10-11-2012, 09:56
|
|
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
|
|
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
|
|
הי
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אפשר בבקשה כמה מילות הסבר על אותה שיטת "פרי שיידינג"?...."
תהליך "פרשיידינג" הינו תהליך שבו אני מבקש לקבל אפקט של שינוי גוון באזור מסויים של הדגם, למשל אזור הפנלים (במטוס) שבו הגוון השתנה עקב פעילות אחזקה מרובות או עקב מגע עם חומרים כימיים או מיי ים.
אם תסתכל על מטוס (אמיתי) שלא עבר צביעה, זמן ארוך יחסית, תבחין כי באזורי החיבור של הפתחי הביקורת/אחזקה השונים או באיזור של החיבור של הפח שממנו בנוי המטוס יש שינוי גוון.
את השינויים האלה, ניתן להשיג במספר תהליכים,
1. פוסטשיידינג"- ריסוס גוון בהיר יותר או כהה יותר (בהתאם לתוצאה הרצויה) על אזורים בהם אנו מבקשים לקבל את האפקט -לאחר שהדגם עבר צביעה סופית,
2. תהליך של "דרי הראש" (מברשת יבשה) שבה משתמשים עם מכחול המכיל שארייות מקרוסקופייות של הגוון המתאים, ובעדינות מבהירים או מכההים אזורים מסויימים בדגם,
3. תהליך של "פרהשיידינג" תהליך שבו לאחר שהדגם רוסס בגוון אחיד (פריימר למשל). מרססים קווים כההים על קווי המתאר של הדגם, ואחר מכן מרססים את הגוון הסופי של הדגם, התוצאה הסופית היא שמתקבל "צל" של הפסים הכההים מתחת לגוון הסופי.
ידידנו שמעון הלך עוד צעד קדימה, וצבע אזורים מסויימים בגוון אדמדם ותהבהב, אשר לאחר הצביעה הסופית, אמורים לייצג שינוי גוון באזור שלם ולא רק בקווי המתאר.
_____________________________________
|