בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
ככל שאני מכיר את צה"ל ומשהב"ט, ולאור הרגישות המובנית בכל הנושא, הסיכוי שייעשה שימוש בשם דקר עבור כל דבר שאינו קשור להנצחת הצוללת שטבעה - קלוש ביותר עד לא קיים בכלל.
גמאני לא מאמין שזה יקרה
לא מכיר תקדימים בעולם (אולי יש?), הספינה USS Arizona שנפגעה במתקפת פרל הארבור נחשבת לאסון לאומי, עד היום אין ספינת המשך עם השם הזה.
גם הספינה USS Oklahoma נפגעה בהתקפה ונחשבת לאסון קטן יותר, יש בצי האמריקאי צוללת לוס-אנג'לס אחת שניקראת USS Oklahoma City שזה שמירת השם עם שינוי קל, אבל אין USS Oklahoma, מעט מאד כלי שייט עם שמות ערים קיבלו את התוספת City.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י אילת שטה למרות הכל."
אח"י אילת דוגמה טובה (אשכול)
גם היורקטאון וההורנט - תודה לכם על רענון הזיכרון.
אתה יודע מה, השם דקר לצוללת השישית הוא בסדר גמור.
אני חושב שהציבור צריך כבר להשאיר את הטראומה הזו בהיסטוריה ולהמשיך הלאה, רק תחייתה של הדקר כצוללת הכי מתקדמת בחיל תעשה את זה.
אבל כמו סירפד, אני סקפטי לגבי זה, ניראה מה יהיה!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
יום רביעי ה 15.05.13 מפעלי HDW בנמל קיל, טקס מסירת הצוללת השישית (U-36) והאחרונה מדגם U-212A לצי הגרמני. כתבה
שימו לב בכתבה, הצוללת U-32 של הצי הגרמני שברה בחודש שעבר שיא שהיה רצופה מתחת למים לצוללות לא גרעיניות - 18 יום.
הדבר נעשה תודות למערכת AIP של חברת סימנס בה מצויידת הצוללת.
בדולפין II הדור המתקדם יותר של המערכת הזו.
כעת על קוו היצור רק הדולפין השישית שמקבלת את מלוא הצומי, אם כי בקרוב יתחילו את בניית שתי צוללות ה U-209 שמצרים הזמינה בשנה שעברה.
חברת HDW נחשבת כיום ליצרן הכי גדול בעולם בנושא צוללות לא גרעיניות והצוללות שלה נחשבות להכי מתקדמות בתחום זה.
לחברה לקח 6-7 שנים לבנות את 4 הצוללות אשר הוזמנו בשנת 2006 (2 לגרמניה ו 2 לישראל), הסברה היא שעם הדולפין השישית שהוזמנה ב 2012 זה יהיה יותר מהר (פחות עומס על קווי הייצור).
15.05.13 הטקס בהשתתפות נציגי חיל הים הגרמני ומשרד ההגנה ונוכחות נציגי מדינות רבות, כניראה שגם מצד חיל הים שלנו היו שם נציגים
09.05.13 ה U-36 בהכנות לטקס, לפניה במים ה U-33 (צילום: Helwin Scharn)
13.05.13 - 4 צוללות של גרמניה הצטופפו באזור של היצרנית (צילום: TUK)
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "אם כן, מה פשר הידיעות על ביטול הצוללת השישית?"
Contrary to local media reports, the officer said IDF does not plan to shut down armored units. Also contrary to local reports, the planning officer said the IDF has not yet decided whether to retire its first Dolphin submarine and some of its older surface ships once a sixth Dolphin submarine and new Sa'ar-6-class ships are delivered in the 2019-2020 timeframe.
"Only in 2017 will we start talking about what to do with our first Dolphin submarine and our older surface ships. Until then, nothing is decided," the planning officer said.
מ 2012 כל שלושת הצוללות הותיקות עברו טיפולים מקיפים ושידרוג מערכות.
מה שפורסם זה שכל זרוע בצה"ל נידרשה להציע איך היא מקצצת בסד"כ וחוסכת כסף מבלי לפגוע בכשרות המבצעית ומבלי לפגוע ביכולת לבצע את כל המשימות שלה.
לדעת חיה"י אם לא יהיה שינוי מהותי בזירה החל מ 2019 (זמן הגעת אח"י דקר) הם יכולים לוותר על אח"י דולפין ועל שני סטי"לים סער 4.5 - במקביל הם גם יתחילו לקבל את ארבעת ספינות הסער 6.
כמה זה באמת יהיה? כרגע אי אפשר לדעת, ההחלטה הסופית תהיה רק באותה נקודת זמן בהתאם למטלות הכלל צה"ליות ולצרכים.
חיל הים לא חי בתוך הבועה שלו, גם הסד"כ של זרועות האוויר והיבשה מול המשימות באותה נקודת הזמן ישפיע.
באותה נקודת זמן +/- צריכים להיקלט נמרים נוספים, אולי גם הנגמ"שים שרבות דיברנו עליהם, תומ"תים, רקטות, מטוסי אדיר, אולי גם אוספרי ועוד ועוד'...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
ריאיון עם הרמצ"ד תא"ל יוסי אשכנזי בו הוא מתייחס גם לאח"י דקר
- כל הסקציות שלה כבר מאובזרות ומוכנות לחיבור.
- שלב החיבורים יסתיים בעוד כחצי שנה
- באח"י דקר ייושמו כל מיני לקחים מהפעלת אח"י תנין ואח"י רהב וגם טכנולוגיה חדשה יותר
ז"א ניראה אותה מחוץ לאולם הבניה בתחילת 2017 ואח"כ ניסויים ימיים, ע"פ התכנון אח"י דקר צפויה להגיע לחיפה ב 2019
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
מח"י שינה את שם הצוללת השישית לאח"י דרקון, היא הראשונה מתוך דגם חדש של צוללות שיקרא דקר.
דוברות חיה"י פירסמה גם תמונת מתוך אולם ההרכבה (לא ידוע זמן הצילום)
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Nyrhex שמתחילה ב "אפשר הסבר על מתן שמות לספינות..."
הצוללת השישית (הראשונה בסדרה) הייתה אמורה להיקרא "דקר" על שם הדקר המקורית. לאחר לחץ מצד המשפחות הוחלט לוותר על השם דקר לצוללת עצמה.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
שתי כתבות מאתמול על כך שליצרנית TKMS יש גירסאות מתקדמות יותר של מערכת ה AIP ושל מערכת הבק"ש, מקווה שהעיכוב הגדול בבניית הצוללת נובע כי המתינה לפחות לחידוש במערכת ה AIP
מה יש כעת באח"י תנין ואח"י רהב? מערכת AIP (מערכת הנעה לצוללות ללא תלות באוויר חיצון) הפועלת בשיטת תאי דלק עם ממברנת אלקטרוליט פולימרי (PEM) מתוצרת סימנס הנקראת Sinavy
כל לקוח יכול לבחור את המודולים הפעילים בה, בצוללות ה U-212A של גרמניה התקינו 9 מודולים של 34KW כ"א (נקראים BZM34) ובצוללות ה U-214 התקינו שני מודולים חדשים יותר של 120KW כ"א (נקראים BZM120)
מה יש בדולפין AIP? לא פורסם. https://assets.new.siemens.com/siem...-fuel-cells.pdf
לגבי מערכת הבק"ש אני סקפטי כי הנורבגים אף פעם לא באים לנו בצורה חיובית ומה שיש עובד ממש טוב.
לגבי תאי הדלק החדשים זה כן יכול להיות.
שימו לב בין השורות של הפירסומים השונים שאח"י דרקון היא הראשונה בסידרת הצוללות דקר, ז"א אח"י תנין ואח"י רהב לא שייכות לסידרה.
למה יש לי הרגשה שכאשר אח"י דרקון תצא מאולם ההרכבה היא תהיה פיזית שונה במפרט הטכני שלה משתי האחרונות, נחכה וניראה..
אז אחרי כל הר"ת והכינויים היפים איך עובדת מערכת תאי הדלק? ראו הסבר בסירטון
פגשנו אותם בצוללת אח"י תנין - אברי - קצין הנשק, עופר - ראש צוות סונאר, טל - סגן המפקד, מתי - המפקד • אף אחד מהם לא קיטר על הצפיפות או על הניתוק מהמשפחה: הם דיברו על העבודה שלהם, שהם טובים בה ואוהבים אותה, וגם על הביחד המיוחד שלהם, שזר לא יבין
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "זן נדיר: יום עם לוחמי הצוללת אח"י תנין"
הפיסקה הרלוונטית לאשכול נמצאת בסוף הצוללת השלישית, אח"י דרקון, היתה אמורה להגיע השנה, אולם לאחרונה הוחלט בחיל הים כי תגיע רק ב־2023, אחרי שתעבור שדרוגים טכנולוגיים משמעותיים, שיתאימו אותה לאתגרים החדשים.
תחילה הוחלט לקרוא לה אח"י דקר, אולם ההחלטה עוררה את זעמן של המשפחות השכולות, שראו בכך פגיעה בזכר יקיריהן. אחרי דיונים שארכו חמש שנים שוּנה השם ל"דרקון".
בנוסף, אמורה להיחתם בקרוב עסקה לרכישת שלוש צוללות נוספות מגרמניה, מדגם דקר, אלו יחליפו בהדרגה את הצוללות מדגם דולפין, ואמורות לשמש את חיל הים לכמה עשרות שנים.
הגיע אלינו באופן פרטי פרוטוקול השידור, תירגמנו את הנאמר והחלק הרלוונטי מוצג כאן לפניכם.
לפני כן נציין שהאנשים שהתראיינו בשידור הם אנשים פרטיים המקצועיים בתחומם והאתר הזה נחשב לרציני ויסודי, המנחה מטעם האתר ביקשה את התייחסות משרד ההגנה הגרמני ואת התייחסות היצרנית (TKMS) לדברי המומחים ונענתה בשלילה מאחר והם שומרים על פרטיות לקוחותיהם ועל הטכנולוגיה הרלוונטית.
לכן כל הנאמר כאן הוא ע"פ פירסומים זרים בלבד ונתון למגוון רחב של פרשנויות, אתם מוזמנים להתרשם מזה ואף להצליב את הנתונים האלה עם מידע אחר בנושא כמו הריאיון עם הרמצ"ד הקודם (נמצא מעלה).
אז מה אמרו המומחים:
- בניית הצוללת השישית מתעכבת בגלל הטמעה של טכנולוגיה ייחודית הכוללת הגדלת אורך הצוללת הכללי בלפחות שני מטר יחסית לצוללות דולפין הקודמות
- באזור המוגדל הנמצא מאחורי הגשר (VMPL) יהיה מקום למשגרים אנכיים (VLS) או איחסון אמל"ח נוסף או תא לצוללי קומנדו או אמצעי מיוחד לצוללי קומנדו וכו'
- זו הצוללת הארוכה ביותר שנבנתה אי פעם אצל היצרנית (כידוע הארוכה ביותר כיום היא ה U-218SG עם 70 מטר)
FANG, האם אתה יודע על אפשרות לשדרג את 2 צוללות הדולפין 2 החדשות שהגיעו בשנים האחרונות עם הVMPL?
חיתוך והוספת מודול זה לא חריג בכל הקשור בעבודה עם צוללות ממה שאני יודע, בנוסף האם בישראל אפשר לעשות את העבודה הזו עם קבלת ה"ערכה"?
כמובן אחרי שיסיימו עם כל הניסויים ומבצעיות המערכת במהלך השנים הקרובות.
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי michaelm שמתחילה ב "FANG, האם אתה יודע על אפשרות..."
לשדרג תמיד אפשר, השאלה אם זה מוצדק.
מספנות Skaramagas ביוון שידרגו ברישיון מהגרמנים את הצוללת S118 Okeanos מדגם U-209/1200 בצורה הזו, הוסיפו קטע באורך 6 מטר מאחורי הגשר בו הותקנה מערכת AIP.
זה לקח להם 5 שנים (2009-2014) אבל קיבלו צוללת ברמה המתקרבת ל U-214 הכוללת מערכות סונאר, ניווט, קשר, אלקטרוניקה, הנעה ונשק חדשות.
זה נעשה תחת פרוייקט נפטון II לשידרוג לפחות 3 צוללות, אחרי הצוללת הזו הם זנחו את הפרויקט כי לא היה כדאי מהרבה בחינות והעדיפו להתמקד ב U-214.
ואצלנו? אח"י דרקון צפויה להגיע במהלך 2023, ייקח לפחות שנה להתקין בה מערכות ישראליות, להתאים אותה לסטנדרטים של ש.7, ללמוד את מערכת ה VMPL ולהגיע לכשרות מבצעית.
ז"א הצוללת הזו תוכל להתחיל להיכנס לסבבי העבודה רק במחצית השניה של 2024.
נניח שימצאו שה VMPL סבבה ויחליטו לשדרג את תנין ורהב בהדרגה, תנין כבר תהיה בת 10 עם אופק שירות של לפחות עוד 20 שנה, לוותר עליה 5 שנים בשביל מערכת משנית (חדשנית ככל שתהיה) אבל לא עם שינוי כזה דרמטי לעניות דעתי לא ניראה מוצדק.
גם אם הגרמנים יותר יעילים מהיוונים וישדרגו אותן בשנתיים-שלוש, זה עדיין לוותר עליהן להרבה זמן.
האפשרות הכי הגיונית זה השבחת אמצע חיים (2029-2030) שממילא יוריד אותן (כ"א בתורה) ממצבת הכלים לתקופה ארוכה, אז אולי אפשר על הדרך.
בכל מקרה אין בארץ יכולת לבצע עבודה כזו לכן זה אפשרי אך ורק בגרמניה וכמובן תלוי בזמינות של המספנות בתוך צבר ההזמנות (כולל הצוללות השביעית, שמינית ותשיעית שלנו).
וזה לא רק אילוץ על הצוללת עצמה אלא על כל המערך, צריך לקחת בחשבון גם את אח"י דולפין שבזמן הזה תתחיל להגיע לקצה, התקבלה בחיה"י ב 1999 עם אופק שירות של כ 30 שנה, עברה השבחת אמצע חיים ב 2011 וצפויה לצאת מהשירות לא מאוחר מ 2030. אחריה כמובן אח"י לוויתן ואח"י תקומה.
לבסוף עלויות - תהליך יקר, עדיף להשקיע את הכסף הזה בדברים אחרים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
ציפור לחשה לי (בגרמנית) שהיא מוכנה וממש בקרוב תצא מאולם ההרכבה
כפי שנאמר כבר באשכול הזה, ההערכות מדברות על הצוללת הכי גדולה והכי מתוחכמת שנבנתה אי פעם בגרמניה.
נצפה למשגרי VLS, מערכת AIP חדשה, סונאר חדש, מערכת בק"ש חדשה, אמצעי מודיעין מתקדמים (ייתכן ונראה תורן לשיגור רחפנים כפי שיותקן בצוללות ה U-212A החדשות של גרמניה), כ 72 מ' אורך וכ 2500 טון צלילה ועוד'
עד כאן הערכות ופנטזיות, נחכה לעובדות ככל שחיה"י יפרסם..
היתה אמורה לצאת אבל נוצר עיכוב בגלל הצוללות של סינגפור.
לאחת מהן היתה תקלה והיא הועלתה אל הסינכרוליפט ומאז במקצה תיקונים, עד שלא תסיים אח"י דרקון תמשיך להיות בחושך..
U-218SG פתוחה כמו ספר בתוך המים (צילום: Helwin Scharn)
1) לא ברור מדוע הצוללת השישית מתעכבת. להרגשתי הסובייקטיבית יש פה כבר השפעות פוליטיות של הממשלה הנוכחית שקשרוה לכל מה שקורה (דבר מסוכן וגרוע)
2) פירסום בדה מרקר על התייקרות של מילארד דולר!! אם זה לא בגלל שדרוג טכנולוגי הרי שפרשת הצוללות הישנה היא כלום ושם דבר בהשוואה לשחיתות הנוכחית: https://www.themarker.com/news/.premium-1.10545347
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "כמה דברים בקשר להמשך רכש:
1)..."
כשהחלו להופיע בימים האחרונים ידיעות בתקשורת וברשתות החברתיות על אישור הממשלה לרכישת שלושת הצוללות הבאות במחיר גבוה יותר חשדתי שזה ילווה בלא מעט רפש.
וזה מה שקרה, אנשים נתנו דרור לשדים שלהם והמקלדות פלטו רעל בלי להבין במה דברים אמורים, בלי הגיון ובלי קשר לעובדות.
אז כדאי שנעשה סדר בדברים (ככל שניתן)
- במעמד הזמנת הצוללת השישית (2012) היא הוזמנה כדולפין AIP כמו שתי אחיותיה תנין ורהב
- בינתיים, תוך כדי איפיון תכונות הצוללת והתחלת הבניה הטכנולוגיה גם בארץ וגם בגרמניה התקדמה וב 2016 לערך החליטו להטמיע אלמנטים חדשים בצוללת
- כתוצאה מכך הגודל והדחי שלה גדלו ובמקביל המערכות והחימוש שלה גדלו בגירסה, בכמות ובמגוון.
- לכן הוחלט שהיא תהיה דגם בפני עצמו אשר יקרא דקר (בעקבות סערה ציבורית ב 2019 הסבו את שמה לאח"י דרקון)
- שינוי הייעוד, הגודל והוספת המערכות לא באים בחינם והם גררו תוספת של 140 מיליון אירו על המחיר הבסיסי, ז"א מחיר הצוללת הוכפל ובצדק
- בחודש 11/2021 היא כבר היתה מוכנה ליציאה מאולם ההרכבה, ברגע האחרון הוחלט על מקצה שיפורים קל והוספת עוד אלמנטים, לכן החשיפה נידחתה למחצית הראשונה של שנת 2022
- בכל התקופה הזו היצרנית המשיכה לפתח מערכות ולצאת בדגמים חדשים, גולת הכותרת היא הדגם העתידי U-212CD המיועד לצי הגרמני ולצי הנורבגי.
- הצוללת הזו כשתצא ב 2025 לערך תהיה הגדולה ביותר שהגרמנים ייצרו (כ 3000 טון,כ 73 מ' אורך) ותישא מערכות חדשות
- מי בינתיים תעשה את הניסויים עם המערכות האלה? נכון, אח"י דרקון אשר צתטייד בחלק מהמערכות האלה
- אז אין כאן דרמות בגרוש בסגנון "לב כבד", מאבקים פוליטיים או שחיתות אלא תמורה הוגנת למוצר מתקדם, דקר זו לא דולפין ולכן היא עולה יותר
- קחו בחשבון שעד שיחתמו ויתחילו לייצר אותן אחת אחת הטכנולוגיה תמשיך להתפתח ויש סיכוי טוב שצוללת דקר השלישית או הרביעית יהיו גם יותר מתקדמות מאח"י דרקון שהיא דקר הראשונה.
- זו דרכו של העולם
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשהחלו להופיע בימים האחרונים..."
אצהיר מראש - לא ממש סומך על המערכת הצהלי"ת/משרד הביטחון כיום בנושאי רכש.
במבט מבחוץ לא ברור הצורך הדחוף בקניית הצוללות במחיר כזה, לא ברורה התועלת שבצוללות גדולות יותר ביחס לשימוש הצה"לי, ולא ברורה ההסכמה המיידית לעליית המחיר ללא מכרז ובדיקת חלופות (למשל צוללות זולות יותר ופתרונות אחרים לצרכים המבצעיים הנדרשים).
נניח שחוסכים מיליארד יורו ומזמינים צוללות פחות טובות או צוללת אחת פחות -
ב-1 מיליארד יורו, ניתן לרכוש הרבה דברים אחרים שיעזרו יותר לצרכים של צה"ל בשנים הקרובות:
(לפי הערכה שלי כל אחת מהאופציות הבאות תעלה כמיליארד יורו)
- מספר לווינים + עלות השיגור שלהם לחלל.
- 15000 מיירטי כיפת ברזל (לפי עלויות שפורסמו בתקשורת).
- אלפי חימושים מדוייקים ארוכי טווח.
- כמה טייסות של מלטי"ם.
- זוג קורבטות לחיל הים.
- טייסת של F-35
השקעה שקלית של 3 מיליארד יורו בחיל ים שגם כך השקיעו בו יותר מדיי בשנים האחרונות לא ממש הגיונית מבחינת עלות/תועלת ביחס למשימות הצפויות של צה"ל.
אנחנו מצפים בפורום להיגיון בריא, להסתכל על עובדות ולא להיסחף אחרי רכילות
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "המחיר מאוד גבוה ולא ברור שמצדיק את התועלת"
עד לרגע זה אין כל אישור רשמי שזה המחיר, יש מישמש לא קטן של מספרים פרי דמיונם הקודח של עיתונאים.
פורסם שוועדת הכספים אישרה כ 11.5 מיליארד ש"ח למערכת הביטחון, אף אחד לא יודע באמת למה מיועד הסכום הזה (שמתם לב שבחלק מהכתבות רשמו בפירוש תוספת למחיר הקודם, איזה מחיר בדיוק? רק השד יודע)
מה שנסגר עם הגרמנים זה הסכם מסגרת, הצוללות יוזמנו אחת אחת אז מציע שנמתין עד שיהיה הסכם/הזמנה פרטני ואז נוכל להתייחס אליו.
אגב, 6 צוללות ה U-212CD של גרמניה ונורבגיה הוזמנו במחיר של כ 5.5 מיליארד אירו, ז"א למעלה מ 900 מיליון אירו לצוללת.
תשכחו מהמספרים הקטנים, הכלים הנוכחיים והעתידיים סופר מתוחכמים וזה עולה כסף
העיסקה החדשה היא ל 3 צוללות דקר עתידיות
כפי שכבר נאמר אח"י דרקון (נושא האשכול הנוכחי) התחילה כדולפין II השלישית שהוזמנה ב 2012, בהמשך גדלה והתעצמה והפכה להיות הראשונה בסידרת דקר.
