לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 03-01-2013, 11:41
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,667
לפי הפולנים...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי צ'ומפי שמתחילה ב "לטייסים שלום. הוקמה ו"ח."

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=9391

התרסק F-16D ברמת דוד, בזמן טיסת אימונים שגרתית בזמן הנחיתה. 2 טייסים נטשו בשלום.
המטוס ניזוק קשה כתוצאה משריפה. קורקעו כל F-16 עד לתוצאות הבדיקה...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 02-01-2013, 15:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,295
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'ומפי שמתחילה ב "02.01.2013 - תאונת נחיתה למטוס ברק (F-16D #074) ברמת דוד"

הודעת דובר צה"ל
בעקבות תקלה טכנית: אנשי צוות אוויר נטשו בשלום מטוס F-16
http://www.idf.il/1133-17995-HE/Dover.aspx

כתבה באתר חיה"א
http://www.iaf.org.il/4391-40330-he/IAF.aspx

בגדול מזכיר את התאונה של ברק 041 (נחיתה, ריצה על המסלול והפלטה)
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...t=%E1%F8%F7+041

על פי המפורסם בתאונה היום הצוות זיהה את התקלה עוד באוויר ותיכנן בעקבות כך לנחות ולנטוש.
אכן כך עשו, המטוס המשיך עד שנעצר (אמנם ניגרם לו נזק אך הוא לא הושבת או נימחה מהסד"כ)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4327776,00.html

כל הכבוד לצוות על התושיה, רפואה שלמה!


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 02-01-2013 בשעה 16:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 03-01-2013, 11:43
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,295
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי MK82 שמתחילה ב "אז תנו לי להבין מה קרה פה !"

לגבי המטוס: יח' יא"א 22 שיקמה את ברק 041, מטוס שהוכרז כטוטל לוס בכל קנה מידה.
מפקד היחידה (אל"מ קלמנוביץ) סיפר לי על המאמצים האדירים והיכולות הבאמת מיוחדות שלהם לשקם את המטוס הזה, מה שהעניק להם ניסיון רב במטוסי ה F-16 בכלל ובברק בפרט.
אם יחליטו שכן אז גם את המטוס מאתמול וגם את המטוס משבוע שעבר ישקמו, אל דאגה.

לגבי, ידעו או לא, כפי שאמיל ציין הם לא יכלו לדעת אבל סביר שהתכוננו לאפשרות כזו.
אחת הסיבות היא שהגלגלים האחוריים ב F-16 קרובים אחד לשני, לכן במקרה קריסה של אחד מהם במהירות גבוהה התהפכות היא אפשרית מאד.
F-15 אמריקאי אשר חווה אירוע דומה תוך כדי נחיתה בבסיס קדנה ביפן


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 03-01-2013 בשעה 11:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 11-01-2013, 05:24
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
חידוד הנקודה
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אני נוטה לחלוק עליך. למרות..."

במה שונה הפלת כטב"מ מהפלת טילי שיוט\פצצות מעופפות?

הרי טכנית מדובר במשהו שיש לו את אותם מאפיינים של כטב"מ, והרי זכור לנו שאת טיל הקלט שהופל באזור ת"א במלחמת יוה"כ (ע"י איתן כרמי ב'שחק' מס' 59) החשיבו כמטוס לכל דבר הן בהיבט ההפלה והן בהיבט הסימון על המטוס.

ציטוט:
ההפלה ה-13 והאחרונה של "שחק" 59, היתה גם ההפלה הראשונה של חיל-האוויר במלחמת-יום-כיפור. עם פתיחת המלחמה ב-6 באוקטובר בשעה 14:00, הוזנק זוג "שחקים" מטייסת "הקרב הראשונה" להגנת שמי המדינה. במטוס המוביל, מספר 59, ישב איתן כרמי. לאחר מספר דקות בפטרול, הופנה המבנה ל"מפגש" עם מטרה שהגיעה ממערב, לעבר ישראל. המבנה פנה לעברה והבחין בדמות של מטוס עם נקודת אש מאחור. לאחר שחלפו מעליה הבחינו כי מדובר בטיל קלט מצרי ששוגר לעבר תל-אביב. לאחר התארגנות קצרה מאחוריו, שוגרו לעברו שני טילים שהחטיאו. כרמי סגר מאחוריו את הטווח וירה לעברו צרור פגזים מטווח של 400 מטר. הקלט נפגע וחתיכות פח ניתקו משורש כנפו הימנית. בהמשך הוא הוריד אף מטה, הסתחרר והתרסק במים כשהוא מעלה נד מים אדיר מסביבו.

http://iaf.org.il/1274-22030-HE/IAF.aspx
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 11-01-2013 בשעה 05:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 11-01-2013, 14:24
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "אכן לא שונה מטיל קלט רק שאני..."

סימון על המטוס אכן לא אומר דבר. (ובלוו הכי עשו באלאגן בנושא הזה לאורך השנים וסימנו מטוסים באופן שגוי).

נכון שהפלת טיל\כטב"מ\פצצה מעופפת זה לא סקסי כמו הפלת מטוס קרב או מסוק (למרות שגם על המסוק ניתן להתווכח...),אבל בעיניי אם איתן כרמי היה מפיל עוד 14 קלטים הוא אכן היה מוגדר כטריפל אייס.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 11-01-2013, 16:12
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ולמען הפילפול
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=גיל חזקיה]סימון על..."

מה באשר להפלת מסוקי סער? גם להם אין ממש יכולת אפקטיבית כנגד המטוס המיירט. מה הסטטוס שלהם?

יוסי - תוכל לתאר איך אלו "נחשבו" בקרב החברים?

אני מניח שבכל דבר יש את הדברים הנחשבים יותר והנחשבים פחות ואת השורה התחתונה שתכל'ס זו הייתה הפלה.

אם ניקח את זה לפינה אחרת - מעניין לדעת מה ההתייחסות במערך ההגנה האווירית להפלות מערכת כיפת ברזל. האם אלו "נחשבות" פחות מהפלת מטוסים? האם הסוללות מקבלות תעודות עבור יירוטים מוצלחים? האם אלו בכלל נספרים מעבר לנתוני סטטיסטיקה של הצלחה?

אני חושב שבסיכומו של דבר היטבת לתאר זאת:

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
בכל מקרה, לא נראה לי שיש תשובה רשמית לעניין, ובתכלס זה לא ממש חשוב..
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 11-01-2013, 19:20
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,295
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]מה באשר להפלת..."

יוסי, באמת לא עושים השוואות?
אני כצופה מהצד הבנתי שהפלה בקרב אוויר זה הדובדבן שבקצפת של טייסי הקרב.
הבנתי שכך חיל האוויר מחנך את טייסיו, מי שמפיל מטוס בקרב אוויר זוכה לתעודה ולתהילה רגעית, מסמנים את ההפלה על מנת שכולם יראו (גם מסוקים וכלי טיס אחרים, אבל עדיין זה לא כמו להפיל מטוס קרב).
גיורא אפשטיין ירום הודו זכה לעיטור המופת ולמעמד מלכים, 17 ההפלות שלו נחקרו כולל אופן הפלתם.
- נכון שמסתכלים על 9 מטוסי המיג 21 יותר מאשר על 6 מטוסי הסוחוי 7/20 והמיג 17 הבודד?
- נכון שמסתכלים על ה 16 מטוסים יותר מאשר על המסוק הבודד?
- נכון שמסתכלים על 12 הפלות תותחים יותר מאשר על 5 הפלות בטילי שפריר?
כך חיה"א הרגיל גם את הציבור - גולת הכותרת היא קרב אוויר וככל שהדרמה והכמות גדלים הרי זה יותר משובח.

כאשר פרש ב 1998 עשו לו מטס פרידה, נץ אחד סומן עם 17 הפלות והוא טס בו את הטיסה האחרונה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

איך תקרא לכל זה?
הטכנולוגיה השתנתה וגם האתגרים וניראה שהימים האלה חלפו להם, אבל המסורת חיה ובועטת.
אני מאמין שגם בעתיד (בעידן ה F-35 והמקל"טים) חיל האוויר לא יתנתק מהמסורת והטקסיות שלו, להערכתי גם לא יעמעם אותה.
כמובן, אולי אני טועה...

אפשטיין עצמו היטיב לתאר זאת באחד הראיונות, כך אמר על טיסה בנץ "במטוס יש מחשב ואתה כטייס זה עוד Input שהוא לוקח בחשבון, זה לגמרי שונה מלהטיס מיראז' או נשר .בהם אתה חי את המטוס..."
אם זה מה שהוא אומר על הנץ, מעניין מה הוא אומר על ה F-35

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 12-01-2013, 11:40
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "יוסי, באמת לא עושים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
יוסי, באמת לא עושים השוואות?
אני כצופה מהצד הבנתי שהפלה בקרב אוויר זה הדובדבן שבקצפת של טייסי הקרב.
הבנתי שכך חיל האוויר מחנך את טייסיו, מי שמפיל מטוס בקרב אוויר זוכה לתעודה ולתהילה רגעית, מסמנים את ההפלה על מנת שכולם יראו (גם מסוקים וכלי טיס אחרים, אבל עדיין זה לא כמו להפיל מטוס קרב).

"הפלה בקרב אוויר זה הדובדבן שבקצפת של טייסי הקרב" - בוודאי. לא סתם ספקטור הזהיר את כולם מפני עזיבת המשימה לטובת הליכה להפלה. ידוע לי על כאלה שמצטערים עד היום שנשמעו לו.
"יוסי, באמת לא עושים השוואות?" - ציינתי את הסיבה שלא צריך לעשות השוואות: כיוון שההבדלים ברורים לכולם. כולל ההבדלים בין ההפלות של מטוסים מאותו דור ( עד מלחמת יוה"כ, כולל) לבין ההפלות שארעו אח"כ, כאשר היה הבדל עצום בין מטוסי הקרב המתקדמים שלנו לבין המטוסים הסוריים.
הנה משהו מההיבט האישי. כמעט היפלנו מיג 25 והיינו יכולים להיות הראשונים בעולם שעשו זאת. נניח, היפוטתית, שהיפלתי. באיזו הפלה, ההיפוטתית או זו שבה היפלנו מסוק עם חיילי קומנדו ופגענו בשניים נוספים (ובזכות כך סיכלנו את כיבוש רפידים ויחידת הבקרה הסמוכה. אלמלא כן ייתכן שהמלחמה היתה מתארכת בשבועות נוספים ועם אלפי הרוגים נוספים), הייתי מתגאה יותר? לי ברורה התשובה. ואינני צריך לעשות השוואות כדי שאדע שאפשטיין סיכן את חייו יותר מאיתנו והיה מוכשר בטירוף בקרבות אויר (יצא לנו להתאמן נגדו בסדרות של קרבות כנגד "זרים". הוא היה מגלה אותנו בעין בטווחים שאנחנו עדיין נזקקנו למכ"ם, שלא לדבר על התיפעול הוירטואוזי בעת הקרב ההדוק).
אגב, "מי שמפיל מטוס בקרב אוויר זוכה לתעודה ולתהילה רגעית" - לא מדוייק. החלף את המילה "רגעית" למשהו הרבה יותר ממושך. אינני בטוח שהמושג "מחנך" נכון לתאר את המצב. זה כנראה מגיע מעצמו כיוון שבאימונים הרבים ניתן לראות מי טוב יותר בתחרות הזו. וכידוע מדובר באוכלוסיה תחרותית ממדרגה ראשונה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 11-01-2013, 15:32
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 302
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "סימון על המטוס אכן לא אומר..."

האמנם?

הרי יש בידינו את נסיון מלחמת העולם השניה. טיל השיוט הראשון, V-1 , (הוא לא היה פצצה מעופפת כפי שכונה), ששוגר באלפים לעבר לונדון , יורט באוויר בירי תותחים, או בהסטת הכנף של הטיל באמצעות זרימת האוויר של כנף המטוס המיירט ובכך שובשה המערכת האינרציאלית בטיל. הדבר בוצע בעיקר על ידי מטוסי טמפסט, וכן טייפון, המהירים ביותר שבידי RAF באותה עת. (היה גם נסיון להשתמש באבי-טיפוס של המטאור הסילוני). מהירותם היתה בקושי מספקת לרדוף אחריו. (מהירות הטיל היתה מעל ל400 מייל לשעה). על הטייס היה לאתר מטרה קטנה, עם הנחיית ראדאר כללית מן הבקרה, בדרך כלל בתנאי תאורה של שעות ערביים, להתקרב ולירות בכוונת רפלקטור ללא חישוב אוטומטי של ירי דפלקט. הצורך להתקרב למטרה לטווחי ירי אפקטיביים סיכן את הטייס בגלל ההתפוצצות, ולכן פותחה שיטת הטיית הכנף שרק טייסים יוצאי דופן יכלו לבצעה.
תיאור זה נועד להמחיש שיירוט מסוג זה היה מסובך במעט יותר מאשר להפיל זילזל או כל מל"ט שהוא באמצעות פיתון 5 . למרות זאת, מספר מסויים של טייסים הגיעו ל-20 מושמדים ויותר. ה-RAF לא הכיר בהם כהפלות לכל דבר. אילו כן, טייסים אלה היו מתקרבים בסך ההפלות שלהם לשיאני ה-RAF . כ- Johnson , 38, ו-בערך 51, Pattle .
כאן נפתחה מסורת הגיונית. עדיף לשמרה עד שאינטלגנציה מלאכותית תטיס מל"טים חמושים לקרבות אוויר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 05-02-2013, 00:08
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,822
אפרופו תאונות F-16...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'ומפי שמתחילה ב "02.01.2013 - תאונת נחיתה למטוס ברק (F-16D #074) ברמת דוד"

מחקר מעניין שנכתב בשנה שעברה על ידי מסטרנט בפו"ם האמריקני ובוחן האם קיים קשר נסיבתי בין קטריטריונים תחזוקתיים מערכתיים מסוימים ובין תאונות F-16 שארעו בחהא"א במהלך העשור הקודם. בפרק זמן זה איבד חהא"א 102 מטוסים בשווי 2.4 מיליארד דולר (מן הסתם נתון זה אינו כולל את מטוסי ה B-2 וה F-22 שאבדו לאחרונה) וכן איבד 32 טייסים. מתוכן מתמקד הכותב ב 44 תאונות שקוטלגו ככאלו שמקורן בתחזוקה לקויה ומתוכן רק באלו שבהם היו מעורבים מטוסים של תשע הכנפות הסדירות המטיסות את ה F-16 (כולל כנף 56 היא יחידת ההדרכה), בין היתר מאחר וממוצע השמישות בהן גבוה משמעותית מאשר ביחידות המלואים - פער של 10% ובשנים מסוימות אפילו 15%. הכותב כאמור בוחן את עמידת של צי ה F-16 הסדיר ב 9 קריטריונים תחזוקתיים מערכתיים ומנסה לאתר קשר בין הציונים הללו ובין המטוסים שהתרסקו - כביכול מטוסים שזכו לציונים נמוכים מועדים להתרסקות => אמצעי לניבוי עתידי ואולי חסכון בציוד וחיי אדם.

הקריטריונים/פרמטרים - הסברים על כך אחד מהם בפרק 4 וכן מיישמים ומייחסים כל אחד מהם למטוס מבצעי הלכה למעשה בליין התחזוקה של הטייסת
Mission Capable rate (MC),
Total Non-Mission Capable rate Maintenance (TNMCM),
Total Non-Mission Capable rate Supply (TNMCS),
Break rate,
Abort rate,
8-hour Fix rate,
Cannibilization rate,
Repeat/Recur rate,
Flying Scheduling Effectiveness (FSE) rate.

לדוגמא הנה השוואת הקרטריון הראשון - MC - אל מול תאונות F-16 לאורך העשור האחרון - כפי שניתן לראות אין קורלציה. למרות זאת מוצא הכתוב קורלציה מסוימת דווקא בין שני פרמטרים (7 ו 8) וממליץ לבצע מחשבה נוספת בנושא.

F-16 MAINTENANCE METRICS AND MISHAPS: IS THERE A CORRELATION?
http://www.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc?AD=ADA563843
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:58

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר