17-06-2009, 20:21
|
כתב הרכב של ידיעות אחרונות. עיתונאי ועורך ותיק את שירותו הצבאי עשה ככתב בביטאון חיל האוויר
|
|
חבר מתאריך: 31.10.07
הודעות: 81
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי האזרח
אתה באמת מצפה לקבל תשובה?
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי noamlaw
אני מאוד מקווה שהשאלות שלך ישארו רטוריות.
|
אולי אתם צודקים. עדיף שלא לשאול שאלות. למעלה תמיד יודעים יותר טוב. זה עבד ביום כיפור, זה הצליח בשל"ג וזאת הייתה הברקה במלחמת לבנון השנייה. ממילא הכל סודי. וגם אם לא, אז נגיד שזה מסווג ונסתיר את הפאשלות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
להפצצת שיירת הנשק בסודן המטוסים (אם אכן היו שלנו) היו צריכים להמריא 3 שעות לפני שהשיירה יצאה לדרך! יש הרבה מאוד משתנים.
לך תדע, אולי היה סוכן מקומי שדיווח לנו במשך חודשים - ויומיים לפני המבצע דרסה אותו משאית (כבר היו מקרים כאלה, ואפילו הזויים עוד יותר).
|
היכולות המודיעיניות של ישראל - ואני מדבר על הגלויות, כן? - ב-2008 הן דימיוניות לעומת 1985. כשיש לך לווייני צילום בשמים ומל"טי מודיעין ארוכי טווח, אז תקיפה כזאת על יעד נייד הופכת אפשרית. אם אנחנו עשינו וגו'. הרי חיל-האוויר תקף ב-1985 בטוניס הרחוקה, אבל אז היעד היה נייח.
לא יודע מה היו השיקולים להוציא את המבצע של השייטת לפועל כפי שנעשה. אני מניח שאחרי 24 שנה, אפשר כבר לדון בהם באופן ענייני, בלי שמישהו ייצעק כמו תוכי "זה סוד", "זה סוד".
בסוף שלחו ארבעה ספינות לחוף אויב, הן תפסו רק מטרה אחת, והמטרה החמה האמיתית טובעה רק בידי קו ההגנה על חופי הארץ. האם בדיעבד היה שווה להסתכן?
אולי הייתה ציפייה ליותר מידע, שהשתבשה. ואולי מישהו היה קצת טריגר האפי. ואולי מישהו החליט שגם עם המידע המועט, שווה לנסות, ותוך כדי כך לתרגל לחימה בכאלה טווחים, ולחזק את ביטחון הצוותים שהם אכן מסוגלים לכך. לא יודע. זה בטח שווה דיון.
נערך לאחרונה ע"י אודי עציון בתאריך 17-06-2009 בשעה 20:27.
|