כמו כן נאמר שב 2019 החברה האם TK השקיעה 250 מיליון אירו בחברה הבת (היצרנית TKMS) כהכנה להזמנה הזו.
אם נרד לרזולוציה של העניין, נקשור את זה לידיעה מאותם הימים (ראה בקישור) שהיצרנית תעבור מקצה שיפורים והתחדשות מקיף (כולל אולם בניה חדש מתקדם) על מנת לעמוד בתהליכים ותוכניות העתיד. https://www.reuters.com/article/us-...KBN1XE1BQ<br />
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מערכת הביטחון והדרג המדיני לא..."
אני מבין - הצוללות החדשות יותר מתקדמות והמחיר הגיוני.
זה ממש לא אומר שהעסקה אופטימלית עבור ישראל.
לצרכי האיומים הנוכחיים על ישראל - חמאס, חיזבאללה ואיראן, הצוללות כמעט לא רלוונטיות (אולי מעט בנושאי מודיעין).
מדינות שהאיום הימי עליהן הוא ברמה מעצמתית (צפון אירופה או אוסטרליה) אכן משקיעות הרבה יותר בצוללות אבל שם ההשקעה הגיונית ביחס לצרכים.
בישראל זו כנראה השקעה לא אופטימלית ולא חכמה.
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "זה שאין הפתעות לא אומר שהעסקה טובה לישראל"
למיטב הבנתי הלא מלומדת, הצוללת מאוד רלוונטית נגד האיום האיראני, גם אם פירסומים זרים לגבי סוג נשק מסוים שהצוללות נושאות נכונים וגם אם לא. צוללת זה לא רק מודעין ותקיפת ספינות, זה גם טילים מדויקים.
צוללת הדקר גדולה יותר יכולה לשאת מגוון וכמות טילים רבה יותר.
טילים נגד כל המטרות האפשריות, החל מטילי שיוט לעזה, איו"ש, סוריה בתחום הקרוב ואיראן בתחום הבינוני.
לגבי התחום הרחוק זו רק ספקולציה אבל שימו לב לגשר הענק:
- האורך כ 24 מטר שזה פי שניים מהיחס בדולפין II
- הגובה מקרקעית הצוללת עד ראש הגשר הוא כ 17-18 מטר ברוטו שזה כ 13-14 מטר נטו
תנו לדמיון שלכם חופשי להשתולל על איזה וכמה טילים אפשר להכניס לשם..
אגב, גם אם יהיו שם טילים גדולים של 9-10 מ' אורך זה לא אומר שלא יהיו משגרי VLS לטילי שיוט מאחורי הגשר
הדקר מתוחכמת יותר לא רק במערכות שלה וביכולת איסוף המודיעין אלא היא גם צוללת טילים קטלנית יותר כנגד מגוון רחב של מטרות (כלי שיט, מטרות קרקע רחוק וקרוב ואני מאמין שאם לא עכשיו אז בהמשך גם מטרות אוויר)
לא כלי מיותר בכלל אלא נהפוך הוא כלי נדרש, מודרני ומתוחכם
צוללת הדקר גדולה יותר יכולה לשאת מגוון וכמות טילים רבה יותר.
טילים נגד כל המטרות האפשריות, החל מטילי שיוט לעזה, איו"ש, סוריה בתחום הקרוב ואיראן בתחום הבינוני.
לגבי התחום הרחוק זו רק ספקולציה אבל שימו לב לגשר הענק:
- האורך כ 24 מטר שזה פי שניים מהיחס בדולפין II
- הגובה מקרקעית הצוללת עד ראש הגשר הוא כ 17-18 מטר ברוטו שזה כ 13-14 מטר נטו
תנו לדמיון שלכם חופשי להשתולל על איזה וכמה טילים אפשר להכניס לשם..
אגב, גם אם יהיו שם טילים גדולים של 9-10 מ' אורך זה לא אומר שלא יהיו משגרי VLS לטילי שיוט מאחורי הגשר
הדקר מתוחכמת יותר לא רק במערכות שלה וביכולת איסוף המודיעין אלא היא גם צוללת טילים קטלנית יותר כנגד מגוון רחב של מטרות (כלי שיט, מטרות קרקע רחוק וקרוב ואני מאמין שאם לא עכשיו אז בהמשך גם מטרות אוויר)
לא כלי מיותר בכלל אלא נהפוך הוא כלי נדרש, מודרני ומתוחכם
אתה חושב שהטילים ישאו ראש קונבנציונלי?
נגד עזה, איו"ש, סוריה ולבנון חיל האוויר מציע אופציה יותר cost effective, ואילו נגד איראן, שיגור כזה מהים, אם מזוהה, עלול להתפרש כירי של נשק גרעיני ולגרור תגובה אינסטנקטיבית של שיגור אמל"ח לא קונבנציונלי לישראל.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
צוללת הדקר גדולה יותר יכולה לשאת מגוון וכמות טילים רבה יותר.
טילים נגד כל המטרות האפשריות, החל מטילי שיוט לעזה, איו"ש, סוריה בתחום הקרוב ואיראן בתחום הבינוני.
לגבי התחום הרחוק זו רק ספקולציה אבל שימו לב לגשר הענק:
- האורך כ 24 מטר שזה פי שניים מהיחס בדולפין II
- הגובה מקרקעית הצוללת עד ראש הגשר הוא כ 17-18 מטר ברוטו שזה כ 13-14 מטר נטו
תנו לדמיון שלכם חופשי להשתולל על איזה וכמה טילים אפשר להכניס לשם..
אגב, גם אם יהיו שם טילים גדולים של 9-10 מ' אורך זה לא אומר שלא יהיו משגרי VLS לטילי שיוט מאחורי הגשר
הדקר מתוחכמת יותר לא רק במערכות שלה וביכולת איסוף המודיעין אלא היא גם צוללת טילים קטלנית יותר כנגד מגוון רחב של מטרות (כלי שיט, מטרות קרקע רחוק וקרוב ואני מאמין שאם לא עכשיו אז בהמשך גם מטרות אוויר)
לא כלי מיותר בכלל אלא נהפוך הוא כלי נדרש, מודרני ומתוחכם
מול המרחב הקרוב (עזה, לבנון וסוריה) חיל האוויר, צבא היבשה או ספינות יכולים לשגר כמויות גבוהות מאוד של טילים בעלות קטנה יותר והספק גבוה הרבה יותר.
מול איראן, אם הצוללות בים התיכון היא מיותרת. אם הצוללת קרובה לאיראן אין יכולת קלה ומהירה לחדש את מלאי הטילים שלה וגם מסכנים צוללת + צוות בשביל משימה שאפשר לעשות בצורה יעילה יותר ופחות מסוכנת.
טייסת של F-15 (שהעלות שלה היא בסביבות המחיר של 3 צוללות) תוכל לתקוף באיראן עם הרבה יותר טילים, בצורה גמישה הרבה יותר ולעשות זאת כמה פעמים ביממה.
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "הטילים בצוללת לא יעילים למה שנדרש מצה"ל"
אם האירנים ישגרו פצצה גרעינית על טיל
ויצליחו לפגוע במרכז הארץ, לא בטוח שיעזרו לך הF15
הדבר היחידי שישאר לך זה כלים מוסתרים רחוק מהמדינה שיוכלו להגיב להחזיר
וזאת ההרתעה שאתה משיג עם כאלה כלים (אל תתקוף כי אם תתקוף תחוסל)
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "הטילים בצוללת לא יעילים למה שנדרש מצה"ל"
עצם זה שיש לישראל אפשרות לשגר טילים גם מהאוקיינוס ההודי תכריח את האיראנים לפזר את הנ"מ שלהם על יותר אזורים, מה שישפר את הסיכוי של אותה טייסת לפגוע במטרות ולחזור הביתה בשלום.
חוץ מזה, כמה מטוסים יצליחו להמריא ממסלול נחיתה מופצץ 24 שעות? כמה יצליחו לנחות? כמה מטוסים בכלל יהיו פנויים לתקיפות באיראן, כשיש אלפי שיגורי טילים מלבנון שדורשים תשובה מיידית?
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "הטילים בצוללת לא יעילים למה שנדרש מצה"ל"
לטעמי אתה מסתכל על הדברים בצורה של או זה או זה.
צריך להסתכל על הדברים בצורה של גם זה וגם זה.
נניח לשם הוויכוח שכל הניסויים האחרונים במה"ר של טילי יריחו היו בעצם בשביל גירסת צוללות של הטיל (SLBM) ולא בשביל הגירסה היבשתית (ICBM)
נניח גם שאת צוללות הדקר אפשר לחמש בטילים הבליסטיים האלה (5000-10000 ק"מ), בטילי שיוט (1500 ק"מ), בטילי הגנ"א ובטורפדו מתקדמים.
זה לא אומר שמאותו רגע ישראל תשתמש רק בצוללות על מנת לתקוף או להגן בזירה הזו, אבל זה אומר שאם היא רוצה היא יכולה להשתמש במטוס או בצוללת או בטילים יבשתיים או בקומבינציה של כולם ביחד.
קוראים לזה הרתעה.
בזירה הקרובה יותר, חיה"י יכול לירות טילי פרח בר על מטרות בעזה, אבל גם המטוס יכול, גם יח' מיוחדות עם טילים ממשגרי קרקע וגם הסער 4.5 וגם הצוללת.
נו אז מה אם היא כלי מתוחכם ויקר, היא עדיין יכולה להעסיק מטרות גם פשוטות יותר, זו הגדולה שלה - הורסטיליות והעמימות.
שימו לב שזה הסכם מסגרת המפרט את עיקרי התוכנית, הזמנת הצוללות תהיה אחת אחת כנגזרות של ההסכם, רק במעמד הזמנה נוכל לדעת את ההיקף הכספי, לו"ז ומפרט ככל שחיה"י/משהב"ט יפרסמו.
הדבר הראשון שבולט לעין זה גודל הגשר, האורך הכללי של הצוללת גדל ובהתאם גם הגשר.
אפשר לאחסן בו הרבה דברים:
- האם מערכת ה VLS תהיה בעצם בגשר ולא מאחורי הגשר כפי שחשבנו?
- אם כן אלה יכולים להיות כבר טילים גדולים, אז איזה טילים אלה?
אשכול עבר על צוללת הטילים הבליסטיים דיזל-חשמל (סיווג SSB) כנראה היחידה בעולם, מדגם Sinpo של צפ"ק הכולל סקירה של סירפד על היסטוריית הטילים הבליסטיים שנורו מהגשר https://www.fresh.co.il/vBulletin/s...SSB#post4622299
על פניו נשמע כפתרון זול וגמיש בהרבה מצוללות טילים בליסטיים יקרות להחריד...
כמובן בהנחה שניתן יהייה לשמור על חשאיות הספינות במסווה של ספינות צי סוחר תמימות...
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "רעיון שמגלגל ברשת כבר כמה שנים.."
הרעיון הזה בעצם מאמת את כל טענות מדינות אויב, ארגוני הטרור, BDS וכו' ש"כל הספינות הישראליות הן בעצם ספינות צבאיות במסווה" והופך אותן באחת למטרה לגיטימית. שלא לדבר על אובדן להלכה של הכיסוי הביטוחי לאותן ספינות ע"י לויד'ס (או כל גוף ביטוחי אחר) בטוענה להונאת המבטח, מה שבעצם תוקע את כל מערך הספנות הישראלית בו במקום כי אף ספינה לא תשוט אפילו מטר ללא ביטוח.
אבל זה בסדר, אותו בלוגר אלמוני עושה את זה לא מעט. כמאמר הפתגם "העט והמקלדת סובלים הכל"...
הרעיון של ספינות שנראות אזרחיות בשימוש הצבא הוא ממש לא טאבו אפילו במערב הנאור.
זה יכול להיות שימוש פשוט כמו מודיעין ועד שימוש בספינות roll-on/roll-off כדי לשנע כמויות גדולות של ציוד ורק"מ.
שאלה שעולה לי היא האם די בכך שמדינה תציג נשק על ספינות אזרחיות כדי לתקוף אותן, או שהן צריכות לירות קודם כדי לשנות מדיניות ירי.
זה מכוון כמובן לרמיזות של רוסיה על טילי Klub על ספינות אזרחיות.
האויב תמיד יטען את הטענות שלו ולא משנה מה תעשה או לא תעשה..
מדובר על קונספת מעניין שבוודאי הרבה הרבה הרבה יותר זול מצוללות יקרות למטרה זו.
אם הדבר ישמר בחשאיות, וסוחרות יועמסו באמצעים (דוגמאת Club-K הרוסי) ברגעי מתיחות,
יש כאן גמישות מבצעית רבה וחסכון כספי עצום לעומת צי צוללות יקר.
כמובן שהטילים יכולים בשגרה וגם בחירום להיות מועמסים ומשוגרים מפלטפורמות אחרות ולכן יש כאן גמישות מבצעית גדולה מאוד.
לדגומא בסרט על ה Club-K הרוסי, ניתן להתרשם מהגמישות המבצעית שיש לאמצעי שכזה:
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "האויב תמיד יטען את הטענות שלו ולא משנה מה תעשה או לא תעשה.."
ואיך תגן על הספינה הזאת אם המידע עליה יגיע לאוייב ? תלווה אותה עם כמה צוללות ?
זה הרבה יותר זול כן , גם דקוטה יותר זולה מ F15 ויכולה לסחוב כמעט אותו מטען פצצות, למה לבזבז כסף על F15 אן F35 בו נקנה דקוטות או מטוסים מקבילים.
נערך לאחרונה ע"י dbe3 בתאריך 24-01-2022 בשעה 18:56.
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "מה קורה? הם בונים את הצוללת..."
אני בודק כל הזמן, דממה מהגרמנים.
היא עדיין בתוך אולם הבניה, המזח אליו צריכה לצאת ריק ומחכה לה, שתי הצוללות של סינגפור שמידי פעם הועלו לצורך שיפורים והפריעו כבר לא שם (בניסויי מים עמוקים ליד דנמרק) ואפילו מזג האוויר נעים.
יכול לקרות כל רגע, נשאר לחכות..
9 שנים לפתיחת האשכול - מכונות מלחמה חשאיות - כתבה של ניר דבורין
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
מכונות מלחמה חשאיות - ומהמתוחכמות בעולם: מבט מקרוב על צוללות הדקר החדשות שנבנות בגרמניה
זהו אחד הפרויקטים החשאיים ביותר של ישראל, שמעורר סקרנות רבה אצל גופי ביון ברחבי המזרח התיכון • צוללות "הדקר" - בעלות של כמיליארד אירו כל אחת - יאפשרו לישראל לבצע פעילויות ריגול חשאיות, לסייע לכוחות קומנדו במהלך פשיטות - ועל פי פרסומים זרים גם לשגר באופן אנכי טילי שיוט נושאי ראש קרב גרעיני
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "9 שנים לפתיחת האשכול - מכונות מלחמה חשאיות - כתבה של ניר דבורין"
הכתבה השנייה שלו בנושא ימי (שאני זיהיתי).
אמנם שתיהן ממקורות זרים, אמנם עברו צנזורה, ובהתחשב שהוא עיתונאי.
הראשונה בנושא המב"מ, עשתה נזק רב, בכך שאילצה את האירנים להגיב וכנראה(!?) לנו להוריד פרופיל.
הפעם, זה לכל הפחות ריכוז מיידע ממקורות זרים ובהתראה מוקדמת של עשר שנים!
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
Currently, submarines with a displacement of 2800 tons (Type 212CD German-Norwegian) and more than 3000 tons (3400 tons min. according to European sources -Type "Dakar") are being developed in the design department." It looks like the "Dakar" series is already an ocean-going submarine with vertical launching system (VLS) and it is much larger than the German-Norwegian Type 212CD, (73-75 m. long, according to available sources.)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
במקום מתבצעות עבודות שיפוץ, תוך כדי עבודות חפירה של אחד הכלים ההנדסיים התגלתה פצצת 500 ק"ג מתקופת מלחמת העולם השניה.
המקום פונה והפצצה הושמדה בצורה מבוקרת ע"י משטרת קיל, אין נפגעים אבל אין פירסום אם קרה נזק למבנה או לכלים שבו כתוצאה מהפיצוץ https://www.ndr.de/nachrichten/schl...kt,tkms184.html
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "יש עדכונים נוספים בנושא ? הכל..."
דובר המספנות עשה מסע"ת ומסר רק פרטים כלליים וסירב לענות לשאלות
- הפיצוץ היה בתוך אולם הבניה מס' 10 (מבנה צר באורך 200 מ' ובגובה 30 מ') אשר ספג נזק רב וכעת הוא בסכנת קריסה.
- גם מבנים סמוכים נפגעו אבל אין נפגעים בנפש
- הוקמה וועדת חקירה לבדיקה איך זה קרה ואם יש עוד כאלה שמסכנות את העיר
כאמור לא ענה מה עם הפרוייקטים בתוך המספנות, גם אין הדלפות ואין מידע
מסתבר שבמלחמת העולם השניה המספנות ספגו התקפות של בעלות הברית, הפצצה הזו היא חלק מהעניין
אה זה סבבה שצוללת אסטרטגית מתעכבת מעל שנה ללא שום עדכון במיוחד בימים כאלה עם הנושא האיראני? לא חייב לענות בציניות על כל דבר ובוא נגיד שאני לא כזה סומך על השר הנוכחי
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "אה זה סבבה שצוללת אסטרטגית..."
בוא נגיד שלאף אחד לא באמת איכפת אם אתה סומך על שר כזה או אחר. צוללת היא לא מוצר שקונים בסופר או מזמינים באמזון, וכאשר מסירתו של כלי עם משמעות אסטרטגית מתעכבת מין הסתם יש עדכון מסודר למקבלי ההחלטות - אם הן לא נמסרו לציבור הרחב, זה כנראה מסיבות טובות.
אז פורסמה הסיבה לדחייה והיא דווקא בגלל תכנון גרמני...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
"הצוללת השישית והאחרונה נבנית בימים אלה במספנות בגרמניה, ובצוללת הזו יש כמה רכיבים ייחודיים שהגרמנים בונים במיוחד עבור ישראל. התעורר צורך להכניס רכיב לתוכה, באיזשהו שלב עושים בדיקות בחיל הים ומבינים שהגרמנים שגו בתכנון. בשלב הזה מנהל הרכש נדרש להתערב: נוצר הצורך לפנות לגרמנים, לעשות שינוי בחוזה ובכך למעשה לוודא שהם מבצעים את כל התהליך מההתחלה ועד הסוף שוב, כדי שיוכלו להיות מותאמים ומדויקים לאירוע. בשורה התחתונה, זה עלה כפול לגרמנים, כי ישראל לא שילמה שוב - וזאת בזכות מנהל הרכש במשרד הביטחון: הגרמנים נשאו באחריות לתיקון ולשינוי אבל זה גרם לדחייה של כמעט שנה באספקה של הצוללת לישראל, ובקיץ הקרוב היא אמורה להתחיל בניסויים ימיים של שיט וצלילה. אם הכול יעבור בשלום היא תימסר - צוללת שישית ואחרונה בינתיים - למדינת ישראל: זו תוספת כוח קריטית וחשובה מבחינתו של חיל הים."
בתגובה להודעה מספר 89 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "אז פורסמה הסיבה לדחייה והיא דווקא בגלל תכנון גרמני..."
בחיל הים ומבינים שהגרמנים שגו בתכנון
רק הגרמנים? לא סומך על הדיווח הזה ולוקח אותו בערבון מוגבל.
את התיכנון עושים הגרמנים והישראלים יחדיו וכל עבודת הבניה מפוקחת ע"י נציגי חיה"י במקום.
אם היתה טעות היא של כולם
הישראלים מעלים צורך והגרמנים מוצאים לו פתרון, יש מקרים שזה גם הפוך הגרמנים מציעים מערכת או טכנולוגיה והישראלים בודקים את הנחיצות שלה עם התאמת תפירה מיוחדת לצרכים של חיה"י.
דיברתי עכשיו עם החבר בקיל שמעט מעורה במספנות (מלווה אותנו במידע וצילומים ככל שניתן מאז ימי אח"י תנין) ושאלתי אותו על זה.
לדבריו זו צוללת גדולה ומיוחדת שמצויידת במערכות רבות שחלקן טרם ניראה (אינטרס מובהק של הגרמנים להציג אותם) אז הבניה לוקחת זמן
שאלתי אם ייתכן שלמספנות בגרמניה יהיו טעויות תיכנון או ביצוע? ענה שכמו בכל תעשיה לפעמים נוצרים פערים קטנים בין התכנון על הנייר לבניה הפיזית אז משפרים בתנועה.
בודאי כשמדובר במערכות חדשות שצריכות למצוא את המקום שלהן ולעבוד בצורה מושלמת עם המערכות הקיימות.
אבל מכאן ועד כותרות בומבסטיות? נראה לו ניסיון לחפש דרמות בגרוש
גם לי..
אגב, גם הוא טוען שכנראה החשיפה תהיה בחודשים הקרובים ואח"כ כרגיל מבחני ים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
מאחורי הקלעים בעסקת הצוללות: הפגם בפריסקופים והייעוץ של חיל הים לגרמנים
"צוללות טיסנקרופ" הראשונות שסופקו היו מצוידות בפריסקופים שלא עמדו בדרישה, אבל משרד הביטחון החליט שאת השדרוג תבצע יצרנית הפריסקופים התקולים שקיבלה תשלום מכספי הסיוע האמריקני. בחיל הים כנראה לא אהבו את ההחלטה וייעצו לחברה מתחרה איך לשפר את הצעתה דרך הכנסת "שותף אסטרטגי" בישראל. צה"ל ומשרד הביטחון בחרו שלא להגיב. תחקיר "שומרים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
את אח"י דרקון, יצאה לפני שעה לאוויר העולם
היא ענקית והיא מיוחדת, במספנות בקיל טרם נראה יצור כזה
בימים הקרובים יכסו אותה מכל כיוון בכתבות ותמונות אז נקבל יותר פרטים
ברוכה הבאה ובהצלחה בהמשך...
