26-06-2009, 10:56
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
|
|
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "שואל עכבר היבשה: כיצד ניתן לצלם הפצצה אוירית מטווח כה קרוב? הדבר אינו מסוכן?"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
או שמא אלו אינן 'פצצות סטנדרטיות'?
ועוד שאלה הקשורה לתמונות של הצוקיות במגבלות המותר לענות: מדוע יש נווט בצוקית? האם יש לו תפקיד ממשי במופעים אווירובטיים שכאלה מבחינת שליטה במטוס?
ולסיכום - התמונות המצורפות ובעיקר התמונה של הצוקית ההפוכה גרמו לי לסחרחורת עזה. חוששני כי בשבוע הקרוב לא אוכל לעלות למעליות או לשהות בבנינים מעל גובה 3 קומות. אשר על כן אני דורש לחסום עד להתאוששותי את חברי הפורום לובשי הסרבלים הלבנים האשמים בהגעתי למצב האמור. ו...כן, כל הכבוד לכם!
|
א. הפצצות הן פצצות אימונים "כחולות" הממולאות במים במקום חנ"מ.
ב. נווט בצוקית התווסף לפני כמה שנים, ראה את הקטע הבא מבטאון ח"א:
בזמן שהטייסים עסוקים בהצמדות למוביל והמוביל עסוק בתרגילים האירובטיים, הנווט, שיושב מאחורי מפקד הצוות במטוס המוביל, עסוק באחריות הרבה המוטלת עליו. "הנושא העיקרי בעבודת הנווט בצוות האירובטי הוא הנושא של שיפוט הזמנים והנקודות הקרקעיות", מסביר סרן א', נווט הצוות. "בגלל שכל המטס מתוזמן בצורה מדויקת עם מטוסים נוספים ובהתאם לסדר של הטקס, הכניסות שלנו חייבות להיות מדויקות 'על השניה'. בזמן שהקהל לא רואה אותנו אנחנו בונים ניווט שהוא הזמן המדויק שעובר עד הכניסה הבאה שלנו. ככה אנחנו יודעים בדיוק מתי להכנס כשהחניכים זורקים את הכובעים שלהם לאוויר או בסוף ההמנון.
"בנוסף, אני עסוק בעבודה הרגילה של נווט, שדומה מאוד לעבודה של נווט במטוס קרב: בקרה של המטוס שלך ובקרה כללית של כל הצוות, כל המבנה, ראייה קדימה בכל מה שקשור לכמות הדלק, תשומת-לב לדברים חריגים ובעיקר גיבוי של הטייס. הדבר המורכב באמת בטיסה בצוות האירובטי, זה להיות עירני ומודע גם לנתונים של המטוס שלך וגם לאיך ההופעה נראית כלפי חוץ: נקודות קרקעיות, קרבה לקהל, המעבר מעל הקהל ושיפוט הזמנים. שיטת העבודה שלי היא גם כזו שמצריכה להסתכלות פיסית מעבר לכתף כדי לראות מה קורה בפועל באוויר. את ה'כנפיים' אני רואה בקלות כי הם טסים לידי ואת ה'בוקס' אני רואה דרך מראה שמותקנת בתא שלי. הכל מאוד מסודר. אם אני רואה שפתאום יש איזושהי התקרבות או התרחקות מצד אחד המטוסים, אני מיד מתריע על זה. הדיבור שלי על הקשר הוא חופשי, כך שאם אני רואה משהו חריג, אני אוטומטית מעדכן את כולם. במקביל, נדרשת מהטייסים יכולת ריכוז גבוהה מאוד. ה'כנפיים' מסתכלות רק על מספר אחד (המוביל) כדי לראות אותו וכך גם ה'בוקס'. המוביל מטיס את הנתונים של התרגיל ומסתכל על איך זה נראה מבחינת פוטנציאלים ומבחינת הקהל ומי שרואה את כל הדבר הזה ביחד זה אני".
http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...563&docID=24177
|