|
30-05-2012, 09:48
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,776
|
|
אתה צריך להבין טכנית איך זה עובד...
ברגע שאתה מבקש ניוד, קורים מספר דברים:
1. החברה שאליה אתה עובד, פונה אל החברה המקורית (בתקשורת מחשבים), ואומרת לה "הלקוח עם המספר 05X-1234567" (ואולי פרט זיהוי נוסף כגון ת.ז. / ח.פ) - עבר אליי. תאשרו בבקשה.
2. מחשב החברה שממנה עברת יכול לעשות אחד משני דברים: לא לאשר את הבקשה (ואז לא קורה כלום, כאילו לא התחלת את התהליך), או לאשר אותה. אם הוא מאשר אותה, הוא גם אוטומטית מנתק לך את הקו בחברה שנטשת, שהרי הם יודעים שמישהו אחר נותן לך את הקו הזה עכשיו
2-וחצי. בעצם בשלב הזה המספר שלך מנותק בחברה הישנה, ולא יהיה ניתן להגיע אליו מאף חברה אחרת ("לימבו"). שלב זה אמור לא להמשך יותר מ 30 דקות על פי חוק, אבל, כשיש תקלות בשלב #3, שום חוק לא יעזור, וגם להחזיר אחורה את המצב זה בעייתי, כי מבחינת החברה הננטשת - כבר נותקת כלקוח - ואתה צריך לנייד חזרה כלקוח חדש אם תרצה לחזור אליהם...
3. בעת קבלת האישור מהחברה הננטשת, המחשב של החברה החדשה מתחיל לידע את כל ספקי התקשורת בארץ (כל חברות הסלולר, כל חברות הטלפון הקווי, כל ספקי השיחות לחו"ל) - שמעכשיו - כדי להגיע אל המספר 05X-1234567 שלך, צריך לפנות למרכזיה שלהם, ולא לאף מרכזיה אחרת. בתהליך הזה יש בעייתיות. לא אמורה להיות בעייתיות, אבל יש. לדעתי (אבל אין לי איך להוכיח), דווקא בגלל החברות שיש להן אינטרס להפסיד מהעסק. למשל, במקרה שלי, הכל עבד כמעט מיד, למעט שיחות מטלפון קווי של נטויז'ן, שגם הסתדר אחרי כחצי שעה, שזה סביר ביותר, ו...סמסים. לא קיבלתי סמסים מפרטנר, וממירס. באופן משעשע, אלו שתי החברות שמפסידות מהמעבר שלי: פרטנר שאני כבר לא לקוח שלה, ושייתכן ועושה את זה כדי שאראה ש"לא טוב בחברה החדשה" ואולי אנייד חזרה, ומירס, ובכן, שהיא הוט-מובייל, שהייתה רוצה שאם אני כבר אעבור לחברה זולה, אני אעבור אליה. זה קצת יותר far fetched כמובן, כי הם לא באמת מפסידים עלי כסף ואני לא אמור להיות כזה מתוחכם, ואולי כן? (שאחשוב לעצמי: "גולן דפוקים, אעבור לספק זול אחר.. הממ... הוט מובייל!") כמובן, ייתכן שכמו כל דבר שיצא לי לפגוש עד היום תחת מטרית הוט, זו סתם תקלה. כך או כך, רק מולם היו לי בעיות. פניתי אל גולן, אמרו שיבדקו את זה. אחרי מספר שעות גם פניתי אל אורנג', שאמרו שגם אם הבעייה אצלם, אנשים טכניים של המפעיל החדש צריכים לדבר עם אנשים טכניים של המפעיל הישן, והיא כנציגת שירות לקוחות לא יכולה לעשות כלום. תשובה שאני יכול לקבל. עם, או בלי קשר, עשר דקות (!) אחרי שיחה זו, פתאום התחילו לזרום אלי כל הסמסים מאורנג', שהיו תקועים מספר ימים (שכללו שבת וחג, בפועל יום עסקים אחד).
4. מה שכן, אם התנתק לך הסים הישן *וגם* לא עובד לך המספר הזה בסים החדש (וזו לא בעייה של SIM FREE) *וגם* זה סים עם המספר שלך (כמו שקורה בגולן), זה כבר נשמע לחלוטין פאשלה של המפעיל החדש, לכאורה. אבל במקרה שלך, הסים שלך כן פעיל, וזה רק שהמספר הישן שלך לא מגיע אל יעדו החדש; בגלל הטריק של המספר הזמני, קשה לדעת אם זה בגלל שהמספר הישן לא הוקצה לקו שלך (ככה זה שעושים סתם קומבינות), או בגלל כשלון בהליך הטכני שהזכרתי ב #3
אז זהו, עכשיו אתה יודע איך טכנית זה עובד. לא בטוח שתוכל לתבוע את החברה החדשה, גם משום שלא בטוח שהם אשמים (אולי האשמה בספק הישן), אבל גם אם כן, זה יכול להיות "כוח עליון", ולא... משהו שהם עשו בכוונה. בקיצור, בעייתי.
|
|