לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 02-08-2008, 02:52
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
אז ככה...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "מספר שאלות לגבי ה- C-130J-30"

עידו רק קח את מה שאני אומר בעירבון מוגבל, רק עכשיו אני אוסף את המידע מרחבי האינטרנט....

נתחיל בזה:
http://www.casr.ca/bg-airlift-c130j-stretch.htm




Stretch – Long Fuselage C-130 Hercules


The C-130J-30 is the latest ‘stretch’ model Hercules. Two extra fuselage sections are inserted – adding 4.6m to standard length. The C-130-30 fuselage is 34.37m long. The cargo hold floor is 17.05m long (less ramp) of which 16.76m is unimpeded. The empty weight for the C-130J-30 rised to 35966 kg or 1691 kg more than the ‘short’ Hercules. The rest of the airframe remains the same. There no increase in lift or engine power






כלומר השינוי המבני היחיד הוא אורך תא המטען - נוסף 4.6 מטר. לאחר בדיקה גם שערכתי באתר חיל האוויר האמריקאי, מסתבר שזה אותם מנועים בדיוק. באתר חיל האוויר האמריקאי יש FACTSHEET, אני מלקט מתוכו נתונים:
http://www.af.mil/factsheets/factsheet.asp?id=92

כמו שאפשר לראות, הדגם המוארך קצת פחות מהיר, קצת פחות מגביה טוס,הטווח טיסה שלו מעט קצר יותר, אבל מסוגל לסחוב יותר משקל, וכנראה זה מה שחשוב יותר לחיל האוויר הישראלי. אני לא מומחה לחלוטין, אבל נראה לי שהבדלי המהירות, טווח הטיסה וגובה הטיסה הם הבדליים מזעריים ומתגמדים לחלוטין אל מול האפשרות לסחוב הרבה יותר מטען/חיילים.



מה שמעניין ולא מצאתי לו תשובה – זה מה הבדלי המחירים בין הדגם המוארך לרגיל?




Speed:
C-130E: 345 mph/300 ktas (Mach 0.49) at 20,000 feet (6,060 meters)
C-130H: 366 mph/318 ktas (Mach 0.52) at 20,000 feet (6,060 meters)
C-130J: 417 mph/362 ktas (Mach 0.59) at 22,000 feet (6,706 meters)
C-130J-30: 410 mph/356 ktas (Mach 0.58) at 22,000 feet (6,706 meters)

Ceiling:
C-130J: 28,000 feet (8,615 meters) with 42,000 pounds (19,090 kilograms) payload
C-130J-30: 26,000 feet (8,000 meters) with 44,500 pounds (20,227 kilograms) payload.
C-130H: 23,000 feet (7,077 meters) with 42,000 pounds (19,090 kilograms) payload.
C-130E: 19,000 feet (5,846 meters) with 42,000 pounds (19,090 kilograms) payload
Maximum Takeoff Weight:
C-130E/H/J: 155,000 pounds (69,750 kilograms)
C-130J-30: 164,000 pounds (74,393 kilograms)
Maximum Allowable Payload:
C-130E, 42,000 pounds (19,090 kilograms)
C-130H, 42,000 pounds (19,090 kilograms)
C-130J, 42,000 pounds (19,090 kilograms)
C-130J-30, 44,000 (19,958 kilograms)
Maximum Normal Payload:
C-130E, 36,500 pounds (16,590 kilograms)
C-130H, 36,500 pounds (16,590 kilograms)
C-130J, 34,000 pounds (15,422 kilograms)
C-130J-30, 36,000 pounds (16,329 kilograms)
Range at Maximum Normal Payload:
C-130E, 1,150 miles (1,000 nautical miles)
C-130H, 1,208 miles (1,050 nautical miles)
C-130J, 2,071 miles (1,800 nautical miles)
C-130J-30, 1,956 miles (1,700 nautical miles)
Range with 35,000 pounds of Payload:
C-130E, 1,438 miles (1,250 nautical miles)
C-130H, 1,496 miles (1,300 nautical miles)
C-130J, 1,841 miles (1,600 nautical miles)
C-130J-30, 2,417 miles (2,100 nautical miles)
Maximum Load:
C-130E/H/J: 6 pallets or 74 litters or 16 CDS bundles or 92 combat troops or 64 paratroopers, or a combination of any of these up to the cargo compartment capacity or maximum allowable weight.
C-130J-30: 8 pallets or 97 litters or 24 CDS bundles or 128 combat troops or 92 paratroopers, or a combination of any of these up to the cargo compartment capacity or maximum allowable weight.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 02-08-2008, 13:18
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
תשובות
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי tal44 שמתחילה ב "ההרקולסים של חיל האוויר כבר בשירות יותר מ-30 שנים"

קודם כל רק שתדע שההרקולסים עוברים תוכניות השבחה בחיל האוויר, הם לא נשארו כאלה ישנים, בכל מקרה אין תחליף להרקולסים ולכן קונים הרקולסים מדגם J החדש....

בקשר לפרופלור - אין לי מושג - אולי זה מגדיל את העילוי?

בקשר לטווחים - אין בעיה הנה
Range at Maximum Normal Payload:
C-130E, 1,150 miles (1,000 nautical miles)
C-130H, 1,208 miles (1,050 nautical miles)
C-130J, 2,071 miles (1,800 nautical miles)
C-130J-30, 1,956 miles (1,700 nautical miles)


H ו-E זה הדגמים הישנים, J ו-J-30(הארוך) הם החדשים. כמו שאתה רואה, הטווח של הדגמים החדשים גדול במשהו כמו 900 מייל - באמת 1500 ק"מ!

בקשר לתצוגה עילית - בוודאי! הגיע הזמן להתקדם! תא הטייס בדגם J מאוד מתקדם וכולל גם תצוגה -עילית לכל טייס!

שים לב:

קוקפיט דגם J(שים לב לתצוגה העילית לכל טייס)

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.airforce-technology.com/projects/hercules/images/hercules7.jpg]


דגם ישן:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.militaryfactory.com/cockpits/imgs/c130.jpg]


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 02-08-2008, 14:36
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "בנוגע לפרופלורים"

נדמה לי שהשורה התחתונה והפשטנית מאוד היא פחות התנגדות של להבי המדחף=יותר קל למנוע לסובב אותם=פחות דלק נצרך לצורך סיבוב הלהב.

יש עוד עניין מהותי יותר לטעמי והוא שמבנה להבים כזה של ששה להבים בעיצוב המעוקל המודרני הזה מאפשר לייצר יותר דחף (או אולי סחב?) מכל מדחף (ומנוע). כך במקום יותר מנועים בשביל יותר כוח, ניתן להסתפק בפחות מנועים (אמנם כל מנוע הוא חזק ומתקדם יותר) ולא להזדקק להתקנה של עוד מנועים (יש לכך הרי השלכות של עוד משקל ועוד התנגדות\גרר).
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 05-09-2011, 23:04
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מחקר מעניין של מכון RAND משנת 2010 על ה C-27J SPARTAN
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "ה-AC-27J מקבל כינוי רשמי: STINGER II"

למרות שהמטוס מיועד להחליף את ה C-23 SHERPA כמטוס תספוק ותובלה קדמי של אווירית צבא היבשה האמריקני, החליט מפקד צבא היבשה האמריקני שה C-27J ירכש ויופעל דווקא על ידי חהא"א, בעוד שאווירית הצבא תוגבל למטוסים בסדר גודל של ה C-12 לצד מסוקי תובלה כבדים כמו הצ'ינוק. המלצתו התקבלה על ידי שר ההגנה. כותבי המחקר מביעים צער על ההחלטה ומעלים חשש שתהפוך את תהליך הזמנת, תעדוף והקצאת מטוסי התובלה, שהם רכיב מפתח חיוני לרציפות הלחימה בעירק ואפגניסטן, למורכב ומסורבל עוד יותר (ראו את התרשים המצורף, כמו גם את התרשים המעניין המקטלג את המטענים השונים על פי משקל וגודל). הצורך ב C-27J הוא דחוף במיוחד בגלל המגבלות הרבות של ה C-23 המיושן באפגינסטן (כמו גם מטוסי ה C-212 שהצבא חכר מחברת בלקווטר לטובת אותה המשימה) אל מול חוסר היעילות הכלכלי הכרוך בשימוש במסוקי צ'ינוק ובלקהוק כתחליף (יש גם דיון על סבירות חלופת ההצנחה מה C-27J עבור אותם המקומות הלא נגישים בהם מטוסים קבועי כנף אינם יכולים לנחות).

Use of the C-27J Fixed-Wing Aircraft for Conducting Army Mission Critical, Time Sensitive Missions in Counterinsurgency Operations

http://www.rand.org/pubs/occasional_papers/OP254.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 30-07-2009, 15:50
צלמית המשתמש של Taurus84
  משתמש זכר Taurus84 Taurus84 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 4,276
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "רשמי : ישראל מבקשת לרכוש 9 מטוסי C-130J"

Israel to sign C-130J deal before year-end
By Arie Egozi

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://adserver.adtech.de/adserv%7C3.0%7C289%7C1061237%7C0%7C277%7CADTECH;loc=300;key=key1+key2+key3+key4;grp=%5Bgroup%5D]


Israel is expected to sign a contract by the end of this year for a new fleet of four Lockheed Martin C-130J tactical transports. The deal will also include an option to acquire a further five aircraft.

The Israeli air force plans to receive its first C-130J in 2013 and has begun to evaluate which Israeli-made systems will be installed on the US-built type.

Acquiring new C-130Js will enable the air force to gradually phase out some of its older C-130Es, while it will continue to invest in prolonging the life of its younger H-model Hercules.

Israel operates a fleet of 18 C-130E/Hs, including several KC-130H tankers, and has over the recent years conducted fatigue testing with the assistance of Lockheed to assess their remaining service lives.

http://www.flightglobal.com/article...e-year-end.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 11-12-2009, 19:14
  משתמש זכר שפני שפני אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 1,706
חיל האויר מציג: הדור הבא של מטוסי התובלה -"הסופר הרקולס"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "רשמי : ישראל מבקשת לרכוש 9 מטוסי C-130J"

חיל האויר מציג: הדור הבא של מטוסי התובלה -"הסופר הרקולס"

עודכן 23:20 10/12/2009
אור הלר

השבוע נחת בארץ דגם המטוס שעומד להחליף את מטוס ההרקולס הישן. בחיל נפרדים מהאזרח הותיק לשלום אך לא שוכחים את התעוזה בקרבות הקשים, ממבצע אנטבה ועד מלחמת לבנון השניה

מטוס התובלה, "סופר הרקולס", הגיע השבוע מארה"ב לישראל במסגרת תרגיל משותף של חיל האויר הישראלי והאמריקני בנגב.

מטוס התובלה החדשני עומד להחליף בקרוב את קודמו בתפקיד בחיל האויר, מטוס ההרקולס הותיק,


להמשך הכתבה ולוידאו: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=684148
(נחתך בוידאו: "הגעת המטוסים לא לפני 2013")

נערך לאחרונה ע"י שפני בתאריך 11-12-2009 בשעה 19:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 11-12-2009, 20:00
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
היתה לי הזדמנות נדירה
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי שפני שמתחילה ב "חיל האויר מציג: הדור הבא של מטוסי התובלה -"הסופר הרקולס""

לבקר במטוס השבוע.

אחלה מטוס. תא מטען באמת גדול. הקוקפיט לצוות של שניים (אבל המיטות מאחורה נשארו....). יש כסא אמצעי שעליו יושב פקח ההעמסה לאחר שהוא מסיים את עבודותיו בתא המטען.
למטוס "גלאס קוקפיט" אם כי הוא אינו מתקדם מבחינת אויוניקה (נחיתה אוטומטית) כמו מטוסי הנוסעים החדשים. מצד שני, יש לו HUD. עושה את החיים קלים.
כדאי גם לחדד שזהו מטוס בתצורה אמריקאית ולא בהכרח מה שחיל האוויר רוצה.

קוריוז קטן - אירחה אותנו טייסת נחמדה ותוך כדי ההסברים מישהו שאל אותה "בן כמה המטוס?". היא אימצה את מיצחה וספרה במחשבתה ואז אמרה "קיבלנו אותו באוגוסט". הצחיק קצת כמה מהאורחים במטוס. מטוס דנדש עם ריח של ניילונים.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 14-01-2012, 21:36
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
איש צוות אוויר נוסף
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי sharonvais שמתחילה ב "מקום שלישי בקוקפיט"

אני מעריך שלא מדובר בטייס נוסף. אם צריך צוות מחליף, יש מיטה מאחורי הקוקפיט, ובכל מקרה צוות מחליף לא יושב בקוקפיט.
למיטב הבנתי , בטווח הארוך יהיה איחוד במקצועות של נווט התובלה ושל המכונן, יותר לכיוון של מפעיל מערכות שהוא קצין ואיש צוות אוויר. איש כזה יכול לעסוק יותר בהפעלת מערכות המטוס (מנועים, תדלוק אוירי) כמו שעושה המכונן כיום, ואולי גם יקח על עצמו חלק מתפקידי הנווט עם השתכללות מערכות הניווט. בתכל'ס, זה נראה לי דומה לשינוי שחל בתפקידו של נווט הקרב - מניווט נטו להפעלת מערכות החימוש בעיקר.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 20-12-2012, 13:39
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
אלביט מערכות תשדרג את חלק מצי הקרנף של חיל האויר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "רשמי : ישראל מבקשת לרכוש 9 מטוסי C-130J"

Parralel to Acquisition of C-130J, the IAF is Upgrading Part of its C-130H Modernization Program

http://defense-update.com/20121219_c-130_upgrad.html

Elbit Systems Ltd. announced today that it has been awarded a contract by the Israel Ministry of Defense to upgrade the Israeli Air Force’s (IAF) C-130H Hercules transport aircraft. The modernization project will extend the operational life of the aircraft and significantly improve its operational capability, particularly in precision flying, low-level night flight and operations in adverse weather. The modernization will contribute to improved flight safety and reduce operating costs, by introducing cutting-edge digital systems to replace obsolete analog systems that have become unreliable and costly to maintain after four decades of intensive service with the IAF.

כזכור לפני חצי שנה זכתה אלביט בחוזה דומה של חה"א הדרום-קוריאני

http://defense-update.com/20120624_...e-contract.html

Elbit Systems announced it has been awarded a contract valued at US$62 million to upgrade the Korean Air Force C-130 transport aircraft. Under the four year contract, the C-130 aircraft will be installed with advanced electronic systems replacing part of the existing, mechanical-analog cockpit instrumentation. The modernized system will use electronic, digital multifunction displays in a “Glass-Cockpit” style, using Elbit Systems’ cutting-edge digital flight displays and integrated computers.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:41

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר