24-03-2011, 00:41
|
|
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
|
|
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
|
|
הי
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי עמי61 שמתחילה ב "בסה"כ אני רוצה להדפיס תמונות מתשלילים שצילמתי לפני 40 שנים"
מאחר ואני שייך לדור של הזקנים, אז אני מרשה לעצמי להשיב לך.
אני מבין שמדובר בסרטים שלא עברו פיתוח במשך 40 שנה?
אם כך, ברור שקרו שני דברים:
הראשון - חדר אור ופגם את הסרט או שבשלב מסויים הסרט נחשף לקרינת X כלומר שיקוף ברנטגן.
השני - גם סרטי הצילום וגם ניירות ההגדלה מכילים אמולסיה, בסרט צילום ונייר צילום, לאחר החשיפה נוצרת "דמות לטנתית" כלומר דמות סמויה שתהליך הפיתוח "מגלה" אותה. הדמות הלטנטית מוטבעת באמולסיה (הלא מפותחת) בקשרים כימיים אשר לאורך זמן רב מתפרקים ומשתנים,
אם מדובר בסרטים מפותחים - והם הפכו לאפורים, הסיבה לכך היא שאחרי תמיסת הפיתוח, לא בצעה שטיפה טובה או שה-FIXER היה חלש.
אם מדובר בסרטים ש/ל במצב תקין אולם בזמן ההדפסה התמונות הן אפורות, פשוט חדר אור לקופסת הניירות. וזאת ניתן לראות שאם לוקחים נייר מתחתית החבילה אז התוצאה הרבה פחות "אפורה".
כל זאת בהנחה שהחימיקאלים שרכשתה - תקינים,
"שחדר החושך" הוא באמת אטום לאור, והתאורה בחדר היא של מנורה אדומה איכותית ולא איזה "אילתור".
אם החדר אטום לאור-ניתן לבדוק ע"י כניסה לחדר, סגירה של כל מקורות האור, להמתין מספר דקות שהעין תתרגל לחשכה ואז לראות אם אין איזה קרן אור "מרדנית" שחודרת לחדר. רצוי לבדוק עם מכשיר ההגדלה לא סובל "מבריחת אור".
אם המנורה האדומה תקינה, אפשר לבדוק ע"י הנחת ניר הגדלה על בסיס מכשיר ההגדלה, על הנייר להניח איזה חפץ כל שהוא (סתם חפץ כמו צרור מפתחות). להשאיר מספר רב של דקות כגון 15 דקות, כאשר האור האדום דולק, אחר מכן לפתח את הנייר בתהליך הרגיל, אפילו להשאיר יותר זמן "במפתח" אחריו STOPER ולבסוף FIXER, לשטוף ולבדוק, אם התקבלה צללית של החפץ על הנייר, סימן שהאור האדום לא תקין.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י שמולביץ אשר בתאריך 24-03-2011 בשעה 00:52.
|