01-03-2005, 15:41
|
מנהל: כלכלה עסקים ושוק ההון, משפטים וצרכנות
|
|
חבר מתאריך: 10.07.02
הודעות: 9,896
|
|
אושרה העלאת המס על בעלי רכב צמוד
אושרה העלאת המס על בעלי רכב צמוד
מהיום ישלמו שכירים הנהנים מרכב צמוד שהעניק להם המעסיק מס מוגדל. ועדת הכספים אישרה את הצעת האוצר להגדיל את שווי השימוש ברכב צמוד, ולמעשה להכביד את נטל המס על בעלי הרכב הצמוד. מנתוני האוצר עולה כי תוספת המס שישלמו בעלי הרכב הצמוד תנוע בין 20 שקל ל-400 שקל בהתאם לגובה הכנסתם וסוג הרכב שהועמד לרשותם
ynet
ועדת הכספים אישרה היום (ג') את הצעת האוצר להעלות את שווי השימוש על רכב צמוד. העלאת המיסוי על רכב צמוד תיכנס לתוקפה ב-1 במארס 2005. הגידול בהכנסות המדינה כתוצאה מאישור ההצעה נאמד ב-150 מיליון שקל. באוצר הדגישו כי אין מדובר בהעלאת מיסים חדשה וכי מדובר בהעלאת מסים שאשורה כבר על ידי הממשלה כחלק ממקורות ההכנסה לתקציב 2005.
סמנכ"ל רשות המיסים, בועז סופר, הציג בפני הועדה נתונים לפיהם שווי השימוש הריאלי של רכב צמוד בקבוצה 2 (משפחתי בנפח 1.6 ליטר) עומד על כ-3,300 שקל, זאת בהשוואה למצב הקיים לפיו מחוייב רכב זה בשווי בגובה כ-1,000 שקל. גם אם מנטרלים את החזר ההון עדיין שווי השימוש עומד על כ-2,200 שקל, בעוד ששויי השימוש החדש הועלה רק ל-1,280 שקל. לדבריו, גם בקבוצות הרכב האחרות קיימים פערים ניכרים בין השווי הריאלי לשווי בפועל.
מהאוצר נמסר כי מהלך זה משתלב במדיניות לפיה מופחתים שיעורי המס על הכנסה, במקביל להרחבת בסיס המס באמצעות ביטול פטורים וצמצום עיוותים. הובהר לוועדה כי אחוז קטן מכלל השכירים מקבל רכב צמוד ממקום העבודה. לפיכך, ולאור העובדה ששווי השימוש בפועל נמוך מזה הריאלי, הרי שלמעשה יתרת השכירים מסבסדים את העובדים שיש להם רכב צמוד. בנוסף, הרי שקיים מתאם חיובי בין גובה ההכנסה לאחוז המקבלים רכב צמוד, כך שההכבדה במיסוי על רכב צמוד נופלת בעיקרה על בעלי ההכנסות הגבוהות.
משמעות ההחלטה היא הגדלת תשלום המס לעובד בגין שווי השימוש לרכב הצמוד בין 20 שקל לחודש ל-400 שקל לחודש לכל היותר.
על פי הצעת הפשרה שגובשה בוועדה העלאת שווי השימוש תיעשה באופן מדורג, כדלקמן:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3052589,00.html
_____________________________________
|