לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-10-2009, 15:48
צלמית המשתמש של לוחם מיל
  לוחם מיל לוחם מיל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.09
הודעות: 277
נושאת מטוסים\מל"טים תת-מימית.

בחודשים האחרונים , חשבתי על שילוב הנדסת מים ואווירודינמיקה - שאומנם אלו שני תחומים די שונים אחד מהשני , אך למרות זאת יש בהם מספר אלמנטים משותפים. שתאורתית יכולים להוות בסיס לסוג של כלי שיט תת מימי מבוסס על צוללת די מסיבית , שיכולה "לשגר" ממעמקים כלי טייס\מלט"ים חמושים , בדיוק באותה צורה שטילים בליסטים משוגרים מצוללות.

היתרון המובהק בכלי תחבורה מבצאי שכזה הוא בראש ובראשונה - חשאיות , אפשרות להעביר בחשאי טייסת שלמה של מטוסי תקיפה - מתחת למים לטווחים עצומים , ולבצע תקיפות עומק בהפתעה מוחלטת וללא צורך להתחשב בסיכוני דרך יבשתיים (תחנות מכ"ם בדרך אל היעד , מטוסי אוייב וסוללות נ"מ בדרך אל היעד). כולל אפשרות חזרה אל הצוללת (במהירות נמוכה מאד ובזווית הנכונה).
כמובן שהמערכת תיהיה מבוססת על עיקרון של סופר קוויטציה - טכנולוגיה היום בשלה לגמרי.

השאלה היא , האם קיים או היה ניסיון לייצר או לפתח כלי שכזה בהיסטוריה?
האם זה רעיון ריאלי?

בבקשה אל תרדו עליי יותר מידי בנושא , אם הייתי מומחה גדול לא הייתי שואל כאן כנראה.
אגב , הכנתי מספר שרטוטים וסקיצות שכוללות , מבנה , ציורים דו מימדים וכ'ו.. ואם מנהלי הפורום יאשרו לי אשמח לחלוק אותם איתכם לקבל חוות דעת יותר רצינית.

תודה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 22-10-2009, 15:57
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לוחם מיל שמתחילה ב "נושאת מטוסים\מל"טים תת-מימית."

הרעיון אינו חדש או מקורי. כבר במלחה"ע השניה, היפנים ניסו להזניק מטוסים בודדים מתוך צוללות ענקיות. העלות גבוהה והתועלת הייתה זניחה.

צוללות של היום נושאות טילי שיוט, ובעתיד בהחלט יוכלו לסחוב מטוסים ללא טייס בתנאי שהללו יכולו להמריא אנכית.
אני לא יודע בדבר מסוקים ימיים. בכל מקרה הדבר ידרוש צוללות גדולות מאוד. מהצד השני, מזל"טים קטנים יש טווח מוגבל וחימוש מוגבל, ואילו מודעין טקטי אפשר להשיג ממטוסי ריגול / לווינים / מל"טים ימיים המשוגרים מאוניות מערכה.

מטוסים מאויישים מודרנים לא יכולים להמריא מצוללת בגלל המימדים הגדולים שלהם ובגלל כמות הציוד הדרוש להפעלתם וגם הטווח היחסית גדול של פעולת מטוסים מודרניים מקטין את התלות בנושאות מטוסים.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 22-10-2009, 16:03
  toni2ton toni2ton אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.11.05
הודעות: 75
נושא מעניין ובעל פוטנציאל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לוחם מיל שמתחילה ב "נושאת מטוסים\מל"טים תת-מימית."

חבל, שהנושא מהר מאוד מוצה במלחמת העולם השנייה ע"י היפנים (חפש צוללת i400) שהכילה 3 מטוסי תקיפה קלים, שהנזק הרציני שעשו, זה היה שריפת יער.

ידוע שהסינים מעוניינים לפתח כזו שצוללת, בעיקר במירוץ החימוש מול ארה"ב

צוללת בתפוסה שכזו, איננה משימה פשוטה לנהל מאחר וכמות המטוסים שהיא יכולה לשאת בקרבה, מוגבלת ביותר, ומה שהצוללת ניתנת לגילוי די מהיר וירי לעומת הזמן שייקח לה לצלול.

רעיון שעומד להתממש הוא אחסנת מל"טים בתוך צינורות שיגור של טילים בליסטיים ושיגורם כנוהל רגיל של שיגור טיל, ושוב אנו מגיעים לפרדוקס, שלצורך אפקטיביות, צריך ריכוז של מסה קריטית של אמצעי לחימה, תשובה לכך, יש באמצעי קרקע ואוויר פשוטים.

