לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-02-2010, 22:46
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
התוכנית הגרמנית לשידרוג מסוקי CH-53G - הצגת הדגם החדש על ידי חברת Eurocopter

חברת Eurocopter Deutschland תשדרג 40 מסוקי CH-53G של הצבא הגרמני בעלות כוללת של 520 מיליון יורו, הדגם החדש נקרא CH-53GA. אספקת המסוקים החדשים תחל בשנת 2011.

80 מסוקי CH-53G (דגם GA,GS) ימשיכו לשרת בצבא הגרמני עד לשנת 2030 . חברת Eurocopter מתכוונת לפתח מסוק תובלה כבד (קישור) שאמור להחליף את מסוקי CH-53.


Eurocopter celebrates maiden flight of CH-53GA medium-lift helicopter








The CH-53GA medium-lift military transport helicopter successfully completed its maiden flight over the Bavarian town of Donauwörth today before an admiring crowd of approximately 150 guests. Eurocopter test pilot Rene Nater and flight engineer Antoine Van Gent were at the controls. This first flight came just three years after the contract was awarded, and represents a major milestone for the CH-53GA program, as well as for Eurocopter Germany's support centre for the German Army helicopters. Thanks to the new upgrades, the helicopter’s service life has been extended to 2030. Training flights are slated for early 2011, with the first deliveries of the retrofitted helicopters later in the same year. The German Armed Forces will then be able to deploy the CH-53GA with its state-of-the-art equipment for international missions (e.g. Afghanistan).



As Senior Vice-President Ralf Barnscheidt, responsible for German military contracts at Eurocopter Deutschland GmbH, points out: “Over the past 30 years, the Eurocopter support centre for German Army helicopters has completed many important upgrades on the CH-53G transport helicopter, working in cooperation with the Bundesamt für Wehrtechnik und Beschaffung (Federal Agency for Defense Technology and Procurement). I am extremely pleased to see the CH53-GA flying today, as it further demonstrates the successful cooperation we enjoy with the German Armed Forces that has enabled us to complete the program on time and within budget.”


Functional Requirements – Optimized Implementation

The CH-53G is being retrofitted so that the helicopter can be deployed in a wide range of national and international missions. The following major functional requirements for the CH-53GA have been defined and embodied:

• Improved display and flight control systems via state-of-the-art digital avionics
• Advanced accurate navigation system and improved flight capabilities in line with international IFR flight regulations
• Integration of a new automatic flight control systemAFCS/4-axis-autopilot) with automatic hovering
• Installation of auxiliary fuel tanks in the cabin to increase the range to 1,200 km
• Upgrade of communication equipment for joint missions with Tiger and NH90 helicopters
• Integration of a modular mission equipment package including FLIR (Forward Looking Infrared), satellite communication system (SatCom) and a cutting-edge electronic warfare system (EWS) for self-defense and identification of threats

Production work on the CH-53GA is scheduled to start at the Donauwörth plant in 2011 and continue through 2013. The first helicopters will be made available to the German Army before the end of 2011.


The CH-53G in Action – Domestic and International Missions

The CH-53G has been in service for over 35 years, and in the years to come it will continue to form the backbone of the German Army’s deployments in foreign missions. The helicopter is used to harsh conditions. Since entering service it has been the cornerstone of the German Army's versatile troop and equipment transport units as part of the country's NATO obligations, and has also been an important platform for operations in foreign missions in cooperation with other NATO forces. The helicopter has served in conflicts from Kosovo to Kabul since the early 1990s. In addition, it has been deployed in numerous missions to provide aid during national and international catastrophes such as forest fires and floods. The CH53GA will meet the German Army’s need to expand the mission capabilities of its medium-lift transport helicopters for domestic missions and deployment abroad.


Working Closely with the German Army

Eurocopter’s support center for German Army helicopters at Donauwörth is under contract to retrofit a total of 40 medium-lift CH-53G transport helicopters to CH-53GA configuration. The work includes the repair of airframe fatigue due to extensive use and ageing in order to extend the helicopters’ design life from 6,000 to 10,000 flight hours. The entire electrical system, which is nearly 35 years old, will also be replaced. The entire support center for German Army helicopters is involved in the development work on the CH-53GA. The center has experienced substantial growth over the last twenty years; the work force of 69 employees in 1991 has increased to 530 employees today, and still shows an upward trend.




Defpro






[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2779/4347061974_c24fc93afc_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm5.static.flickr.com/4056/4346318809_c34e4e7ff8_b.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm5.static.flickr.com/4052/4346319927_c1d69f872f_b.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm5.static.flickr.com/4027/4347064514_69d86fbf93_b.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm5.static.flickr.com/4072/4346317775_17d1f32490_b.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 12-02-2010, 14:40
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "פרוייקט מעניין (ויקר!). אני..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי rocketman25
פרוייקט מעניין (ויקר!).
אני לא רואה על המסוק שבתמונות יותר מדי התקנות של אנטנות תקשורת ומערכות ל"א. אם הגבנונית הלא מרשימה על הגג היא התקש"ל אז האנטנה נראית די קטנה.
ביחס לפרוייקט יסעור 2025 של ח"א מעניין מה ההבדל במורכבות ובהיקף.


לא מצאתי מידע לגבי מערכת התקש"ל שהותקנה על המסוק. מערכת ההגנה שהותקנה על המסוק החדש היא מערכת MILDS .

ליותר מידע בקשר לדגם החדש- קישור

בקשר לעלות הפרויקט, 520 מיליון יורו זה באמת סכום גבוה מאוד,מצד שני, מדובר בשידרוג מקיף ביותר שכלל התקנת מערכות מתקדמות שנחשבות לחזית הטכנלוגיה בתחום , ולכן העלות הגבוהה.

בהחלט יהיה מעניין להשוות את הפרויקט הגרמני עם הפרויקט יסעור 2025 הישראלי, מבחינת המערכות שהותקנו בשני המסוקים וכמובן גם מבחינת העלות.

סירטון טיסת הבכורה של הדגם החדש CH-53GA



הקוקפיט של המסוק


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm5.static.flickr.com/4003/4350526573_e1953058bf_o.jpg]

נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 12-02-2010 בשעה 14:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:12

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר