23-02-2010, 23:51
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי הקשקשן
מטילי א"א כאופציה עיקרית להימנע מפגיעה.
לא ידוע לי על טייסים שיכולים לשרוד יותר מ 9 G , ואז לא ברור מה החידוש ביכולת תמרון.
לא נראה לי שניתן להיתחמק מ aim9-x ע"י קינמטיקה.
|
טייסים יכולים לשרוד יותר מ-9g. הבעיה היא שמטוסים מתוכננים למספר g חיובי ושלילי מירבי כלשהו, ו-9g היא התאוצה החיובית המירבית ברוב מטוסי קרב מודרניים.
אבל כאן צריך להבין, שטיל אינו מספק את אותה יכולת התמרון שרואים בפירסומים לכל אורך הטיסה. ככל שעבר יותר זמן מהפסקת פעילות המנוע, כך יכולת התמרון של הטיל קטנה עקב איבוד אנרגיה קינטית, עד שלבסוף המהירות לא מספיקה אפילו כדי ליצור כוח עילוי (אבל הטיל יושמד עצמית לפני זה). לכן אין בעיה בהצהרה זאת. ככל שיכולת התמרון ועוצמת המנועים (יחס דחף\משקל) עולים, כך קטנה מעטפת היירות של הטיל.
עניין נוסף הם טילי מונחי מכ"ם דופלר, שמפסיקים להבדיל במטרה כשהמהירות שלה מתקרבת לאפס. לטילי מונחי חום אין את הבעייה הזאת, כמובן.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|