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "בשעה טובה!
יש מעט פרטים..."
פרנק העביר אלי את התמונה מייד אחרי שהצוללת יצאה מאולם ההרכבה.
לאחר מכן ניגש לאנשי המספנה ושאל אותם עליה ועל המערכות שלה, אמרו לו שיש איפול מצד הישראלים וגם מצד הנהלת המספנות אז לא קיבל תשובות.
הדבר היחיד שאמרו זה שהיא הצוללת הגדולה ביותר והשקטה ביותר שנבנתה אי פעם בגרמניה.
להערכתם היא הדיזל חשמל השקטה ביותר בעולם מאחר והוטמעה בה טכנולוגיה חדשה.
הוא העלה כתבה ברוח הדברים באתר KN-Online בו הוא עובד ככתב צו"ב https://www.kn-online.de/lokales/ki...obox=1690953920
קיבלנו באופן בלעדי עוד תמונות בהן ניתן לראות את המבנה המיוחד שלה (צילום: Helwin Scharn)
בתגובה להודעה מספר 98 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "פרנק העביר אלי את התמונה מייד..."
הבוקר אנשי המספנות גררו אותה אל הסינכרוליפט של המזח, מתכוננים להוריד אותה למים.
דבר ראשון שבודקים זה כושר ציפה, אח"כ שלב שלב את שאר הדברים (צילם ושלח: Helwin Scharn)
מיקום כללי שלה (צילום ממצלמת האבטחה Hafenhaus של העיר קיל)
במשך כל הזמן מאז יצאה מאולם ההרכבה אנשי המספנות עובדים עליה בעזרת מנופים ופיגומים.
אתמול אחה"צ הנמיכו את הסינכרוליפט עד שטבלה את כפות הרגליים שלה במים.
אחרי מספר שעות העלו אותה חזרה (צילום: Frank Behling)
הדרקון מגיע: כך נראית הצוללת שעוד לא הייתה כמוה לישראל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
הדרקון מגיע: כך נראית הצוללת שעוד לא הייתה כמוה לישראל
ציטוט:
היא מתקרבת: אח"י דרקון, הצוללת החדישה של ישראל, נחשפת לראשונה • מדובר בכלי שיט רב-עוצמה שכמותו לא החזיק חיל הים מעודו, עם יכולות דרמטיות ותוספת כוח משמעותית • תמונות ראשונות ופרטים על הדרקון, הרכש החדש שרוב יכולותיו חשאיות
בתגובה להודעה מספר 102 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "הדרקון מגיע: כך נראית הצוללת שעוד לא הייתה כמוה לישראל"
כמה אי דיוקים שם. דבר ראשון צוללות הדולפין -2 הם 68 מ' ולא 59 מ' (דולפין-1). העלות של צוללת דולפין-2 היא כ650 מיליון דולר אז איך הדרקון 550 מיליון אירו?
יש עוד כמה קשקושים שהאדון "הנכבד" כותב שם...
בתגובה להודעה מספר 105 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "בכל רצף אירועי הביטחון האחרונים כמעט ושכחנו את אח"י דרקון"
כנראה שהסתיימו עבודות ההתקנה היריעות הוסרו ואתמול נגררה לעמדת תידלוק מימן בשביל מערכת ה AIP
בהמשך יתדלקו את המיכלים שלה בסולר ויפעילו את המנועים בפעם הראשונה.
אתמול בעמדת תדלוק מימן תחת אבטחה משטרתית, צילום Frank Behling
בתגובה להודעה מספר 108 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "מדוע אין כיסוי בחלק הקדמי עד..."
אלה פאנלים פתוחים לאורך הצוללת אשר חושפים כל מיני אלמנטים מחוץ לגוף הלחץ, כנראה רלוונטי לתדלוק ויסגרו אותם לאחר מכן
המימן הגיע במיכל נגרר ע"י משאית של חברת Air Products https://www.airproducts.com/gases/hydrogen
צילום וידאו מהתדלוק ב 24.05.24, אתמול (27.05.24) היא נגררה חזרה למזח שלה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
אחרי סיום תידלוק המימן חזרה למעגן שלה להמשך עבודות
בתחילת שבוע שעבר Frank Behling צילם אותה יחד עם הצוללת U35 של הצי הגרמני אשר הורדה אל המים אחרי MLU
שימו לב שהיא לא רק הצוללת הארוכה ביותר ש TKMS ייצרו אלא גם הרחבה והגבוהה ביותר
ספינות רוסיות אוספות (כנראה) מידע מניסויי הים של "דרקון"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
ספינות המשמשות את הצי הרוסי לאיסוף מידע נצפו מפטרלות באיזורים בהם מספנות תיסנקרופ עורכות ניסויי ים בצוללות. על פי דיווחו של האנליסט הימי ג'יימס דרוקספורד, ספינת המחקר/ריגול "סיביריאקוב", המצויידת לאיסוף מידע אקוסטי, נצפתה במעבר מהים הבלטי לים הצפוני לפני כעשרה ימים והחלה לפטרל באיזור ממערב לדנמרק שבו המספנות עורכות את הניסויים. כמו כן, האתר Naval News מביא מתוך פרסומים בגרמניה כי גם ספינת הריגול "ואסילי טאטישצ'ב" התמקמה לא הרחק מקיל.
בתגובה להודעה מספר 111 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "ספינות רוסיות אוספות (כנראה) מידע מניסויי הים של "דרקון""
רק יש בעיה אחת שכל הסיפור הזה ושל הכתבה ב Naval News מתאימים לסיפורי מתח בלי קשר למציאות ולעובדות.
ספינות הביון הרוסיות אכן בים הבלטי באזור בו הצוללות של TKMS מבצעות מבחני ים,
הן שם כי בדיוק אתמול הסתיים התרגיל BALTOPS-24 בהשתתפות כלי שייט שונים של נאט"ו והספינות הרוסיות ליוו את ספינות נאט"ו מרחוק, מאזינות מצלמות ואוספות אותות.
עם תום התרגיל שתי ספינות של הצי האמריקאי (USS New York, USS Mount Whitney) שטו בים הבלטי כשהספינות הרוסיות בעקבותיהן, כשהאמריקאים נכנסו למפרץ קיל הרוסקים עצרו בכניסה למפרץ ונראה שממתינים שם.
ולמה אין קשר לאח"י דרקון? כי הצוללת שלנו נמצאת במעגן של היצרנית בהתקנות אחרונות, בחודש יולי יבצעו הפעלת מנועים לראשונה ואח"כ ינסו הנעה עצמית בתוך המפרץ וייבדקו כושר שיט, כושר ציפה ואולי גם כושר צלילה עד עומק פריסקופ.
אם הכל ילך כשורה אז בחודש אוגוסט היא מתוכננת לבצע הפלגת בכורה לים הבלטי כשילוו אותה ספינות אבטחה ותחזוקה.
