|
02-12-2009, 13:01
|
|
|
חבר מתאריך: 08.10.09
הודעות: 184
|
|
האם אל אומניפוטנט יכול לטעות?
בורא אומניפונט (כל יכול) לא מסוגל לטעות.
לכן, מספיק למצוא טעות אחת, שניתן להוכיח מעל לכל ספק שדובר בטעות, על מנת לשלול את האותנטיות של הכתובים היהודים, או לשלול קיומו של בורא כפי שמתואר באותם כתבים.
כי אם יש טעות, או שיהווה אינו אומניפוטנט, או שמה שכתוב לא הוכתב או נכתב על ידו.
ובכן, יש מספיק טעויות. אבל הנה אחת שממש קל להוכיח, למרותש הספיקו כבר להגיב לה שפרשנויות הזויות מכאן ומכאן, העובדות בשטח לא משתנות.
"אמר רבי עקיבא וכי משה רבינו קניגי (צד חיות) ובליסטרי (מורה קשת) היה? מכאן תשובה לאומרים אין תורה מן השמיים" (ספרי דברים פרשת ראה פיסקא מט' ובענין זה גם בחולין דף ס' ע"ב לגבי שסועה).
דברי רבי עקיבא מתייחסים לארבע החיות הנמנות בתורה לאיסור, הלא המה הגמל, החזיר, השפן והארנבת, שיש להם סימן טהרה אחד. וקבעו חז"ל, שהם ורק הם יש להם סימן טהרה אחד וכל יתר החיות בעולם, או שאין להם סימן טהרה כלל והן אסורות, או שיש להם שני סימני טהרה והן מותרות.
ושואלים חז"ל: משה רבנו ע"ה, כאשר כתב את התורה, היאך ידע זאת? וכי צייד היה או רובה-קשת, שהכיר את כל החיות בעולם? אלא שהקב"ה,שהוא ורק הוא מכיר את כל חיות תבל, גילה למשה את עניין ארבעת החיות בעת מתן תורה וכתיבתה בסיני. וזה שאמר רבי עקיבא מכאן תשובה לאומרים אין תורה מן השמים.
שתיים מתוך ארבע חיות אלו הם השפן והארנבת. וכך נאמר בעניין זה בתורה: "ואת השפן כי מעלה גרה הוא ופרסה לא יפריס טמא הוא לכם. ואת הארנבת כי מעלת גרה היא ופרסה לא הפריסה טמאה היא לכם"(ויקרא יא ה).
אלא שהשפן והארנבת אינם מעלים גרה, ובדורות אחרונים ממש קרבו אל עניין קשה זה. הרש"ר הירש כתב בפרושיו, שהשפן והארנבת של התורה הם מין אחר מהמוכר לנו כיום. וסתם הרש"ר ולא פירש בזהותם ובפשר התחלפותם במסורת.
השפן והארנבת הן חיות המצויות בכל הארצות בהן חיו יהודים מקדמת דנא (לא כמו הגמל, שאינו מצוי בארצות אשכנז, ובכל זאת נשמרה מסורתו במדויק), והמסורת בשתי חיות אלה פשוטה להעבירה מן הרב לתלמידיו, ולא ייתכן כי נתחלפו החיות הללו בכל ארצות מושב היהודים, ש"מעלות הגרה" נעלמו, ובאו החיות החדשות תחתיהן.
ועד הרש"ר הירש לא היה ספק כלל בזיהוי של השפן והארנבת. וכדי לחזק נביא דברי ה"מגיד משנה" (הרב וידל יום טוב די טולושא) במאכלות אסורות פרק ראשון הלכה ב' וז"ל "השפן והארנבת הן ממעלי הגרה ואינן מפריסי פרסה וידוע שיש להם שיניים בלחי עליון".
מכאן, שה"מגיד משנה", שחי לפני 550 שנה, לא היה ספק בליבו כלל על זהות השפן והארנבת, ועל פי זה פסק הלכה. ורש"י והרמב"ם שחיו לפניו ידעו חיות אלה וגם נתנו בהם סימנים (ראה רש"י על מגילה ט' ע"ב).
אבל ההוכחה הברורה מכל היא מדברי הגמרא עצמה (מגילה ט' ע"ב). במעשה תרגום השבעים נאמר, כי כתבו "צעירת רגליים" במקום "ארנבת" משום ששם אשתו של תלמי מלך מצרים (ובירושלמי: אימו ובכ"י נמצא: אביו) "ארנבת", ופחדו מכעס המלך. והנה ידוע לנו היטב כי שם אביו שלתלמי היה לגוס, וביונית שמה של הארנבת, עד ימינו אלה, הוא אכן לגוס. וברור לכן כי הארנבת של ימינו היא היא הארנבת של התרגום ושל התלמוד ושל התורה.
וקשיא עניין העלאת הגרה וקשיא גם שינוי המסורת המסורה לנו מדור דור.
ואין נראים הדברים גם לבעל שו"ת שרידי אש. בשו"ת שרידי אש חלק ב'סד' הביא כמה תשובות כאלה ולא קיבלן. לבסוף תירץ כך: אכן הארנבת אינה מעלה גרה "אלא היא מניעה את לסתותיה בדומה למעלי הגרה ולכן נראית לעין כמעלת גרה והתורה רצתה למנוע טעות כי אפשר לטעות ולחשוב אותה לחיה כשרה והוא הדבר גם בשפן" עכ"ל.
והשפן והארנבת אסורים משום שאינם מפריסי פרסה, ולכן לא יוכל מישהו לטעות ולחשוב אותם לחיה כשרה. וגם הרי "נראית לעין כמעלת גרה" פירושו "איננה מעלת גרה". וגם לשיטתו של ה"שרידי אש" מה שנאמר על שתי החיות שהן מעלות גרה אינו נכון מציאותית.
והיו חכמים שחיפשו בספרי המדע הזואולוגי ומצאו באותם ספרים הרגל מוזר בארנבת והוא, שלפעמים היא אוכלת את גלליה. ואכילת הגללים הרי איננה העלאת הגרה. כי זאת אמרו הראשונים על העלאת הגרה. רש"י ויקרא פרק יא' פס' ג' "מעלת גרה - מעלה ומקיאה האוכל ממעיה ומחזרת אותו לתוך פיה" כך ממש. והאבן עזרא על אותו פסוק אומר "מעלת גרה - מגזרת גרון" והרשב"ם באותו המקום "מעלה גרה - מעלה את מאכלה בגרגרת לאחר אכילתה" וכל המפרשים גדולי הראשונים כולם כך. והארנבת אינה מטילה גללים מגרונה, ולא נבטל כל דברי הראשונים, שצדקו בתיאור האמת המציאותית של העלאת הגרה ודייקו בדברם. והארנבת איננה מעלה גרה כי איננה מעלה האוכל ממעיה דרך גרונה לתוך פיה כפי שפרש"י וכל הראשונים.
ואפילו אם היה איזה קיום לתירוץ על הארנבת, שפן מה עליו? הרי גם בו נאמר שהוא מעלה גרה, ולא הוא. והשפן גם לא אוכל גלליו. לא השפן ולא הארנבת מעלים גרה.
חלקים פורסמו במקור כמכתב גלוי באתר "חופש". לא מדובר בהפרה של זכויות יוצרים. אתה (שמוליק) מוזמן לבחון את החוק, לשאול, לברר, לפני שאתה מצנזר בפעם השלישית ברציפות.
הנושא קשור לפורום, אינו עובר על אף תקנון של האתר או חוק של מדינת ישראל.
ואם בקטנות תרצה לבוא, אוכל למצוא כאן עשרות נושאים שלא נמחקו וכןם עוברים על חוק זכויות יוצרים.
לא נאה ולא מוסרי לצנזר כל מי שמעביר ביקורת על אמונתך, רק כי אתה לא מסוגל או לא מעוניין להתמודד איתו.
|
|