13-07-2011, 16:59
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.11.02
הודעות: 14,010
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Benjamin Willard
מדד להצלחה מאיזה בחינה? במועד ב, או בתחום לימודים אקדמי מקביל?
ידע ובקיעות הם דברים שאפשר למדוד אבסולוטית, אז למה למדוד אותם יחסית? יכולת זה משהו קצת יותר מורכב, אבל גם אותו יותר מעניין למדוד מול הדרישות ולא מול יכולות הסטודנטים האחרים.
ממוצע הציונים יכול להראות את רמה הידע של הנבחנים, את רמת הלימוד שלהם (על המרצה), או לפחות עד כמה הידע והיכולת שלהם קרובים למה שהמרצה דורש. להשוות את עצמך מול זה יגיד לך איפה אתה עומד ביחס לקהל.
איך זה רלוונטי להחלטה אם לגשת למועד ב' או לא? ההחלטה לא אמורה להתבסס על השאלה, האם במבחן הבא, לאחר הכנה נוספת אני אוכל לבטא את כישורי יותר טוב?
והאם זה שוות את הכאב ראש, כמובן.
|
תאורטית, בעולם מושלם, אתה לגמרי צודק. הידע האבסולוטי הוא זה שקובע.
בפועל, למדוד ידע בצורה אבסולוטית זה בלתי אפשרי, בטח לא במסגרת האקדמיה. הצלחת בשאלה אחת, יכול להיות שלא היית מצליח באחרת - ולהיפך. כמו כן, ידע אבסולוטי הוא תלוי מרצה. כלומר, בהתאם ל*מה* שהמרצה לימד, וחשוב מכך, *איך* המרצה לימד. מדובר בפרמטרים סובייקטיבים שבלתי ניתנים לכימות (רוצה לומר, המרצה לימד לא טוב, כיצד הדבר ישפיע על הידע שלך? כמה הוא לימד לא טוב? אולי לך זה היה טוב ולאחר לא?) המשפיעים באופן ישיר על הציון שלך.
בהעדר מדדים מדוייקים, הרי שהסטטיסטיקה היא הכח החזק ביותר.
המטרה שלך בלימודים היא לא לקבל 100 (או שכן, אבל לא באמת תוכל לכוון את עצמך לשם בדרך שונה מ...) אלא להיות טוב (בהרבה, אם אפשר) מהשאר. רק כך תוכל להבטיח לעצמך את הציון הגבוה שלך, שכן כאמור, ההתפלגות היא גאוסיאנית, ואם תחת אותם תנאים, הצלחת יותר, הרי שאתה מוכשר יותר והפקת את המירב (כנראה) שאפשר להפיק מהיסטואציה בהתאם לפרמטרים הנ"ל.
מעסיקים, אגב אורחא, אם וכשהם מסתכלים על ציונים בקורס ספציפי, מודעים בד"כ לציון הממוצע בקורס במוסד (עליו בד"כ הפקולטה שומרת לאורך הסמסטרים). לצורך העניין, בקורסים ידועים לשמצה, הם ודאי לא ידרשו 100 כתנאי קבלה לעבודה... ולהיפך. כלומר, הם מצפים לציון כלשהו בהתאם לקורס ולמוסד בו למדת, ובהתאם, מקבלים החלטותיהם. לכן, ההצלחה שלך ביחס לממוצע המצופה היא שקובעת, ולא הציון (או הידע) האבסולוטי.
גם אם תדע טוב יותר את החומר למועד ב' (או כהגדרתך: תדע לבטא את כישורייך יותר טוב) אין זה מבטיח שציונך במועד יהיה גבוה מזה שבמועד א' (והאמת, שהקשר בינהם עלול להיות מקרי).
לעומת זאת, אם במועד ב' תדע את החומר טוב מהשאר, ככל הנראה תמצא את עצמך בצד ימין של הגאוסיאן, ציון שיכול לנוע בין 80ל100 - בהתאם לנרמול הזהה של הפקולטה בשני המועדים (כלומר, הדרישה שלה לחציון).
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י Shai בתאריך 13-07-2011 בשעה 17:05.
|