07-09-2011, 18:15
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
|
|
http://www.iaf.org.il/505-18168-he/IAF.aspx
"מאז אותה תאונה שם חיל-האוויר דגש על טיסות המכשירים - שיטה מיוחדת להטסת המטוס או המסוק במצב שבו הטייס אינו רואה את הנעשה מחוץ לתא והוא מסתמך רק על הנתונים המוצגים על המחוונים בתא.
"טיסת מכשירים היא חלק מרכזי בהכשרתו של כל טייס מבצעי בטייסת", מסביר רס"ן ד', סגן מפקד הטייסת. "חיל-האוויר קבע הגדרות ברורות מתי אפשר ומתי אסור לטוס באימונים ובלחימה, וכל אחד מאיתנו יודע אותן בעל-פה. הסיפור הופך לבעייתי כיוון שלא קל להתאמן לטיסה במזג-אוויר. לכן פיתחנו אימון מיוחד שבו אנו מדמים מצב של 'אל-ראות'".
הפתרון בהחלט מקורי. האימון המיוחד מורכב מטיסה תוך התמודדות עם עננות כבדה ונחיתה ללא קשר-עין עם הקרקע. כדי לדמות כניסה לענן, שבו הראות אפסית, מכוסה תא הטייס האחורי בבד שחור כבד ומערכת הראייה מנותקת. על-ידי כך מנותק הטייס מהמתרחש מחוץ לתא. האמצעי היחיד העומד לרשותו הוא מסך VDU שעליו מוצגים כל נתוני הטיסה. "על גבי מסך הVDU- אנחנו רואים את קו האופק, את גובה הטיסה מעל פני הים, את גובה הטיסה מעל פני הקרקע, את המהירות, את שיעור נסיקה ואת הטווח לנקודות ציון. היתרון במסוק האפאצ'י, בשונה ממסוקים אחרים, שכל הנתונים מרוכזים על גבי מסך אחד. זה חוסך הרבה זמן ומקל על חלוקת הקשב בטיסה. כל נגיעה בסטיק, המשנה את נתוני הטיסה של המסוק, מוצגת על גבי המסך ובהתאם לכך אנחנו טסים", ממשיך רס"ן ד'."
|