לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 17-05-2013, 14:44
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"

יום רביעי ה 15.05.13 מפעלי HDW בנמל קיל, טקס מסירת הצוללת השישית (U-36) והאחרונה מדגם U-212A לצי הגרמני.
כתבה

שימו לב בכתבה, הצוללת U-32 של הצי הגרמני שברה בחודש שעבר שיא שהיה רצופה מתחת למים לצוללות לא גרעיניות - 18 יום.
הדבר נעשה תודות למערכת AIP של חברת סימנס בה מצויידת הצוללת.
בדולפין II הדור המתקדם יותר של המערכת הזו.

כעת על קוו היצור רק הדולפין השישית שמקבלת את מלוא הצומי, אם כי בקרוב יתחילו את בניית שתי צוללות ה U-209 שמצרים הזמינה בשנה שעברה.

חברת HDW נחשבת כיום ליצרן הכי גדול בעולם בנושא צוללות לא גרעיניות והצוללות שלה נחשבות להכי מתקדמות בתחום זה.
לחברה לקח 6-7 שנים לבנות את 4 הצוללות אשר הוזמנו בשנת 2006 (2 לגרמניה ו 2 לישראל), הסברה היא שעם הדולפין השישית שהוזמנה ב 2012 זה יהיה יותר מהר (פחות עומס על קווי הייצור).

15.05.13 הטקס בהשתתפות נציגי חיל הים הגרמני ומשרד ההגנה ונוכחות נציגי מדינות רבות, כניראה שגם מצד חיל הים שלנו היו שם נציגים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

09.05.13 ה U-36 בהכנות לטקס, לפניה במים ה U-33 (צילום: Helwin Scharn)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

13.05.13 - 4 צוללות של גרמניה הצטופפו באזור של היצרנית (צילום: TUK)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 17-05-2013 בשעה 15:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 12-01-2016, 20:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "אני חושב שדיברו על הוצאת..."

מ 2012 כל שלושת הצוללות הותיקות עברו טיפולים מקיפים ושידרוג מערכות.
מה שפורסם זה שכל זרוע בצה"ל נידרשה להציע איך היא מקצצת בסד"כ וחוסכת כסף מבלי לפגוע בכשרות המבצעית ומבלי לפגוע ביכולת לבצע את כל המשימות שלה.

לדעת חיה"י אם לא יהיה שינוי מהותי בזירה החל מ 2019 (זמן הגעת אח"י דקר) הם יכולים לוותר על אח"י דולפין ועל שני סטי"לים סער 4.5 - במקביל הם גם יתחילו לקבל את ארבעת ספינות הסער 6.

כמה זה באמת יהיה? כרגע אי אפשר לדעת, ההחלטה הסופית תהיה רק באותה נקודת זמן בהתאם למטלות הכלל צה"ליות ולצרכים.
חיל הים לא חי בתוך הבועה שלו, גם הסד"כ של זרועות האוויר והיבשה מול המשימות באותה נקודת הזמן ישפיע.
באותה נקודת זמן +/- צריכים להיקלט נמרים נוספים, אולי גם הנגמ"שים שרבות דיברנו עליהם, תומ"תים, רקטות, מטוסי אדיר, אולי גם אוספרי ועוד ועוד'...


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-01-2016 בשעה 08:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 07-09-2019, 12:43
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"

שתי כתבות מאתמול על כך שליצרנית TKMS יש גירסאות מתקדמות יותר של מערכת ה AIP ושל מערכת הבק"ש, מקווה שהעיכוב הגדול בבניית הצוללת נובע כי המתינה לפחות לחידוש במערכת ה AIP

כתבה ראשונה: TKMS הציגה את הדור הרביעי של טכנולוגיית תאי הדלק (הסימון הוא FC4G)
https://www.navalnews.com/naval-new...el-cell-system/

כתבה שניה: TKMS ביחד עם חברת קונגסברג הנורבגית הציגו מערכת בק"ש בשם ORCCA לצוללות העתידיות של נורבגיה, ה U-212CD
https://www.navalnews.com/naval-new...for-submarines/

מה יש כעת באח"י תנין ואח"י רהב? מערכת AIP (מערכת הנעה לצוללות ללא תלות באוויר חיצון) הפועלת בשיטת תאי דלק עם ממברנת אלקטרוליט פולימרי (PEM) מתוצרת סימנס הנקראת Sinavy
כל לקוח יכול לבחור את המודולים הפעילים בה, בצוללות ה U-212A של גרמניה התקינו 9 מודולים של 34KW כ"א (נקראים BZM34) ובצוללות ה U-214 התקינו שני מודולים חדשים יותר של 120KW כ"א (נקראים BZM120)
מה יש בדולפין AIP? לא פורסם.
https://assets.new.siemens.com/siem...-fuel-cells.pdf

מערכת הבק"ש היא ISUS 100 מתוצרת אטלס אלקטרוניקה הגרמנית
https://www.atlas-elektronik.com/fi...oad/ISUS100.pdf

לגבי מערכת הבק"ש אני סקפטי כי הנורבגים אף פעם לא באים לנו בצורה חיובית ומה שיש עובד ממש טוב.
לגבי תאי הדלק החדשים זה כן יכול להיות.
שימו לב בין השורות של הפירסומים השונים שאח"י דרקון היא הראשונה בסידרת הצוללות דקר, ז"א אח"י תנין ואח"י רהב לא שייכות לסידרה.
למה יש לי הרגשה שכאשר אח"י דרקון תצא מאולם ההרכבה היא תהיה פיזית שונה במפרט הטכני שלה משתי האחרונות, נחכה וניראה..

אז אחרי כל הר"ת והכינויים היפים איך עובדת מערכת תאי הדלק? ראו הסבר בסירטון


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 29-09-2019, 13:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "זן נדיר: יום עם לוחמי הצוללת אח"י תנין"

הפיסקה הרלוונטית לאשכול נמצאת בסוף
הצוללת השלישית, אח"י דרקון, היתה אמורה להגיע השנה, אולם לאחרונה הוחלט בחיל הים כי תגיע רק ב־2023, אחרי שתעבור שדרוגים טכנולוגיים משמעותיים, שיתאימו אותה לאתגרים החדשים.
תחילה הוחלט לקרוא לה אח"י דקר, אולם ההחלטה עוררה את זעמן של המשפחות השכולות, שראו בכך פגיעה בזכר יקיריהן. אחרי דיונים שארכו חמש שנים שוּנה השם ל"דרקון".
בנוסף, אמורה להיחתם בקרוב עסקה לרכישת שלוש צוללות נוספות מגרמניה, מדגם דקר, אלו יחליפו בהדרגה את הצוללות מדגם דולפין, ואמורות לשמש את חיל הים לכמה עשרות שנים.


המקום הכי חשוב בצוללת (צילום מהכתבה)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 29-09-2019 בשעה 13:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 24-03-2020, 17:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"

האתר הגרמני NDR ערך שלשום שידור רדיו של פאנל מומחים אשר שוחחו על ענייני צו"ב שונים, בין היתר על צוללות הדולפין לישראל.
https://www.ndr.de/nachrichten/info...gien/index.html

הגיע אלינו באופן פרטי פרוטוקול השידור, תירגמנו את הנאמר והחלק הרלוונטי מוצג כאן לפניכם.
לפני כן נציין שהאנשים שהתראיינו בשידור הם אנשים פרטיים המקצועיים בתחומם והאתר הזה נחשב לרציני ויסודי, המנחה מטעם האתר ביקשה את התייחסות משרד ההגנה הגרמני ואת התייחסות היצרנית (TKMS) לדברי המומחים ונענתה בשלילה מאחר והם שומרים על פרטיות לקוחותיהם ועל הטכנולוגיה הרלוונטית.
לכן כל הנאמר כאן הוא ע"פ פירסומים זרים בלבד ונתון למגוון רחב של פרשנויות, אתם מוזמנים להתרשם מזה ואף להצליב את הנתונים האלה עם מידע אחר בנושא כמו הריאיון עם הרמצ"ד הקודם (נמצא מעלה).
אז מה אמרו המומחים:
- בניית הצוללת השישית מתעכבת בגלל הטמעה של טכנולוגיה ייחודית הכוללת הגדלת אורך הצוללת הכללי בלפחות שני מטר יחסית לצוללות דולפין הקודמות
- באזור המוגדל הנמצא מאחורי הגשר (VMPL) יהיה מקום למשגרים אנכיים (VLS) או איחסון אמל"ח נוסף או תא לצוללי קומנדו או אמצעי מיוחד לצוללי קומנדו וכו'
- זו הצוללת הארוכה ביותר שנבנתה אי פעם אצל היצרנית (כידוע הארוכה ביותר כיום היא ה U-218SG עם 70 מטר)

כתבת הסבר על ה VMPL או בשמו המלא Vertical Multi-Purpose Lock, להזכירכם זו טכנולוגיה שהיצרנית הציגה בדגם הקונספט שלה U-216
http://gentleseas.blogspot.com/2015...horizontal.html

חלק מהשיח על אח"י דרקון בפאנל המדובר (המסמך המלא אצלנו)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 24-03-2020 בשעה 21:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 08-04-2020, 00:47
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי michaelm שמתחילה ב "FANG, האם אתה יודע על אפשרות..."

לשדרג תמיד אפשר, השאלה אם זה מוצדק.
מספנות Skaramagas ביוון שידרגו ברישיון מהגרמנים את הצוללת S118 Okeanos מדגם U-209/1200 בצורה הזו, הוסיפו קטע באורך 6 מטר מאחורי הגשר בו הותקנה מערכת AIP.
זה לקח להם 5 שנים (2009-2014) אבל קיבלו צוללת ברמה המתקרבת ל U-214 הכוללת מערכות סונאר, ניווט, קשר, אלקטרוניקה, הנעה ונשק חדשות.
זה נעשה תחת פרוייקט נפטון II לשידרוג לפחות 3 צוללות, אחרי הצוללת הזו הם זנחו את הפרויקט כי לא היה כדאי מהרבה בחינות והעדיפו להתמקד ב U-214.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ואצלנו? אח"י דרקון צפויה להגיע במהלך 2023, ייקח לפחות שנה להתקין בה מערכות ישראליות, להתאים אותה לסטנדרטים של ש.7, ללמוד את מערכת ה VMPL ולהגיע לכשרות מבצעית.
ז"א הצוללת הזו תוכל להתחיל להיכנס לסבבי העבודה רק במחצית השניה של 2024.

נניח שימצאו שה VMPL סבבה ויחליטו לשדרג את תנין ורהב בהדרגה, תנין כבר תהיה בת 10 עם אופק שירות של לפחות עוד 20 שנה, לוותר עליה 5 שנים בשביל מערכת משנית (חדשנית ככל שתהיה) אבל לא עם שינוי כזה דרמטי לעניות דעתי לא ניראה מוצדק.
גם אם הגרמנים יותר יעילים מהיוונים וישדרגו אותן בשנתיים-שלוש, זה עדיין לוותר עליהן להרבה זמן.
האפשרות הכי הגיונית זה השבחת אמצע חיים (2029-2030) שממילא יוריד אותן (כ"א בתורה) ממצבת הכלים לתקופה ארוכה, אז אולי אפשר על הדרך.
בכל מקרה אין בארץ יכולת לבצע עבודה כזו לכן זה אפשרי אך ורק בגרמניה וכמובן תלוי בזמינות של המספנות בתוך צבר ההזמנות (כולל הצוללות השביעית, שמינית ותשיעית שלנו).

וזה לא רק אילוץ על הצוללת עצמה אלא על כל המערך, צריך לקחת בחשבון גם את אח"י דולפין שבזמן הזה תתחיל להגיע לקצה, התקבלה בחיה"י ב 1999 עם אופק שירות של כ 30 שנה, עברה השבחת אמצע חיים ב 2011 וצפויה לצאת מהשירות לא מאוחר מ 2030. אחריה כמובן אח"י לוויתן ואח"י תקומה.

לבסוף עלויות - תהליך יקר, עדיף להשקיע את הכסף הזה בדברים אחרים.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 08-04-2020 בשעה 12:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 25-09-2021, 17:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
תופים בבקשה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"

ציפור לחשה לי (בגרמנית) שהיא מוכנה וממש בקרוב תצא מאולם ההרכבה
כפי שנאמר כבר באשכול הזה, ההערכות מדברות על הצוללת הכי גדולה והכי מתוחכמת שנבנתה אי פעם בגרמניה.
נצפה למשגרי VLS, מערכת AIP חדשה, סונאר חדש, מערכת בק"ש חדשה, אמצעי מודיעין מתקדמים (ייתכן ונראה תורן לשיגור רחפנים כפי שיותקן בצוללות ה U-212A החדשות של גרמניה), כ 72 מ' אורך וכ 2500 טון צלילה ועוד'
עד כאן הערכות ופנטזיות, נחכה לעובדות ככל שחיה"י יפרסם..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 25-09-2021 בשעה 19:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 18-01-2022, 17:35
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "כמה דברים בקשר להמשך רכש: 1)..."

כשהחלו להופיע בימים האחרונים ידיעות בתקשורת וברשתות החברתיות על אישור הממשלה לרכישת שלושת הצוללות הבאות במחיר גבוה יותר חשדתי שזה ילווה בלא מעט רפש.
וזה מה שקרה, אנשים נתנו דרור לשדים שלהם והמקלדות פלטו רעל בלי להבין במה דברים אמורים, בלי הגיון ובלי קשר לעובדות.

אז כדאי שנעשה סדר בדברים (ככל שניתן)
- במעמד הזמנת הצוללת השישית (2012) היא הוזמנה כדולפין AIP כמו שתי אחיותיה תנין ורהב
- בינתיים, תוך כדי איפיון תכונות הצוללת והתחלת הבניה הטכנולוגיה גם בארץ וגם בגרמניה התקדמה וב 2016 לערך החליטו להטמיע אלמנטים חדשים בצוללת
- כתוצאה מכך הגודל והדחי שלה גדלו ובמקביל המערכות והחימוש שלה גדלו בגירסה, בכמות ובמגוון.
- לכן הוחלט שהיא תהיה דגם בפני עצמו אשר יקרא דקר (בעקבות סערה ציבורית ב 2019 הסבו את שמה לאח"י דרקון)
- שינוי הייעוד, הגודל והוספת המערכות לא באים בחינם והם גררו תוספת של 140 מיליון אירו על המחיר הבסיסי, ז"א מחיר הצוללת הוכפל ובצדק
- בחודש 11/2021 היא כבר היתה מוכנה ליציאה מאולם ההרכבה, ברגע האחרון הוחלט על מקצה שיפורים קל והוספת עוד אלמנטים, לכן החשיפה נידחתה למחצית הראשונה של שנת 2022
- בכל התקופה הזו היצרנית המשיכה לפתח מערכות ולצאת בדגמים חדשים, גולת הכותרת היא הדגם העתידי U-212CD המיועד לצי הגרמני ולצי הנורבגי.
- הצוללת הזו כשתצא ב 2025 לערך תהיה הגדולה ביותר שהגרמנים ייצרו (כ 3000 טון,כ 73 מ' אורך) ותישא מערכות חדשות
- מי בינתיים תעשה את הניסויים עם המערכות האלה? נכון, אח"י דרקון אשר צתטייד בחלק מהמערכות האלה
- אז אין כאן דרמות בגרוש בסגנון "לב כבד", מאבקים פוליטיים או שחיתות אלא תמורה הוגנת למוצר מתקדם, דקר זו לא דולפין ולכן היא עולה יותר
- קחו בחשבון שעד שיחתמו ויתחילו לייצר אותן אחת אחת הטכנולוגיה תמשיך להתפתח ויש סיכוי טוב שצוללת דקר השלישית או הרביעית יהיו גם יותר מתקדמות מאח"י דרקון שהיא דקר הראשונה.
- זו דרכו של העולם

U-212CD
https://www.navalnews.com/naval-new...be-much-larger/


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 19-01-2022 בשעה 14:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 19-01-2022, 22:11
  mars_man mars_man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.10
הודעות: 524
המחיר מאוד גבוה ולא ברור שמצדיק את התועלת
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשהחלו להופיע בימים האחרונים..."

אצהיר מראש - לא ממש סומך על המערכת הצהלי"ת/משרד הביטחון כיום בנושאי רכש.
במבט מבחוץ לא ברור הצורך הדחוף בקניית הצוללות במחיר כזה, לא ברורה התועלת שבצוללות גדולות יותר ביחס לשימוש הצה"לי, ולא ברורה ההסכמה המיידית לעליית המחיר ללא מכרז ובדיקת חלופות (למשל צוללות זולות יותר ופתרונות אחרים לצרכים המבצעיים הנדרשים).
נניח שחוסכים מיליארד יורו ומזמינים צוללות פחות טובות או צוללת אחת פחות -
ב-1 מיליארד יורו, ניתן לרכוש הרבה דברים אחרים שיעזרו יותר לצרכים של צה"ל בשנים הקרובות:
(לפי הערכה שלי כל אחת מהאופציות הבאות תעלה כמיליארד יורו)
- מספר לווינים + עלות השיגור שלהם לחלל.
- 15000 מיירטי כיפת ברזל (לפי עלויות שפורסמו בתקשורת).
- אלפי חימושים מדוייקים ארוכי טווח.
- כמה טייסות של מלטי"ם.
- זוג קורבטות לחיל הים.
- טייסת של F-35

השקעה שקלית של 3 מיליארד יורו בחיל ים שגם כך השקיעו בו יותר מדיי בשנים האחרונות לא ממש הגיונית מבחינת עלות/תועלת ביחס למשימות הצפויות של צה"ל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 19-01-2022, 22:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
אנחנו מצפים בפורום להיגיון בריא, להסתכל על עובדות ולא להיסחף אחרי רכילות
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "המחיר מאוד גבוה ולא ברור שמצדיק את התועלת"

עד לרגע זה אין כל אישור רשמי שזה המחיר, יש מישמש לא קטן של מספרים פרי דמיונם הקודח של עיתונאים.
פורסם שוועדת הכספים אישרה כ 11.5 מיליארד ש"ח למערכת הביטחון, אף אחד לא יודע באמת למה מיועד הסכום הזה (שמתם לב שבחלק מהכתבות רשמו בפירוש תוספת למחיר הקודם, איזה מחיר בדיוק? רק השד יודע)
מה שנסגר עם הגרמנים זה הסכם מסגרת, הצוללות יוזמנו אחת אחת אז מציע שנמתין עד שיהיה הסכם/הזמנה פרטני ואז נוכל להתייחס אליו.
אגב, 6 צוללות ה U-212CD של גרמניה ונורבגיה הוזמנו במחיר של כ 5.5 מיליארד אירו, ז"א למעלה מ 900 מיליון אירו לצוללת.
תשכחו מהמספרים הקטנים, הכלים הנוכחיים והעתידיים סופר מתוחכמים וזה עולה כסף

כתבה מהיום ב navalnew עם הערכות על הדגם דקר (רשמו דולפין II)
https://www.navalnews.com/naval-new...could-have-vls/

איור מהכתבה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 20-01-2022 בשעה 17:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 20-01-2022, 16:50
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "אז למה כולם מופתעים כשהגרמנים..."

מערכת הביטחון והדרג המדיני לא הופתעו, עובדה שאישרו את זה

שים לב בכתבה מהיום מצטטים את אחד מבכירי TKMS אשר אומר שההסכם נחתם היום אחרי דיונים מעמיקים, ז"א אין כאן הפתעות כי הכל היה מתוכנן.
https://www.navalnews.com/naval-new...ines-from-tkms/

כמו כן נאמר שב 2019 החברה האם TK השקיעה 250 מיליון אירו בחברה הבת (היצרנית TKMS) כהכנה להזמנה הזו.
אם נרד לרזולוציה של העניין, נקשור את זה לידיעה מאותם הימים (ראה בקישור) שהיצרנית תעבור מקצה שיפורים והתחדשות מקיף (כולל אולם בניה חדש מתקדם) על מנת לעמוד בתהליכים ותוכניות העתיד.
https://www.reuters.com/article/us-...KBN1XE1BQ<br />


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 21-01-2022 בשעה 10:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 21-01-2022, 10:01
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בודאי שטילים והרבה טילים
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "למיטב הבנתי הלא מלומדת,..."

צוללת הדקר גדולה יותר יכולה לשאת מגוון וכמות טילים רבה יותר.
טילים נגד כל המטרות האפשריות, החל מטילי שיוט לעזה, איו"ש, סוריה בתחום הקרוב ואיראן בתחום הבינוני.
לגבי התחום הרחוק זו רק ספקולציה אבל שימו לב לגשר הענק:
- האורך כ 24 מטר שזה פי שניים מהיחס בדולפין II
- הגובה מקרקעית הצוללת עד ראש הגשר הוא כ 17-18 מטר ברוטו שזה כ 13-14 מטר נטו
תנו לדמיון שלכם חופשי להשתולל על איזה וכמה טילים אפשר להכניס לשם..
אגב, גם אם יהיו שם טילים גדולים של 9-10 מ' אורך זה לא אומר שלא יהיו משגרי VLS לטילי שיוט מאחורי הגשר
הדקר מתוחכמת יותר לא רק במערכות שלה וביכולת איסוף המודיעין אלא היא גם צוללת טילים קטלנית יותר כנגד מגוון רחב של מטרות (כלי שיט, מטרות קרקע רחוק וקרוב ואני מאמין שאם לא עכשיו אז בהמשך גם מטרות אוויר)

לא כלי מיותר בכלל אלא נהפוך הוא כלי נדרש, מודרני ומתוחכם

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 23-01-2022, 10:15
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,837
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "בודאי שטילים והרבה טילים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
צוללת הדקר גדולה יותר יכולה לשאת מגוון וכמות טילים רבה יותר.
טילים נגד כל המטרות האפשריות, החל מטילי שיוט לעזה, איו"ש, סוריה בתחום הקרוב ואיראן בתחום הבינוני.
לגבי התחום הרחוק זו רק ספקולציה אבל שימו לב לגשר הענק:
- האורך כ 24 מטר שזה פי שניים מהיחס בדולפין II
- הגובה מקרקעית הצוללת עד ראש הגשר הוא כ 17-18 מטר ברוטו שזה כ 13-14 מטר נטו
תנו לדמיון שלכם חופשי להשתולל על איזה וכמה טילים אפשר להכניס לשם..
אגב, גם אם יהיו שם טילים גדולים של 9-10 מ' אורך זה לא אומר שלא יהיו משגרי VLS לטילי שיוט מאחורי הגשר
הדקר מתוחכמת יותר לא רק במערכות שלה וביכולת איסוף המודיעין אלא היא גם צוללת טילים קטלנית יותר כנגד מגוון רחב של מטרות (כלי שיט, מטרות קרקע רחוק וקרוב ואני מאמין שאם לא עכשיו אז בהמשך גם מטרות אוויר)

לא כלי מיותר בכלל אלא נהפוך הוא כלי נדרש, מודרני ומתוחכם

אתה חושב שהטילים ישאו ראש קונבנציונלי?
נגד עזה, איו"ש, סוריה ולבנון חיל האוויר מציע אופציה יותר cost effective, ואילו נגד איראן, שיגור כזה מהים, אם מזוהה, עלול להתפרש כירי של נשק גרעיני ולגרור תגובה אינסטנקטיבית של שיגור אמל"ח לא קונבנציונלי לישראל.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 24-01-2022, 09:31
  mars_man mars_man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.10
הודעות: 524
הטילים בצוללת לא יעילים למה שנדרש מצה"ל
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "בודאי שטילים והרבה טילים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
צוללת הדקר גדולה יותר יכולה לשאת מגוון וכמות טילים רבה יותר.
טילים נגד כל המטרות האפשריות, החל מטילי שיוט לעזה, איו"ש, סוריה בתחום הקרוב ואיראן בתחום הבינוני.
לגבי התחום הרחוק זו רק ספקולציה אבל שימו לב לגשר הענק:
- האורך כ 24 מטר שזה פי שניים מהיחס בדולפין II
- הגובה מקרקעית הצוללת עד ראש הגשר הוא כ 17-18 מטר ברוטו שזה כ 13-14 מטר נטו
תנו לדמיון שלכם חופשי להשתולל על איזה וכמה טילים אפשר להכניס לשם..
אגב, גם אם יהיו שם טילים גדולים של 9-10 מ' אורך זה לא אומר שלא יהיו משגרי VLS לטילי שיוט מאחורי הגשר
הדקר מתוחכמת יותר לא רק במערכות שלה וביכולת איסוף המודיעין אלא היא גם צוללת טילים קטלנית יותר כנגד מגוון רחב של מטרות (כלי שיט, מטרות קרקע רחוק וקרוב ואני מאמין שאם לא עכשיו אז בהמשך גם מטרות אוויר)

לא כלי מיותר בכלל אלא נהפוך הוא כלי נדרש, מודרני ומתוחכם


מול המרחב הקרוב (עזה, לבנון וסוריה) חיל האוויר, צבא היבשה או ספינות יכולים לשגר כמויות גבוהות מאוד של טילים בעלות קטנה יותר והספק גבוה הרבה יותר.
מול איראן, אם הצוללות בים התיכון היא מיותרת. אם הצוללת קרובה לאיראן אין יכולת קלה ומהירה לחדש את מלאי הטילים שלה וגם מסכנים צוללת + צוות בשביל משימה שאפשר לעשות בצורה יעילה יותר ופחות מסוכנת.
טייסת של F-15 (שהעלות שלה היא בסביבות המחיר של 3 צוללות) תוכל לתקוף באיראן עם הרבה יותר טילים, בצורה גמישה הרבה יותר ולעשות זאת כמה פעמים ביממה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 24-01-2022, 11:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "הטילים בצוללת לא יעילים למה שנדרש מצה"ל"

לטעמי אתה מסתכל על הדברים בצורה של או זה או זה.
צריך להסתכל על הדברים בצורה של גם זה וגם זה.
נניח לשם הוויכוח שכל הניסויים האחרונים במה"ר של טילי יריחו היו בעצם בשביל גירסת צוללות של הטיל (SLBM) ולא בשביל הגירסה היבשתית (ICBM)
נניח גם שאת צוללות הדקר אפשר לחמש בטילים הבליסטיים האלה (5000-10000 ק"מ), בטילי שיוט (1500 ק"מ), בטילי הגנ"א ובטורפדו מתקדמים.
זה לא אומר שמאותו רגע ישראל תשתמש רק בצוללות על מנת לתקוף או להגן בזירה הזו, אבל זה אומר שאם היא רוצה היא יכולה להשתמש במטוס או בצוללת או בטילים יבשתיים או בקומבינציה של כולם ביחד.
קוראים לזה הרתעה.

בזירה הקרובה יותר, חיה"י יכול לירות טילי פרח בר על מטרות בעזה, אבל גם המטוס יכול, גם יח' מיוחדות עם טילים ממשגרי קרקע וגם הסער 4.5 וגם הצוללת.
נו אז מה אם היא כלי מתוחכם ויקר, היא עדיין יכולה להעסיק מטרות גם פשוטות יותר, זו הגדולה שלה - הורסטיליות והעמימות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 20-01-2022, 23:23
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "ציור רשמי של היצרנית"

וזה הפירסום הרשמי של TKMS הכולל תמונה של אמיר אשל ומנכ"ל היצרנית חותמים על הסכם המסגרת
https://www.thyssenkrupp-marinesyst...-systems-126307

שימו לב שזה הסכם מסגרת המפרט את עיקרי התוכנית, הזמנת הצוללות תהיה אחת אחת כנגזרות של ההסכם, רק במעמד הזמנה נוכל לדעת את ההיקף הכספי, לו"ז ומפרט ככל שחיה"י/משהב"ט יפרסמו.

הדבר הראשון שבולט לעין זה גודל הגשר, האורך הכללי של הצוללת גדל ובהתאם גם הגשר.
אפשר לאחסן בו הרבה דברים:
- האם מערכת ה VLS תהיה בעצם בגשר ולא מאחורי הגשר כפי שחשבנו?
- אם כן אלה יכולים להיות כבר טילים גדולים, אז איזה טילים אלה?

אשכול עבר על צוללת הטילים הבליסטיים דיזל-חשמל (סיווג SSB) כנראה היחידה בעולם, מדגם Sinpo של צפ"ק הכולל סקירה של סירפד על היסטוריית הטילים הבליסטיים שנורו מהגשר
https://www.fresh.co.il/vBulletin/s...SSB#post4622299

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 05-04-2022, 19:04
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "יש עדכונים נוספים בנושא ? הכל..."

דובר המספנות עשה מסע"ת ומסר רק פרטים כלליים וסירב לענות לשאלות
- הפיצוץ היה בתוך אולם הבניה מס' 10 (מבנה צר באורך 200 מ' ובגובה 30 מ') אשר ספג נזק רב וכעת הוא בסכנת קריסה.
- גם מבנים סמוכים נפגעו אבל אין נפגעים בנפש
- הוקמה וועדת חקירה לבדיקה איך זה קרה ואם יש עוד כאלה שמסכנות את העיר

כאמור לא ענה מה עם הפרוייקטים בתוך המספנות, גם אין הדלפות ואין מידע
מסתבר שבמלחמת העולם השניה המספנות ספגו התקפות של בעלות הברית, הפצצה הזו היא חלק מהעניין


תמונות מהתקשורת בגרמניה, רגע הפיצוץ
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הנזק לאולם 10, מתחילים לפרק אותו
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #89  
ישן 05-03-2023, 16:53
  Weapon2020 Weapon2020 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.20
הודעות: 238
אז פורסמה הסיבה לדחייה והיא דווקא בגלל תכנון גרמני...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "אח"י דרקון - הצוללת השישית של חיה"י (אשכול 2)"

"הצוללת השישית והאחרונה נבנית בימים אלה במספנות בגרמניה, ובצוללת הזו יש כמה רכיבים ייחודיים שהגרמנים בונים במיוחד עבור ישראל. התעורר צורך להכניס רכיב לתוכה, באיזשהו שלב עושים בדיקות בחיל הים ומבינים שהגרמנים שגו בתכנון. בשלב הזה מנהל הרכש נדרש להתערב: נוצר הצורך לפנות לגרמנים, לעשות שינוי בחוזה ובכך למעשה לוודא שהם מבצעים את כל התהליך מההתחלה ועד הסוף שוב, כדי שיוכלו להיות מותאמים ומדויקים לאירוע. בשורה התחתונה, זה עלה כפול לגרמנים, כי ישראל לא שילמה שוב - וזאת בזכות מנהל הרכש במשרד הביטחון: הגרמנים נשאו באחריות לתיקון ולשינוי אבל זה גרם לדחייה של כמעט שנה באספקה של הצוללת לישראל, ובקיץ הקרוב היא אמורה להתחיל בניסויים ימיים של שיט וצלילה. אם הכול יעבור בשלום היא תימסר - צוללת שישית ואחרונה בינתיים - למדינת ישראל: זו תוספת כוח קריטית וחשובה מבחינתו של חיל הים."

ניר דבורי אתמול:
https://www.mako.co.il/news-militar...543c9681026.htm
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #90  
ישן 07-03-2023, 09:22
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
אז אני מבין שנציגי חיה"י בקיל משתזפים בשלג
בתגובה להודעה מספר 89 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "אז פורסמה הסיבה לדחייה והיא דווקא בגלל תכנון גרמני..."

בחיל הים ומבינים שהגרמנים שגו בתכנון
רק הגרמנים? לא סומך על הדיווח הזה ולוקח אותו בערבון מוגבל.
את התיכנון עושים הגרמנים והישראלים יחדיו וכל עבודת הבניה מפוקחת ע"י נציגי חיה"י במקום.
אם היתה טעות היא של כולם

הישראלים מעלים צורך והגרמנים מוצאים לו פתרון, יש מקרים שזה גם הפוך הגרמנים מציעים מערכת או טכנולוגיה והישראלים בודקים את הנחיצות שלה עם התאמת תפירה מיוחדת לצרכים של חיה"י.

דיברתי עכשיו עם החבר בקיל שמעט מעורה במספנות (מלווה אותנו במידע וצילומים ככל שניתן מאז ימי אח"י תנין) ושאלתי אותו על זה.
לדבריו זו צוללת גדולה ומיוחדת שמצויידת במערכות רבות שחלקן טרם ניראה (אינטרס מובהק של הגרמנים להציג אותם) אז הבניה לוקחת זמן
שאלתי אם ייתכן שלמספנות בגרמניה יהיו טעויות תיכנון או ביצוע? ענה שכמו בכל תעשיה לפעמים נוצרים פערים קטנים בין התכנון על הנייר לבניה הפיזית אז משפרים בתנועה.
בודאי כשמדובר במערכות חדשות שצריכות למצוא את המקום שלהן ולעבוד בצורה מושלמת עם המערכות הקיימות.
אבל מכאן ועד כותרות בומבסטיות? נראה לו ניסיון לחפש דרמות בגרוש
גם לי..

אגב, גם הוא טוען שכנראה החשיפה תהיה בחודשים הקרובים ואח"כ כרגיל מבחני ים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 02-08-2023, 12:54
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "בשעה טובה! יש מעט פרטים..."

פרנק העביר אלי את התמונה מייד אחרי שהצוללת יצאה מאולם ההרכבה.
לאחר מכן ניגש לאנשי המספנה ושאל אותם עליה ועל המערכות שלה, אמרו לו שיש איפול מצד הישראלים וגם מצד הנהלת המספנות אז לא קיבל תשובות.
הדבר היחיד שאמרו זה שהיא הצוללת הגדולה ביותר והשקטה ביותר שנבנתה אי פעם בגרמניה.
להערכתם היא הדיזל חשמל השקטה ביותר בעולם מאחר והוטמעה בה טכנולוגיה חדשה.
הוא העלה כתבה ברוח הדברים באתר KN-Online בו הוא עובד ככתב צו"ב
https://www.kn-online.de/lokales/ki...obox=1690953920

קיבלנו באופן בלעדי עוד תמונות בהן ניתן לראות את המבנה המיוחד שלה (צילום: Helwin Scharn)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 04-08-2023 בשעה 12:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 25-06-2024, 23:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
איזה כותרת דרמטית, ממש מרגש
בתגובה להודעה מספר 111 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "ספינות רוסיות אוספות (כנראה) מידע מניסויי הים של "דרקון""

רק יש בעיה אחת שכל הסיפור הזה ושל הכתבה ב Naval News מתאימים לסיפורי מתח בלי קשר למציאות ולעובדות.
ספינות הביון הרוסיות אכן בים הבלטי באזור בו הצוללות של TKMS מבצעות מבחני ים,
הן שם כי בדיוק אתמול הסתיים התרגיל BALTOPS-24 בהשתתפות כלי שייט שונים של נאט"ו והספינות הרוסיות ליוו את ספינות נאט"ו מרחוק, מאזינות מצלמות ואוספות אותות.
עם תום התרגיל שתי ספינות של הצי האמריקאי (USS New York, USS Mount Whitney) שטו בים הבלטי כשהספינות הרוסיות בעקבותיהן, כשהאמריקאים נכנסו למפרץ קיל הרוסקים עצרו בכניסה למפרץ ונראה שממתינים שם.
ולמה אין קשר לאח"י דרקון? כי הצוללת שלנו נמצאת במעגן של היצרנית בהתקנות אחרונות, בחודש יולי יבצעו הפעלת מנועים לראשונה ואח"כ ינסו הנעה עצמית בתוך המפרץ וייבדקו כושר שיט, כושר ציפה ואולי גם כושר צלילה עד עומק פריסקופ.
אם הכל ילך כשורה אז בחודש אוגוסט היא מתוכננת לבצע הפלגת בכורה לים הבלטי כשילוו אותה ספינות אבטחה ותחזוקה.
אם הרוסים יהיו עדיין שם? ינופפו להם לשלום ויעשו להם היי
אם הרוסים ילוו אותה וינסו לאסוף חתימות שלה? יכול להיות, זה ים בינלאומי
האם זה יהיה אפקטיבי? ממש לא, כי לצוללת אין מערכות אלקטרוניות
האם הרוסים יכולים לאסוף חתימות אקוסטיות? כן אבל זה לא רלוונטי כי זה לא המדחף הסופי שלה אלא מדחף זמני לניסויים

שורה תחתונה, כל זה בבל"ת כפי שאפשר לראות בתמונה שצילם Frank Behling לפני יומיים
הצוללת עדיין עם סוכות וקונסטרוקציות, לידה ספינת הסיוע הרקולס
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-06-2024 בשעה 12:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #114  
ישן 26-06-2024, 10:57
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 113 שנכתבה על ידי שפן סלעים שמתחילה ב "מדחף ניסויים"

מדחף זה אמצעי חיצוני שאפשר להרכיב ולפרק לא רק בשלב הניסויים אלא גם בשלב השירות המבצעי.
מדחפים מאופיינים לפי הייעוד שלהם ומרכיבים אותם לפי המשימה:
- מהירות: על כל סל"ד של המנוע כלי השיט ינוע מהר יותר ויגמע יותר מרחק אבל ייקח לו זמן עד שיגיע למהירות הרצויה
- כוח/ביצועים: על כל סל"ד של המנוע כלי השיט יזנק מהר יותר ויאיץ מהר יותר כשלוחצים על דוושת הגז אבל יהיה מוגבל יותר במהירות הסופית
- משקל: על כל סל"ד של המנוע כלי השיט יכול לשאת יותר משקל אבל הביצועים והמהירות יהיו מוגבלים

שלושת המאפיינים האלה הם כלים שלובים, אחד תמיד יבוא ע"ח האחרים
איך מגיעים לזה? ע"י עיצוב המדחף מבחינת גודל כללי, זוויות הלהבים והגודל והצורה שלהם
(בולטים יותר או פחות, מקומרים, מתעקלים בקצה וכו')

היצרנית בודקת את הצוללות שלה עם כל המדחפים האלה על מנת לראות את השפעת המדחף על הצוללת וההיפך, השפעת הצוללת על המדחף.

נוסיף למשוואה הזו עוד שני נעלמים שקשורים אחד לשני:
- קוויטציה (מייצרת רעש שהולך וגדל עם העלייה בסל"ד ועם הזמן גורמת לנזק למדחף)
- חתימה אקוסטית (מאפייני הרעש הכללי הייחודי לכל סוג מדחף, בגלל עיצוב המדחף והייעוד שלו)

בסיכום של כל מה שנכתב כאן אם יש שליטה על עיצוב המדחף אז היצרנית יכולה לייצר מדחף לפי ייעוד מסויים עם חתימה אקוסטית מסויימת לשלב הניסויים ומדחף אחר גם כן לפי אותו ייעוד אבל עם חתימה אקוסטית אחרת לשלב המבצעי ע"פ דרישות הלקוח.

ועכשיו שאלה? אם המדחף הוא אביזר מכני קבוע שצריך לפרק ולהרכיב לפי הייעוד (ועוד מושפע מקוויטציה) למה לא משתמשים בהנעת סילון (ג'ט מים) כמו בצוללות המודרניות?
להזכירכם בהנעת סילון אפשר לשלוט בלחיצת כפתור על עוצמת (כמות המים ולחץ המים בכל רגע נתון) וכיוון הג'טים (עוזרים להיגוי) ולהתאים את זה לייעוד (כוח, מהירות, משקל)

דגם של צוללת מדגם וירג'יניה, מצד שמאל מערכת הג'ט
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #117  
ישן 28-06-2024, 11:25
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 115 שנכתבה על ידי baer שמתחילה ב "כי לסילון יש חתימה אקוסטית..."

הנעת סילון נחשבת חמקנית יותר אבל מורכבת וצורכת אנרגיה יותר לכן מתאימה לצוללות גדולות עם הנעה גרעינית.
TKMS מתמקדים במה שהם טובים בו, הנעה חשמלית ישירה כנראה הכי שקטה שקיימת כיום.

אגב, היצרנית כל הזמן משתכללת ויש ידיעות שהם עובדים על הנעת ג’ט חדשה שייתכן ותותאם לצוללות העתיד שלה מדגם U-212CD
אם זה נכון אז חיה’’י יוכל להתאים את זה לצוללות הדקר, מצד שני גם במדחפים יש פיתוחים חדשים.
נראה מה יהיה...

כתבה מ 2016 בנושא
https://www.australiandefence.com.a...er-for-sea-1000

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:52

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר