לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ‎print ‎"Hello World!"; if‎ ‎not rules.‎know ‎then rules.‎read(); חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תכנות ובניית אתרים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 08-05-2005, 16:44
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
ממש לא נכון.
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Jarvis שמתחילה ב "עם STL לא בונים חומה"

כל הרעיון של פונקציות, אובייקטים, וכל סוג אחר של קומפוננטות(פקג'ים של ג'אווה,
ActiveXים, מה שתרצה) הוא היכולת לבצע עבדוה בחלקים. אם יש לך פונקציה X,
שמקבלת Y ומחזירה Z - לא מעניין אותך איך היא עושה את זה - העיקר שהיא עושה
את העבודה.
כשאתה מתכנת ב-C כדאי לדעת איך פועל המימוש, באופן כללי(הדוגמה שאני נותן
תמיד: strlen. כדאי לדעת שהיא עובדת על כל המחרוזת כדי להוציא את האורך, ולכן
עדיף לעבור על המחרוזת עד שפוגשים ב-NULL ולא כל עוד מונה הלולאה קטן מ-strlen
של המחרוזת), אבל ברור שאתה לא חייב להיות מסוגל לכתוב את כל הקוד שלהם
מאפס.
גם לגבי פונקציות APU של מערכת ההפעלה תאמר כך? "אתה אמור להיות מסוגל
לכתוב את מערכת ההפעלה מאפס"? אז איפה עובר הגבול לשיטתך?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 08-05-2005, 18:18
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
מה הקטע? שאלה מצויינת!
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי yytg שמתחילה ב "מה הקטע?"

באמת,

מה הקטע?

מה הקטע של אנטר

בין כל שתי שורות?

זו איזו דרך מתוחכמת

לעצבן את הקוראים?

תסביר לי!

כי אני לא מבין!!!

אתה לא מבין שזה מציק לקרוא

הודעות שכתובות ככה,

או שאתה עושה את זה בכוונה?



ועכשיו, אחרי השיעור הזה ב"איך בנאדם נורמלי כותב הודעה נורמלית בפורום נורמלי" נוכל
לעבור לטענות שלך.
טענה: אם אתה לא יודע איך הפונקציה בנויה, תתקשה לנפות שגיאות.
תגובה: הטענה שלך חסרת בסיס. להפך, אם תסתכל ב-man pages של מערכות
UNIX-like תראה שיש שם כל המידע הנחוץ כדי להשתמש באותן פונקציות (כולל
המידע הנחוץ ע"מ לנפות שגיאות; פרטים מיוחדים לגבי המימוש של הפונקציות, אם
הם רלבנטיים וכו')
אין שום בסיס לטענה כאילו אם אתה לא מכיר את מימוש הפונקציה, אתה לא יכול
לנפות שגיאות, ועל זה יעידו כל התוכנות הכתובות ב-VB ובג'אווה.

טענה: משהו על מצביעים ודליפות זכרון
תגובה: אין לי מושג מה ניסית להגיד פה, אבל בטח שזה לא קשור למה שכתבתי
למעלה. אם פונקציה עשויה לגרום לדליפות זכרון במקרים מסויימים, אז זו פונקציה
גרועה, ואתה לא צריך להשתמש בה (ומלבד זאת, זה אמור להיות מצויין במידע
עליה, כולל התנאים המדוייקים שגורמים לדליפות זכרון).

טענה: "אם אתה לא יודע מה STRLEN עושה אז איך תדע שיש בסוף NULL"
תגובה: כי למדתי C, ואני יודע שמחרוזת ב-C היא בלוק זכרון, שמתנהג מבחינת
השפה כמערך, וסוף המחרוזת מצויינת ע"י NULL. אם אתה קודם מסתכל איך
פונקציה בנויה, ורק אחר כך טורח ללמוד את משמעות הפקודות בשפה שבה
היא כתובה, אני לא רוצה לדעת איך תתנהג תוכנה שאתה תכתוב...

טענה: "אבל אם אתה יודע שיש בסוף NULL אז אתה יכול לעשות את הפונקציה
הזאת"
תגובה: נו ו...? מה הוכחת בזה? איפה טענתי אחרת? מה בכלל הקשר לעניין?

טענה: "בקשר לAPU כנראה מי שיודע לבנות תוכנה טובה בC++ יודע איך בערך
המערכת עובדת"
תגובה: קודם כל, ברור שהתכוונתי ל-API, וזו הייתה שגיאת הקלדה, אבל מעניין
לדעת, למה אתה התכוונת כשכתבת APU...
בכ"א, מי שיודע לכתוב תוכנה ב-CPP לא יודע כלום על המבנה הפנימי של מערכת
ההפעלה, ולא צריך לדעת. (ליתר דיוק, הוא לא בהכרח יודע, כמובן שידע ב-CPP
לא שולל ידע במבנה הפנימי של מ")

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 08-05-2005, 21:47
  yytg yytg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.08.04
הודעות: 993
תשובה מגומגמת (שלי)
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי AlexKarpman שמתחילה ב "מה הקטע? שאלה מצויינת!"

בס"ד

בקשר לאנטר בין השורות זה יותר נעים לעין (ככה למדתי פעם)
אם קשה לך אז אני יכול לעשות אנטר אחד

בקשר לניפוי שגיעות אז לא תצטרך את התיעוד ותוכל להבין מאיפה השגיעה הגיעה יחסית יותר מהר מרגיל
בקשר למצביעים התכוונתי שאם למשל פונקציית STL לא תשתמש בdelete (למשל MAP) אז יש הרבה יותר סיכוי לזליגת זיכרון
בקשר לNULL הסתכלת עלי בתור מתחיל והכוונה שלי היא - לשיטות המיון או שיטות החיפוש בסוגי מערכים וכו' כך שגם אם אתה יודע את השפה אתה לא יודע את הדברים האלה ומומלץ ללמוד
בקשר ל... אם אתה מבין את הרעיון מאחורי המיון וכו' תוכל לעשות אותם (כמעט בטוח)
בקשר לAPU על באמת לא קלטתי מה זה אבל הבנתי שזה קשור לאופן הבנייה של מערכת ההפעלה (אם הוא לא יודע איך מערכת ההפעלה עובדת אסור שישתמש)
וכמעט בטוח שמי שיודע בC++ טוב ידע איך מערכת ההפעלה עובדת - אני מתחרט ומוסיף שרק אם זה מעניין אותו (ולא שינסה לילמוד אלא תוך כמה שעות חשיבה הוא יקלוט את הרעיון)
ואתה יודע מה - יכול להיות שכאן אני טועה

ודרך אגב מה זה כל האנטרים ששמת בהתחלה?!
ובקשר לקותרת התחלתי לכתוב משהוא ואח"כ התחרטתי ושכחתי להחליף את הכותרת
ובקשר הגבול לפי דעתי זה כמה שאתה יכול ללמוד

בשורות טובות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 10-05-2005, 15:27
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
אבל זה לא מה שכתבת...
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Jarvis שמתחילה ב "נכון, אבל אני מניח שהוא לא קופץ להשתמש בקומפוננטות"

"צריך ללמוד איך בונים את ה-ADT שב-STL לפני שמשתמשים בהם"
ממש לא. חצי מהקוד הוא בטח טיפול במקרי קצה, ואין שום סיבה שמתכנת ישקיע
את זמנו בפתרון בעיה שכבר נפתרה ע"י מומחים מצויינים בתחום (אני לא חושב
שתחלוק על כך שרוג-ווייב הם מומחים, אם כי ניתן לחלוק על החלטות טכניות שלהם
בעיצוב STL, כמובן)
כל המטרה ב-STL היא שלא תצטרך לכתוב הכל בעצמך.

"וזה נכון פחות או יותר לגבי כל ספרייה שאתה משתמש בה - צריך
להיות לך הידע לבנות אותה בעצמך"
שוב, כל המטרה בספריה סגורה המספקת ממשק מסויים הוא שתוכל להתייחס רק
לממשק כקופסה שחורה, בלי לדעת דבר על היישום(קו"ח שלא ליישם את כל העסק
לבד)

כמובן שברגע שיש לך ידע כללי בתכנות, תהיה מסוגל, באופן תיאורטי, לכתוב כל
ספריה כזו לבד, לאחר המחקר הנדרש - אבל לא אומר שאתה צריך לעשות את זה
בפועל!
זה בדיוק העניין עם דוגמת ה-new. אני לא יודע ולא אכפת לי מה קורה כשאני עושה
new, מה גם שזה תלוי במהדר ובמערכת ההפעלה שלי, ככה שאין בכלל תשובה
יחידה לשאלה. מצד שני, נחמד לדעת פרטים כאלה ואחרים עליו. (לדוגמה: האם
מערכת ההפעלה תבצע דפרגמנטציה של הזכרון במידה ויש מספיק זכרון, אבל לא
רציף? אישית, לי אין מושג, למרות ששמעתי יש מערכות שעושות את זה)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:48

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר