13-04-2010, 00:39
|
|
|
|
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
|
|
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "כל עוד קיימים מגיבים כמותך - אסור להחליף את הדיסקט"
איזה לקחים?אתה-עד לשואה ו\או להשלכותיה הישירים.הנכדים שלך רק שמעו על כך.עוד 10 שנים,עוד 10 שנים-זה יהפוך לארוע היסטורי טהור גרידא. לקחים,אתה אומר...שצריך להיות מוסרי?שצריך לא לתת לזה לקרות?שצריך להיות חזק?
את השואה יש ללמוד ולחקור,אבל בענייני הפנמת לקחים מהיסטוריה היתי חושד,כשמדובר בייצור חייתי כמו בן אדם.קרה לפנינו,יקרה גם אחרינו(זה גם עכשיו קורה,אבל רחוק מהעין,ומהעיתונות.ולא במתכונת פדנטית-גרמנית).
הייחוד של השואה היה לא מספר הקורבנות העצום,אלא האריתמטיקה שלה:לא סתם אלף יהודים הרוגים,אלא 327 גברים,353 נשים, 200 ילדים ו 120 זקנים.החישוב הקר של הרג. אתה חושב שזה לא יכול לחזור על עצמו?למה? אופי האדם השתנה?דברים רעים לא יכולים לנצח לנוע מעל ראשינו,מתישהו זה מתפוגג.ואז באה השיכחה,וסיבוב חדש של שפיכות דמים.אולי מצדנו,אולי אותנו,אולי צדדים שלישיים.בסופו של דבר מדובר רק בחיי אדם,וכשמדובר בחיי האחר,הערך שלהם מתגמד עוד יותר.
לא שמתי לב,שעם הזמן אנחנו נעשים מוסריים יותר.אולי צבועים,זה כן.
שואה זה חלק מהיסטוריה וגם חלק מהטבע.לא היתה מקריות,אלא צירוף מקרים נדיר,לשמחתנו.לא נוכל למנוע את זה בעתיד.
שריפת ספרים מובילה לרצח עם רק אם הרבה פקטורים נוספים נכנסים למשחק.כמו שהעישון הוא לא הסיבה להתקף לב,אלא רק גורם סיכון,כך גם שריפת ספרים היא רק צעד קטן לכיוון ג"נוסייד,אשר אין בו שום דבר דטרמיניסטי.רב הפעמים זה נגמר בכלום.
דרך אגב:אני לא קראתי את הספר,לא ידוע לי,האם תוכנו באמת כזה דמוני. רק להגיד,שאני נגד חופש מילה מוחלט.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?
|