13-06-2013, 15:53
|
|
|
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,299
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי DZZ
והעבודה שלך נקייה ומדוייקת, אולם אותי מעניין יותר התהליך.
מה הכוונה באמירה שזה תכנון שלך? האם אתה מתחיל משרטוט תלת מימדי ומזה גוזר חישובי פריסה? או האם אתה לוקח דגם נייר "מן המדף", מפשיט ממנו את כל הפרטים מלבד צורה, ומלביש אותו בפרטים וצבעים משלך? אני מבין ממה שאתה כותב שזה יותר קרוב לאפשרות השנייה. היה מעניין לראות מספר צילומי מסך מתהליך העבודה שלך על המחשב.
|
אני אנסה להסביר בקצרה עד כמה שאוכל ואדגים בעזרת תמונות השוואה.
1. אני לא יודע לעשות חישובי פריסה.
2. אין לי תוכנת 3D
3. אני לוקח דגם מהמדף ומשנה לו, לא רק את הצבעים והקווים, אלא משנה לו את הפריסות כדי להתאימו לצורה האמיתית של המטוס ואת זה אני עושה בצורה ידנית של "ניסוי וטעייה"..לפעמים אני פוגע בפעם הראשונה ולפעמים בפעם השנייה או השלישית, תלוי במורכבות של החלק.
בדגם הנוכחי, לא רק שהפשטתי את כל הפרטים, שיניתי את הצורה של יותר מ-95 אחוז מהפריסות ואסביר בהמשך.
4. לאחר ששיניתי את והפכתי את הקרביים של הדגם מא' עד ת', אני בונה אבטיפוס לבן, רואה שהכל מתחבר כשורה, חלק לחלק, קו מתאר לקו מתאר,כנפיים לגוף ועוד...
אני מצייר על האבטיפוס הלבן את כל הפנלים שניתן להוסיף, מודד את מיקומם ע"י סרגל או "מטר" של תפירה ואז משרטט במחשב.
5. פנלים בכנפיים...
בגלל שהכנפיים וההגאים הם דו ממדיים פחות או יותר, אז אני ישר משרטט פנלים וקווי מתאר במחשב מבלי להתייחס לאבטיפוס הלבן.
6. במידה ויש תיקונים בדגם הלבן, אני משרטט שוב ובונה שוב את החלקים הפגומים.
7. במחשב אני כותב ומאייר את כל הכיתובים והסימונים שיש בדגם עפ"י פרופילים, תמונות של מטוס אמיתי ושל שרטוטי בנייה של דגמי פלסטיק שאני מוצא ברשת.
8. לאחר ששלב האבטיפוס עובר בהצלחה, אני חוזר לשולחן השרטוט במחשב וצובע מחדש בפוטושופ.
9. לאחר גמר הצביעה, אני מלכלך את הדגם.
10. בדגם האחרון השתמשתי בשיטה צביעה שפיתחתי לעצמי כדי לייצור אשלייה של עומק לחריצים ולמסמרות והברגים.
11. בדגם האחרון הוספתי את כל המסמרות והברגים שיכולתי להוסיף לדגם בקנה מידה 1:33 עפ"י שרטוט מאוד מפורט שמצאתי ברשת.
זהו פחות או יותר.
לגבי הדגם הנוכחי:
ברמה העקרונית לפני כמה שנים לקחתי פריסות של בטאון ח"א ושיניתי אותם לגמרי, קרי...
החלק המרכזי של הגוף בנוי מ-5 חלקים שממוספרים מ-8 עד 12.
מלבד חלק אחד מס' 8, אם זכרוני אינו מטעני שהפריסה שלו(ללא קווי המתאר והפנלים ששורטטו על ידי) נשארה כמעט זהה, כל פריסות חלקי הגוף המרכזי שונו כדי ליצור מראה ריאליסטי יותר.
במקביל....
החרטום זה תכנון שלי.
הזנב זה תכנון שלי.
הכנפיים, הגאי הגובה והכוון שורטטו מחדש על ידי במחשב לפי פרופילים שקיימים ברשת.
כנ"ל גפ הצנ'פים שברמה העקרונית התריסים שלהם הם בעצם צילום של הדבר האמיתי והכנסתו לתוך פריסה משורטטת מראש.
חימוש, אני משרטט לבד.
כסאות המפלט ותא הטייס הוא שעטנז של "מאלי" ושל GPM שהונדסו מחדש ונצבעו בהתאם לנדרש וכמו כן הותאמו לדגם הזה...כמו כן, הפנלים הקדמיים והצדדים הם בעצם תמונות של תא טייס אמיתי שהוקטנו "והולבשו" לתוך הפריסות ששרטטתי.
כדי לנסות להמחיש לך את ההבדל המהותי בין דגם שהיה קיים לבין מה שייצרתי אתן לך דוגמא של הפנטום של בטאון ח"א שבעצם במקור הוא של חברת "וילהלם שבהנר" הגרמנית.
דגם בטאון 1:50 היה ברמה מאוד נמוכה ולקוי מכל הבחינות יחסית לדבר האמיתי.
גם הצורה שלו לא הייתה נכונה, לא היו לו מספיק קווי מתאר ולשלא לדבר על הצביעה הזוועתית שעשו בזמנו....ובטאון הוציא בזמנו דגמים אחרים ברמה הרבה יותר טובה.
באמצע שנות האלפיים רק שיניתי לו את הצבעים וקצת תיקנתי את החרטום והוספתי לו תותח ריאליסטי יותר.
בשנת 2009 שיפצתי אותו והפכתי את כל קרביו ע"י שינוי כל הפריסות שציינתי לעיל.
לפני כמה חודשים לקחתי את השיפוץ של שנת 2009, ושוב שרטטתי מחדש ותיקנתי עוד הרבה דברים והיגדלתי לקנה מידה 1:33
הדגם המקורי מקורי של הבטאון ביחד עם הדגם 1:50 ששיפצתי הוצגו יחדיו ב-2009 בכנס המועדון השנתי ואף אחד לא חשב שמדובר בעצם בשיפוץ כללי של הבטאון, הם גם לא דומים בכלל אחד לשני ותיכף תראה.
הנה פרופילי צד ומבט גחון של דגם בטאון שמשופץ רק בצביעה ותיקון קל בחרטום והוספת תותח ביחד עם הדגם שעבר שיפוץ "אוברול כללי".
רואים הבדלים?
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://albums.timg.co.il/userfolders/219/3263343/326334320136131562.jpg?time=0]
וכאן הדגם 1:50 מול אחיו הגדול 1:33 שעבר שיפוץ נוסף בצביעה וגם בחלקי הגוף, כמו חרטום מושפל יותר, זנב עבה יותר, מסמרות וברגים לרוב וכמובן חופה שקופה עם תא טייס מפורט.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://albums.timg.co.il/userfolders/219/3263343/326334320136319431.jpg?time=0]
וכאן ניתן לראות את הפנטום הנוכחי עם דגם הקרפדה ששיפצתי ב-2008.
בדגם הקרפדה, החרטום הוא מקורי של חברת מאלי, ואילו בדגם שלי זה תכנון מחדש, תוכל לראות כיצד החרטום שאני תכננתי יותר עבה ומושפל בזוית נכונה יותר מאשר בדגם הקרפדה.
החרטום של הקרפדה(מאלי) צר יותר ומושפל בזוית תלולה יותר.
יש עוד הרבה פריטים בולטים ופחות בולטים ששונים מהדגם הזה לדגם הקרפדה וכמובן שהרבה יותר דומים למציאות.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://albums.timg.co.il/userfolders/219/3263343/3263343201363194241.jpg?time=0]
בקרפדה גם השתמשתי בקווי מתאר עבים יותר ולא יצרתי מסמרות וברגים, בדגם הנוכחי הקטנתי את עובי קווי המתאר כמעט בחצי וכמובן שהוספתי מסמרות למראה ריאליסטי יותר.
פשוט בדגם הנוכחי השקעתי את כל רמ"ח איבריי כדי שיצא לי דגם F-4E מנייר הכי מדוייק שיש כיום.
ישנם עוד הרבה שינויים שביצעתי מאז הקרפדה ודגם הבטאון המשופץ, אך קצרה היריעה מלהכיל אותם.חחח
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://albums.timg.co.il/userfolders/219/3263343/3263343201363194330.jpg?time=1]
כאן ניתן לראות את הצביעה "התלת מימדית", כאילו יש עומק בחריצים ובמסמרות, וגם את הצנפ"ים התלת מימדים שצביעתם היא בעצם "הלבשת" תמונה של תריס אמיתי לתוך הפריסה.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://albums.timg.co.il/userfolders/219/3263343/32633432013613155758.jpg?time=0]
נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 13-06-2013 בשעה 16:07.
|