לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שקית אחת פחות. קדימה לכו לחנות עם תיק ועל תקחו שקיות פלסתיק. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > איכות הסביבה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-08-2008, 20:26
צלמית המשתמש של עומר מסינג
  משתמש זכר עומר מסינג עומר מסינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.07
הודעות: 1,029
Facebook profile LinkedIn profile
בשנת 2007 יצרו תושבי ישראל 6.9 מיליון טון פסולת, שהם כ-1.58 ק"ג לאדם ליום

ת"א השתפרה ב-20%
ההישג הגדול שנרשם לעיר במשרד לאיכות הסביבה, הוא אחיזת עיניים סטטיסטית

ד"ר אופירה אילון היא חוקרת בכירה במוסד שמואל נאמן בטכניון, ומרכזת את תחום איכות הסביבה ופורום האנרגיה, ומרצה בכירה בחוג לניהול משאבי טבע וסביבה באוניברסיטת חיפה

האגף לטיפול בפסולת מוצקה, שבמשרד להגנת הסביבה פרסם דו"ח סטטיסטי המתאר את מצב יצור הפסולת של ישראל בשנת 2007. מהדו"ח התברר מי המועצה האזורית שמייצרת הכי הרבה פסולת (מועצה אזורית תמר - 13 ק"ג לנפש ליום), איזו עיר צמצמה את כמויות הפסולת (תל אביב-יפו) וכמה ק"ג פסולת לנפש כל אחד מאיתנו מייצר, בממוצע (1.5 ק"ג ביום).

הדו"ח החטיא בהצגת התמונה השלמה. כך למשל הוא מצא מי הם 2,300 תושבי המועצה האזורית המובילים בכמות הפסולת היומית, אך אינו מדגיש שמי שאחראי לייצור הפסולת אינם התושבים, אלא תיירים שמגיעים לאזור.
דוגמא נוספת לעיוות הן התשבחות שניתנו לתושבי תל אביב על כך שהצליחו להפחית את כמות הפסולת שהם מייצרים, מ-3.2 ק"ג בשנת 2000 ל-2.5 ק"ג ב-2007.

הישגם של תושבי ת"א הוא לכאורה הישג גדול - הפחתה ב-20%, אך ככל הנראה מקורה אינה בצמצום הצריכה של תושבי העיר ללא הפסקה, או שינוי באורח חייהם המזהם. המשרד להגנת הסביבה לא לקח בחשבון שאת כמויות הפסולת הגדולות בתל אביב לא מייצרים תושביה, אלא היוממים - העובדים יומיים הנכנסים לעבוד בה ביום וחוזרים לבתיהם, בערים אחרות, עם ערב.
אני מאמינה שירידת כמות הפסולת בת"א נבעה מכך שכמות היוממים בה ירדה, כתוצאה מהתנועה הקשה אליה ומחירי ההשכרה המאמירים, שהוציאו חברות וארגונים רבים מתל אביב לפרברים.

הפתרון הגרמני

בגרמניה הממשלה מחשבת וחושפת בפני הציבור נתונים יותר מפורטים ומדוייקים לגבי הסוגים השונים של הפסולת, ואני מאמינה שהדבר מעלה את המודעות הסביבתית בקרב הציבור.

תושבי גרמניה משלמים בגין הפסולת שהם מייצרים כבר יותר משני עשורים. על חומרי פסולת שהועבר למחזור, יש פטור מתשלום. לכלל זה נכנסת פסולת נייר, זכוכית, פלסטיק ועוד. הכלל מתייחס לפסולת ביתית של אנשים פרטיים, וכן לבתי עסק ובתי חרושת.

מפעלי תעשייה בגרמניה מתבקשים לשלם על חומרי אריזה שהם משתמשים בהם לפי קילוגרם. התשלום יורד, אם האריזה עשויה מחומר ידידותי לסביבה. בשלב מתקדם יותר בחייהן, האריזות הללו נהפכות לפסולת ממוחזרת, במתכונת שהוזכרה בפסקה הקודמת.

הלקח לאווירה ולסביבה בישראל

טוב שהמשרד להגנת הסביבה מפרסם נתונים סטטיסטיים. המספרים מציגים מה השתנה, כיצד משפיעה רמת החיים על רמת הצריכה, כיצד משתנים אורחות חיינו ועוד. אלא שבכך לא די.

צריכה היתה להיות התייחסות מפורטת לסוגי הפסולת. השוואה בין סוגי פסולת המיוצרת בישובים השונים, היתה בסיס למדיניות יותר יעילה להפחתת פסולת ואולי אף היינו מתקרבים למצבה של גרמניה בתחום זה.
לינק לכתבה:
http://www.globes.co.il/news/articl...370886&fid=3374

לינק לדוח של משרד הגנת הסביבה:
http://www.sviva.gov.il/Enviroment/...age&&redirect=1
-----------------------------------------------------------------------
_____________________________________
Keep your mouth shut and your pen dry until you know the facts!





חזרה לפורום
  #2  
ישן 18-08-2008, 20:28
צלמית המשתמש של עומר מסינג
  משתמש זכר עומר מסינג עומר מסינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.07
הודעות: 1,029
Facebook profile LinkedIn profile
ובאותו הקשר - ברכבת אספו 20 טון נייר בחודש יולי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עומר מסינג שמתחילה ב "בשנת 2007 יצרו תושבי ישראל 6.9 מיליון טון פסולת, שהם כ-1.58 ק"ג לאדם ליום"

במהלך יולי אספו עובדי הניקיון של הרכבת כ-20 טון נייר מתחנות ברחבי הארץ


מדי יום נוסעים ברכבת כ-130 אלף איש, כאשר רובם מקבלים חינמון וחלקם משאירים אותו ברכבת, או זורקים אותו לפח האשפה בתחנה

הרכבת לא רק מסיעה נוסעים, אלא מייצרת הרבה נייר. במהלך יולי 2008 אספו עובדי הניקיון של הרכבת כ-20 טון נייר מתחנות הרכבת בכל רחבי הארץ.

נייר זה נאסף בפחים מיוחדים ונשלח למיחזור באמניר. בין השאר, נאספו כרטיסי נסיעה ופסולת נייר, אך בעיקר חינמונים המחולקים בכל יום בתחנות הרכבת.

מדי יום נוסעים ברכבת כ-130 אלף איש, כאשר על-פי הערכה, רובם מקבלים לידיהם עיתון וחלקם משאירים אותו ברכבת או זורקים אותו לפח האשפה בתחנה.

לדברי מנהל יחידת איכות הסביבה ברכבת, שלומי דדון, יעד האיסוף החודשי עמד על 10 טון נייר, אך עד מהרה התברר שכמות הנייר שמשאירים אחריהם הנוסעים גדולה הרבה יותר.

במאי 2008 אספו עובדי הרכבת כ-7 טון נייר בתחנות השונות, ביוני עלתה הכמות ל-10 טון נייר והיא הוכפלה ביולי. על-פי הערכה, עם הגברת האיסוף, כמות הנייר תגדל בחודשים הקרובים בכ-25% בכל חודש.
------------------------------------------------------------

מדהים שחלק גדול כל כך הוא החינמונים המחולקים בתחנות. אני אישית לא לוקח אף פעם עיתון חינם, ממילא קוראים אותו 2 דקות וזורקים לפח.
_____________________________________
Keep your mouth shut and your pen dry until you know the facts!





חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:34

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר