12-10-2009, 20:36
|
|
|
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
|
|
שאלה מצויינת
ציטוט:
במקור נכתב על ידי עשהאלר
בס"ד
ועדיין, למה לקיים מצוותיו של מוהר"ן, כשאפשר לקיים ישירות את מצוותיו של הקב"ה?
|
והתשובה היא בליקוטי מוהר"ן (תורה א') ההדגשה שלי (מוסבר היטב גם בשיעור הראשון והשני בלינק שהבאתי):
ציטוט:
כי איש הישראלי צריך תמיד להסתכל בהשכל של כל דברבסיבה של כל מאורע שקורה לו, מה ה' רוצה שילמד מהדבר ויתקרב על ידו אליו, הסיבות האלו הם החכמה שבגללה קרה הדבר, ←בסיבה של כל מאורע שקורה לו, מה ה' רוצה שילמד מהדבר ויתקרב על ידו אליו, הסיבות האלו הם החכמה שבגללה קרה הדבר, , ולקשר עצמו אל החכמה והשכל שיש בכל דבר, כדי שיאיר לו השכל שיש בכל דבר, להתקרב להשם יתברך על ידי אותו הדבר. כי השכל הוא אור גדול ומאיר לו בכל דרכיו, כמו שכתוב (קהלת ח): "חכמת אדם תאיר פניו":
וזה בחינת יעקב. כי יעקב זכה לבכורה, שהוא ראשית, שהוא בחינת חכמהבסדר הדברים: השלב הראשון הוא הבכורה, הסיבה, החכמה שבגללה קרה משהו. והשלב השני הוא המאורע עצמו שקרה ←בסדר הדברים: השלב הראשון הוא הבכורה, הסיבה, החכמה שבגללה קרה משהו. והשלב השני הוא המאורע עצמו שקרה , כמו שכתוב (תהלים קי"א): "ראשית חכמה". וזה בחינת (בראשית כ"ז) "ויעקבני זה פעמים", ותרגום אונקלוס "וחכמני". וזה בחינת שמש, כי השכל הוא מאיר לו בכל דרכיו כמו השמש. וזה בחינת (משלי ד') "וארח צדיקים כאור נגה הולך ואור עד נכון היום". וזה בחינת חית לשון חיות, כי החכמה והשכל הוא החיות של כל דבר, כמו שכתוב (קהלת ז'): "החכמה תחיה" וכו'.
|
"ארח" בשונה מ "דרך"
היא שביל פרטי (שבו הולך הצדיק).
בתחילה, עד שהלך הצדיק בשביל זה, מי שהלך שם היו הרשעים.
כאשר הצדיק מתחיל ללכת בשביל אז זה עדיין לא כל כך ברור ("נגה")
אבל בסוף זו השביל הופך להיות דרך שבה הולכים כולם ("הולך ואור עד נכון היום")
-----------
זה לא אומר שחייבים ללכת בדרך זו אבל זו אפשרות לגיטימית למי שרוצה.
_____________________________________
|