בן חורין, וושינגטוןפורסם: 17.05.15 , 05:42

כוח דלתא שמנה יותר מעשרים לוחמים הוקפץ לטריטוריה הסורית במסוקי בלאק הוק ומטוסי אוספרי V-22 (הממריאים כמסוקים וטסים כמטוסים). הם הגיעו באישון לילה למתחם של דאעש באל-עמר, מרחק של יותר מ-30 קילומטרים מדרום מזרח לדיר א-זור, בקרבת מתקני הנפט שאבו סיאף פיקח עליהם.
אין ספק בתכונות היחודיות שלו.
הייתי רוצה לומר שיש להשתמש בו רק(!) באין ברירה אחרת.
הבעייה היא שאפילו לצורך מוגבל ונדיר שכזה, יש לשמור על כושר המפעילים וכשירות הכלי. וזה עלול לגבות מחיר כבד כפי שהוכיח תפעולו חדשות לבקרים... ולו גם בתנאים אופטימליים כבתאונה לעיל.
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב


נערך לאחרונה ע"י 2liviu בתאריך 18-05-2015 בשעה 20:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 19-05-2015, 12:57
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
הוספת מיגון מתפרק
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "V-22 אוספרי, אשכול מס' 2"

חיל האוויר האמריקאי החל ברכישת לוחות מיגון מתפרקים להגנה על תא הנוסעים והצוות. המיגון ניתן לפירוק והרכבה תוך שעות, אך מוסיף משקל של כ-350 קילו. חיל הנחתים שמפעיל יותר כלים (עדיין) לא רכש ערכות מיגון, ושם יש השקעה בכיוון של הוספת כוח אש ממקלעים וטילים. כל השינויים הללו הם תולדה של המשימה (הכושלת?) לחילוץ אנשים מדרום סודן, בה אש נק"ל ומקלעים גרמה נזק משמעותי ל-3 כלים ופצעה קשה מספר אריות ים.
כמו כן הכתבה מתארת שלמרות שעברו כבר 25 שנים מאז טיסת הבכורה, עד היום לומדים על מגבלות הכלי לטיסה בטוחה. כתוצאה מתאונות מגלים את הצורך במרחקי בטיחות הרבה יותר גדולים ממה שרגילים במסוקים, הן אופקי והן אנכי.
הכתבה: http://breakingdefense.com/2015/05/...in-south-sudan/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 10-11-2015, 13:06
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
UAE Picks AW609 for Tiltrotor Requirement
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "V-22 אוספרי, אשכול מס' 2"

http://www.defensenews.com/story/de...s-v22/75501164/
בהחלטה חסרת תקדים ולא צפויה, חיל האוויר של איחוד האמירויות הפך ללקוח הראשון של המסוק/מטוס AW609. עוד רבע שעה לפני ההכרזה בואינג היו בטוחים שגירסה של האוספרי V-22 תיזכה במכרז. המכרז הוא ל-3 כלים שיסופקו החל ב-2019 עם אופציה לעוד 3 בהמשך. ה-AW609 ישמשו לצורכי חילוץ והצלה (SAR). מדובר במזכר הבנות שיחתם בתור חוזה בתום מו"מ שיכלול תמחור לא ידוע.
הסיבות להעדפת הדגם האירופאי הלא מבצעי עדיין הן יכולות וגמישות. יש לו טווח ארוך יותר, זמן שהייה באוויר ממושך יותר (נראה שההשוואה היא למסוק כללי, ולא לאוספרי). היצרן מבטיח מהירות מקסימלית של 275 קשר עם טווח פעילות של 750 מייל ימי, אך מתוכננים שדרוגים בקרוב. המטרה היא להטיס 9 נוסעים 500 מייל בשעתיים. משקל המראה מקסימלי יגדל ל-18,000 פאונד. הגירסה האמירתית תקבל יותר ציוד רפואי.
חיל האוויר של איחוד האמירויות הופך למתקדם באיזור ברכישות של הציוד הכי מתקדם שניתן לרכוש. גם Su-35 כנראה בדרך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 28-08-2024, 20:57
  RyonI RyonI אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.18
הודעות: 94
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי vitaman שמתחילה ב "סתם מתוך סקרנות כי הרי נתונים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי vitaman
האם הפרמטר שהבאת הוא המקובל למדידת בטיחות כלי טיס?
כן, ולא רק לכלי הטיס עצמו אלא לכל רכיב תעופתי- מנועים,רכיבים וכדומה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי vitaman
למה לא השוואה בין מספר כלים בכלל/במערך מול תאונות?
מה בדיוק מס' כלים במערך נותן לך? ומה אם חלק מהמערך מודמם או מופעל בעצימות נמוכה מהרגיל? הרעיון הוא לקבל מושג על מס' אירועים פר זמן פעילות כללי= שעות טיסה מצטברות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי vitaman
כמובן שגם סוג התאונות חשוב
כתבתי בפירוש תאונות קלאס A.
קלאס A משמעו:
1. נזק מצטבר של 2 מיליון $ ומעלה.
2. הרוגים.
3. השמדה טוטאלית של כלי הטיס.

בנוסף יש קלאס B (נזק של חצי מיליון$/נכות)
ומדדים נפרדים לשיעורי אבידות בנפש.


כאן למשל מוצג סיכום רקורד בטיחותי H-53 בשירות חא"א:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 29-08-2024, 14:41
  RyonI RyonI אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.18
הודעות: 94
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי vitaman שמתחילה ב "תודה על התשובה המפורטת...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי vitaman
תודה על התשובה המפורטת. מענין.
הטייה אפשרית בהצגת שעות טיסה, נניח כי:
במערך בו יש ארבעה-עשר אוספריי שטסו במצטבר 100,000 שעות התרסקו שניים= 14.3%
במערך בו יש עשרים ושלושה יסעורים שטסו במצטבר 100,000 שעות התרסקו שניים= 8.7%
כלומר מספר הכלים במערך ביחס לתאונות חשוב ללא קשר לשעות טיסה.
ברור שבהדממה לא נספרות שעות טיסה, אבל מספר הכלים קבוע ושעות הטיסה שלהם מצטברות.
מניח שאני מפספס פה משהו
ה"הטייה" שהצגת לא רלוונטית כי היא עונה על שאלה אחרת- "מהו שיעור האבידות של הכלי ביחס למערך?"
היא לא עונה על השאלה "כמה תקריות בטיחות ביחס לשעות טיסה?"
בתעופה שעות טיסה = תפוקה מבצעית/מסחרית.
ולכן זו השיטה העיקרית בה מציגים נתוני בטיחות ומשווים בין מערכים.

במקרה שהצגת השיעור הוא 2 ל100,000 ש"ט בשני המקרים.
וכאן אגב, קיים יתרון "נסתר" לטובת האוספריי-
מכיוון שמהירות השיוט שלו גבוהה פי 2-3 מהמסוקים אותם החליף- פוטנציאל התפוקה המבצעית שלו גדול יותר בין אם זה מתבטא בזמינות ליותר משימות בחלון זמן נתון (מהירות גדולה>זמן משימה עם פרופיל טווחים זהה מתקצר), או לחילופין טווחים גדולים בהרבה. לכן גם במקרה כזה הוא עדיף.
זה אינו מקרה שגם הARMY הולך בכיוון הזה ויחליף את הבלקהוק בואלור V280. היתרון ביכולות ובתפוקה המבצעית משמעותי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 30-08-2024, 01:25
  RyonI RyonI אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.18
הודעות: 94
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "..."

שים לב מה רשמתי בתגובה הראשונה ואפילו הדגשתי- התייחסתי לנתוני הV-22 הסדרתי (הגירסאות המבצעיות)-
כלומר החל מ2006.
תאונות שקרו בפיתוח וניסוי בשנות ה90 פחות רלוונטיות כי א. היה מדובר בקונספט תעופתי חדש ומאתגר שדרש מו"פ די חריג. ב.הכלי עבר לא מעט שינויים ושיפורים מאז.

הדף שהצגת כולל תקריות כמו "nose gear collapse"...... איך זה נספר כקלאס A רק אלוהים יודע...
או במקרה אחר מ2012 מדובר בנחיתת חירום- כשנכנסים לדיווח על התקרית מצוין "The tilt-rotor aircraft landed safely."
כלומר אין בתקרית דיווח על נפגעים או נזק משמעותי והיא בכל זאת מוצגת. זה לא קלאס A.
בניגוד למה שאתה אומר, רק לחלק יש אינדקציה ודאית לגריטה.

אין לי כרגע זמן לעבור על כל התקריות אבל ברור שמדובר בדף מגמתי וטבלה עם תקריות לא תואמות להגדרה של קלאס A.

נערך לאחרונה ע"י RyonI בתאריך 30-08-2024 בשעה 01:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:00

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר