לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-01-2013, 18:54
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
אנציקלופדיה "יפעת" לתולדות התעופה בישראל - מאת דני שלום

יצאה לאור אנציקלופדיה ייחודית מאת דני שלום, הסוקרת 100 שנות תעופה וחלל בא"י ובמדינת ישראל.

גילוי נאות: אני מכיר את דני שלום שנים רבות, את פעולותיו לשימור ההיסטוריה התעופתית בישראל ואת מפעל ספריו. אין לי עמו כל קשר עסקי, ואינני רואה רווח מפרסום פרי עטו.

מדובר במפעל אדירים המחזיק למעלה מאלפיים עמודים, מלאי תוכן, המחולקים לשנים באופן כרונולוגי. האנציקלופדיה מוצעת כ - DVD בלבד, והיא כוללת אפשרויות חיפוש שונות.

אני מקווה להעלות מקצת חומרים ממנה, לרבות חשיפות מרתקות אודות אמצעי לחימה מגוונים מפיתוח התעשיות הביטחוניות בישראל.

מחיר קטלוגי בחנויות: 110 ש"ח. מחיר מיוחד (מאוד) למזמינים מהמחבר ישירות: 60 ש"ח בלבד.
פניות לדני שלום בדוא"ל: dannyshalom10@walla.com

נא לציין כי קראתם את ההמלצה בפורום "צבא וביטחון".

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 06-01-2013 בשעה 19:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 08-02-2013, 13:37
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
הוא עשה זאת שוב!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "אנציקלופדיה "יפעת" לתולדות התעופה בישראל - מאת דני שלום"

דני שלום עושה זאת שוב


כבר ראינו בעבר עבודות רבות היקף שלו על חיל האוויר במלחמת ששת הימים, ובמלחמת יום הכיפורים. אלה היו עבודות מעמיקות ומפורטות על שתי תקופות חשובות בהיסטוריה שלנו. באנציקלופדיה, הוא משנה את ההתמקדות ונותן יותר מאשר חיבור אנציקלופדי. התואר המתאים יותר הוא "כרוניקה". זהו רצף של פרקים המסודרים בסדר כרונולוגי בד"כ, אם כי ישנם גם פרקים נושאיים ופרקי "צבע". לא יעדרו מכאן כל אבני הדרך בתולדות התעופה בארץ, החל מהכדור הפורח הראשון, ועד לחידוש האחרון בחלל. דני מלקט לנו מידע על יהודים בתעופה ויהודים בחלל, ולא רק בארץ. פה ושם מסתתרים גילויים על משימות, אמצעי לחימה, אנשים ואפילו תכניות שלא יצאו אל הפועל. התעופה האזרחית על כל היבטיה זוכה לתיאור טוב ומפורט, כולל קלובי התעופה והדאייה, התעשיות השונות, חברות התעופה הישראליות, וחברות תעופה זרות בארץ, וכן מטוסים אזרחיים למיניהם בשימוש כאן, או כאורחים בארצנו. הפורמט הוא של פרקים קצרים ברצף כרונולוגי, עם שפע של איורים, חלקם נדירים. במקומות בהם חסר חומר חזותי, יודע דני למלא את החסר באיורים היפים מפרי מכחולו (איורים המוכרים לוותיקים שבינינו, עוד מביטאוני חיל האוויר משנות השבעים!). החיבור כולל 2106 עמודים על גבי תקליטור. הממשק למשתמש נוח לשימוש, אם כי עולה באיטיות מה. לא אוכל לסיים מבלי להזכיר בכל זאת פגם שמן הראוי לתקנו במהדורה הבאה: העדר כל סימן להגהה! לעבודת הנמלים הגדולה הזו התגנבו טעויות כתיב, טעויות לשון ופליטות קולמוס מרובות ביותר. "ו" מתחלפת לה ב-"ן" ללא הרף, כן נסע מופיע לו לרוב ככן- נשע, מילים מוכפלות פה ושם, ובאחת הכותרות כתוב "מיקויאן" במקום שבו התכוון בבירור ל-"גורביץ'". מלבד פגם זה – אני ממליץ בחום על האנציקלופדיה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 07-03-2013, 02:50
  אברגל אבנר אברגל אבנר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.13
הודעות: 1
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "אנציקלופדיה "יפעת" לתולדות התעופה בישראל - מאת דני שלום"

פיקדתי על פלגת מרקיז (3 זחלמים) מתוך 2 שהופעלו במהלך יוהכ המערכת הייתה באחריות סוללות ההוק ווהפלגה שלי הצפונית יצאה מסוללת ההוק שהייתה פרוסה באבו סמרא סמוך לבלוזה

הטילים שוגרו בדכ עם אור ראשון מנצ שונים ובתיזמון לפני תקיפות חהא כשהמטרה לדמות תקיפות מטוסים ולעודד את מערך טילי הנמ המיצרי לבצע שיגורי סרק, לפי כמויות עמודי החשמל (כך ניראו מהמקום ששיגרנו טילי הסם 2) שהיתרוממו לאויר ,המטרה הושגה במלואה בייחוד כשמיד אחרי ראינו את המטוסים נכנסים לתקיפות כמעט ללא ירי נמ טילי מולם(עקב שיטת השליטה והבקרה המיצרית)

חבל שמלאי הטילים הייה מצומצם. כל המלאי נורה ללא תקלות.

ישנם אנשי צוות אויר לא מעטים שחייבים יותר מתודה למתכננים ויוזמי הפרויקט שליוו אותנו גם בשטח.
אנחנו אנשי המבצעים שמחים שתרמנו את חלקנו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 08-03-2013, 10:01
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי אולג גרנובסקי שמתחילה ב "למנהלי פורום - אפשר להוציא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אולג גרנובסקי

טווח של "גבריאל-1" - רק 18-20 ק"מ
http://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_(missile)

אולי בגלל חוסר רשק "מרקיז" היה מגיע לטווח יותר גדול, אבל בכל זאת לא התקרב ל"תלם".

אז למה היו צריכים גם "מרקיז"?

כנראה כי המרקיז היה קודם. לפי רוח הרפאים מעל קהיר המרקיז היה טיל שפותח במלחמת ההתשה ונועד לתקוף מטרות קרקע רחוקות. היה לו טווח של 42 ק"מ ורש"ק של כמה עשרות קילוגרם. אבל הטיל לא הצליח ממש בניסויים ולכן למרות שהייתה סוללה אחת שלו הוא לא הופעל מבצעית.
כנראה שבשלב מסויים מישהו החליט להסב את הטיל ממשימת תקיפה למשימת הטעייה. משימת הטעייה היא פשוטה יותר ממשימת תקיפה כי הטיל לא נדרש לנווט ולפגוע במטרה מסויימת, אלא רק לטוס במסלול מסויים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:07

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר