19-04-2009, 09:55
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי avinoam549
נכון,לא תמיד הכתוב על לוח ההפלות תואם.
אנחנו,ב-"מרחב אוירי" ,נוטים להסתמך ברוב המקרים על הכתוב על לוח ההפלות,שכן זהו "לוח הצדק" של הטייסת,וזהו המקור.
למרות זאת,ובמקרים לא מעטים,כפי שנכחנו לדעת בראיונות,נוטים טייסים לשייך לעצמם הפלות,שהוחלט בהנהלה שהם משותפות או הפלות של הטייסת.כל טייס שהפיל מטוס בקרב אויר,מקבל תעודה על ההפלה.איני יודע מה קורה במקרה שההפלה מוכרזת כהפלת טייסת,או שמטוס האוייב נפל לבד כתוצאה מאיבוד שליטה,טיסה נמוכה מידי,חוסר דלק,נטישת טייס מבוהל וכו'
|
לא ניתקלתי בתעודה שהטייסת מקבלת במקרה שההפלה מוכרזת כהפלת טייסת (אני מניח שאם היתה כזו היא היתה מועברת אלי ממפקד הטייסת כדי שתוכנס לאלבום הטייסת).
ולגבי "או שמטוס האוייב נפל לבד כתוצאה מאיבוד שליטה,טיסה נמוכה מידי,חוסר דלק,נטישת טייס מבוהל וכו'" הרי שאם הוכר לטייסת כארוע שנגרם בעקבות מהלכים של הטייסת, ההפלה תאושר. אם יש ספק, אזי לא יהיה אישור. דוגמא: בקרב אויר הראשון של אבירי הזנב הכתום נפלו שני מטוסי אוייב (בלי ששוגר טיל ובלי שנורתה יריה אחת). לא ניתן אישור למטוס השני למרות שהוא נפל במהלך ובאיזור הקרב.
|