24-02-2010, 17:19
|
|
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 16,971
|
|
|
"אני דתי, אני רב ואני גם הומו" מאת הרב רון יוסף
האיסור בתורה הוא על משכב זכר – ולא על הנטייה המינית. מי שמאמין בחוסנה של החברה היהודית מבין כי אין סתירה בין היותך יהודי, ואפילו רב, להיותך הומוסקסואל. תשובה לאברהם תירוש
במאמרו כתב אברהם תירוש כי "לא יכול להיות רב הומו" - אם אדם כזה מקיים משכב זכר שהוא איסור דאורייתא, וכאן עולה לדיון סוגיית בעלי הנטייה ההומוסקסואלית בחברה הדתית והיחס כלפיהם. כרב אורתודוקסי בעל נטייה הומוסקסואלית (כן, קראתם טוב והמשיכו לקרוא עד הסוף) העומד בראש ארגון הו"ד (ארגון דתי אורתודוקסי של הומואים דתיים), אני, כמו שאר חבריי, מחויב לקב"ה, לתורה ולישראל וחיי מכוונים להיות עבד ה', לשמור את בריתו ומצוותיו.
סוגית בעלי הנטייה ההומוסקסואלית היא מהסוגיות המורכבות בעולמם של החיים ובעולמה של היהדות. הדרך האמונית, ההלכתית, והרגישה להתמודדות עם הנושא חייבת להיות מתוך הכרה עמוקה בכך שמחד-גיסא אין כל היתר לקיום משכב זכר ומאידך-גיסא ישנם בחורים הומוסקסואלים שמחפשים דרך לחיות חיים דתיים. יש לזכור כי איסור התורה אינו על הנטייה אלא על המעשה האסור. כמו כן, הטענה כי העובדה שהתורה אסרה את מעשה משכב זכר מלמדת כי נטייה זו כלל אינה קיימת באדם – היא טענה שאין לה בסיס תורני או עובדתי.
אף על פי כן, ישנו איסור כללי של התורה ממנו נלמדים כל דיני צניעות והוא "ונשמרת מכל דבר רע". ונראה כי מבחינת ההדרכה הכללית אדם צריך להשתדל לעשות את שביכולתו על מנת לא לעבור על איסורים. יהדות אינה עניין של הכל או כלום, "אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" ועל כל אחד להשתדל בעבודת הבורא באותו מצב ובאותה נקודה בה הוא נמצא.
אנו מאמינים כי אין אדם שאין טעם לקיומו, ושאין לו שליחות. יש פעמים שהשליחות היא נוראה וקשה, והיא לא כוללת את התגשמות כל החלומות האישיים. יחד עם זאת, דווקא החיים של מי שצריך להתמודד עם שליחות מורכבת, יכולים להפוך לחיים רבי משמעות יותר מכולם, של קשר עמוק שיכול להיווצר עם האלוהים דווקא מתוך השליחות הזאת.
ההלכה עוסקת בפעילות מינית - לא בזהות מינית
מדרש ידוע מספר שמשה רבנו עליו השלום שואל את הקב"ה (בעת ששמע שיסרקו את בשרו של ר' עקיבא לפני מותו): זו תורה וזו שכרה? עונה לו הקב"ה: שתוק, כך עלה במחשבה לפני! זוהי המציאות בעולמנו. לא תמיד דברים ברורים לנו. ההיסטוריה היהודית רצופה במצבים בלתי אפשריים ובלתי מובנים לשכל האנושי. יותר מכל אנו צריכים להיזהר מהענקת פרשנויות מופשטות למצבים מורכבים.
כמו בהרבה עניינים בתורה אין אנו יודעים לאשורם מדוע כך הם פני הדברים. תורת אלוהים היא התורה, ואין אנו יורדים תמיד לסוף דעתו של בורא עולם. הדת לא התחייבה לתת תשובה לכל שאלה. אף על פי כן, אנו מנסים להבין אותה כמידת יכולתנו. הדת היהודית כפי שהיא בתקופתנו אינה אלא קמצוץ מהפאר והדעת שהיו מנת חלקה בעבר. יש תשובה לכל שאלה, אולם בעוונותינו לאחר שבטלה הנבואה והאמת נעדרת ייתכן והתשובה חסומה עבורנו. ייתכן שהיא אינה נמצאת עתה בכתובים אלא בלבו של כל אדם שיבקשה מאלוהיו.
ההלכה עוסקת בפעילויות מיניות, אך לא בזהויות מיניות. בהלכה אין איסור על זהות הומוסקסואלית, והיא עוסקת ביצרים מיניים שעלינו לשלוט בהם. קיים בלבול בין "נטייה מינית" (תופעה ביולוגית- פסיכולוגית) לבין "זהות מינית" (בעל משמעויות פוליטיות – חברתיות בעיקר). לכל אנוש יש נטייה מינית כלשהי.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/...&loc=31&tmp=391
_____________________________________
-----------------------------
S e g m a n y
|