14-12-2010, 14:31
|
|
|
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
|
|
נכון שהקיצוצים בשנים האחרונות נובעים בעיקר מן המשבר הכלכלי החובק כמעט את כל העולם. (והוא צפוי רק להחמיר בשנים הקרובות,בעיקר באירופה),אך צריכים לזכור שהפרדיגמה הזו ובכלל כל הדינמיקה של הבריטים סביב פרוייקטים בטחוניים עתירי ממון היא תולדה של תהליך שהחל עוד לאחר מלחמת העולם השנייה,כשהחלו לבטל במחי יד פרוייקטים מבטיחים באופן מעורר מחלוקת-תופעה שהפכה ברבות השנים למגפה של ממש.
הטיעון המרכזי היה תחילה עקב סיום המלחמה,אך ככל שעברו השנים ראו שמתפתחת לה מגמה הולכת וגוברת של ביטול וקיצוץ בפרוייקטים (ביטול משפחות שלמות של מטוסי יירוט\קרב\הפצצה בשנות ה 50,לדוגמא),באופן שכרסם במעמדה של התעשייה הבטחונית הבריטית,שהפכה מיישות עצמאית,מקורית ופרודקטיבית-לייצור מכביד,מסורבל,בולע תקציבים ועם פוטאנציאל פיתוח וייצור הולך וקטן.
ביטול ה TSR.2 בסוף שנות ה 60 היה המסמר האחרון בארון הקבורה של התעשייה האווירית הבריטית העצמאית,ומאז הפכו רוב הפרוייקטים המתקדמים לשיתופיים בין מדינות שונות (יש לזה יתרונות,אך גם לא מעט חסרונות).
לאחר ביטול ה TSR.2 ,לקח עוד עשור שלם עד שנכנס לשירות מטוס בעל יכולות מקבילות לו-הטורנדו. (פרוייקט מוצלח המשותף ל 3 מדינות).
הפרוייקט הבריטי העצמאי היחיד ששרד מתקופה זו הוא ההארייר-שגם עתה הולך ויוצא משירות.
ולהזכירך,הדיון כאן הוא על בריטניה-לא על ישראל.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 14-12-2010 בשעה 14:39.
|