לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 21-08-2009, 16:16
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי פסטרנק שלום שמתחילה ב "היא מן הסתם יודעת את זה טוב..."

אני לא חושבת שיש מה לעשות בסוגיה הזו. אנשים שאוכלים אוכל לא כשר, תמיד ינסו לטעון בפני דתיים שהאוכל כן כשר, שזה בסדר, שאם הם אוכלים ולא מתים - למה שלך תהיה בעיה?
אז מה? ואם סבא של מישהו היה רוצה שהוא ירצח מישהו, ויסביר שהוא רוצח שכיר זה שנים וה' מגן עליו... האם המישהו הזה היה צריך לרצוח?
מבחינתך כאדם דתי, אכילת אוכל לא כשר אמורה להיות לא מוסרית באותה צורה שרצח הוא לא מוסרי. אני לא אומרת מה יותר חמור וכו', כי זה לא מקומי לקבוע, אבל אני אומרת ששניהם אסורים וזה הכל.

אז מסבירים הכי יפה שאפשר, ואם היא נפגעת - היא נפגעת. זה לא תלוי בך. מה שכן תלוי בך, זה להסביר הכי יפה שאפשר, ולנסות לא להכביד.
אתה תמיד יכול לנסות לעשות מהפך יותר גדול, ככה שכן תוכל לאכול שם. אפילו לבוא לבשל איתה בכלים כשרים מיוחדים שיהיו נעולים בארון במיוחד בשבילך. אבל זה בטח מסובך כשמדובר בסבתא (ולא אמא), שהיא כבר מבוגרת ובטח אין לה ראש לזה.

אתה מוזמן גם להתייעץ עם רב בנושא.
חזרה לפורום
  #5  
ישן 24-08-2009, 19:08
צלמית המשתמש של stoned
  stoned stoned אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
עם כל הכבוד, מדובר בגיבוב של שטויות, אם לא הוצאת לשון הרע.
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "אני לא חושבת שיש מה לעשות..."

אדם שאוכל לא כשר תמיד ינסה לטעון שהמזון כשר? מהיכן הבאת את השטות הזאת?
אני יכול לדון עם אדם דתי מדוע *אני*, כאדם חילוני, חושב שכשרות היא שטות, אולם בחיים לא אנסה להכשיל אדם, תהיה אמונתו מעוותת ככל שתהיה, וכך גם רוב בני האדם שאני מכיר.

בנוגע לחוסר המוסריות שבאכילת מזון לא קשר והשוואת הדבר לחוסר המוסריות שברצח, אני מודה שאין לי מספיק ידע על מנת לקבוע נחרצות האם מדובר בהשקפה אמיתית ביהדות או פרשנות אישית שלך, אולם אם כן, הרי שמדובר באיבוד הדרך. ברגע שעבירהבין אדם למקום נחשבת ללא מוסרית כמו הקשה שבעבירות בין האדם לחברו, הרי שמשהו כאן נשתבש.
_____________________________________
חברי כנסת ישרים

חזרה לפורום
  #6  
ישן 24-08-2009, 20:30
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "עם כל הכבוד, מדובר בגיבוב של שטויות, אם לא הוצאת לשון הרע."

* לא התכוונתי שחילונים מנסים להכשיל דתיים (לפחות, לא כולם), אלא שהם אומרים שזה כשר, למרות שברור להם שמבחינתנו זה לא כשר. כמובן, הניסוח שלי היה מוקצן, אבל זו רק צורת דיבור, לא הכללה. הרי גם מי שכן מדבר ככה (ואני חייבת לציין שרוב החילונים שיצא לי לסרב לאכול לידם כי האוכל היה לא כשר, התנהגו בדיוק לפי הנ"ל) לא עושה את זה כל הזמן. בחלק מהזמן הוא ישן, לומד, קורא ספר, נושם... אבל מדי פעם הוא אומר דברים כאלה. סתם, כי זה משעשע אותו, או כי מעצבן אותו שאנשים מתעקשים לא לאכול אוכל שהוא טוב, רק מפני שהוא לא כשר, וכדו'. אל תגיד לי שמעולם לא יצא לך לשמוע משפטים כמו: "תאכלי, זה כשר בהשגחת הברדק" (המשפט הקבוע של מתן - Narxx), "הנה, תראי, אני אוכלת ולא נחנקת", "את יכולה לאכול, זה טוב" וכדו'. אם לא יצא לך - זה רק כי אתה לא מסתובב בחברת דתיים וחילוניים כאחד. בתור מישהי שכן עושה את זה, אלו התגובות הכי נפוצות כשבאדם דתי נמנע מלאכול אוכל שחילונים מגישים לו.

בקיצור, אל תיתפס לניסוח, בבקשה. אני חושבת שהיה קל יותר לקרוא את המשפט שלי כמשפט לא מכליל (אלא מקצין על דרך הדיבור), מאשר ככן מכליל. אז למה לבחור להסתכל על הדרך השגויה? (ואם אתה גולש הרבה בפורום, בטח שמת לב שאני מאוד נזהרת מהכללות.)

לגבי האיסור: מה לא ברור בזה:
ציטוט:
אני לא אומרת מה יותר חמור וכו', כי זה לא מקומי לקבוע, אבל אני אומרת ששניהם אסורים וזה הכל.


זו ההסתכלות הנכונה על המצוות. לא להתיימר לקבוע מה יותר חמור, רק לדעת שאנחנו מצווים לקיים את כל המצוות.
חזרה לפורום
  #8  
ישן 24-08-2009, 22:00
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "יש הבדל עצום בין לצחוק על נושא הכשרות (ע"ע כשר בהשגחת הברדק)"

* הוא אמר שסבתא שלו אוכלת אוכל בשרי וחלבי באותן צלחות (אני מניחה שזה מינוח קצר ל"מטבח לא כשר"), וטוענת שהאוכל כן כשר. או שהסבתא צוחקת (אם היא צעירה וזה) בסגנון "כשר בהשגחת הברדק", או שהיא אומרת את זה בסוגשל חיפוף (כמו אלה שאומרים "כשר" על מה שלא מכיל חזיר. ותסלח לי, אני משוכנעת שאין בימינו אנשים שרואים בנאדם דתי לחלוטין וחושבים שהוא אוכל כל מה שלא מכיל חזיר. הם יודעים שמבחינתנו זה לא כשר, אבל הם אומרים את ה"זה כשר" שלהם במין חיפוף כזה. אפשר לקרוא לזה זלזול, אבל אז אתה תיעלב...).

* אני חושבת שזו טעות לטעון שמצוות שבין אדם למקום הן לא עניין מוסרי. המוסר הוא מערכת חוקים.
חזרה לפורום
  #9  
ישן 25-08-2009, 10:30
צלמית המשתמש של stoned
  stoned stoned אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
בנוגע לפותח האשכול וסבתו, לא אני ולא את יודעים מה בדיוק הסיטואציה, ולמרות זאת את
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "* הוא אמר שסבתא שלו אוכלת..."

יוצאת בהצהרות חד משמעיות.

לא ברור מה רמת הכשורת מלכתחילה של הסבתא, האם הוא בא ממשפחה חילונית או מסורתית והוא התחזק, או שמא הסבתא החלה לאחרונה פחות להקפיד בנושא הכשרות (בין אם מבחירת דרך חיים ובין אם מתוך זיקנה שמובילה לטעויות כגון שימוש בכלי חלבי לאכילת מזון בשרי וכו').

אם תתעמקי בדברי פותח האשכול, תוכלי לראות כי הוא "העלה חשש" שמא אין הפרדת כלים חלביים ובשרים תוך כדי הכחשת הדבר על ידי הסבתא, ואילו את, באופן אוטומטי, קבעת באופן נחרץ כי אכן אין הפרדה שכזו, מה שהופך את הסבתא לשקרנית בעיניך.

הקביעה כי "מוסר" זו "מערכת חוקים" הינה שגויה בעיני, שימוש במעלית מתחת לגיל 14 ללא מבוגר הינה אסורה על פי החוק, אולם אין היא נמצאת תחת הקטגוריה של "לא מוסרי".
לכן, מצווה בין האםד למקום, חמורה ככל שתהיה, אין לה דבר עם המוסר.

אני יודע שזו קביעה שחלק מהדתיים מאמצים, במיוחד על מנת להציג את החילונים כ"בלתי מוסריים" מעצם אי קיום המצוות בין האדם למקום, והדבר מצער אותי, מפני שזהו עוד פסע מהפיכת הדת היהודית לדבר המזכיר יותר את הפונדמנטליזם האיסלמי.
_____________________________________
חברי כנסת ישרים

חזרה לפורום
  #14  
ישן 27-08-2009, 13:02
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "תודה שהוכחת את הטענה שלי לגבי השימוש הקלוקל במונח "מוסר" אותו עושים הדתיים."

שוב פעם אתה וה"דתיים" שלך? כל בנאדם משתמש בכל מונח בצורה שנוח לא. לא כל שימוש הוא נכון, אבל העניין הפשוט הוא שלגבי המונח "מוסר" אתה (ואולי גם הבחור הדתי שהגבת לו) ואני חלוקים.
מעבר לזה - הבחור השתמש במילה "מוסרי" (ולא "מוסר"), וזה אכן פחות-או-יותר תואם את המשמעות שאני ייחסתי למושג הזה. "מוסרי" = מה שנכון לעשותו. הוא אומר שאתה נוהג בצורה לא נכונה, לא טובה.
אין לי מושג למה הוא טוען את זה, בעיני "לא מוסרי" הוא תיאור לא הולם לתגובה שלך. התגובה שלך היתה סתם טיפשית.
אבל בכל מקרה, לא הבנתי איך השימוש הנ"ל הוכיח משהו מתוך טענותיך.
חזרה לפורום
  #15  
ישן 25-08-2009, 12:37
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "בנוגע לפותח האשכול וסבתו, לא אני ולא את יודעים מה בדיוק הסיטואציה, ולמרות זאת את"

לגבי הסבתא - אתה צודק, הסיפור לא מפורט פה, ולכן ייתכן שזה לא אחת מהאופציות שאני העליתי. לכן כתבתי בתגובה הקודמת שלי שה"תמיד" היה על דרך ההגזמה, ולא באמת כוון להגיד שתמיד חילונים עושים את זה.
מעבר לזה, אני גם לא מסתכלת על חילוני שכן מדבר כך כאילו הוא שקרן. אני מכירה כמה חילונים כאלה מקרוב, וזה כבר הפך לטקס קבוע. הם אומרים לי "תאכלי, זהה כשר/טוב", ואני אומרת "לא תודה", או צוחקת, או מדי פעם מחליטה להסביר להם למה מטבח שבו מבשלים בשר וחלב ביחד - לא כשר בשבילי.
ואם באמת מדובר על מקרה של סבתא דתיה שומרת כשרות, שהבחור התחיל להתחזק ולכן הוא חושב שאולי הכשרות שלה לא מספיק טובה, או לחילופין - הוא חושב שהם אוכלים באותם כלים מתוך בלבול של זיקנה או משהו, אז היה מקום לפירוט רב יותר, ואם תשים לב בהמשך האשכול - אני לא היחידה שהתבלבלה...

לגבי מוסר: לא אמרתי שכל חוק שייך למוסר, אמרתי שמוסר הוא מערכת של חוקים.
לאדם יש מערכת חוקים, וזהו המוסר שלו.
בנוסף, לא אמרתי שלכל אדם יש את אותה מערכת חוקים, כלומר אותו מוסר. לי, למשל, אין כל בעיה לעבוד מחוץ לבית בהייטק, וזה לא הופך אותי ללא מוסרית, בניגוד לתרבויות אחרות בעולם (וגם לחלק מהציבורים החרדיים) בהן מעשי ייחשב אסור, ולא מוסרי.

אבל אם לבנאדם יש מערכת חוקים שהיא המוסר שלו, והוא עצמו לא נוהג על פיה - אזי הוא נוהג בחוסר מוסריות.
אם בנאדם הוא יהודי דתי, ועובר על אחת ממצוות הדת - אזי הוא לא מוסרי.
חזרה לפורום
  #19  
ישן 25-08-2009, 14:45
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "ויקיפדיה מסכימה עם דעתי על מושג המוסר, תוך כדי התיחסות ספציפית לפן החברתי."

אני מסכימה איתך שאפשר לקרוא את ויקיפדיה כאילו היא מסכימה איתך, אבל בהחלט אפשר לקרוא אותה כאילו היא מסכימה עם דעתי.

לגבי הנכונות. התכוונתי ל"נכון" במשמעות של fit ולא במשעמעות של right. מקווה שאתה מבין, כי קצת קשה לי להסביר את זה.

אגב: מאחר וסביר להניח שנישאר חלוקים בנקודה הזו, אני מקווה שברור לך שזה רק עניין של מינוח, ואין באי ההסכמה הזו שום קשר לנושא העיקרי עליו אנחנו מדברים. התייחסת לנושא הזה כי כתבתי שזה לא מוסרי לאכול לא כשר כשם שזה לא מוסרי לרצוח. אתה יכול להתייחס לזה כ"אסור" ולא כ"לא מוסרי".
חזרה לפורום
  #25  
ישן 25-08-2009, 12:48
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי דוררון שמתחילה ב "שלום למנהלת"

אבל למה, למה לא לקרוא את כל ההתגובות באשכול? טוב, אני אבהיר שוב, ואני אעשה את זה בפעם האחרונה. בעצם, אני פשוט אצטט את עצמי.

ציטוט ראשון מהתגובה אליה הגבת בעצמך. איך יכול להיות שאנשים פה מגיבים לתגובות בלי לקרוא אותן? או שאתה מתעקש בכוח לא להבין, כמו קודמך?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחף דרור
מה שכן תלוי בך, זה להסביר הכי יפה שאפשר, ולנסות לא להכביד.
אתה תמיד יכול לנסות לעשות מהפך יותר גדול, ככה שכן תוכל לאכול שם. אפילו לבוא לבשל איתה בכלים כשרים מיוחדים שיהיו נעולים בארון במיוחד בשבילך. אבל זה בטח מסובך כשמדובר בסבתא (ולא אמא), שהיא כבר מבוגרת ובטח אין לה ראש לזה.


שים לב: שלוש הצעות איך לגרום לכך שהסבתא לא תיעלב. הראשונה - לדבר ולהסביר הכי יפה שאפשר. השניה - לנסות לא להכביד (אולי, לא לבוא הרבה לאכול שם, או לבוא תמיד כשהוא שבע. או לבדוק אצל רבנים מהן הלכות הכשרות המיועדות למקרים כאלה, מפני שאולי יש הקלות שהוא יכול לנהוג בהן). השלישית - לנסות לדאוג למטבח כשר אצל סבתא שלו, במיוחד בשבילו.
מספיק הצעות לדעתך, יקירי?

בתגובתך למטה כתבת שלדעתך הבחור צריך לאכול אוכל לא כשר כדי שבסתו לא תיעלב. אני מניחה שאתה אומר את זה כאדם חילוני, מסורתי או דתל"ש, כי אין דתי שיאמר דבר כזה. ובכן, זכותך להגיד מה שבא לך, אבל כמובן שאדם דתי לא יכול לנהוג לפי השטות שאמרת (למה שטות? כי היא עונה לשאלה אחת תשובה של שאלה אחרת. השאלה היתה איך אדם דתי צריך לנהוג בקונפליקט בין סבתו לבין הדת שלו. או: איך לא לפגוע בסבתא כשאני שומר על הדת שלי. התשובה שלך היא מה אדם חילוני או מסורתי יכול לעשות בנידון).

לגבי הרצח:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחף דרור
לגבי האיסור: מה לא ברור בזה:
ציטוט:
אני לא אומרת מה יותר חמור וכו', כי זה לא מקומי לקבוע, אבל אני אומרת ששניהם אסורים וזה הכל.

זו ההסתכלות הנכונה על המצוות. לא להתיימר לקבוע מה יותר חמור, רק לדעת שאנחנו מצווים לקיים את כל המצוות.




ועכשיו אני אשמח אם יפסיקו פה עם יפות הנפש המזוייפת. להזדעזע מדברים שלא אמרתי, במקום להזדעזע מדברים שאתם כן אמרתם. אתה אמרת דבר מזעזע: שעל אדם לעבור על דתו כדי שסבתו לא תיפגע מכך שהוא לא אוכל אצלה. לא אמרתי לשנות את המטבח או את הבישולים, אלא לקבל את העובדה שאדם אחד (או כדבריך: "אדם אחד במשפחה שהחליט!!") לא יאכל שם. אסון גדול? בטח לא יותר מלאכול אוכל לא כשר.
חזרה לפורום
  #26  
ישן 21-08-2009, 16:26
  משתמש זכר uninstall uninstall אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.01
הודעות: 1,751
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פסטרנק שלום שמתחילה ב "בעית כשרות אצל הסבתא"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פסטרנק שלום
שלום לכולם!.

שאלתי נוגעת לבעיית הכשרות אצל הסבתא שלי.
אני חושש שהם אוכלים בשר וחלב באותן הצלחות...
הבעיה היא שאם לא אוכלים שם, היא נעלבת מאוד.
יש לי בעיה לבקש ממנה לאכול בחד פעמי, מה גם שלא בתוך שזה יפתור את הבעיה.
מה או איך אמורים לנהוג במצב זה?

תודה, חודש טוב, ושבת שלום.


מצורף קישורים ל 2 עלוני שבת שבהם מאמר שנקרא דיני אירוח של הרב משה ביגל.
אני חושב שזה יעזור לך להבין איך להתמודד עם הסיטואציה הבעייתית משהו.
http://upload.kipa.co.il/media-upload/tzohar2/250.pdf
http://upload.kipa.co.il/media-upload/tzohar2/251.pdf

שיהיה שבת שלום

חזרה לפורום
  #35  
ישן 25-08-2009, 14:46
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "אתה צודק, אבל אנחנו לא מדברים..."

מה ההבדל? הבדל אחד - מקרה אחד את מסכימה איתו ועם השני, לא.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

חזרה לפורום
  #37  
ישן 25-08-2009, 14:50
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "ההבדל הוא שרבנים מתירים להקל..."

הרבנים שאת מכירה, שאת פועלת לפיהם. מבחינת אותה אישה, אותה הקלה היא חטא. היא לא שונה במאום מהדוגמה הראשונה, למעט חוסר היכולת שלך להזדהות איתה.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

חזרה לפורום
  #39  
ישן 25-08-2009, 16:08
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "יודע מה? אני מניחה שאתה צודק,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחף דרור
יודע מה? אני מניחה שאתה צודק, ורבנים חרדים לא יאשרו דבר כזה. אפשר להחליף את שתי המילים הראשונות בהודעה הראשונה שלי בענף הזה, במילים "אני מסכימה איתך".
סגור?

וזאת בדיוק הבעיה שלי.
אני לא נפגע אם מישהו אומר לי שהוא לא יכול לאכול אצלי כי אני חילוני, ויש יותר מסיכוי סביר שעלו אצלי כל מיני דברים שהוא לא ירצה לאכול. אבל מה זה עושה לנו כעם, אם הלכה, רבנים (ואני בכוונה מתעלם ממצוות התורה, למרות שגם עם זה יש לי בעיה) מפרידים בינינו דווקא במקום שבו יש הכי הרבה שלוות נפש ושותפות?
אם התוצאה של שמירת כשרות אומרת שבשביל לאכול יחד צריך לעשות אופרציה של ממש? אם הדרך היחידה היא להיות אצל אותו אדם, שהוא ירכוש את המזון, שהוא יבשל וכו'?
אני רואה את זה כאן (באוסטרליה) מאוד. המקום בו הישראלים נפגשים ומתקשרים ביניהם הוא בארוחות, בטיולים משותפים, בברביקיו. זה מוציא את שומרי הכשרות מהעסק. הם לא יכולים להיות חלק מאיתנו בגלל זה
לי חבל. אני אומר את זה בפה מלא, כאחד שלא שומר מצוות - זה מפריד וזה דופק.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

חזרה לפורום
  #40  
ישן 25-08-2009, 16:25
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "[QUOTE=שחף דרור]יודע מה? אני..."

האידאל האמיתי הוא שכל עם ישראל ישמור תורה ומצוות, אבל מה לעשות שזו לא המציאות בימינו?
במציאות של ימינו, כל הצדדים צריכים לעשות כמיטב יכולתם כדי להתקרב. מה שאתה רוצה זו מציאות בה הדתיים ילכו לחלוטין לכיוון החילונים, על חשבון הדת שלהם. זה, כמובן, בלתי אפשרי.
אם הייתם אתם בוחרים ללכת לכיוון הדתיים, ע"י קיום ארוחות כשרות (תכלס, אין לי מושג אם זה אפשרי שם. אבל בהנחה שהדתיים שם אוכלים משהו כשר, הגיוני שזה אפשרי), אני בטוחה שהם היו שמחים להצטרף.
זה לא נכון שהדרך היחידה היא לאכול אצל הדתיים. אפשר לאכול אצל חילוני בכלים חד פעמיים (או כשרים שיאורגנו למטרה זו) אוכל קנוי או שבושל בכלים כשרים. אם רוצים - ההכל אפשרי. אם אתם חבורת משפחות ששומרות על קשרים, אתם יכולים לדאוג לסט כלים כשרים (סירים וזה) שינועו בין הבתים המארחים, כשלכולם ברור שהכלים בשריים (או חלביים, לא משנה), ושאת הבשר שמבושל להם קונים במקום XYZ וכו'.
זה אפשרי אם רוצים. הבעיה שלך היא לא שזה בלתי אפשרי, אלא שלא רוצים מספיק (גם הדתיים, אולי, אבל גם אתם. זה דורש מכם הרבה, אין ספק, אבל זה שווה את זה).
חזרה לפורום
  #41  
ישן 25-08-2009, 16:45
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "האידאל האמיתי הוא שכל עם..."

אני לא מדבר על אידיאל, ותעזבי את המקום בו אני נמצא כי זה מצב קיצון. אני לא מתכוון לטעון שום דבר נגד ההלכות, אלא רק להצביע על תוצאה.
גם כשעושים פחות או יותר את מה שהצעת, התוצאה היא שהמפגשים כאלה יותר מתוכננים, פחות ספונטנים ולכן פחות תכופים ממפגשים ללא מגבלות כשרות - מה שיותר קשה לעשות, יעשה בתדירות פחותה. זו עובדה, לפחות בחברה שבה אני חייתי וחי. המשמעות הישירה של פחות מפגשים היא ניתוק בין האוכלוסיות - אין דרך אחרת לומר את זה.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

חזרה לפורום
  #43  
ישן 26-08-2009, 17:36
  מוסקיטו17 מוסקיטו17 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.08.09
הודעות: 69
אז מה אתה רוצה?
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "אני לא מדבר על אידיאל, ותעזבי..."

נכון, אם רוצים לכלול שומרי כשרות בעניין אז מפגשים הם באמת "פחות ספונטניים", אבל מה אתה רוצה? אתה רוצה שאנשים לא ישמרו כשרות כדי שיהיה יותר קל להסתובב איתם? זה רעיון מפחיד ומטופש, כי הוא בעצם מציע שאף אדם לא יגביל את עצמו או יימני מדברים שאנשים אחרים מוכנים לעשות.

גם עם צמחוניים יש אותה בעיה. גם עם טבעוניים. וזה רק בקשר לאוכל.

מה עם מי שלא מוכן להשתמש במוצרי שם נייקי כי הם מעבידים בפרך ילדים סינים קטנים או מישהו שלא משתמש במוצרים שמיוצרים בשטחים?
עכשיו לא תוכל לקנות למישהו נעלי נייקי במתנה. כנראה שהוא צריך לוותר על אמונתו ולהסכים להשתמש במוצרי נייקי. או אולי שאתה תתמודד עם זה ותקנה לו נעליים מחברה אחרת...
חזרה לפורום
  #44  
ישן 27-08-2009, 07:41
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי מוסקיטו17 שמתחילה ב "אז מה אתה רוצה?"

אם הייתי רוצה משהו, הייתי אומר את זה - אל חשש.
אין שום טעם לומר לאדם ששומר לא לשמור, ולו לפחות מאותה סיבה שאני לא רוצה שיאמרו לי מה לעשות או לא לעשות. אני מציין עובדת חיים שאותי מאוד מצערת. העובדה שאתה מרגיש צורך להתגונן, אולי מעידה על בעיה אצלך...
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

חזרה לפורום
  #47  
ישן 25-08-2009, 01:49
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי salak שמתחילה ב "סיפור שסיפר לי המוסכניק שלי"

כשאתה יוצא מנקודת הנחה שכל ההכשרים מספיקים אז ברור. שהמעשה שלה יראה לך לא ראוי..
אבל מבחינתה "כשרות של הרבנות" זה לא מספיק, זה פשוט לא כשר בשבילה
גם לכיבוד אב ואם יש גבולות, "איש אמו ואביו תיראו ואת שבתתי תשמרו אני ה' אלהיכם" (ויקרא י"ט ג') מלמד שכיבוד אב ואם לא בא על חשבון שאר המצוות, גם של דבריהם.

בעניינים כאלה אני דווקא מאשים את האם שחוסר ההבנה שלה את דרך בתה גורמת לה עצמה להיעלב, היא זו שלא בסדר כאן
לבוא לבקר ולאכול מה שמגישים לה בלי חשבון ולהתעלם מהדרך שלה זה המוצא הקל בשביל הבת, אבל למרות הקושי בזה, היא עדיין באה לבקר ועדיין טורחת להביא איתה "ציוד מתאים" רק כדי שתוכל לבקר את הוריה, יותר כיבוד אב ואם מזה?
גם האם צריכה טיפה לכבד את בתה, ולהבין שהיא בחרה בדרך שונה משלה, אם היא מסרבת להבין את זה אזי ההיעלבות הקשה שלה גובלת באנוכיות לדעתי


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 25-08-2009 בשעה 01:54.
חזרה לפורום
  #50  
ישן 25-08-2009, 12:20
צלמית המשתמש של salak
  salak salak אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.08.06
הודעות: 1,368
לא מסכים
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "אין דבר כזה"

הרבה מההלכה מבוססת על דירוג של מצוות לפי חשיבותן, מרכזיותן וכו'.
אין דין שבע מצוות בני נח או עשרת הדיברות, כדין חידוש של המר"ן על אופן השימוש בנייר טואלט בשבת.
איזה משמעות יש למשל להלכה "פיקוח נפש דוחה שבת" אם כל המצוות שוות?
מה לעשות, בחיים האמיתיים לפעמים יש התנגשויות בין מצוות וחשוב להכריע.
קח לדוגמא יהודי, לא חשוה מאיזה עדה, שזורק אבן על מכונית בשבת. הוא מסתכן בעבירה על "לא תרצח", כדי למנוע מיהודי אחר לנסוע בשבת. נסיעה בשבת, מכיוון שהיא ביטוי חיצוני של חילוניות חשובה מאוד היום. אך למעשה האיסור על נסיעה בשבת נובע מאיזשהו מהלך הלכתי מפותל שבו הצתת המנוע נחשבת להדלקת אש שנחשבה לעבודה קשה בשבת לפני שהומצאו הגפרורים.
תופעה שכזו מייצגת בעיני עיוות של ערכי היהדות והתרכזות בתפל במקום בעיקר.

תקן אותי אם אני טועה.
_____________________________________
אז מה

חזרה לפורום
  #51  
ישן 25-08-2009, 14:05
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
לא התכוונתי לזה
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי salak שמתחילה ב "לא מסכים"

כוונתי:כמובן שיש חשיבות וסדר למצוות אבל זה לא אמור לעניין אותך,אתה עושה מה שכתוב.
מבחינת האיסור זה אותו דבר לרצוח ולחלל שבת (לא החומרה,האיסור שניהם אסורים 100 אחוז)
עכשיו בנידון שלנו ההלכה אומרת שאסור לאכול אוכל לא כשר,היא לא אומרת שמותר כדי שמישהו אחר יהיה מרוצה כל עוד זה לא פיקוח נפש....כלומר ההלכה פה חושבת שהמצווה בן אדם למקום יותר חשובה מזה שמישהו אחר יעלב (אגב יש מקום להכניס את השיקול של מישהו אחר יעלב אבל אם המישהו האחר הזה בעצמו צריך לאכול כשר והוא בעצמו עובר על ההלכה אז שיעלב....)
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

חזרה לפורום
  #55  
ישן 25-08-2009, 09:20
  דוררון דוררון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.03.09
הודעות: 114
משהו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פסטרנק שלום שמתחילה ב "בעית כשרות אצל הסבתא"

הצד של הסבתא :
האוכל כשר - לא עירבבתי חלב ובשר (מרגרינה זה כשר?)אין פה חזיר ולא שרימפס (קניתי מאיפה שאני תמיד קונה כבר 30 שנה - זה בעיה?)ולגבי הצלחות - תעשו לי טובה המדיח מנקה ממש טוב (צריך יותר מזה?)
מעבר לזה סבתא שלא מאמינה ולא שמרת כשרות לא יודעת ולא צריכה לדעת כי זו אמונתה.
הצד של הנכדה :
האוכל לא כשר המרגרינה שהיא התשמשה בה יש בה חלב (תשאלו את אמא שלי היא אפילו לא יודעת על ההבדל בין המרגרינות) הבשר לא הוכשר (החנות של רוסים או רחמנא ליצלן של ערבים) הצלחות משמשות גם לחלבי וגם לבשרי (לא סבתא - מדיח לא מכשיר ) ואם נרד לפרטים גם הסכינים שחתכו את הבשר ... נו מה יש להגיד .

עכשיו הבת או הנכדה חזרה בתשובה (או מתחזקת או החליטה רק לשמור כשרות או ואאט אוור... )
וכל סידרי העולם של אישה מבוגרת שגידלה על האוכל הרגיל והטעים (והלא כשר) שלושה דורות או שניים או לא משנה - צריך להתהפך וכל זה רק בשביל אדם אחד במשפחה שהחליט!!

סליחה על האורך - אני לא נוהג להאריך בד"כ

השורה התחתונה היא כבד את אביך ואת אמך
וגם משהו לגביי מצוות שבין אדם לחברו קודמות לדרך תורה (דרך ארץ קדמה לדרך התורה - ככה ?)

פה הנכדה צריכה לכבד את הסבתא נ ק ו ד ה . ושאלוהים יסלח לה .כי הברירה הגרועה היא לפגוע בסבתא .

לדעתי .

יום טוב
חזרה לפורום
  #61  
ישן 25-08-2009, 14:49
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "נפעיל יותר אגרסיביות"

תפעיל אגרסיביות עד שתשבר ואז מה? בנקודה מסויימת מישהו ינצח אותך - אז מה תעשה?

צורת המחשבה שלך, של לרמוס את האחר כי אפשר תביא למצב שירמסו אותך בסופו של דבר. אם אתה רוצה להמשיך את דרכם של הקנאים, תבדוק מה קרה להם, ומה קרה לעם היהודי, בין השאר בגללם.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -


נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 25-08-2009 בשעה 14:52.
חזרה לפורום
  #66  
ישן 25-08-2009, 15:36
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "לא דיברנו על מקרים פרטיים?"

מלחמת קודש? אתה מתכוון לג'יהאד בטח. ולא ברור לי מה ההבדל...
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

חזרה לפורום
  #68  
ישן 26-08-2009, 11:15
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "נו די כבר להשוות לערבים"

אני לא יודע כמו מה זה. בינתיים אתה מדבר על הפעלת כוח ועימות, אתה מדבר על יצירת מדינת הלכה ללא קשר לתושבים הלא או הפחות מאמינים - לי זה לא נשמע כמו שום גבר רגוע.
אין פה עניין של השוואה לערבים - יש פה עניין שההתבטאויות שלך כאן ובאשכולות אחרים נשמעים כמו התבטאויות ממסעות צלב (עכשיו זה בסדר? אין ערבים) - וזה מדבר על כפיה אלימה של מערכת אמונות. במצב הזה יש לך הרבה יותר מהמשותף לארגונים דתיים אלימים אחרים מאשר אלי.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

חזרה לפורום
  #85  
ישן 26-08-2009, 01:30
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי דוררון שמתחילה ב "משהו"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
גם לכיבוד אב ואם יש גבולות, "איש אמו ואביו תיראו ואת שבתתי תשמרו אני ה' אלהיכם" (ויקרא י"ט ג') מלמד שכיבוד אב ואם לא בא על חשבון שאר המצוות, גם של דבריהם.

השורה התחתונה היא שזה דבר מגעיל שהסבתא מצפה מהנכדה להתעלם מהדרך בה היא בחרה רק כדי שהיא "תרגיש טוב"
זה כאילו היא אומרת לה "אני רוצה שתאהבי אותי יותר ממה שאת אוהבת את עצמך, את אלהייך ואת הדרך שלך"

דרך חייה של הנכדה לא קשור במאום לסבתא, אם הסבתא באמת אוהבת את נכדתה היא אמורה להבין זאת :\

פה הסבתא דווקא צריכה לכבד את הנכדה נ ק ו ד ה . ושהיא תסלח לאלוהים. כי היא לא אמורה להיכנס בינו ובין נכדתה.

לדעתי .

יום טוב

חזרה לפורום
  #94  
ישן 27-08-2009, 08:10
צלמית המשתמש של stoned
  stoned stoned אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
יש קצת עזות מצח בדבריך המתימרים לקבוע מה אני מכיר ומה לא.
בתגובה להודעה מספר 93 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "אז אתה לא מכיר, אז מה? אני..."

אני מכיר הן אנשים שחזרו בשאלה והצטרפו לחברה החילונית והן אנשים חילונים (ובעיקר את בני משפחותיהם) שחזרו בתשובה.

לקבוע כי מדובר בתהליך שוויוני מבחינת היחס אל העוברים ל"צד השני" זהו שקר מוחלט במקרה הרע, או שבאמת יצא לך ליפול על מקרים חריגים ביותר.

אם את רוצה לקרב לבבות, אזי תפעלי להפרדת הדת מהמדינה.
עובדה, יחסי חילונים דתיים בחו"ל הינם הרבה יותר פתוחים וליבביים מאשר בארץ, כאשר מכניסים לדת פוליטיקה, ובמיוחד כאשר מנסים לכפות אורח חיים דתי על אזרחים שלא מעוניינים בכך בשם "הצוויון היהודי" של המדינה, הדבר משליך על כל שאר התחומים.
_____________________________________
חברי כנסת ישרים

חזרה לפורום
  #95  
ישן 27-08-2009, 13:08
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 94 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "יש קצת עזות מצח בדבריך המתימרים לקבוע מה אני מכיר ומה לא."

אתה בנאדם ממש מוזר. אולי כבר תלמד לקרוא את התגובות שאתה מגיב אליהן, לפני שאתה מתלהם? (במקרה הנוכחי אני מתכוון לקריאת התגובה שלך עצמך.)
אתה כתבת:
ציטוט:
אני, אישית, לא מכיר ולו משפחה חילונית אחת שניתקה קשר עם בן או בת חוזרים בתשובה.

אז אני עניתי:
ציטוט:
אז אתה לא מכיר, אז מה? אני מכירה כמה.

משמע (אני אעזור לך, כי קשה לך להבין להבד) - אתה אמנם לא מכיר, לטענתך, אבל זה לא אומר שזה לא קיים.
אז מאיפה באה הקריאה על עזות מצח?
ציטוט:
בדבריך המתימרים לקבוע מה אני מכיר ומה לא.

אי אפשר לנהל איתך דיון, אתה פשוט מסרב להישאר בקו המחשבה של הדיון.

בכל מקרה, כמו שכתבתי למעלה: אתה בנאדם חשוך שמסרב להכיר בכך. לטעון בתוקף שלא מדובר בתהליך שוויוני, בלי להביא הוכחות לכך, זה שקר גס במקרה הרע, ובמקרה הטוב - פשוט חונכת לתוך השנאה החשוכה הזו.

יש לי הצעה נגדית לשלך: אם אתה רוצה לקרב לבבות, תפעל להקמת מדינת הלכה, תעזור למפלגת ש"ס. מה רע? אה, זה מנוגד לאמונה שלך? אתה לא רוצה לחיות במדינת הלכה? אה, למה לא אמרת קודם?
חזרה לפורום
  #97  
ישן 04-09-2009, 01:15
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "את מאשימה אותי בחוסר קריאת ההודעה עליה אני מגיב, ואני תוהה אם את קוראת את ההודועת"

מה לא ברור? אתה כתבת "אני לא מכיר" (אנשים שחזרו בתשובה ומשפחתם מתנכרת להם), אז כתבתי לך - "אוקיי, אתה לא מכיר, זה לא אומר שזה לא קיים. למה זה לא אומר שזה לא קיים? מפני שזה דווקא הגיוני שלא תכיר, כי אתה חילוני והגיוני שבחור חילוני יכיר את הצד של היוצאים בשאלה, ולא את הצד של החוזרים בתשובה".
לא אמרתי מה אתה מכיר, מי אתה מכיר, מו אתה מכיר. אמרתי רק שלמרות שיש מציאות שלטענתך אתה לא מכיר, זה לא אומר שהמציאות הזו לא קיימת.
אתה ציירת את חץ הגרירה הבא (מכיר אותו מהפסיכומטרי?) :
אני לא מכיר -> זה לא קיים.
אני אמרתי לך שהחץ לא נכון, אין גרירה כזו, מפני שהגרירה הבאה תיתכן:
אתה חילוני -> אתה לא מכיר (כלומר, אתה לא מכיר סיפורים על אנשים שחזרו בתשובה ומשפחתם התנכרה להם.)
למה הגרירה הזו תיתכן? מפני שבנאדם שחזר בתשובה ומשפחתו מתנכרת לו, מן הסתם ישוחח על זה עם אנשים מהסביבה החדשה שלו, שכרגע הם דתיים. ומאחר והגרירה הנ"ל תיתכן, הגרירה שלך לא נכונה.

עוד נסיון להסבר, מצד אחר:
המילים "מן הסתם אתה לא מכיר" לא מתכוונות להגיד: "אתה כנראה לא מכיר", אלא מתכוונות להגיד "הגיוני שלא תכיר", או (במילים אחרות) : "הטענה שלך שאתה לא מכיר, היא מתקבלת על הדעת". או במילים אחרות: "אתה כנראה לא משקר כשאתה אומר שאתה לא מכיר מקרים כאלה, למרות שידוע לי שהם קיימים".
ולמה? כלומר, איך הגעתי למסקנה שאתה כנראה לא משקר כשאתה אומר שאתה לא מכיר מקרה כזה? כי אני חושבת שזה הגיוני שבנאדם חילוני לא יכיר מקרה כזה. למה? כי זה מקרה שהגיוני יותר שבנאדם דתי יכיר אותו. למה? כמו שכבר כתבתי, כי בנאדם חוזר בתשובה שמשפחתו מתנכרת לו, כנראה יספר על זה לחבריו הדתיים, וכנראה שחבריו הדתיים יפיצו את זה הלאה מתוך כעס על המשפחה החילונית המתנכרת. זאת בניגוד לסביבה החילונית שכנראה לא תאהב את הסיפור על המשפחה החילונית המתנכרת (מפני שהוא מאיר את הסביבה החילונית באור רע), ולכן לא תפיץ את הסיפור הזה הלאה.


עכשיו מובן?
אם לא, אני מצטערת אבל הדיון הזה באמת מיותר. אני במילא לא אצליח להסביר לך שום דבר.
חזרה לפורום
  #103  
ישן 27-08-2009, 13:25
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 101 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "נראה *אותך* אומר לסבתא שלך שאתה לא מוכן לאכול אצלה."

אתה רואה? שוב ושוב אתה מסרב להישאר בקו המחשבה של הדיון. אני מתחילה לחשוב שאתה דמגוג לא פחות ממאור. מעניין מה יקרה אם יכניסו את שניכם לחדר סגור למשך שבוע. עם מצלמות.

הטענה היחידה שלך בנושא הזה היתה שנכד צמחוני לא היה מבקש שיזרקו את האוכל הבשרי מהבית לפני שהוא מגיע.
ברוך ענה לך בבירור: גם נכד דתי לא יבקש זא מסבא וסבתא חילוניים. בדיוק כמו צמחוני, הוא יאכל רק מה שמתאים לו (צמחוני יאכל רק צמחי, דתי יאכל רק כשר).

זהו, ניסתרה טענתך. אז מה אתה עונה עכשיו? במקום להגיד "צודק, זה בדיוק כמו נכד צמחוני", אתה מביא שוב את הטיעון הטיפשי: "נראה אותך אומר לסבתא שלך שאתה לא יכול לאכול אצלה".
רגע, היינו באמצע לדבר על האם נכד דתי ונכד צמחוני זה אותו הדבר בנושא הזה. אז מה אתה גולש שוב? ומה הקטע הכי יפה? הגלישה שלך נסתרת בדיוק ע"י אותה טענה. נכד צמחוני יכול להגיד לסבתא שלו שהוא לא אוכל אצלה בשר? - גם נכד דתי יכול להגיד שהוא לא אוכל לא-כשר (אלא רק דברים סגורים או שהוכנו בצורה שמתירה לו לאכול אותם).
מה כ"כ קשה בזה? יו, אני משתגעת מהסגירות שלך. אתה בכלל מודע לכמה אתה סגור? כמה קל לך לשנוא את הדת, לעומת כמה קל לך לוותר בכל נושא אחר? זה פשוט נורא, אתה עיוור למוסר הכפול שלך (ולפני שאתה קופץ, מוסר כפול הוא ביטוי שמשמעו התנהגות שונה במקרים זהים - צביעוּת).

(יש סבתות שאצלן נכד צמחוני שלא אוכל בשר יהיה בבעיה. באותה מידה, יש סבתות שאצלן נכד דתי יהיה בבעיה. אותו הפתרון שמתאים לצמחוני, יתאים גם לדתי. להסביר יפה, להשתדל לא להימנע מאכילה בצורה גלויה מדי, להפסיק לבוא בזמן של ארוחות וכדו'. ככל הנראה בעקבות הקשיים שהסבתא תערים, הקשר ידולל יותר, בשני המקרים. זו המציאות. ואולי, אולי-אולי, החוזרים בתשובה שניתקו קשר עם המשפחות החילוניות שלהם <אותם אתה טוען שאתה מכיר> - עשו זאת מפני שהמשפחה הערימה קשיים בכוח?)


עריכה: ומחקתי את ההודעה שלך על הסבא. אתה גולש מקובל פה, אבל לא באותה השפה בה אתה משתמש במה שבראש. תודה.
חזרה לפורום
  #114  
ישן 25-08-2009, 16:01
  משתמש זכר uninstall uninstall אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.01
הודעות: 1,751
בתגובה להודעה מספר 113 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "למה לא נראה לך? אני משוכנעת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחף דרור
למה לא נראה לך? אני משוכנעת שיש לו. לנו בבית יש שניים (זה מין תנור אחד משולב, עם תא לבשרי ותא לחלבי, באישור של רבנים).
מי שאין לו שניים, צריך לחכות 24 שעות בין בשר לחלב, וזה מאוד מקשה. אני גם מניחה שהסבתא לא עושה את זה.

מצד שני, הרב בדפים ששמת קודם אומר שבמקרה כזה (של חשש להעליב וזה) אפשר להקל ולאכול אפילו אם מדובר לתנור אחד לבשרי ולחלבי (לא בו זמנית).


תנור משולב זה לא 2 תנורים.
אצלינו באמת יש רק תנור אחד, ואמא דואגת לחכות 24 שעות בין בשר לחלב :-)

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:04

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר