24-07-2012, 11:30
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
והנה מעט נתונים
מתוך המאמר:
Streaming Flight Data Recorder (FDR) Data via Satellite
Khalil Radhi
Embry-Riddle Aeronautical University
Daytona Beach, Florida
Worldwide OnlineInstructor: Sandy Krigel
June 14, 2010
ציטוט:
Although there have been several incidents in the past few decades where the FDRs werenot found, such as the South African Airways crash of 1987, France's Air Inter crash of 1992,Austria's Lauda Air crash of 1991, these amount to only a dozen incidents, in all, out of a total of more than 3000 air accidents that occurred since the mid-1970's. And even in the relatively rareinstances where the FDRs could not be retrieved, the piecing together of the crash scenario from the wreckage materials, air-traffic control tapes and other evidence usually helped the investigators to come up with adequate explanations of the causes of the accident.
|
ציטוט:
As a result, the motivation for converting the traditional black boxes into real-time datastreaming systems was rather low. Over 8,000 aircraft currently use the ACARS technology to transmit all kinds of data via satellite linking, and with only a little modification to the software these systems can be used to transmit crucial data during emergencies, and yet this was not done.
|
השורה התחתונה - נעשים צעדים בנושא בארה"ב ובאירופה למעבר לתשתית תקשורת תעופתית מבוססת לווין שמתוכננת לפעול בשנת 2018.
ועוד נושא שלא דובר עליו - הצורך להתאים מטוסים ישנים למערכת החדשה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 24-07-2012 בשעה 11:38.
|