|
26-11-2011, 00:40
|
|
|
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
|
|
כתבות מבמחנה ואתר זרוע היבשה על השתלמות לקציני מילואים בהפעלת מסוקים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "שת"פ אויר-קרקע בצה"ל: בעיות, פתרונות ועדכונים שוטפים"
צריך לקרוא את שתי הכתבות מאחר והן משלימות זו את זו. מוזר אגב שבית הספר החדש לשת"פ (שמוזכר בפוסט הקודם באשכול) לא מוזכר כלל בכתבות.
http://www.idf.il/1133-13790-he/Dover.aspx
מ"פים ומג"דים מזרוע היבשה השתתפו בתרגיל משותף עם חיל האוויר, במרכז לאימוני יבשה. לאחר שהשתלמו על מסוקי הקרב, הועמדו הכוחות למבחן משותף. מהבית הסמוך למסגד נראה לפתע אור עז. המגד שנמצא בשטח מבחין באמצעות המשקפת בעשן המיתמר מהחלון, מחפש את הבניין במפה ומתכונן לדיווח למסוק הצפע (קוברה). "מוכן לקבל מטרה", קורא הטייס בקשר. "זיהינו חוליה יורה על כוחותינו מצפונית לציר, מדובר בחלון המערבי בין שני מסגדים", עונה המג"ד. "אנחנו צריכים שתשק את האויב". "האם זה הבניין עם הדלת האפורה?", מוודא הטייס. "חיובי", המג"ד ממהר לענות. "מוכן לשיגור. 2-3 שגר!", נשמעת הקריאה. "יש לנו פגיעה מדוייקת".
נשמע פשוט? זו בדיוק המטרה. מג"דים ומ"פים מזרוע היבשה נפגשו השבוע עם נציגי חיל-האוויר ליום שנועד לתחזק את שיתוף הפעולה. זאת הפעם הראשונה בה נערך יום במתכונת זו, המאפשרת למי שיבקר במרכז לאימוני היבשה להכיר מקרוב את מסוקי החיל ואופן הפעלתם. "הגענו למסקנה שבמסגרת תוכנית האימונים השנתית קשה להגיע אל כל המג"דים והמ"פים, בייחוד לאוכלוסיית המילואים, ולכן חשוב לערוך יום מרוכז בו הם יכירו את היכולות והדגשים, וגם יתנסו בהפעלה מבצעית", מסביר מארגן היום, סרן עודד מהיחידה לשיתוף פעולה.
"המסר של היום הזה הוא שלמרות שיש לנו מדים בצבעים אחרים, ירוקים או כחולים, בסוף בשדה הקרב אנחנו תמיד ביחד", מסביר ראש להק מסוקים, תא"ל דוד ברקי. "היום הזה הוא אפילו יעיל יותר מתרגיל רגיל. היום הרבה מאוד מפקדים יחוו שיתוף פעולה עם כמות גדולה יחסית של טייסים. יש גם אינטרקציה בין האנשים, מקום לשאלות, לתהיות ולתחקיר משותף. גם למפגש האישי יש משמעות. כשמדברים על לוחמים ועל אחווה אי אפשר לדבר רק בטלפון. צריך לראות אחד את השני בעיניים".
היום החל בהרצאות של נציגי היחידות והטייסות השונות, שנשאו את הכותרת 'מקרב השתתפות לשותפות בקרב'. "אנחנו נמצאים בעידן בו צריכים להיות יצירתיים. כדי להכריע בשדה הקרב צריך תמרון וכדי שהוא יהיה יעיל אנחנו צריכים את חיל-האוויר", מתח מפקד מל"י, תא"ל אבי אשכנזי. "אנחנו צריכים ללמוד ביחד, אוויר ויבשה, וליצור שפה מקצועית משותפת".
בהמשך צפו המשתתפים בסרטים המדגימים הכוונת מסוקי קרב והנחתת מסוקי סער, צפו בתצוגה קרקעית של מסוקי "ינשוף" (בלק-הוק) ו"צפע" (קוברה), התנסו בעצמם בהכוונה לתקיפה ואפילו הוטסו במהלך דימוי פינוי פצועים.
"זאת לא הפעם הראשונה שאני עוזר להכווין, ותמיד מפתיע אותי מחדש כמה זה קשה בזמן קרב, בו יורים עלייך ואתה עייף", משתף סרן גיל מטייסת "הצרעה", ששימש כמדריך בהכוונת מסוקי הקרב. "כטייס שנמצא למעלה, ברגע שאני מבין את החבר'ה שעל הקרקע אני מבין טוב יותר במה להתעסק, ואיך למצות את הזמן הקצר שיש להכוונה".
גם מצידם של החניכים ליום אחד, נשמעים קולות של הסכמה. "היום הזה עזר לי לרענן את הדברים הכי בסיסיים, כמו איזה נתונים הטיס צריך ממני, איך אני אמור לדבר איתו, ואיך הוא רואה את הדברים", משתף סא"ל (מיל') ערן קורצר, מפקד גדוד מילואים בעוצבת האש. "במלחמת לבנון השנייה הייתה תחושה של שני צבאות שונים, מרוחקים מאוד. כמילואימניק שלא נמצא כל הזמן בתוך המערכת, זה יפה לראות שמפיקים לקחים".
http://mazi.idf.il/113-10075-he/IGF.aspx
בפעם הראשונה עברו השבוע כ-150 קצינים ממערך המילואים השתלמות הפעלת מסוקים בשדה הקרב הטקטי. זאת כחלק מתהליך כולל, במהלכו ישתלמו כל מפקדי הדרג המתמרן במילואים, מרמת מ"פ ומעלה, בהכוונת מסוק, פינוי פצועים מוטס והכרת תפיסת ההפעלה של חיל האוויר
ההשתלמות, שהתקיימה במל"י (המרכז לאימונים ביבשה) בהובלת מרכז חיל התותחנים, כללה שיעורים עיוניים ואחריהם פרק מעשי. 12 מסוקים הוקצו לטובתה, מה שהפך את המפגש עם כלי הטיס לקרוב במיוחד. "היום הזה הוא חסר תקדים ומהווה צעד משמעותי בדרך לשילוב זרועות עוצמתי", הכריז מפקד מרכז חת"ם אל"ם אבירם סלע. "המטרה שלו היא להטמיע את הכשירות המבצעית בכל הנוגע לסיוע אווירי. האתגרים של הקרב היבשתי מחייבים גם את השריונר והחי"רניק להבין איזה תהליך מתנהל מנקודת מבטם של הטייסים במהלך משימה, כדי שתמונת המצב תהיה רחבה ותצא מגבולות הפריזמה של המשקפת. "זאת אבן היסוד של אפקטיביות הלחימה". הוא הוסיף כי ההתמקדות במערך המילואים היא קריטית. "קשה להביא את המרכיב האווירי לידי ביטוי באימון, בצורה בה כל המפקדים יוכלו להתנסות בו בצורה מעשית. קצינים בשירות סדיר מתנסים בכך בקורסים, אפילו בבה"ד 1 במהלך הסק"ם (סדרת קרב משולב), ועכשיו הגיע תורם של המילואימניקים"
במהלך ההשתלמות התנסה כל קצין בהכוונת מסוק קרב לעבר מטרות בתוך שטח בנוי ופינוי אווירי של פצועים. את הדרך חזרה למל"י, אותה הם רגילים לעשות בהליכה רגלית מאומצת, הם עשו הפעם בדרך קלאסית וזריזה הרבה יותר- באמצעות מסוק. "מעבר לתוכן המקצועי היום הזה מספק שיח כנה ופתוח עם הטייסים ואנשי חיל האוויר", סיפר רע"ן קישור סא"ל יגאל קצב. "באמצעות החניכה הצמודה של היחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר, המשתתפים בהשתלמות יכולים לקבל תשובות קונקרטיות ולהבין מול מי הם עובדים". לדבריו, האתגר הגדול ביותר כשמדובר בעבודה מול חיל האוויר, הוא הצורך לזהות ולאמת את המטרות. זה בדיוק מה שהם מתרגלים היום".
בין שיחה צפופה עם הטייסים להתמצאות משותפת במפה, התפנה מג"ד המילואים סא"ל יאיר לסלוי להסביר את חשיבות ההשתלמות מבחינתו. "היום הזה בעיקר יוצר לי אמון מחודש בסיוע האווירי, וההשתלמות הזאת בונה מחדש את הקשר שלי עם חיל האוויר בשדה הקרב. טוב לשמוע מה המגבלות שלהם כטייסים, ומה אני יכול לעשות כדי שההפעלה שלהם תהיה יעילה יותר. עניין אותי לשמוע מהטייסים מה הנכונות שלהם לבצע את המשימה ומה המחויבות שלהם כלפינו, וקיבלתי תשובות שעודדו אותי מאוד".
|
|