יותר פשוט לתכנן מל"ט שכמו טיל טומהוק, אשר משוגר מצינורות שיגור טורפדו רגילות לצורך ביצוע של משימות ספציפיות בלבד, מאשר להמציא את הגלגל ולבנות או להתאים מטוס לצוללת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 22-10-2009, 16:16
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
לא רק היפנים, אלא גם הבריטים, הצרפתים והאמריקאים ועוד לפני מלחמת העולם השנייה
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי toni2ton שמתחילה ב "נושא מעניין ובעל פוטנציאל"

הצוללת הצרפתית Surcouf צויידה במטוס בודד.
הצוללת הבריטית HMS M2 צויידה במטוסי Parnall Peto שתוכננו במיוחד עבורה.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:B...e_HMS_M2,_2.jpg

הצוללת האיטלקית Ettore Fieramosca תוכננה להפעיל מטוסי Macchi M.53 ו Piaggio P.8, אבל הפרוייקט בוטל והאנגר פורק ממנה לפני שנמסרה לצי האיטלקי.

כל זה קרה במשך מלחמת העולם הראשונה. לאחריה גם לאמריקאים היה רעיון כזה, שבא לידי ביטוי ב USS S-1 (לעיתים נקראת SS-105). אחת הצוללות הוסבה לנשיאת מטוס Martin MS-1. מאוחר יותר עברו לדגמים משופרים שלו, XS-1 ו- XS-2.

http://www.history.navy.mil/photos/...nsh-s/ss105.htm


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.history.navy.mil/photos/images/h99000/h99776.jpg]


במלחמת העולם השנייה היא עברה לצי הבריטי תחת השם HMS P-552.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 22-10-2009 בשעה 16:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 22-10-2009, 17:52
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
נסה לחפש חומר על הניסויים שביצעו האמריקאים בצוללות GRAYBACK ו- GROWLER.
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי לוחם מיל שמתחילה ב "חיפשתי עכשיו חומר על I-400..."

....ואגב - סופרקביטציה לצוללת??!
ישנם טורפדות כאלה, אך לצוללת השוקלת מאות רבות של טונות, הדבר לא ישים, מה עוד שכלי כזה יהיה מרעיש ביותר. גם עצם ביצוע השיגור של טילים/מל"טים/מזל"טים - חושף מיידית את מיקום הצוללת. לגרמנים היה פרוייקט במלחמת העולם השנייה, לשגר טילים מבוססים על V-2 מצוללות, אך במקרה זה הטיל היה נתון במיכל שנגרר ע"י הצוללת, וזה מוקם במקום קרוב לחוף האוייב, הועבר למצב אנכי ע"י הצפת תא בלסט בתחתית המיכל, ונעגן בקרקעית. הצוללת הייתה מתחמקת, והשיגור בוצע לאחר זמן שנקבע מראש.

נראה לי שהכי קרוב לרעיון שלך הן אותן צוללות שהאמריקאים הסבו מנשיאת טילים בליסטיים לשיגור טילי שיוט. אלה ניתנות לעדכון בקלות לשיגור אמצעים נוספים מאותם צינורות שיגור. מטבע הדברים - מזל"ט כזה צריך להיות לשימוש חד פעמי, ואו אוטונומי, או נשלט ע"י צד שלישי.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 22-10-2009 בשעה 18:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 22-10-2009, 20:00
צלמית המשתמש של לוחם מיל
  לוחם מיל לוחם מיל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.09
הודעות: 277
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "נסה לחפש חומר על הניסויים שביצעו האמריקאים בצוללות GRAYBACK ו- GROWLER."

מעניין לדעת , האמת שזה באמת מוזר שעד היום אין צוללת מבוססת בתחום הנ"ל. הרי אם מספיק מוחות יושבים ביחד אני מאמין שאפשרי להתגבר על כל מיני בעיות טכניות שבגללם הופסקו הפיתוחים.
בקשר לחשיפת מיקום הצוללת בזמן שיגור , זה דבר יחסי . הרי אם תשגר לדוגמא להק של 5-10 מטוסי\מלט"ים , 10 - 20 ק"מ מן החוף אין שום סיבה שמיד תותקף ויש אורך נשימה לכל מיני טקטיקות לחימה שמאפשרות פעילות בעצימות נמוכה של הצוללת עצמה , ועצימות גבוהה של המלט"ים.

אני לא יודע עד כמה זה פרקטי , אבל תחשוב לדוגמא על כלי טיס חמקני (F22 נניח) , שמותאם לפעול בתצורה מסויימת בסביבה תת מימית , הן מבחינת אטימות למים , עמידות בלחץ , מהירות וכ'ו , וברגע שהוא "פורץ" מעלה מן המים הוא משנה תצורה , משנה\מזיז את צורת הכנפיים כדי שיפעל בצורה הטובה ביותר באווירודינמיקה וההפך. סופרקביטציה של מטוס בודד הוא אפשרי לא?(תקן אותי אם אני טוען) שאולי הוא לא שוקל כמו צוללת. וכמובן שאם מדובר במטוס בלתי מאוייש הוא יפעל ע"י תקשורת לווינית ממקום רחוק או אפילו מהצוללת עצמה , וקיימת טכנולוגיה כזו היום לפי מה שאני יודע.

מה שכן , אם אכן יהיה פיתוח מסוג זה. הוא מהווה יתרון אסטרטגי מובהק , לא?
גם אם לא מדובר בצוללת ו"רק" במטוס המסוגל לפעול גם מתחת למים וגם באוויר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 23-10-2009, 05:03
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
תסמונת הלגו חוזרת
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי לוחם מיל שמתחילה ב "מעניין לדעת , האמת שזה באמת..."

צר לי נכבדי, אך גם אתה, כמו רבים וטובים לפניך, נופל לתוך אותה מלכודת. כבר נדונו בפורום זה הצעות רבות הנובעות מאותה הטעות: מישהו מאד נלהב מרעיון שצץ במוחו, אך ללא ידע מספיק, מנסה לשחק בלגו. אתה לוקח מונחים שונים כגון מטוס, צוללת, סופקרביטציה, מל"ט, תרחיש זה או אחר, ונמסה להרכיב מהם משהו חדש. אין כל פסול במחשבה וחדשנות, אך זה חייב להיות מבוסס על הכרה של הנושאים לעומק, ולא יזיק לבדוק אם מישהו לא ניסה את זה קודם.
תקצר היריעה מלהסביר לך את כל הבעייתיות בהצעות שלך. די אם אציין דבר אחד: נושאת מטוסים, ולו צנועה במימדיה, היא כלי של לפחות 40000 טונות. אם תנסה להפוך אותה לצוללת, עליך להעלות את משקלה ל- 100000 טונות, וזה בהחלט לא כלי שיש לו מרחב פעולה כמו לנומ"ט רגילה. בעוד שנומ"ט רגילה זקוקה למים בעומק של לפחות 20 מטר, הרי שצוללת כזו (גם אם נניח שאיננה צוללת ממש, אלא SUBMERSIBLE בלבד, מה שאומר שחלקה העליון תמיד בעומק קטן ביותר), הרי שכבר הגבלת אותה למים בעומק של כ- 150 מטר, ורצוי הרבה יותר מזה אם אינך רוצה שכל אחד יראה אותה בעין בלתי מזויינת. רק זה כבר מגביל אותה מחלקים נכבדים של הימים ומדפי היבשה. קח בחשבון את הבעיה הטכנולוגית של בניית גוף לחץ בקוטר של כארבעים מטר - וניתקלתה בקיר! אם לא ידעתה הרי שחוזקו של גוף לחץ צינורי אומד ביחס הפוך לקוטר! ולאיזה כושר תמרון אפשר לצפות ממפלצת כזו? יש לך מושג מהי האינרציה שלה? מהם העומסים הדינמיים שלהם היא תהיה חשופה? האם היתה מוכן לסכן מפלצת ענקית, מאויישת במאות אנשים, מול חופי אוייב וללא ליווי כלשהו?
עד כאן, ועוד לא התחלתי לגרד את פני השטח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 25-10-2009, 04:24
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "אני סבור שצוללת יכולה, מבחינה..."

בעיית התקשורת לדעתי היא לא עקרונית מכיוון שיש לצוללת אנטנות היוצאות אל מחוץ למים בעומק טלסקופ.
מה גם שהמזל"ט לא חייב להיות בתקשורת עם הצוללת,אלא גם עם מפעיל קרקעי,אווירי או על-מיימי,כשהצוללת משמשת כפלטפורמה לשיגור גרידא.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 25-10-2009, 18:59
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
הבעיה העיקרית עלולה להיות התקשורת
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "זה לא משנה אם זו תקשורת לווינית או אחרת"

מקובל שעל תחנת הקרקע יש אנטנה כיוונית גדולה ועל המל"ט עצמו גם אנטנה כיוונית. זה נותן טווחים של כ-200 ק"מ פלוס, תלוי בגודל המל"ט. אם נצמצם את האנטנות לכדי אנטנות אומני, נרד לטווחים של כ 50 ק"מ. לא ניתן הרבה לעשות בטווחים כאלה, למעט סיורי חוף (בהנחה שהצוללת לא נצמדת ממש לחוף בחדירה).

ישנה כמובן אפשרות של שיגור המל"ט ואח"כ העברה לשליטה מתחנה רחוקה באמצעות קשר לוייני. במקרה זה על המל"ט להיות בעל אנטנה לויינית, לא קטנה, מה שיגדיל אותו וכמובן ישפיע על גודל הצוללת וכמיויות המטוסים שהיא תוכל לקחת.
הצרכים מולידים את המוצרים. אם יהיה צורך שלא יהיה לו תחליף אחר - גם זה יפותח. אבל לדעתי לא לרמה שמעל 2-3 מטוסים לספינה אחת.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.


נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 25-10-2009 בשעה 19:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 25-10-2009, 15:26
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE]נושאת מטוסים, ולו..."

כושר נשיאה של צוללת בטונות אינו מבטא כושר תפעולי כל וכלל!

תחשוב על אפשרות להנצלת מטוסים: כיצד תעשה את זה עם צוללת? כיצד תבנה גוף לחץ שגם עומד בצלילה לעומק משמעותי וגם ניתן לפתיחה רחבה על מנת לשלח מטוס?
בצוללת אי אפשר לאחסן מטוסים על הסיפון, ואילו מטוסים המאוחסנים בפנים - זקוקים למרחב מינימלי לצורך תחזוקה, חימוש ותמרון.
צריך מרחב לדלק וחימוש, וצריך מרחב לצוותי תחזוקה וצוותי אויר!
גם אם אסכים לרגע, לצורך הדיון, שצוללת היא כלי מעשי כנושאת מטוסים, הדבר יצריך טונאז' גבוה בהרבה מאשר נושאת מטוסים קונבנציונאלית, ועדיין המחיר ורמת הפגיעות יהיו הרבה מעבר לכדאי, לעומת צוללת המשגרת טורפדות, טילי שיוט, ומזל"טים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 22-10-2009, 21:58
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "לא......"

דווקא בגלל זה מגיע קרדיט לצמד פוקה-אכגליס: באמצעות כמה צינורות וכמה חתיכות בד, לא יותר, הם ספקו פתרון הנדסי לדרישה הלא פשוטה שהוצבה בפניהם. בלי התסבוכת של אמצעי שיגור, התמודדות עם הדילמה ממדים/יכולת אכסנה/טווח, וטכנלוגיות מתקדמות מדי. אני אוהב כשהפתרון האלגנטי ביותר, הוא דווקא הפרימיטיבי ביותר.

אגב 1: שני המהנדסים נדחקו החוצה ממעגלי ההשפעה הפנימיים של התעשיות הביטחוניות של גרמניה כי לא היו מספיק נאצים ולא ליקקו מספיק לגרינג/מילך. פוקה אפילו נזרק בבושת פנים מהחברה שייסד, פוקה-וולף. כרגיל ברייך, זו היתה שטות גדולה מבחינתם: **עריכה** פוקה היה מתכנן ההליקופטרים הטוב והמעשי של זמנו. בתקופה שבה הוא כבר בחן אבות טיפוס לגמרי מתפקדים במתווים של הסקת כוחות קומנדו לכיבוש פסגות באלפים, איגור סיקורקסקי עדיין קרטע בתוך שלדת צינורות קשורה בחבלים.
אגב 2: למרות היקף השימוש הקטן מאוד ב"באכשטלץ", בסוף המלחמה נפוצה מאוד האגדה האורבנית שכאשר טייסי העפיפון-קופטר התריעו באמצעות האינטרקום על תקיפה מתקרבת, קברניטי הצוללות נהגו להורות לרדת אל מתחת לפני הים הכי מהר שאפשר, תוך שהם מסננים מתחת לשפם שלהם "אללה באב אללה", רק בגרמנית, וגררו אחריהם למצולות את התצפיתנים האומללים. אין לכך סימוכין.

נערך לאחרונה ע"י oxcart בתאריך 22-10-2009 בשעה 22:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 17-12-2011, 05:19
  erangh1 erangh1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.06.05
הודעות: 214
פנטזיות מסרטי ג'יימס בונד של שנות השמונים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לוחם מיל שמתחילה ב "נושאת מטוסים\מל"טים תת-מימית."

קודם כל, אני מופתע שהסרטון הבא עדיין לא הועלה לשרשור הזה:


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

מלבד זאת, מי שמכיר איך מתוכננת צוללת, מבין כמה זו מערכת מורכבת, ובגלל זה המשימות שלה מאד מסויימות ומוגדרות וכולן ללא יוצא מן הכלל סובבות קודם כל סביב שמירת חשאיות.

משימה של שיגור כח אווירי כמו שנושאת מטוסים יודעת לעשות הוא לא ריאלי, לא יכול להתבצע בחשאיות, למעשה מסגיר את מיקום הפלטפורמה, ובהיותה איטית מאד, וללא כח הגנה מסביבה כמו שנושאות מטוסים היום מפליגות היא לא תשרוד.

שיגור כטב"מ או כח מצומצם של כטב"מים (לא יותר מ-10) יכול להיות ריאלי, אם נניח בצוללות האמריקאיות ישתמשו במשגרים האנכיים לצורך השיגור, והשליטה תהיה אוטונומית לחלוטין או העברת שליטה לגורם חיצוני, אחרת צריך לעלות לשטח ולהחשף.

מבחינת המשקל ויכולות הציפה מדובר בקנה מידה מטורף במושגים של צוללות כיום בעיקר בגלל הנפח העצום שנדרש כדי לאכלס מטוסים.

בקיצור ראיתי פה הרבה תגובות נכונות, אהבתי את הקונספט של לוקהיד מרטין (הוא לא חדש ולא היחיד) אבל נושאת מטוסים (מאויישים) צוללת זה משהו שבאמת הייתי מצפה מסרטי מדע בדיוני שמושפעים מהמלחמה הקרה.

העלות תועלת במקרה הזה היא המון עלות לעומת מעט מאד תועלת.

חוצמזה, נראה למי יש את היכולת להציג ניתוח בטיחות של כלי כזה...תהליך של תידלוקים וחימוש בתוך פלטפורמה אטומה עם אוויר מוגבל וכלוא....אוי וי..לא הייתי רוצה להיות נוכח במצגת הזו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 23-12-2011, 20:48
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
הבלוג ARES: צי ארה"ב ינסה להפעיל מל"ט זעיר מצוללת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לוחם מיל שמתחילה ב "נושאת מטוסים\מל"טים תת-מימית."

מקור
מזה מספר שנים רייתאון מפתחת מערכת לשיגור מל"טים מצוללת, המשתמשת במערכת סילוק האשפה של הצוללת. מיכל רגיל מכיל אשפה דחוסה+משקולת המטביעה אותו; המיכל הייעודי submerged launch vehicle (SLV) הוא יחידה סגורה, ומבצע:
- שקיעה והתרחקות מהצוללת (מן הסתם, הצוללת נעה אופקית)
- ניתוק של המשקולת
- ניפוח הדרגתי של אבוב, המביא את המתקן לפני השטח
- בקרבת פני השטח, נפתח שרוול (drogue ) לייצוב, וכנף אנכית המפנה את המתקן לכיוון הרוח
- צינור השיגור מופנה לזווית 35 מעלות, ומל"ט חשמלי זעיר SWITCHBLADE משוגר
- המל"ט נע לפי GPS או פקודות רדיו מתורן הצוללת, ומשדר וידאו. הוא כולל גם רש"ק "בגודל רימון יד".

צי ארה"ב ינסה את המערכת בתרגיל RIMPAC 2012 .

אחד המגיבים מתאר את מיכלי סילוק האשפה בצוללת:
ציטוט:
Just background, a sub's trash disposal system uses weighted cans to eject the compacted ('dry') rubbish overboard. These cans are 28.5 inches (65cm) long and 9 inches in diameter, and several are stacked inside the launch tube (chute) and dropped towards the seabed.

Re Switchblade, the advantage is that this launching system doesn't require the use of the already crowded torpedo room. Drawback is that the trash compartment isn't that large (which is why several stacked trash cans are used instead of one big one).


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

האיור לא מעביר כמה הסוויצ'בלייד קטן; זה כלי במשקל 900 גר' ובגודל פצמ"ר בערך. יש לו טווח של ק"מ ספורים, והחיישנים שלו, מטבע הדברים, בעלי ביצועים נמוכים. מהירותו האיטית לא מתאימה לפעולה במז"א סוער. סה"כ, אין לו יכולת אמיתית "לסייר עבור הצוללת מעבר לאופק", ואני מניח שהתוכנית מיועדת לבחינה מבצעית של הפעלת מל"ט מצוללת, בלי לשנות את מבנה צינורות הטורפדו/VLS, ובלי החתימה האקוסטית הבולטת של שיגור מצינור טורפדו/VLS.

בכל מיקרה, זה מבט על המאפיינים הטכניים של שיגור מל"ט מצוללת במתאר מציאותי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:27

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר