מי שמנפיץ זה אתה!
ובכל זאת שניכם טועים P:
לקב"א ולמתא"ם יש השפעה על השיבוץ למקצועות (ולכן matainho טועה) אך ההשפעה היא מזערית וזה לא שלמקצוע מסויים צריך קב"א מסויים, להפך, ואני מייד מסביר (ולכן BTR יצר רושם מוטעה).
הסבר: כשמחלקים את הטירונים למקצועות חשוב מאד, והשליש מקפיד על כך, שכל מקצוע יקבל, פחות או יותר, כמות שווה של חיילים ממגוון קב"אות. כך שלא יהי מצב שבו כל התותחנים מתאימים לקצונה וכל הנהגים מתאימים לפיקוד.
כתבתי שהשליש מקפיד על כך, היות שהוא האיש שאחראי על חלוקת משאבי האנוש ביחידה וזו זווית הראיה המקצועית שלו בניגוד למפקדים (מחלקה, פלוגה והלאה) שהם טנקיסטים ועלולים להתבלבל ולשבץ את כל בעלי המתאם הגבוה לתפקידי תותחן מה שעלול ליצור מצב שבסוף המסלול הגוד יקבל הרבה טענים ונהגים ואפס תותחנים. ככה אי אפשר להרכיב צוותים.
עם זאת, הקב"א (המתא"ם) בנויה בעיקר על בסיס הדפ"ר. זה אומר שאם למקצוע מסויים צריך יותר יכולות חישוב הרי שלבעלי דפ"ר גבוה, כלומר בעלי קב"א ומתא"ם גבוה, יש יותר סיכוי להתקבל למקצוע הזה.
אז אחרי שבילבלתי אותכם
תותחנים צריכים להיות בעלי יכולת חישוב מסויימת ולהישאר רגועים ומרוכזים תחת אש כך שיוכלו להמשיך לחשב ולכוון. עבודת הידייים שלהם (מוטוריקה עדינה) אמורה להיות טובה יותר וכך גם החלוקת קשב וקורדינציה (קשר בין יד לעין ועבודה בתיאום בין הידיים).
טענים אמורים להיות בעלי כושר גופני וסיבולת לב ריאה.
נהגים אמורים להיות בעלי יכולת דחיקת משקלים עם הרגליים. כאלו שלא נלחצים מלהיות לבד בחלל קטן. אבל, התפיסה הרווחת בקרב הטנקיסטים היא שכל אחד יכול להיות נהג.
אני מסכים חלקית עם התפיסה הזאת, אך טוען שאולי כל אחד יכול להיות נהג, אך מעטים יכולים להיות נהגים טובים!