קצת על הסרט
"שיטת השקשוקה", סרטם של הבמאי אילן עבודי והעיתונאי מיקי רוזנטל, מנסה לשפוך אור על השיטה שמאחורי קשרי ההון והשלטון דרך סיפורה של משפחה אחת: משפחת עופר. עבודי ורוזנטל יוצאים למסע שמטרתו לגלות כיצד זרמו מאות מיליוני דולרים מהכיס הציבורי לכיסה של משפחת עופר.
כבר בתחילת המסע מבינים השניים שקל זה לא יהיה. אף אחד מהמעורבים אינו מוכן לדבר. ערוצי הטלוויזיה המסחריים, הנשלטים על-ידי בעלי הון, מסרבים לשדר את הסרט, ועידן עופר מגיש נגד רוזנטל תביעה דיבה חסרת תקדים עוד בטרם הסרט הושלם ובטרם ידע מה יש בו, ודורש מבית המשפט להפסיק את צילומי הסרט לאלתר. להבנתו של רוזנטל, כל המעשים הללו נובעים מהרצון להפחידו ולהניא אותו מלהשלים את עשיית הסרט...
...ככל שהסרט מתקדם נחשפים גם הקשיים האישים אליהם נקלע רוזנטל בעקבות "התעקשותו" להמשיך ולעשות את "שיטת השקשוקה". הקושי בגיוס כספים לסרט, ההסתבכות הכלכלית, ההתמודדות מול איומי התביעה של משפחת עופר וההתנגדות של משפחתו לסיכונים שהוא לוקח על עצמו, עד כדי סיכון הקריירה שלו ופרנסתו. רוזנטל מבין שהוא עומד להתעמת עם מקום העבודה שפרסם אותו. במהלך הצילומים הופכת משפחת עופר לאחת משני בעלי המניות הגדולים ביותר בערוץ 2 ורוזנטל נדרש להכרעה בלתי נמנעת בין טובתו האישית לבין מצפונו העיתונאי והאישי במאבק חסר סיכוי ובלי אפשרות לנצח. השלמת הסרט תמנע המשך את העסקתו בערוץ שתיים, הפסקתו, תגרום לפגיעה אנושה במערכת הערכים שלו. מהסרט עולה השאלה הבלתי נמנעת איזה מחיר צריך לשלם עיתונאי כדי לומר את האמת שלו ועד כמה העיתונות בישראל באמת חופשית?
הסרט מוקרן בימים אלה בסינמטק, ואפשר להזמין את הDVD תמורת 50 ש"ח באתר הסרט.
בעקבות חוסר הנגישות של הציבור לסרט הזה קמו קריאות באינטרנט לפרסמו באתרים כמו יו טיוב, או בדרכים אחרות כמו ביטורנט ואימיול.
כמובן שאם יפרסמו כך לצפיה היוצרים לא יראו רווחים גדולים מהסרט אם בכלל, אבל מצד שני הכתבים יזכו לעשות את עבודתם - להביא לציבור מידע.
לדעתי הם צריכים לפרסם חלקים קטנים אבל משמעותיים מהסרט כדי למשוך צופים שילכו לסנימטק או יקנו את הDVD.
איזה עוד דרכי הפצה יש להם כדי לעקוף את בעלי המניות של התקשורת בארץ?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gumble שמתחילה ב "שיטת השקשוקה - בעיות בהפצה, אולי הפיתרון ברשת?"
כתבה על הסרט ויוצרו התפרסמה שבוע שעבר בעיתון "סופשבוע" של מעריב.
שם הוא מציין, כי הוא מאוד תלוי בהכנסות שיבואו מהסרט הזה, וכי הוא השקיע הרבה מדי מכספו האישי.
האם הערוץ שמרוויח את כספו בלי קשר לעסקים שונים ישדר אותו? לא נראה לי, הם מעדיפים שהכסף שישלמו על הסרט ועל הוצעות משפט דיבה ילכו לכיסם של מנהלי הערוץ.
בכתבה שפורסמה בחודש יולי בעיתון "ידיעות אחרונות" צוטט בכיר בערוץ 1 שאמר: "לא מספיק שאין כסף עודף לרכישת תכנים, הולכים עכשיו להסתבך עם סרט שערורייתי שעלול לגרור אותנו לבתי משפט על חשבון משלם המסים".
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gumble שמתחילה ב "שיטת השקשוקה - בעיות בהפצה, אולי הפיתרון ברשת?"
ערוץ 1 הסכים לשדר את הסרט 'שיטת השקשוקה'
הוועד המנהל של רשות השידור החליט לשדר את הסרט 'שיטת השקשוקה' בערוץ הראשון.
בהחלטת הוועד נאמר כי "חברי הוועד המנהל של רשות סברו כי הסרט מעלה בעיה חשובה,
והעובדה שלא נמצא ערוץ שהסכים לשדרו היא לכשעצמה בעייתית".
ב-28 ביולי ישודר סרטו של מיקי רוזנטל בו מככבים האחים עופר והמעצמה הכלכלית שלהם
עכשיו זה רשמי – ב-28 ביולי ערוץ 1 ישדר את "שיטת השקשוקה".
היום חתם העיתונאי מיקי רוזנטל, על הסכם לשידור הסרט בו מככבים האחים עופר,
איתם מנהל רוזנטל בימים אלו מאבק משפטי מסועף. http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/917/745.html
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gumble שמתחילה ב "שיטת השקשוקה - בעיות בהפצה, אולי הפיתרון ברשת?"
כל הכבוד למיקי רוזנטל על האומץ והנחישות ללכת עד הסוף.
המדינה הזאת השתגעה! אלטעזעכן כבר דורש תמורה גבוהה יותר על סחורה ממה שהמדינה דרשה מהאחים עופר על החברה לישראל.
גם ענייני הזיהום היו מדהימים בעוצמתם
זה נפלא וזה נהדר שעופר תורמים עבור חולי סרטן
השאלה רק לכמה התרומות עוזרים וכמה חולים חדשים נוספו בגלל הזיהומים
מקווה שהמדינה תתעשת ותלאים את מפעלי ים המלח
לא בגלל האחים עופר אלא בגלל שבקצב הזה עוד כמה שנים לא ישאר שם ים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gumble שמתחילה ב "שיטת השקשוקה - בעיות בהפצה, אולי הפיתרון ברשת?"
ערב של שקשוקה בערוץ 1: מעל רבע מיליון צופים בסרט על משפחת עופר
"שיטת השקשוקה" שיצר העיתונאי מיקי רוזנטל הניב רייטיג ממוצע של 13.3% במשקי הבית היהודיים. סרט התגובה של משפחת עופר "העובדות דווקא כן חשובות", הניב רייטינג של 14.2%
בערוץ 1 יכולים להיות מרוצים. הסרט "שיטת השקשוקה", שיצר העיתונאי מיקי רוזנטל על קשרי הון ושלטון במדינת ישראל דרך הצגת העסקאות בין המדינה לבין משפחת עופר, הניב רייטינג ממוצע של 13.3% בקרב משקי הבית היהודיים (כרבע מיליון צופים), ופיק של 15.5% (כ-290,000 צופים).
סרט התגובה של משפחת עופר "העובדות דווקא כן חשובות" אשר שודר מיד אחריו הניב רייטינג ממוצע של 14.2%, פיק של 15.6% ו-321,000 צופים