אם הרוסים יהיו עדיין שם? ינופפו להם לשלום ויעשו להם היי
אם הרוסים ילוו אותה וינסו לאסוף חתימות שלה? יכול להיות, זה ים בינלאומי
האם זה יהיה אפקטיבי? ממש לא, כי לצוללת אין מערכות אלקטרוניות
האם הרוסים יכולים לאסוף חתימות אקוסטיות? כן אבל זה לא רלוונטי כי זה לא המדחף הסופי שלה אלא מדחף זמני לניסויים
שורה תחתונה, כל זה בבל"ת כפי שאפשר לראות בתמונה שצילם Frank Behling לפני יומיים
הצוללת עדיין עם סוכות וקונסטרוקציות, לידה ספינת הסיוע הרקולס
מדחף זה אמצעי חיצוני שאפשר להרכיב ולפרק לא רק בשלב הניסויים אלא גם בשלב השירות המבצעי.
מדחפים מאופיינים לפי הייעוד שלהם ומרכיבים אותם לפי המשימה:
- מהירות: על כל סל"ד של המנוע כלי השיט ינוע מהר יותר ויגמע יותר מרחק אבל ייקח לו זמן עד שיגיע למהירות הרצויה
- כוח/ביצועים: על כל סל"ד של המנוע כלי השיט יזנק מהר יותר ויאיץ מהר יותר כשלוחצים על דוושת הגז אבל יהיה מוגבל יותר במהירות הסופית
- משקל: על כל סל"ד של המנוע כלי השיט יכול לשאת יותר משקל אבל הביצועים והמהירות יהיו מוגבלים
שלושת המאפיינים האלה הם כלים שלובים, אחד תמיד יבוא ע"ח האחרים
איך מגיעים לזה? ע"י עיצוב המדחף מבחינת גודל כללי, זוויות הלהבים והגודל והצורה שלהם
(בולטים יותר או פחות, מקומרים, מתעקלים בקצה וכו')
היצרנית בודקת את הצוללות שלה עם כל המדחפים האלה על מנת לראות את השפעת המדחף על הצוללת וההיפך, השפעת הצוללת על המדחף.
נוסיף למשוואה הזו עוד שני נעלמים שקשורים אחד לשני:
- קוויטציה (מייצרת רעש שהולך וגדל עם העלייה בסל"ד ועם הזמן גורמת לנזק למדחף)
- חתימה אקוסטית (מאפייני הרעש הכללי הייחודי לכל סוג מדחף, בגלל עיצוב המדחף והייעוד שלו)
בסיכום של כל מה שנכתב כאן אם יש שליטה על עיצוב המדחף אז היצרנית יכולה לייצר מדחף לפי ייעוד מסויים עם חתימה אקוסטית מסויימת לשלב הניסויים ומדחף אחר גם כן לפי אותו ייעוד אבל עם חתימה אקוסטית אחרת לשלב המבצעי ע"פ דרישות הלקוח.
ועכשיו שאלה? אם המדחף הוא אביזר מכני קבוע שצריך לפרק ולהרכיב לפי הייעוד (ועוד מושפע מקוויטציה) למה לא משתמשים בהנעת סילון (ג'ט מים) כמו בצוללות המודרניות?
להזכירכם בהנעת סילון אפשר לשלוט בלחיצת כפתור על עוצמת (כמות המים ולחץ המים בכל רגע נתון) וכיוון הג'טים (עוזרים להיגוי) ולהתאים את זה לייעוד (כוח, מהירות, משקל)
הנעת סילון נחשבת חמקנית יותר אבל מורכבת וצורכת אנרגיה יותר לכן מתאימה לצוללות גדולות עם הנעה גרעינית.
TKMS מתמקדים במה שהם טובים בו, הנעה חשמלית ישירה כנראה הכי שקטה שקיימת כיום.
אגב, היצרנית כל הזמן משתכללת ויש ידיעות שהם עובדים על הנעת ג’ט חדשה שייתכן ותותאם לצוללות העתיד שלה מדגם U-212CD
אם זה נכון אז חיה’’י יוכל להתאים את זה לצוללות הדקר, מצד שני גם במדחפים יש פיתוחים חדשים.
נראה מה יהיה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
כשהיא עדיין בתוך המעגן (בוקס) עובדי היצרנית סיימו את שלב ההתקנות
אתמול נגררה החוצה מהבוקס והפכו אותה 180 מעלות בשביל שלב התידלוק (Bunkering)
השלב הבא אחרי התידלוק יהיה בדיקות סופיות והנעת המנועים בפעם הראשונה
אחרי השלב הזה תצא לסיבוב בכורה בשכונה כשתלווה אותה ספינת הסיוע והאבטחה Aquanaut
בהצלחה יא דרקון יורק אש...
צילום ממצלמות האבטחה של העיר קיל
ידידי Frank Behling צילם אותה בבוקס, ליטושים אחרונים עם סוכות שלום
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"
היום ייערך טקס השקת הצוללת על מזח העגינה של מספנות TKMS בקיל
אתמול הגיעו לגרמניה נציגי חיה"י/צה"ל/משהב"ט/משרד החוץ, מהצד הגרמני ינאמו נציגי ממשלת גרמניה
הכלה מוכנה (צילום: Frank Behling אשר יסקר את האירוע לכתבה באתר KN Online)
מספנות TKMS שוכנות על הגדה המזרחית של מפרץ קיל גלויות לכל מי שעובר ממול.
אמנם לאחרונה הסתיימה בניית מפעל הרכבה גדול ומודרני אשר בו ייבנו צוללות הדקר שלנו וצוללות ה U-212CD החדשות של גרמניה ונורבגיה.
מה שקורה בתוך המפעל סמוי מהעין אבל המזחים חשופים, כל כניסה ויציאה של הצוללות גלויה לכל העולם ואחותו.
אבל בזמן מבחני הים לא תהיה גישה אליה, הספינה AQUANAUT תהיה צמודה אליה לסיוע ואבטחה
לספינה הזו מנחת מסוק וייתכן שבחלק מהניסויים יהיה גם מסוק.
לפני מספר שנים ביקרתי בקיל, מהגדה ממול צילמתי את המפעל הישן ואת מזח הצוללות עם מצלמה לא הכי מתוחכמת (סמסונג ללא מראה ועדשת 200מ"מ שלא פתחתי עד הסוף)
אין סוף פרטים של הצוללת U-35 של הצי הגרמני שבמקרה היתה שם בסידרת טיפולים
לא חיישנים אלא אורות ניווט ע"פ סטנדרט בינלאומי של כלי שייט בזמן תנועה מנהלתית
בעיקר בכניסה ויציאה מנמלים בזמן ריאות נמוכה או חשיכה (ימין ירוק, שמאל אדום)
"הצוללת הזו שעלתה כ-550 מיליון אירו היא בעלת מבנה ייחודי. על פי פרסומים זרים, יש לה גשר ארוך וגדול מהרגיל, שיכול להסתיר בתוכו טילים בליסטיים. לפי פרסומים בגרמניה, בצוללות החדשות יותקן רכיב חדש המאפשר שיגור אנכי של טילים מגוף הצוללות."
נכון לעכשיו אין שום אישור רשמי שהותקנו משגרים אנכיים (VLS) באח"י דרקון והכל הערכות.
אולם בעבר נחשף ש TKMS ייצרה מודול הנקרא VMPL אשר יכול לשמש למספר מטרות ביניהן VLS
ייתכן והמודול הזה הותקן בחלק האחורי של המפרש