לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-05-2010, 17:21
צלמית המשתמש של Taurus84
  משתמש זכר Taurus84 Taurus84 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 4,276
שמא נראה דגם שלישי של "נחשון", מלבד "שביט" ו"עיטם"?

ציטוט:

Elta Systems completes G550 'JSTARS' design

Israel Aerospace Industries' Elta Systems subsidiary has completed the initial design of an airborne joint surveillance and attack radar system, based on the Gulfstream G550 business jet.

Elta has for "some years" been working on a synthetic aperture radar/ground moving target indication system that will provide good quality imagery, says director of marketing Igo Licht.

The demand from potential customers is to also add communications, electronic and signals intelligence capabilities, he says. "Such a system will also include an electro-optical payload and a sensor fusion system that will supply the commanders with a full ground picture," he adds.

The manned platform could also in "the not so far future" be accompanied by unmanned air vehicles carrying SAR/GMTI payloads to cover a larger area, Licht believes. Elta manufactures smaller versions of its radars and other sensors suitable for all sizes of UAV.

Elta is already offering versions of the G550 configured for the airborne early warning and signals intelligence missions, with examples already operational with the air forces of Israel and Singapore.

Its work to also offer a ground surveillance variant stems from a military demand to maintain an up-to-date ground picture from stand-off range.

http://www.flightglobal.com/article...ars-design.html
_____________________________________
או"ם שמום.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 12-01-2011, 16:05
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "שניה, ונחשון שביט לא מיועד..."

ח"א כבר מפעיל את "פלטפורמת הפאלקון" (שזה כידוע מכ"ם ולא מטוס) על מטוסי העיטם.
מהכתוב משתמע שאלתא עובדים על מכ"ם שיהיה מקביל למכ"ם המצוייד על ה E-8 JSTARS.
היו כמה פירסומים בעבר,ספק אם רשמיים,שישראל הביע עניין ביכולות שהציג ה JSTARS בשעתו בעיראק.
וזכור לי שאף היה סרטון הדגמה של המערכת כשהזירה המוצגת בו הייתה ישראל.

מה גם חושבני שזהו לא הדגם השלישי,אלא הרביעי.
בעבר הוצג קונספט של מטוס לתדלוק באוויר המבוסס על ה G550.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 12-01-2011 בשעה 16:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 06-05-2011, 01:14
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
GREY WOLF
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שמא נראה דגם שלישי של "נחשון", מלבד "שביט" ו"עיטם"?"

לא מערכת JSTARS ישראלית אבל בכל זאת פרויקט ניסיוני אמנם אנונימי למדי ועדיין בעל הקשר ישראלי מסוים ועל כן שווה אזכור באשכול זה.

כזכור מכ"ם ה APG-76 פותח בשנות ה-80 על ידי חברת נורדן האמריקנית על פי דרישה מפורטת של חיל האויר הישראלי כרכיב מפתח בפרויקט שדרוג מטוס הקורנס ל "קורנס 2000" (או "חזיז ורעם" כפי שכונה הפרויקט בעת השקתו לפני יותר מ 30 שנה). מכ"ם SAR מתקדם זה (מכל הבחינות) פותח על פי אפיון שאפתני וסבל מבעיות ילדות רבות לאורך הפיתוח כולו שבאו לביטוי בין היתר בפיגורים בלוחות הזמנים, בבעיות אינטגרציה עם מערכות אחרות במטוס, בפער ביצועים מול הנדרש, בהתייקרות בעלויות ובעימותים בין ח"א והיצרן כולל ירידה לפסים המשפטיים. בסופו של דבר התוצר היה מוצלח למדי אבל בגלל האיחורים הרבים (לא כולם בהכרח קשורים במכ"ם) המטוס הוכרז כמבצעי בחיל רק באמצע 1990 (עשור שלם אחרי התנעת הפרויקט) ומשך והיקף שירותו בח"א היו מצומצמים יחסית לתכנון המקורי, לציפיות הגבוהות ממנו ולהשקעה העצומה שבוצעה, בעיקר עקב הזמן הרב שחלף (והפך אותו לפחות רלוונטי) וקליטת מטוסים מתקדמים ממנו.

נורדן עצמה נקלעה לקשיים פיננסיים בתחילת שנות ה-90, גם בעקבות הפרויקט הנ"ל (שתומחר לא נכון והסב לחברה הפסדים) וגם בגלל הקיטון הכללי בביקושים למוצריה ושירותיה עם תום המלחמה הקרה והקיצוץ בתקציב הבטחון האמריקני, כולל ביטול פרויקטי דגל דוגמת ה A-12 וה A-6F, שמכ"ם ה APG-76 הוצע עבורם. חברת האם שלה UNITED TECH מכרה אותה לווסטינגהוז (אחת המתחרות העיקריות של נורדן בשוק האלקטרוניה הצבאית) שמיזגה אותה אל תוך החטיבה הצבאית שלה. אולם גם מהלך זה לא החזיק מים ותוך שנים ספורות מכרה ווסטינגהאוז את החטיבה הבעייתית לנותרופ-גרומן הענקית, שם היא קיימת עצם היום הזה.

נחזור אל תחילת שנות ה-90 כאמור נורדן ביקשה למנף את המכ"ם החדש והמתקדם, בו השקיעה רבות, אל מול לקוחות פוטנציאלים נוספים. הימים ימי קליטת מערכת ה JSTARS התלת זרועית, היקרה והמתקדמת בחיל האויר האמריקני, שגם בה כזכור הייתה לנורדן דריסת רגל משמעותית. לאור הצלחתה וחשיבותה לניהול המערכה הקרקעית המודרנית (כולל כזכור פיילוט מזורז אך מוצלח במלחמת המפרץ השנייה) החליט הצי האמריקני לבחון פתרונות שונים למערכת מקומית ברמת ה CARRIER BATTLE GROUP תחת הכינוי הלא רשמי SEA-STARS. אחד המענים לצורך זה היה פרויקט GREY WOLF, במסגרתו הותקן מכ"ם הנורדן (ויתר המכשור הנדרש עבורו) בתוך פוד מטען סטנדרטי (למעט חרטום הפוד שהוסב לזה של פנטום!) של מטוס הויקינג הורסטילי. המכ"ם שורשר למערכות הניווט, התקשורת המאובטחת וה GPS של המטוס ובכך אפשר למפעילים שישבו בבטן המטוס לבנות תמונת קרב מלאה ודינמית (בדגש על Ground MTI כולל זיהוי, מעקב אחר וטיווח מטרות נעות מסוגים שונים) ולהעבירו בזמן אמת למקבלי ההחלטות והמתכננים שבחדרי המבצעים שבנושאת המטוסים בעזרת עורק תקשורת מאובטח.

מטוס בודד ויקינג בודד הוסב לשמש כמדגים טכנולוגיות של GREY WOLF, כולל מתקון עבור המפעילים ושדרוגים נדרשים נוספים, ואף עבר מספר ידיים בצי במהלך 1993-1994 כולל לפחות 3 טייסות שונות שהפעילו אותו לפרקי זמן קצרים מסיפון נושאות המטוסים עליהן הוצבו. למרות הצלחתו היחסית של הניסוי ושביעות הרצון הרבה ממנו, לא הוקצו עבורו תקציבי רכש בצי, בין היתר עקב התנגדות עזה מצד חא"א והפנטגון למערכת שעלולה "לסכן" את את יוקרת פרויקט האב שלהם ותעדופים פנימיים של הצי, שביקש להתמקד ב ES-3A SHADOW, שנכנס אף הוא לשירות באותם הימים והיה חיוני לא פחות (למרות שבסופו של דבר יצא משירות בתוך שנים ספורות). המדגים הטכנולוגי פורק וחזר אל המחסן והמכ"ם הוחזר אל נורדן, שעבורה כשלון הפרויקט היה עוד מכה לא קטנה מאחר ושאפה למכור כ 20 פודים עבור טייסות הויקינג ואז ומשם למנף גם לגורמים רלוונטים נוספים כמו מטוסי משמר החופים האמריקני המחפשים אחר כלי רכב של מבריחים גבול וסמים וכו'.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:42

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר