04-05-2009, 18:07
|
|
|
חבר מתאריך: 30.09.08
הודעות: 8
|
|
יש המון מקומות לייעל
קודם כל - שיתחילו מהרכש:
איחוד תהליכי רכש בכל המערכת,לא ייתכן שהבדלים בין הזרועות יגרמו לכך שלאותו פריט יהיו כמה מכרזים שונים,כמויות שונות ומחירים סופיים שונים.
על פי ההגיון העסקי - כמות גדולה יותר = מחיר נמוך יותר.מצידי שיתחשבנו אח"כ בתקציב בין הזרועות ,שיעבירו שטרי חוב מאחד לשני.
חוק חובת המכרזים - תממשו אותו!פרט לסיבות מאוד מיוחדות או כאשר יש רק ספק אחד למוצר חייבים ללכת למכרזים,המחיר שספק ייתן במכרז יהיה יותר נמוך ממו"מ איתו כאשר הוא יודע שהוא היחיד.
OS (מיקור חוץ) - אני חושב (וגם רואים את זה בשוק היום) שהוצאת פעילות שהיא לא פעילות ליבה החוצה מפחיתה עלויות,להעביר לחברות אזרחיות את מערכי תמיכה שונים (מחשוב,רכב וכו') .
מנהלה:
ביטול הכנסת מערכות ERP לכל זרוע,סגירת מערכות לווייניות (לוגיסטיקה,אחזקה,משאבי אנוש,כספים וכו') והכנסת מערכת כלל צה"לית - ניהול מלאי יעיל יותר,פלטפורמה אחידה לכל הצבא,ניהול משאבי הדרכה,משאבי אנוש,אחזקה וכו' - מערכת ERP טובה יכולה בטווח הרחוק לחסוך הרבה כסף ולו רק אם נסתכל על עלות אחזקה,תמיכה ופיתוח של מערכות לוויניות שונות.
קידום תוכניות ייעול ע"י תמריצים - לעודד את הבסיסים לנצל את המיטב מהתקציב,בסיס שמקבל תמריצים כאלו ידע לנהל את המשאבים שלו,תהיו בטוחים שלא יזרקו אוכל בכמויות שזורקים היום - תכנון הסעדה נכון.
בכל יום נתון לבסיס יש היקף פעילות ידוע שכולל אימונים מתוכננים,מספר אנשים צפוי ופעילויות נוספות,ברמה היומית-שבועית אפשר לתכנן היקף נדרש של מזון -דבר שיחסוך מיליוני שקלים על מזון בשנה.
ניצול יעיל של ציוד - אימונים,הדרכה,לחימה - בהתאם לתוכניות אימונים,כוננויות ותקנים - צריך לדאוג שלא יהיה ציוד שיושב במקום אחד כאבן שאין לה הופכין בזמן שרוכשים אותו למקום אחר (זה גם מתקשר לERP).
תכנון ימי מילואים נכון - זימון מילואימניקים בדיוק למה שצריך ,ז"א - שמירה על היכולות הנדרשות והמסגרת הצבאית שבה ידרשו להפעלה,לטעמי לשים מילואימניק בש.ג/גבעה XYZ זה בזבוז כסף,מאבטח מתקנים (סדיר) יכול למלא את התפקיד,יותר מזה ,מבחינה כלכלית (אובדן ימי עבודה,תשלום ע"י ביטוח לאומי,ציוד,אימון וכו') - להחזיק מאבטח מחברה אזרחית יותר כלכלי.
די לפינוק - ליסינג בצה"ל,אני לא חושב שצה"ל צריך להשוות תנאים להיי טק - הוא לא מסוגל,בגאות - ההיי טק תמיד יציע יותר,בשפל - טוב,נו,עכשיו מספיק שיש עבודה,לא?
הוכח שליסינג הוא הצורה בגרועה ביותר של תחבורה אישית,מבחינה כספית,גודש על הכבישים,עלויות טיפול נלוות (חוסר האחריות שיש לך כלפי אוטו מליסינג מדהים,הוא יכול להישרף ולא יהיה לך איכפת),בנוסף,צימצום בליסינג יקטין גם את הדלק הנצרך,הקילומטרז' המבוצע והכי חשוב - את זיהום האוויר.
בקיצור - גם חסכון וגם אוויר נקי,לא שווה ?
|