לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 01-09-2011, 10:24
  שייקה פייקה שייקה פייקה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.05.08
הודעות: 236
פחות בשביל לדעת, יותר בשביל להעלות לדיון ולמודעות
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[B]יש גבעה מסויימת בסיני,..."

לא כ"כ הבנתי את כוונתך ב- "שאלות כאילו תמימות".

לפעמים גם ההדיוט יכול לחשוב במקרה על נקודה שמאיזשהי סיבה מקבלי ההחלטות שמטו אותה בשיקוליהם.

בעיני אחד מתפקידי הפורום הוא להוות מקום מפגש בין האנשים היודעים ומבינים לבין אלו שלא, בד"כ על מנת לעניין ולהשכיל את אלו שלא יודעים, ולעתים נדירות אולי גם בכיוון השני.

אם "התפרצתי לדלת פתוחה" והנושא נשקל בעבר רבות ע"י הגורמים המתאימים - מה טוב.

אני רק מקווה שהנושא נשקל, כולל אפשרות של הסתננות של חולייה מצויידת לשטח ישראל, לא לצורך פגיעה בכבישי תנועה או פיגוע באילת, אלא לצורך הפלת מטוס עם נוסעים בהנמכה לקראת הנחיתה או בהמראה.

באופן זה החולייה יכולה לגרום לתוצאות קשות מבחינתנו מבלי הצורך להתקרב לכוחות שהצבא הציב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 01-09-2011, 12:33
  שייקה פייקה שייקה פייקה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.05.08
הודעות: 236
את הטיעון שהאוייב לא חשב על זה אני לא מקבל
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "בו אני אסביר מאייפה התמימות."

נקודת ההנחה היא שהאוייב חושב על הכל.
אם האוייב לא חשב על זה עד היום, הוא יחשוב על זה ביום מן הימים.

ארגוני הטרור כבר מצאו במס' הזדמנויות בעבר דרכים מקוריות להערים עלינו למרות האמצעים הדלים שהיו ברשותם להלן מס' דוגמאות:

1. חטיפת גלעד שליט באמצעות חפירת מנהרה מתחת לגדר - כמה שזה פשוט, אף אחד אצלנו לא חשב על זה עד אז.
2. סולם מעל לגדר הגבול בלבנון שבעזרתו הסתנה חוליית חיזבאללה.

3. ליל הגלשונים

אני לא בא לאמר שהאוייב חכם ואנחנו טפשים, רק שעלינו תמיד לנסות להקדים אותו בצעד אחד לפחות.
מטבע הדברים כאשר מקבל החלטות יושב בתפקיד מסויים ויש שקט תעשייתי לתקופה מסויימת - המחשבה מתקבעת, ולכן יהיה טוב יותר לפתוח איזה ערוץ שבו אפשר "להקשיב לעם".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 01-09-2011, 16:45
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי samiira שמתחילה ב "אני חושב שזה מוציא את הטעם..."

אם הפורום עוסק רק בניתוח נקודות תורפה אקטואליות בתחומים קריטיים של מדינת ישראל באופן שכל אידיוט עם רובה יכול לקבל ניתוח משימה מן המוכן, אז כן, עדיף לא לכתוב בפורום...
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 01-09-2011, 10:55
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[B]יש גבעה מסויימת בסיני,..."

צודק, אנחנו צריכים לתת בטחון מלא בעקבות העבודה המצוינת שעושות עד היום רשויות התעופה (והתחבורה בכלל) בארץ.
הורדת דירוג בטיחות התעופה של ישראל, פאשלת זיהום הדלק (אשם? לא צריך אשם), נחיתות חירום וכמעט-ונפגע כל כמה חודשים, חוסר במערכות נחיתה אוטומטיות - אכן מצביעים על יד מכוונת שיודעת מה היא עושה.
או שאולי אתה רומז שאותם פקידים רמי דרג היו כל כך מודאגים בשנים האחרונות מאיום הטרור שהם זנחו לגמרי כל היבט בטיחות אחר?

בחזרה לנושא הדיון- קיימים דגמים של טילי כתף-נ"מ (MANPADS) עם טווח של עד 6 ק"מ שאכן חופפים ממצריים על נתיב הגישה של מטוסים אזרחיים באילת. (להבנתי נתיבים כאלה הם מפורסמים ולא חסויים). אבל זה לא כל כך משנה- ראינו בשנים האחרונות יכולת של מחבלים להתארגן ואף לשגר רקטות על אילת עצמה, אני מניח שאם ישיגו טיל נ"מ גדול יותר עם טווח רחוק יותר לא תהיה להם בעיה למצוא מקום לשגר אותו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 01-09-2011, 15:11
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
סיכון ממשי ולא רק באילת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שייקה פייקה שמתחילה ב "טיל כתף מסיני למטוס אזרחי לאילת - האם אפשרי?"

גם בנתב"ג וגם בשדות האזרחיים העתידיים בתמנע (מאות מטרים מהגבול עם ירדן) ובמגידו (בסמיכות לג'נין, קבטיה וכו') קיימות בעיות בטחוניות קשות לגבי נתיבי הגישה וחשיפתם לטילי כתף. זאת מעבר לחשיפתם כבר כיום לנשק ארטילרי דוגמת מרגמות וקטיושות (תזכורת שנתב"ג ומגידו כבר חטפו פגזים ירדנים בששת הימים, בעוד שקטיושה ששוגרה מסיני לפני 6 שנים החמיצה את שדה התעופה באילת במטרים ספורים). אזור גבעות רנטיס-בית אריה בעייתי מבחינת נתב"ג והיה רצון לכלול אותו בגדר ההפרדה אולם ספק רב אם הדבר יעמוד במבחן בג"ץ בגלל פגיעה בלתי מידתית בקרקעות פרטיות פלסטינאיות. גם המנחת בקריית שמונה מושבת זה עשור לא רק אבל גם בגלל הבעיה הבטחונית שנוצרה שם מאז הנסיגה מרצועת הבטחון. שדה עטרות ננטש לחלוטין בפרוץ האינתיפאדה השנייה בגלל סיכון אדיר לכלי הטיס שם, כולל נק"ל ישיר, וספק אם אי פעם יחזור לעבודה (לא שבעבר היה שדה פעיל ותוסס).

כמובן שרת"א, רש"ת והשב"כ פועלים יחדיו בנושא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 01-09-2011, 17:24
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "סיכון ממשי ולא רק באילת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
גם בנתב"ג וגם בשדות האזרחיים העתידיים בתמנע (מאות מטרים מהגבול עם ירדן) ובמגידו (בסמיכות לג'נין, קבטיה וכו') קיימות בעיות בטחוניות קשות לגבי נתיבי הגישה וחשיפתם לטילי כתף. זאת מעבר לחשיפתם כבר כיום לנשק ארטילרי דוגמת מרגמות וקטיושות (תזכורת שנתב"ג ומגידו כבר חטפו פגזים ירדנים בששת הימים, בעוד שקטיושה ששוגרה מסיני לפני 6 שנים החמיצה את שדה התעופה באילת במטרים ספורים). אזור גבעות רנטיס-בית אריה בעייתי מבחינת נתב"ג והיה רצון לכלול אותו בגדר ההפרדה אולם ספק רב אם הדבר יעמוד במבחן בג"ץ בגלל פגיעה בלתי מידתית בקרקעות פרטיות פלסטינאיות. גם המנחת בקריית שמונה מושבת זה עשור לא רק אבל גם בגלל הבעיה הבטחונית שנוצרה שם מאז הנסיגה מרצועת הבטחון. שדה עטרות ננטש לחלוטין בפרוץ האינתיפאדה השנייה בגלל סיכון אדיר לכלי הטיס שם, כולל נק"ל ישיר, וספק אם אי פעם יחזור לעבודה (לא שבעבר היה שדה פעיל ותוסס).

כמובן שרת"א, רש"ת והשב"כ פועלים יחדיו בנושא.

אני אישית לא חושב שטילי כתף הם בעיה מאוד גדולה.
לטילי כתף הנפוצים כיום יש סיכוי קטן מאוד להפיל מטוס נוסעים..זה חייב להיות פרויקט ממש מורכב ועם הרבה מאוד מזל רק לפגוע במטוס נוסעים כזה..וגם אז יש סיכוי לא גדול להערכתי שהוא יפול (פגיעה במנוע אחד..לכל המטוסים יש יותר מאחד)..
בצדק דואגים מזה כי בעתיד (כמו בכל טכנולוגיה..זה לא שיש לי איזה מידע אישי לגבי טילי כתף עתידיים) יהיו טילים שהם סכנה הרבה יותר משמעותית, אבל כיום גם אם תשים בן אדם עם טיל כתף אחד סטנדרטי בכל נקודה שהוא בוחר מחוץ לשדה תעופה ולא תפריע לשגר, הסיכוי שהוא יפגע הוא בינוני והסיכוי שהמטוס לא ינחת מזה הוא נמוך.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 01-09-2011, 17:28
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=strong1]גם בנתב"ג וגם..."

הבעיה היא יותר פסיכולוגית - כמה אנשים יעלו למטוס שיש סיכוי שהוא יפגע מטיל כתף עם ההמראה או הנחיתה? מספיקה רק פעם אחת בשביל ליצור היסטריה (וזה האפקט העיקרי - טרור).
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 06-09-2011, 04:45
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "לא חסרות דוגמאות הפוכות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
ראה למשל 2 מקרי הפלת מטוסי נוסעים בטילי כתף ממלחמת האזרחים באבחזיה בראשית שנות ה-90... אדוארד שוורנדזה, דאז ראש ממשלת גיאורגיה (שכזכור נלחמה והפסידה למורדים האבחזים, שנהנו מסיוע רוסי), ניצל ככל הנראה בנס מגורל דומה, עת התפנה מסוחומי הנצורה באחד המטוסים האחרונים שעזבו אותה בטרם נפלה לידי האבחזים.

http://en.wikipedia.org/wiki/Transa...iner_shootdowns

בכל מקרה ברור שירי טיל כתף כנגד מטוס הנוחת או ממריא בנתב"ג למשל יביא לעצירת התנועה האווירית לשם ולהפנייה לשדות אחרים ובכך פגיעה משמעותית בקשרי ישראל עם העולם, מצב לא רצוי בעליל.

לגבי הדוגמאות..אני עדיין סקפטי..התאור של שניהן באתר זהה לחלוטין...
חסרות עובדות לדעתי..אלא אם יש לך עוד קישורים.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 05-09-2011, 08:53
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
ידיעה מ"ישראל היום" - 5.9.2011
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שייקה פייקה שמתחילה ב "טיל כתף מסיני למטוס אזרחי לאילת - האם אפשרי?"

תצוגת טקסט



תצוגת מגזין








לא לוקחים סיכונים באוויר
בממשלה שוקלים למגן במערכת נגד טילים את כל הטיסות לאילת · המערכת אמורה להיות מבצעית עד סוף השנה
מתי טוכפלד ואילן גטניו
הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול כדי לדון באפשרות למגן את כל הטיסות האזרחיות בקו תל אביב-אילת במיגון מיוחד נגד טילי קרקע-אוויר. אף שהמערכת כבר קיימת וכפי הנראה גם מוכנה לשימוש עד כה לא הותקנה בפועל בשל ויכוח בין משרדי התחבורה והאוצר מי יישא בעלות הגבוהה.
עלות כל מערכת מיגון נגד טילים מוערכת בכ- 1-1.5 מיליון דולר למטוס. גורם ממשלתי אמר לאחר דיון הקבינט כי "מיגון המטוסים האזרחיים למרות הצורך הביטחוני הוא עסק סבוך. ראשית כמה מחברות המטוסים מסרבות שיתקינו את המערכת במטוסיהם. בנוסף המערכת משנה את המבנה האווירודינמי של המטוס - מה שמגביר את צריכת הדלק עלות אותה יאלצו לספוג חברות התעופה"
מערכות המיגון למטוסים אזרחיים קיימות במגוון צורות. חברת אלביט ייצרה מערכות כאלה הפועלות באמצעות לייזר המטה את הטיל המשוגר מהמטוס ואשר נבנו במקור עבור מטוסי אל על שממריאים ליעדים הנחשבים מאוימים. חברות אחרות ייצרו מערכות דומות הפועלות באמצעים אחרים. המשותף לכל הפתרונות הוא אחד - כולם מאוד יקרים. העלויות הגבוהות מתבטאות הן בהתקנת המערכת והן בתוספת הדלק למטוסים.
עד כה התקוטטו ביניהם משרד התחבורה האחראי על הטיסות האזרחיות ומשרד האוצר האחראי על הכסף על מי מהם תוטל העלות הכבדה. שרי הקבינט שמעו אתמול סקירה ביטחונית בנושא לקראת קבלת החלטה סופית בשאלת מיגון הטיסות האזרחיות לאילת וממנה ובנושא נטילת העלויות.
מערכת ההגנה מפני התקפות טילי כתף על מטוסים מתוצרת אלביט C-MUSIC מבוססת על מערכת - MUSIC מערכת הגנה מפני טילים למטוסים ומסוקים צבאיים שמגלה באמצעות טכנולוגיה מבוססת אינפרא-אדום את הטיל הנורה לעבר המטוס ומסיטה אותו ממסלולו.
מערכת קודמת שפותחה על ידי התעשייה האווירית והתעשייה הצבאית לאחר ההתקפה על מטוס ארקיע במומבסה בשנת 2002 (ראו מסגרת) מעלה אבק שכן בנמלי תעופה רבים סירבו לאשר נחיתה של מטוסים המצוידים בה בגלל הנ·רים.
המערכת של אלביט נמצאת בשלב מתקדם של פיתוח והיא אמורה להיות מוכנה מבצעית לקראת סוף השנה. היא הוצגה לאחרונה בסלון האווירי בפאריס לאחר שביצעה בהצלחה טיסות ניסוי לבדיקת ביצועי המערכת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:45

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר