לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 17-09-2008, 10:24
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
חגיגות ה 60
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי טרמין שמתחילה ב "תרומתי לחגיגה, מקוה שרבים יצטרפו"

אולי זה הזמן לפרט (מי שיודע ורוצה) כמה אירועים מההיסטוריה של הפטישים:
- איך הגיעו למספר 69 (שייך לפורום אחר )
- תקופת הקטלינה
- הפלת המיג הראשונה ע"י קורנס
- הפלת מיגים מצרים מוטסים ע"י טייסים רוסקים במלחמת ההתשה
- הפלות מיגים מצרים מוטסים ע"י טייסים קוריאנים במלחמת יוהכ"פ
- נפילת רון ארד
- עשור לרעם

קורנס 17
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לא בטוח שהקורנס הזה שייך לטייסת, אבל מלחמת יוהכ"פ מזוהה עם הצילום הזה בתודעה הציבורית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

קורנס צילום 489
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

קורנס צילום 497 - עם סגירת הטייסת ב 1994 הועבר לטייסת האחת
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

רון ארד מדבר (כניראה בשנת 1989)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 17-09-2008, 10:59
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 901
שאלה לוותיקי הקורנסים בקשר לתצורות חימוש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "הפטישים חוגגים שישים......."

שאני לא בטוח לגבי היתכנותם:
1)בשקעים הקדמיים של טילי הספארו ניתן היה לתלות בו זמנית טיל פיתון 3/סיידווינדר ופוד ל"א?
2 טילים?במוזיאון עומד 189 של הפטישים עם 2 מתלי טילים וגם 122.אני זוכר גם שהיו תולים משקולת ברזל שם-באיזה מקרים?
2)ממתי התחילו לשים קסטות מוץ בשקעים האחוריים של הספארו?זה נכנס רק בקורנס 2000,או שהיה גם לפני זה?בג'נקייה של המוזיאון עומד מטוס עם 2 פודי נורים בשקעים האחוריים האלה-היה ניתן לתלות אותם שם?
3)אני זוכר שהפטישים היו מתאמנים עם פופאי,בד"כ טיל אימונים ופוד ההנחיה על מתלי הכנפיים הפנימיים.האם ניתן היה לקחת 2 טילי פופאי בו זמנית על המתלים הפנימיים עם הפוד על אחד החיצוניים?
4)בקורנסי 2000 הורידו את ה-TISEO,או שהיו מטוסים עם והיו בלי?
תודה.
איציק
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 17-09-2008, 12:38
  OINT OINT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.06
הודעות: 403
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "שאלה לוותיקי הקורנסים בקשר לתצורות חימוש"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי iaf-man
שאני לא בטוח לגבי היתכנותם:
1)בשקעים הקדמיים של טילי הספארו ניתן היה לתלות בו זמנית טיל פיתון 3/סיידווינדר ופוד ל"א?
2 טילים?במוזיאון עומד 189 של הפטישים עם 2 מתלי טילים וגם 122.אני זוכר גם שהיו תולים משקולת ברזל שם-באיזה מקרים?
2)ממתי התחילו לשים קסטות מוץ בשקעים האחוריים של הספארו?זה נכנס רק בקורנס 2000,או שהיה גם לפני זה?בג'נקייה של המוזיאון עומד מטוס עם 2 פודי נורים בשקעים האחוריים האלה-היה ניתן לתלות אותם שם?
3)אני זוכר שהפטישים היו מתאמנים עם פופאי,בד"כ טיל אימונים ופוד ההנחיה על מתלי הכנפיים הפנימיים.האם ניתן היה לקחת 2 טילי פופאי בו זמנית על המתלים הפנימיים עם הפוד על אחד החיצוניים?
4)בקורנסי 2000 הורידו את ה-TISEO,או שהיו מטוסים עם והיו בלי?
תודה.
איציק


1. למיטב זכרוני, טכנית,ניתן היה לתלות בשתי התחנות הקדמיות במקביל פוד ל"א בתחנה אחת ונט"ל בתחנה אחרת. מעשית יתכן ששיגור הטיל עשוי היה לפגוע בפוד ולכן במקרים רבים הפוד נתלה מתחת לאחת התחנות הראשיוצ בכנפיים כאשר טילים נתלו בתחנה הראשית בכנף האחרת (תצורה אופיינית לצלמים RF-4E).

2. קסטות המוץ היו קיימות ב-F-4E מאז ומעולם.

3. כן.

4. TISEO היה על מטוסים מסדרת 2XX. כאשר מטוסים אלו הוסבו ל-2000 שונה מספר הזנב שלהם ל-6XX. המצלמה לא פורקה משורש הכנף מחד, אך גם לא נעשה בה שימוש מבצעי מאידך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 17-09-2019, 02:16
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 302
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מצאתי לנכון להקפיץ את השרשור"

מעניין, אחת התקלות המוגדרות כשייכות לקטגוריה 1 - כלומר יסודית ודורשת תיקון נרחב לפי הפנטגון - ב-f-35 מדגמי B ו-C, היא הופעת אי-יציבות ובעיות שליטה בכל צירי הטיסה וכן הופעת התבדרות כאשר המטוס נכנס לזווית התקפה מעל 20 מעלות. הוסף לזה שבדגמים אלה התגלה שטיסה על-קולית מעל 1.2 מאך גורמת לקמטים ולנזקים לצבע המיוחד של החמקן, וכן התגלו פגיעות מבניות. התקלות מוגדרות גם כן כקטגוריה 1. (בסך הכל כ-9, ופתרונן יטול הרבה זמן). בינתיים הדגמים הללו הוגבלו לסף עליון של מהירות על קולית.

וכל זה למה. מסתבר מן המסמך ההיתולי אך נושא בתוכו נתונים נכונים שטייסי חיל האוויר הצליחו להחזיק את הפאנטום מעל זווית התקפה של 25 מעלות - מעניין לאיזו זווית התקפה הגיע ספקטור בקרב המספריים מול הר הדרוזים שהוא מתאר בספרו - ושכנראה הגיעו מעבר ל-8.5 ג'י כאשר המגבלה הפורמלית של המטוס 7ג'י.

אולי הקדמנו בהוצאת הפאנטום לפנסיה והקדמנו לקנות את ה-f-35...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 17-09-2019, 14:20
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "מעניין, אחת התקלות המוגדרות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיגפריד ששון
וכל זה למה. מסתבר מן המסמך ההיתולי אך נושא בתוכו נתונים נכונים שטייסי חיל האוויר הצליחו להחזיק את הפאנטום מעל זווית התקפה של 25 מעלות - מעניין לאיזו זווית התקפה הגיע ספקטור בקרב המספריים מול הר הדרוזים שהוא מתאר בספרו - ושכנראה הגיעו מעבר ל-8.5 ג'י כאשר המגבלה הפורמלית של המטוס 7ג'י.
אולי הקדמנו בהוצאת הפאנטום לפנסיה והקדמנו לקנות את ה-f-35...

ספקטור, בקרב שאתה מציין, טס במהירות מאוד נמוכה, כזו שבה אפילו לא מתקרבים למגבלת הג'י של המטוס.
ראה בפרק "מיג 21 סורי איזור שדה תעופה בליי 10/10/1973, ההפלה נזקפת לטייסת":
https://www.fresh.co.il/vBulletin/s...112#post4468664

גם אותי הפתיע ה 8.5 ג'י אבל ייתכן שכך היה בתחילת קליטת הקורנסים.
יצא לי להגיע למספר הזה באחת הטיסות הראשונות שלי בעת אימון קרב אוויר, כשהמגבלה אכן היתה 7 ג'י. הראש היה מכופף לכיוון מסך המכ"ם לביצוע יירוט. למסך היה מגן מגומי שנועד להסתיר את קרני השמש. הטייס, ללא אזהרה, שבר ב 8.5 ג'י והראש שלי נדבק לגומי. לא הצלחתי להרים אותו עד שהסתיימה השבירה. תחושה שאיני מאחל לאף אחד.
ניתן לראות את מגן הגומי המדובר בתמונה הבאה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לא הקדמנו בהוצאת הפאנטום לפנסיה. הוא היה צריך לצאת ברגע שהיו מספיק מטוסים מסוג F-15 ו F-16 (שהפילו אותנו בקלות בקרבות אוויר...).
התמונה הבאה מדגימה היטב מדוע (התחלת פניה מירבית בו זמנית):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מכאן: https://66.media.tumblr.com/c0d5ef6...3xdko1_1280.jpg
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:50

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר