01-10-2013, 09:34
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ninesouls
איך 80 מיליון לחתיכה? החתיכות שמוזמנות כרגע עולות כמעט כפליים, כולל המנוע.
מטוס שאמור להחליף (בין היתר) את מטוסי הדוגפייט צריך לתת דוגפייט ברמה טובה. בכלל, המחשבה שטילי א"א ארוכי טווח יחליפו את הדוגפייט מתעלמת מהעובדה שמטוסים (ובפרט ה-F35) הם מוגבלים למדי במספר הטילים שהם נושאים, והמטוסים האמריקאיים עלולים להיות מלכתחילה בנחיתות מספרית בהרבה זירות פוטנציאליות (טייוואן היא דוגמה טובה). אני מקווה שאכן יסתבר שיכולות הדוגפייט של המטוס לפחות לא נופלות מאלה של המטוסים שהוא מחליף.
|
80 מיליון זה עוד יהיה אבל לא עכשיו.
הנה לך תקדים משבוע שעבר: נורבגיה חתמה על הסכם רכישת 2 מטוסים בסכום של 98 מיליון דולר לכל מטוס (דגם A).
כתבה
זו גישה שגויה להתסכל על המטוסים אחד על אחד, כשיטת הפעלה זה לא יקרה כך.
המטוס הזה הוא קומבינציה מאד מורכבת של מערכות וחיישנים מיוחדים אשר טרם ניראו בעולם התעופה, כולם אמורים לפעול בהרמוניה ובצורה הכי מיטבית (קראו לזה "היתוך מידע").
המטוס הזה לא יכול להיות כל המטוסים בחבילה אחת, הייעוד העיקרי שלו הוא תקיפה ומודיעין, אבל אם יצטרך להלחם גם את זה הוא יעשה.
- חיהא"א מייעד לו שת"פ עם רפטורים, הרפטור ישמור על עליונות אווירית, הוא יפעיל את חיישניו ויתקוף וגם הרפטור יצטרף לתקיפה כשיתאפשר, הוא מסוגל לזה,
- המארינס מייעד לו סיוע צמוד לכוחות הסער, תקיפה אגב שימוש בחיישניו וגם יכולת ניהול קרבות אוויר
- הצי רוצה אותו כמגן הצי יחד עם ה סופר הורנט המתקדם (ASH), תקיפה תוך כדי שימוש בחיישניו
- וישראל? חיה"א שלנו רוצה ממנו הכל, וורסטיליות מוחלטת.
כולם יפעילו אותו בשיתוף מטוסים אחרים, אין כאן מסלול פרט.
אבל אם זה יקרה, אז הוא ידע לעשות גם את זה, סה"כ יש לו את המנוע הכי חזק היום בעולם מטוסי הקרב, יכולת שיוט על, חליפת חמקנות, חליפת תקשורת מתקדמת, ממשק משתמש (הטייס ואנשי קרקע) מתקדם ביותר, יכולת נשיאת כמות דלק גדולה מאד, יכולת נשיאת חמ"מ מגוון, חיישנים שנותנים לו יכולות מטורפות (גילוי למעלה מ 800 ק"מ), מערכות הגנה עצמית פאסיביים ואקטיביים, טילי BVR וטילי WVR גם תותח ולא פחות חשוב שרידות גבוהה ותחזוקה ידידותית.
הדוקטרינה הרוסית מאופיינת בקרבות אוויר אשר רובם קצרי טווח ומיעוטם ארוכי טווח, הדוקטרינה המערבית יותר ארוכי טווח ופחות קצרי טווח, הטכנולוגיות בהתאם.
הדוקטרינה הישראלית? הכל, גם קצר, גם ארוך, גם תקיפה, גם מודיעין. חיה"א ילמדו אותו וידעו לייצר את התו"לים הכי מתאימים לו ובכל מתאר אפשרי.
אז ברגע שחיה"א בא ואומר, כן זה המטוס הבא שלנו כי מצאנו אותו מתאים לייעודים ההיסטוריים, העכשווייים והעתידיים שלנו, אז כדאי להדיוטות כמונו להפסיק ולנסות לראות מבמטוס הזה כל מיני פגמים דימיוניים רק בכדי להצדיק איזה כתבה עלובה שהכין כתב מתוסכל.
המטוס הזה הוא הדבר הבא, המחיר שלו יירד לא עוד הרבה ויתייצב, לפחות 75 יחידות ממנו יהיו כאן וישמרו יחד עם שאר מטוסי החיל על היתרון האווירי של ישראל.
כך תמיד היה וכך תמיד יהיה!
נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 01-10-2013 בשעה 12:52.
|