14-11-2010, 16:15
|
|
|
חבר מתאריך: 20.06.03
הודעות: 5,125
|
|
עשיתם פה קצת סלט
איין דבר כזה "פנסי רוחב"
החוק מדבר על מספר מטרים מסוימים שהאור מאיר את הדרך, ובבחינת רכב מודדים את כמות האור הנפלטת, להלן סוגי האורות ברכב וההספקים המקובלים.
יש אורות חנייה - הקדמי נהוג להיות בהספק של 5 וואט.
יש אורות רברס - פנס אחד לא תעלה עוצמתו על 25 וואט, 2 פנסים לא תעלה עוצמם על 15 וואט.
יש אורות מעבר ( אור רגיל ) - מאחור 2 אורות קבועים בהספק של 5 וואט, קדמי צריך לבדוק.
יש אורות דרך ( אור גבוה ) - מאחור 2 אורות קבועים בהספק של 5 וואט , קדמי צריך לבדוק.
יש אורות בילום - חובה 2 אורות מאחור בהספק של 21 וואט.
יש אורות איתות - אור איתות לכל צד בהספק של 21 וואט, גם קדמי בהספק של 21 וואט.
יש פנסי ערפל - צריך לבדוק.
יש פנס ערפל אחורי - 21 וואט.
95% מהרכבים על הכביש נעים ללא אורות ערפל קדמיים, לפעמים יש להם רק הכנה ואז רואים 2 שקעים בתחתית הטמבון.
אור כזה נמצא בתחתית הטמבון, כדי למנוע מצב שאור בגובה הפנסים הרגילים יגרום לקיצור שדה הראייה מסינוור, בערפל תחליפו פעם את אור המעבר (אור רגיל) באור דרך (אור גבוה) ותראו שהראיה רק תתקצר.
פנסי הערפל נמצאים בתחתית הטמבון.
כמעט כל אוטו מצויד באור\ות ערפל אחורי, זהו פנס כתום שנמצא בצידו השמאלי בדרך כלל של הרכב, לכן ברגע שיש ערפל הפעילו את פנס זה ולא איתות מצוקה עם 4 מאותתים!
לשון החוק גם קבעה תקנות לגבי אור זה, לרכבים אחרי שנת 1988 שמחויבים באור ערפל אחורי.
ככה נראה הסמל של אור ערפל אחורי
זיו ידידי,
איין לי מושג אם חשבת על איזה סטארטאפ לחיסכון באנרגיה ברכב
או מה אתה בידיוק מנסה להשיג פה.
חכמים ממני וממך שבאמת מבינים בנהיגה וברכב אמרו שגם אם החוק מקל ולא מחייב בהדלקת אורות בקיץ, יש לעשות כך.
וסתם בשביל הדוגמא קרה לי לא פעם שבגלל האורות יכולתי לראות רכב שבא מהצד בחניון ביום שמשי יותר טוב.
גם בכסא ילדים לרכב אני יעדיף לשים את הכסא מאחור, ולא מלפנים ולנתק את כרית האויר.
כי מחר שתשתכח להפעיל את כרית האוויר וחס וחלילה תעשה תאונה ומבוגר ישב לידך ולא תיפתח הכרית, אז תיהיה בבעיה.
אני לא דתי אבל בדברים כאלה אני מעדיף להיות במהדרין מאשר בחכמים.
_____________________________________
"הביאוהו חי או מת, מוטב חי. זה יהיה חשוב מאד עבור הנוער שלנו"
נערך לאחרונה ע"י CaRTeR בתאריך 14-11-2010 בשעה 16:17.
|