08-12-2011, 11:46
|
|
|
חבר מתאריך: 20.05.11
הודעות: 40
|
|
ראשית, זו בכלל לא הסוגייה שהתעסקתי בה. התעסקתי בדוגמאות ההזויות לחלוטי של מחברי הסרטון- שהמסר שאני קלטתי מהם, לפחות, הוא אנחנו לא "אוהבים ערבים ולא יאה לנו שניתנת להם הגנה מהרוב היהודי העצבני עליהם".
שנית, הבעיה, כיום, בפסילת חקיקה מקורה אולי בצורה שבה הוסק מח"י החדשים כוח פסילת החקיקה, ולא בקיום הכוח עצמו.
שלישית, לא טענתי שאין בעיית אחריותיות של שופטי ישראל (ולא רק בבג"ץ). היא קיימת. אבל: לשופטי ישראל תעמיד הייתה סמכות לפסוק ולבקר עניייני חקיקה ולו רק בדרך פרשנית (כמו בשיטת מוצאנו הבריטית)-ראה פ"ד קול העם. התפרשות עילות הביקורת הבגצ"יות דווקא פחות קשורה ליכולת לפסול חקיקה, שנעשית דרך כלי יעיל ולגיטימי לחלוטין- פסקת ההגבלה שיובאה מקנדה, אלא בצורת חשיבה לפיה "הכל שפיט" שעליה הצהיר ברק בפ"ד רסלר. פ"ד שלא היה לו קשר, אאל"ט, כלל לעניין פסילת חקיקה אלא לעניין סמכות בג"ץ (ובימ"ש לעניינים מנהליים, לדוג') לבקר רשות מנהלית במישור שיקול הדעת המינהלי. המגמה היא יותר רחבה ממה שאני הצגתי- אבל אני לא חושב שתמצא מישהו בקהילה המשפטית שמתנגד ליכולת לפסול חקיקה עצמו.
לבסוף- בכל מקרה הרשות השופטת תהיה עצמאית. הדבר נשמר בכל שיטה מערבית ובשיטות המשפט המקובל (האמריקאית, הבריטית, הקנדית) במיוחד. גם אם נשיא ארה"ב ממנה שופטי עליון- מינויים תקף לכל החיים, הם יכולים לשנות כליל את דעותיהם ועדיין אין איש יכול להדיח אותם.
אתה גם שוכח שביהמ"ש העליון, מטבעו, עוסק בעניינים שמחייבים הפעלת ערכים חוץ-משפטיים כדי להכריע בבעיות שעולות לפניו. את זה עשה בימ"ש מהקמת המדינה.
נערך לאחרונה ע"י Grape_of_Wrath בתאריך 08-12-2011 בשעה 11:50.
|